Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 68 / 91
Előző 1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 91 Következő
zoliee81 írta: Volt ma Fater, meg a volt kollégája. Az öreg azt mondja, hogy nincs beporlasztás, hanem a benzin egyszerűen belefolyik a szívótorokba. Kis benzint befecskendezve a hengerekbe pöffent, szóval a karburátor a kukás. Szétszedtük a karburátort, mindkét vízszintes tengely kotyog. Elvileg az úszó nem lukas, de ezt nem nagyon tudom ellenőrizni. Most aluminiumból marnak egy köztalpat, és kap egy 4 ütemű 650 cm2 motor, vagy kispolszki karburátort.
Aki volt nálunk, neki van egy Gutbroth egyhengeres trakija, azon is egy motorkerékpár karburátor teszi a dolgát évek óta hibátlanul. Hiszek neki.


Úszót egyszerűen tudod ellenőrizni, beledugod forró vízbe. Ha elkezd bugyborékolni valahol, akkor lyukas.

Azt nézem, ha leszeded a szívócsőről a 90°-os könyököt (Carburetor Assembly Manifold Page E - 50A tétel), akkor négyütemű motorkerékpár porlasztót is rakhatsz rá közdarabbal, különben csak álló porlasztó jöhet szóba. A motorkarbival szerintem jobban járnál, könnyebb hozzá légszűrőt illeszteni. Kérdés melyik fajta szívócső van a motoron, a fix, vagy ez a szétszedhető?
http://www.ereplacementparts.com/briggs-and-stratton-402707013003-engine-parts-c-16758_17347_19253_240471.html
Plaszlo írta:
zoliee81 írta: Volt ma Fater, meg a volt kollégája. Az öreg azt mondja, hogy nincs beporlasztás, hanem a benzin egyszerűen belefolyik a szívótorokba. Kis benzint befecskendezve a hengerekbe pöffent, szóval a karburátor a kukás. Szétszedtük a karburátort, mindkét vízszintes tengely kotyog. Elvileg az úszó nem lukas, de ezt nem nagyon tudom ellenőrizni. Most aluminiumból marnak egy köztalpat, és kap egy 4 ütemű 650 cm2 motor, vagy kispolszki karburátort.
Aki volt nálunk, neki van egy Gutbroth egyhengeres trakija, azon is egy motorkerékpár karburátor teszi a dolgát évek óta hibátlanul. Hiszek neki.


Úszót egyszerűen tudod ellenőrizni, beledugod forró vízbe. Ha elkezd bugyborékolni valahol, akkor lyukas.

Azt nézem, ha leszeded a szívócsőről a 90°-os könyököt (Carburetor Assembly Manifold Page E - 50A tétel), akkor négyütemű motorkerékpár porlasztót is rakhatsz rá közdarabbal, különben csak álló porlasztó jöhet szóba. A motorkarbival szerintem jobban járnál, könnyebb hozzá légszűrőt illeszteni. Kérdés melyik fajta szívócső van a motoron, a fix, vagy ez a szétszedhető?
http://www.ereplacementparts.com/briggs-and-stratton-402707013003-engine-parts-c-16758_17347_19253_240471.html



Jó lesz az álló karburátor, a kispók karburátora pl. ugyan olyan szívótorok méretű, csak a lefogatását kell megoldani, de azt meg egy 10mm-es alu közdarabbal megoldják nekem. Elforgatja 90 fokban a kispók karbit, és meg is van oldva. Ami probléma, hogy a kispókban van benzin szivattyú, ez meg ejtőtankos. Valahogy meg kell emelnem a tankot, hogy belecsurogjon a benzin, a visszatérő ágat ledugózom, és jóidő.
Esetleg keresek 4 ütemű 350 cm3 motort, és iker karburátorral oldom meg, az mondjuk meredek lenne.... :)
Szétszedhető szívócső van rajta.
Úgy már elég hülyén fog kinézni, ha a tank a gép felett lesz. :roll:
Meg lehetne oldani külső AC pumpával, ha akkus, önindítós lenne a motor. Félek, kevés lesz a benzin nyomása az ejtőtankból a porlasztóhoz. Mielőtt megcsináljátok a közdarabot, próbáljátok ki, hogy menet közben is elég lesz az utánpótlás, nehogy elfogyjon a benzin a karbiból erőltetett menetben.
Mire gondolok? Megcsináljátok a tervezett szintkülönbséget és benzin helyett vízzel feltöltve, vizes porszívóval megszívatjátok (mintha a motor szívná) a karbit nagy "gázt" adva. Ne utána derüljön ki, hogy a harmatgyenge nyomásnál elfogy a benzin a karbiból, ha toljátok a motornak.
Plaszlo írta: Úgy már elég hülyén fog kinézni, ha a tank a gép felett lesz. :roll:
Meg lehetne oldani külső AC pumpával, ha akkus, önindítós lenne a motor. Félek, kevés lesz a benzin nyomása az ejtőtankból a porlasztóhoz. Mielőtt megcsináljátok a közdarabot, próbáljátok ki, hogy menet közben is elég lesz az utánpótlás, nehogy elfogyjon a benzin a karbiból erőltetett menetben.
Mire gondolok? Megcsináljátok a tervezett szintkülönbséget és benzin helyett vízzel feltöltve, vizes porszívóval megszívatjátok (mintha a motor szívná) a karbit nagy "gázt" adva. Ne utána derüljön ki, hogy a harmatgyenge nyomásnál elfogy a benzin a karbiból, ha toljátok a motornak.



Ez a gép akkus, önindítós traki, szóval lehet rá applikálni külső AC pumpát. Épp nézegetek egy univerzális Boch ü.a. külső pumpát, 8000 ezret kérnek érte.
Szerk.: Most találtam Kínában egy alacsony nyomású ü.a. pumpát,(típusa:HEP-02A) 2900 forint házhoz hozva, és ennyit tud szállítani: 70(L/h)
Ez elég lenne, nem?
Szerk2.: Lassan már kész a közdarab, most épp túrtak egy újszerű kispók karburátort. Ne kérdezd honnan van, mert nem tudom.
Megjött Kínából a fesz. szabályzó, a Fater megtekerte a generátort, szóval lassan fel lesz ez újítva... :)
Teszek fel képeket,
DSC_0070[1].jpg
DSC_0070[1].jpg (1.62 MiB) Megtekintve 3148 alkalommal.

DSC_0072[1].jpg
DSC_0072[1].jpg (1.73 MiB) Megtekintve 3128 alkalommal.
Alakul! :)
Az AC pumpa külső és alacsony nyomású legyen. A befecskendezőkhöz nagyobb benzinnyomás jár, ha a kispolák úszója nem bírja a nagy benzinnyomást lezárni, akkor túltölti az úszóházat.
70 litert ekkora gép az életben nem fog fogyasztani óránként, tehát biztosan elegendő lesz. :D

A tekercset impregnáltátok? Ha nem akkor vegyél szigetelőlakkot és fújd be vele többször alaposan, hogy a kosz, olaj és esetleg nedvesség ne tudjon a tekercsek menetei közé bejutni.
Plaszlo írta: Alakul! :)
Az AC pumpa külső és alacsony nyomású legyen. A befecskendezőkhöz nagyobb benzinnyomás jár, ha a kispolák úszója nem bírja a nagy benzinnyomást lezárni, akkor túltölti az úszóházat.
70 litert ekkora gép az életben nem fog fogyasztani óránként, tehát biztosan elegendő lesz. :D

A tekercset impregnáltátok? Ha nem akkor vegyél szigetelőlakkot és fújd be vele többször alaposan, hogy a kosz, olaj és esetleg nedvesség ne tudjon a tekercsek menetei közé bejutni.



Ősöm dupla zománcos huzalt használt, de majd befújom valami zongora vagy csónak lakkal, az örök mint a nyomorúság.. :)
Azon agyaltam épp, hogy lehet nem zárom le a visszafolyó ágat a kispók karburátoron, hanem visszaviszem a tankba. Így akkor nem kell izgulni, hogy túltölt.
Nagyon kíváncsi leszek, ha megvan az átalakító talp, hogy fog muzsikálni.
Ezt néztem ki, univerzális, külső: http://www.ebay.com/itm/12V-Universal-N ... vg&vxp=mtr
Csináltam egy videót, mert mikor pöfögtettük szétszedett karburátorral feltűnt hogy a karburátor szívótorkából gyújtás körül visszapöffent egy nagy adag beporlasztott benzint. Most karburátor nélkül forgattam kézzel, és amikor a mágnes elhalad a gyújtótekercs előtt, akkorát pöffent vissza a szívótorokból, hogy ihaj.
Az ék a helyén, és nem lett bontva (elvileg) a motor.
Videó.: https://www.youtube.com/watch?v=R-_zZI8 ... e=youtu.be
Ilyet, vagy hasonlót használj:
http://bolthely.hu/mikroshop/id/04694_Vedolakk__akril__spray_200_ml_CRC_PLASTIK-70
http://esdshop.hu/spd/A-71-2/Urethan-71-szigetelo-es-vedo-spray
A zongora meg csónaklakk nem erre való!

És ha üzemi forgásirányba tekered a motort? Mert a lamellák állása szerint másik irányba forog a motor. :) 8)
Az AC jónak néz ki, ha minden igaz membrános. Ez bőven elég lesz hozzá- :)
Plaszlo írta: Ilyet, vagy hasonlót használj:
http://bolthely.hu/mikroshop/id/04694_Vedolakk__akril__spray_200_ml_CRC_PLASTIK-70
http://esdshop.hu/spd/A-71-2/Urethan-71-szigetelo-es-vedo-spray
A zongora meg csónaklakk nem erre való!

És ha üzemi forgásirányba tekered a motort? Mert a lamellák állása szerint másik irányba forog a motor. :) 8)
Az AC jónak néz ki, ha minden igaz membrános. Ez bőven elég lesz hozzá- :)


Köszönöm Uram! :)
Látod ennyire értek hozzá, teljesen láma vagyok, de lelkes. :D
Annyit segítettél, és Lalibátyó is, ha beröffen a kis rohadék, vendégeim vagytok egy pár üveg sörre!
Most ellenkező irányban is forgattam kézzel, így már "helyére került" a gyújtás.
Viszont valamit továbbra sem értek.:
Ha beszívás után sűrítéskor annyi levegő torlódik vissza a szívótorokba, hogy elemeli két ujjam amivel befogom, akkor ott nem zár le normálisan a szelep sűrítési ütemben, igaz? Lehet hogy elkokszosodott a szelep a hengerfejben??
Ha leveszem a hengerfejet, akkor "illik" hengerfej tömítést is cserélnem, igaz? Vagy ezt másképp is tudom ellenőrizni?
Lehet még este megpróbálom az endoszkóp kamerát bedugni a gyertya helyére, hátha látom mennyire zár be a szelep sűrítéskor.

Szerk.: Belenéztem endoszkóp kamerával, nem mozognak a szelepek. Kicsit kopnak az idegeim. :?
Létezik, hogy ezen a rajzon szereplő 741-es fogaskerék ékje elnyíródott a főtengelyen, és azért nem mozgatja a szelepeket?

741.jpg
741.jpg (209.04 KiB) Megtekintve 3121 alkalommal.


http://www.ereplacementparts.com/briggs ... 40471.html
Üdv!
Úgy tűnik ennek szerelés lesz a vége. Valahol meg kell nézned, hogy miért nem mozognak a szelepek. Nem hiszem, hogy a vezérlő fogaskerék el tudna mozdulni a főtengelyen. Inkább a szelepvezérlő tengelynél lesz gond, fog kitörés vagy valami hasonló. Ha szétszeded, rendelj hozzá komplett tömítésgarnitúrát. Persze ha érdemes, majd meglátod mit találsz belül. Óvatosan húzd szét a blokkot, ne ugorjon ki a vezérlés a helyéről.

Az előző kérdésedre: ha nem működik a szelepvezérlés, akkor lehet ilyen mértékű kifújás, valószínűleg a szívószelep nyitva maradt.
Plaszlo írta: Üdv!
Úgy tűnik ennek szerelés lesz a vége. Valahol meg kell nézned, hogy miért nem mozognak a szelepek. Nem hiszem, hogy a vezérlő fogaskerék el tudna mozdulni a főtengelyen. Inkább a szelepvezérlő tengelynél lesz gond, fog kitörés vagy valami hasonló. Ha szétszeded, rendelj hozzá komplett tömítésgarnitúrát. Persze ha érdemes, majd meglátod mit találsz belül. Óvatosan húzd szét a blokkot, ne ugorjon ki a vezérlés a helyéről.

Az előző kérdésedre: ha nem működik a szelepvezérlés, akkor lehet ilyen mértékű kifújás, valószínűleg a szívószelep nyitva maradt.


Kiszedtem a motort elfektettem.
Két kis ablak mögött látszanak a szelepszárak, és a rugók. Forgatva a főtengelyt, nem mozog egyik szelepszár sem.
Próbáltam óvatosan csavarhúzóval feszegetni, hátha csak fennakadt, de semmi.
Elviszem a motorfelújító Öreghez, kész van a karburátort átalakító talp, egyben felteszi a kispók karburátort is.
SZia!
Egy quantum 5.5-el lenne egy kis problémám.
Használtan került hozzám egy ilyen motorral szerelt kerti kapa.
A gond az vele, hogy nagyon ingadozik a fordulat. Gondolom ez a regulátor helytelen működése, esetleg a rugó hibája.
Mivel nem tudom, hogy a mostani rugó belevaló-e, ezért kérem a segítséged, hogy milyent kellene vennem bele.
Tudnál ebben segíteni?
Egy méret, webshop, stb.

Köszönettel:
Gábor
Üdv!

[i]"Murray 20 4 ütemű Briggs 3,5 motorral. A probléma, hogy a kést felfogató csavar menete elnyíródott, alig bírtam kicsavarni és vissza. Hogyan lehet javítani? Lehet a tengely belső menetét is fel kell újítani?

Van rá esély. Szerencsés esetben a tengely anyaga erősebb, mint a csavaré. Bele kell kukkolni erős fénnyel, akkor látszik a meneten, ha elnyíródott. OFFLINE"
[/i]

Érdekes eset, hátha valakinek jól jön, a következő történt:
Kicsavartuk az újonnan beletett USA 3/8 - 2,5 csavart, ami szintén szétnyíródott, de M10x1,0 menetmetszővel újra tudtuk vágni a tengely belső menetét és kell csináltatni ugyanilyen méretű csavart esztergályossal és már kész is.
Tehát valószínű régebben a tengelyt már átvágták 10x1-re, de mégis az eredeti amerikai csavart (9,525) erőltették bele, ezért is jött ki nehezen.
Tengely újrametszve, csavar esztergálva egyező méretre - nincs probléma!
Így jártam!
A főtengelyenen lévő gyűrűs fogaskerék 4 darabba tört. A robbantott ábrán a 741-es alkatrész.
Sikerült új kormányművet építeni a régi helyett.
DSC_0030[1].jpg
DSC_0030[1].jpg (1.57 MiB) Megtekintve 2848 alkalommal.

DSC_0032[1].jpg
DSC_0032[1].jpg (1.7 MiB) Megtekintve 2876 alkalommal.
Előző 1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 68 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 27 vendég