Szerző:
jmedvegy » csüt. máj. 25, 2017 9:54 pm
Üdv!
Nem feltétlenül, ez a forgórészzárlat olyan, mint hajdanán a sorkimenők a TV-kben. Ha elromlott a készülék ez volt az szomszéd tuti tippje, mi a baj forrása. Aztán vagy bejött... vagy éppen nem. Vagy az abrakadabra a mesében. Vagyis mindenre jó, vagy éppen semmire.
Ha a forgórész lenne zárlatos, akkor el sem fordulna, lévén a zárlat nem hoz létre nyomatékot, és általában egy-két forgórész tekercselés válik menetzárlatossá, ami a kollektor körül körtüzet okoz. Ha a fűrészlap átforgatható, ez mindig egy fogaskerék-áttételen át van megforgatva, és könnyed a járás, mechanikai hiba törölhető. A kefék általában könnyen hozzáférhetők, és a kefék azonos oldala - forgásirány szerint - van megégve, akkor feltételezhető a zárlat, vagy körtűzesség. ha nem, érdemes a vizsgálódást a kapcsolóra és a bekötő vezetékrendszerre áttenni. Nagyritkán az állórész tekercs is lehet zárlatos, de ez 100:1 arányban.
A pontos hiba csak egy alapos méricskélés után határozható meg pontosan, Mivel a kapcsoló, és vezeték nagy mechanikai igénybevételnek van kitéve, a vezeték általában a készülék tehermentesítő gumiharangja előtt lehet/szokott pl. zárlatossá válni, az állandó hajlítgatástól stb. Vagy a kapcsoló belső része esett szét. A hiba hely szintén csak méréssel határozható meg.
Hogy mennyire lutri egy ilyen, hibás gép vásárlása, hát az így innen, a karosszékből nehezen meghatározható. Ha gép ára nem haladja meg a benne lévő körfűrészlap újkori árát, tekinthető még egy jó vételnek, lévén a makita lapok, saját tapasztalat alapján, igen jó minőségűek, megfelelő használat mellett sokáig megtartják élességüket, illetve precízen kiegyensúlyozottak. De mint minden ilyen vásárlás, ez is egyéni megítélés kérdése.
Sok szerencsét a döntéshez!