Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 69 / 91
Előző 1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 91 Következő
Sziasztok!
Van egy régi Honda HR 1950-es fűnyíróm, amit nagyon szeretek. (késkuplung, önjáró, aluház, stb)
Sajnos elég gyenge már. Érdemes költeni rá? Ezek fúrható hengerek, vagy csak hüvelyezni lehet?
Mennyi lehet egy felújítás?
Sajnos a környékünkön nincs ilyen műhely, azért kérdezem Tőletek.
Hasonló tudású új masina 150-től kezdődik...

Üdv
Üdv Urak!

Ha van valakinek 31 fogas gyűrűs fogaskerék, ami a főtengelyen van, akkor kérem keressen. Belső átmérő 35 mm, fogaknál mért átmérő 52 mm. Email cím varaljaizoli kukac gmail.com

képen a 741-es alkatrész.

741.jpg
741.jpg (209.04 KiB) Megtekintve 2553 alkalommal.



Szerk.: szerintem 31 fogas lesz ez, egy modul kitört, és rosszul lett számolva..
Az egész ebay-t feltúrtam, nem létezik 30 fogas.

Javítottam 31 fogasra.
Üdv mindenkinek!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Két éve, újonnan kaptam egy fűnyírót ami egy Briggs&Stratton 500 sorozatú 158 ccm motorral van szerelve. Új kora óta gondom van az indításával, talán ha az első két alkalommal indult rendesen azóta viszont véletlenszerű. Kétszer volt már szervízben, mindkét esetben a membránt cserélték ki.

Amit én csinálok: a leírás szerint 3x megnyomom a benzinpumpát, 1-2 alkalommal lassan húzom a berántót, hogy megforgassam a motort majd utána próbálom rendesen indítani. Általában addig rángatom amíg el nem fáradok a legtöbb amit ki tudok belőle imádkozni az egy erős benzinszag a kipuffogó felől.

A héten vettem, új membránt, gyertyát, olajat. Kulcs híján a membrán cseréje elmaradt de ezen kívűl rendesen "leápoltam" de semmi pozitív változás.

Mivel meguntam, hogy akkor nyírok füvet amikor ő akarja vettem hidegindítót. Ebből ha egy nagyon kicsit adok neki akkor egyből indul és ha bemelgszik akkor már anélkül is indul. Hidegen viszont csak a spray-vel de ebből tényleg nagyon-nagyon kicsit nyomok éppen hogy felszisszen.

Mit kellene megnéznem, hogy rendesen üzemeljen?

Előre is köszönöm a válaszokat.
Mimban írta: Üdv mindenkinek!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Két éve, újonnan kaptam egy fűnyírót ami egy Briggs&Stratton 500 sorozatú 158 ccm motorral van szerelve. Új kora óta gondom van az indításával, talán ha az első két alkalommal indult rendesen azóta viszont véletlenszerű. Kétszer volt már szervízben, mindkét esetben a membránt cserélték ki.

Amit én csinálok: a leírás szerint 3x megnyomom a benzinpumpát, 1-2 alkalommal lassan húzom a berántót, hogy megforgassam a motort majd utána próbálom rendesen indítani. Általában addig rángatom amíg el nem fáradok a legtöbb amit ki tudok belőle imádkozni az egy erős benzinszag a kipuffogó felől.

A héten vettem, új membránt, gyertyát, olajat. Kulcs híján a membrán cseréje elmaradt de ezen kívűl rendesen "leápoltam" de semmi pozitív változás.

Mivel meguntam, hogy akkor nyírok füvet amikor ő akarja vettem hidegindítót. Ebből ha egy nagyon kicsit adok neki akkor egyből indul és ha bemelgszik akkor már anélkül is indul. Hidegen viszont csak a spray-vel de ebből tényleg nagyon-nagyon kicsit nyomok éppen hogy felszisszen.

Mit kellene megnéznem, hogy rendesen üzemeljen?




Előre is köszönöm a válaszokat.



Nemrég volt hasonló nyomorom egy agregátorral, leszedtem a karburátort, kitisztítottam a főfúvókát, és azóta pöcc-röff.
Kedves Zoltán, köszönöm a választ. Kerítek szerszámot és megpróbálkozom vele.
Mimban írta: Kedves Zoltán, köszönöm a választ. Kerítek szerszámot és megpróbálkozom vele.


Youtubén van fent videó, a motor típusára rákeresel, lesz angol nyelvűből dögivel.

Például: https://www.youtube.com/watch?v=CEtqshFDi6M
Mimban írta: Üdv mindenkinek!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Két éve, újonnan kaptam egy fűnyírót ami egy Briggs&Stratton 500 sorozatú 158 ccm motorral van szerelve. Új kora óta gondom van az indításával, talán ha az első két alkalommal indult rendesen azóta viszont véletlenszerű. Kétszer volt már szervízben, mindkét esetben a membránt cserélték ki.

Amit én csinálok: a leírás szerint 3x megnyomom a benzinpumpát, 1-2 alkalommal lassan húzom a berántót, hogy megforgassam a motort majd utána próbálom rendesen indítani. Általában addig rángatom amíg el nem fáradok a legtöbb amit ki tudok belőle imádkozni az egy erős benzinszag a kipuffogó felől.

A héten vettem, új membránt, gyertyát, olajat. Kulcs híján a membrán cseréje elmaradt de ezen kívűl rendesen "leápoltam" de semmi pozitív változás.

Mivel meguntam, hogy akkor nyírok füvet amikor ő akarja vettem hidegindítót. Ebből ha egy nagyon kicsit adok neki akkor egyből indul és ha bemelgszik akkor már anélkül is indul. Hidegen viszont csak a spray-vel de ebből tényleg nagyon-nagyon kicsit nyomok éppen hogy felszisszen.

Mit kellene megnéznem, hogy rendesen üzemeljen?

Előre is köszönöm a válaszokat.



Üdv!
Szerintem túl precíz vagy. Van amikor egy nyomás is elég az indításhoz, van amikor csak három. Ez függ az időtől (melegtől) és hogy meddig állt.
Ha nincs hideg, próbáld először szívató nélkül, majd egy nyomással, kettővel és végül hárommal. Ki kell tapasztalni a motor lelkivilágát. Ha nagyon benzinszagú a kipufogó, akkor szívatás nélkül ki kell dolgozni a túl sok benzint a motorból. Amint jó lesz neki, elindul. Érzésem szerint túlszívatod, vagy az óvatos forgatással elengeded az induláshoz szükséges benzinmennyiséget. Szívatás után rántsd meg rendesen, szerintem indulni fog. Én sosem finomkodom vele, szívatás, rántás, fűnyírás.
Ennyiszer membránt nem kell cserélni, akár 7-8 évet is kibír egy. A fűnyíróm 2007-es, még eredeti membrán van benne. Idén még nem indítottam el, de tavaly még működött szépen.
Kedves Fórumozók!

Segítséget szertnék kérni egy önjáró fűnyíróval kapcsolatban, ami sajnos nem önjár :)
Ez egy Sandri Garden ALL 50 SP/C/SM típusú fűnyíró (http://www.zeichnung.galaparts.de/zeich ... 2002.1.pdf), Briggs motoros, alu házas, valamikor nem lehetett rossz, de nagyon el van hanyagolva, most örököltem meg. Motorja működik, elvileg minden oké, de önjárni nem akar (talán ezért adta nekem az após).
Az lenne a konkrét kérdésem, hogy hogyan győződhetek meg róla, hogy mi a hibája?
A következőket próbáltam ki:
-az ékszíj hajtja az önjáró hajtómű kerekét
-ha a fűnyíró hajtott kerekét hátrafelé forgatom, forgatja a hajtómű tengelyét (tehát a kapcsolat a kerekekkel megvan, de nem tudom, hogy ez normális-e, hiszen hátrafelé is húzza néha az ember a fűnyírót, amúgy soha nem volt még dolgom önjáróval)
Ebből a két dologból számomra az a következtetés jön le, hogy a hajtóműben lehet valami probléma.
De a bovden is kicsit ki van szálasodva már az önjáróműhöz csatlakozásánál, bármennyire húztam feszesebbre, akkor sem kapcsolta be. Ezt érdemes lehet cserélni (bovdent)?
Találkozott valaki hasonló problémával? Van esetleg valami, amit még kipróbálhatnék
Köszönöm előre is a válaszokat!
1459846631_tmp_SAM_0792.jpg
1459846631_tmp_SAM_0792.jpg (1.13 MiB) Megtekintve 2463 alkalommal.
1459846761_tmp_SAM_0793.jpg
1459846761_tmp_SAM_0793.jpg (1.04 MiB) Megtekintve 2487 alkalommal.
1459846879_tmp_SAM_0794.jpg
1459846879_tmp_SAM_0794.jpg (1.18 MiB) Megtekintve 2407 alkalommal.
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!Tavaly szépen üzemelt a fünyiróm,most beindítottam,nem pörgött rendesen,ezért szépen kitakarítottam a karbit,de közben el állíthattam a regulátort!Most azt csinálja,hogy nem indul,a kipufogón köpi minden rántásnál a benzint.Van valakinek tanácsa,hogy mit tehetnék vele,vagy miért köpi a benzint a kipufogón?Ha a regulátor miatt,amire én tippelek,akkor azt hogyan és miképpen tudnám beállítani szakszerűen?
Köszönöm a választ előre is!
Üdv!
Elvileg normál takarításnál nem tudod elállítani a regulátort, csak durva módod. Kiakadhat a porlasztó pillangószelepével összekötő rudazat, vagy a "bicska" szöge változhat meg. De ez a kettő sem okozhat ilyen problémát.

Arra tippelek, hogy takarítás közben oldalra döntötted a fűnyírót és a porlasztó tűszelepe akadhatott fel és ömlik a benzin a porlasztóba. Az első képen a porlasztó alsó csészéjét kell levenni az alján lévő csavar oldásával, majd megnézni, hogy ha óvatosan felnyomod az úszót, akkor elzárja-e a benzin útját. Ha nem akkor óvatosan meg kell ütögetni a porlasztóházat, míg nem mozog rendesen a tűszelep. A tankból ereszd le a benzin nagy részét, különben elfolyhat. Csak annyit hagyjál benne, amivel ki lehet próbálni a tűszelep zárását.
Azt sem tartom kizártnak, hogy a tényleg megdöntötted a gépet, akkor annyi benzin folyt a motorba, hogy még mindig köpködi ki. Vedd ki a gyertyát és forgasd át a motor a berántóval addig, amíg jön ki a belőle benzin.
csallob írta: Kedves Fórumozók!

Segítséget szertnék kérni egy önjáró fűnyíróval kapcsolatban, ami sajnos nem önjár :)
Ez egy Sandri Garden ALL 50 SP/C/SM típusú fűnyíró (http://www.zeichnung.galaparts.de/zeich ... 2002.1.pdf), Briggs motoros, alu házas, valamikor nem lehetett rossz, de nagyon el van hanyagolva, most örököltem meg. Motorja működik, elvileg minden oké, de önjárni nem akar (talán ezért adta nekem az após).
Az lenne a konkrét kérdésem, hogy hogyan győződhetek meg róla, hogy mi a hibája?
A következőket próbáltam ki:
-az ékszíj hajtja az önjáró hajtómű kerekét
-ha a fűnyíró hajtott kerekét hátrafelé forgatom, forgatja a hajtómű tengelyét (tehát a kapcsolat a kerekekkel megvan, de nem tudom, hogy ez normális-e, hiszen hátrafelé is húzza néha az ember a fűnyírót, amúgy soha nem volt még dolgom önjáróval)
Ebből a két dologból számomra az a következtetés jön le, hogy a hajtóműben lehet valami probléma.
De a bovden is kicsit ki van szálasodva már az önjáróműhöz csatlakozásánál, bármennyire húztam feszesebbre, akkor sem kapcsolta be. Ezt érdemes lehet cserélni (bovdent)?
Találkozott valaki hasonló problémával? Van esetleg valami, amit még kipróbálhatnék
Köszönöm előre is a válaszokat!



Üdv!
Pontosítsunk, az ékszíj hajtja a hajtómű bemenő tengelyét, de az oldalsó kimenőket is? Próbához emeld meg a hátsó kerekeket, hogy szabadon tudjanak mozogni. Ha forgatja a kerekeket, akkor próbáld lefogni, hogy erő is van a kerekeken, vagy csak üresen tudja forgatni?
Tisztelt Plászló!

Köszönöm a választ,megnéztem,föl volt akadva,mert ilyen hajszál rugó tartja az egész tűszelepet és félre csúszott!
Félre nem fordítottam,asztalon tisztítottam ki,tehát ezért biztosan nem lehetett!
A regulátorra meg azért tippeltem,mert a pálca kivétele miatt elcsavargattam a csavart,eredetileg az a fekete rész,amiben a csavar is van,az nem jobbra tartotta a rudazatot,hanem balra!Persze már próbáltam úgy is!Nem tudtam,hogy ilyen jelentősége van ennek,csak most jöttem rá,ahogyan olvasgatom,mi a szerepe,egyébként nem csinálok ilyen butaságot!Na de a baj már megtörtént,ezért is kérdem,hogy be lehet,vagy be tudom én mint amatőr állítani a gyári beállítási pontjára?
Köszi a választ!
Üdv!
Pontosítsunk, az ékszíj hajtja a hajtómű bemenő tengelyét, de az oldalsó kimenőket is? Próbához emeld meg a hátsó kerekeket, hogy szabadon tudjanak mozogni. Ha forgatja a kerekeket, akkor próbáld lefogni, hogy erő is van a kerekeken, vagy csak üresen tudja forgatni?[/quote]


Kedves Plaszlo!
Na igen, ezt is elfelejtettem írni, hogy ezt is próbáltam, és nem hajtja, ha felemelem (se a hajtóműből kijövő tengelyeket, se a kerekeket emiatt), akkor nincs más hátra, szétszedem, ttól rosszabb úgyse lesz :)
Köszönöm!
Előző 1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 69 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég