Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 72 / 91
Előző 1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 91 Következő
A csavar nem engedte leesni a "fedelet", csak 1/3 -nál eltört, kihajlott és kotyogott benne a főtengely. Szerencsére sehova nem jutott fémtörmelék még épp egyben maradt a hajtórúd.
A főtengelyt kicsit megette, látni és érezni is kézzel. Így nem érdemes megcsinálni? Úgy néz ki, hogy 4-5.000 körül kapnék használt dugót gyűrűkkel hajtókarral.
Kép

Csatolmányok

A főtengely:

Csatolmányok

urbiferi írta: A csavar nem engedte leesni a "fedelet", csak 1/3 -nál eltört, kihajlott és kotyogott benne a főtengely. Szerencsére sehova nem jutott fémtörmelék még épp egyben maradt a hajtórúd.
A főtengelyt kicsit megette, látni és érezni is kézzel. Így nem érdemes megcsinálni? Úgy néz ki, hogy 4-5.000 körül kapnék használt dugót gyűrűkkel hajtókarral.


Szép "baleset"!
Ne vegyél használtat, mert semmi nem biztosítja, hogy méretben megfelelőt kapsz. Régebben próbálkoztunk hibás gépekből jókat összerakni, de eléggé zajosak lettek, bár működtek. Hosszú távon nem megoldás.
Szerintem ez már gazdasági totálkár, ha a többi része még jó a fűnyírónak, akkor vagy gépműhely és felújítás, vagy új főtengely, hajtórúd, csapágy, dugattyúgyűrűk, tömítések. Nem biztos, hogy megéri.
zoliee81 írta: Üdv Urak!

Megérkezett a főtengelyen lévő vezérlő gyűrű, 31 fog, 52mm külső, 35mm belső átmérővel, szóval fasza! :)
Jövőhéten eljut a motorépítő Öreghez, aztán meglátjuk mi lesz belőle.
Azért le a kalappal az US airmail előtt, 2016.05.06.-án adta fel a Cimbora Oakland California-ból, és ma 2016.05.11.-én átvettem Göd city-ben. :D
(szerk: 31 dolcsimba fájt ez a móka, 10 dolcsi volt maga a motyó, a többi a posta)


Látom már azért is megcsinálod, ha törik-szakad! :) :wink:
Hol tartasz pénzben, még ráfogható, hogy megéri?
Köszönöm.
Plaszlo írta:
zoliee81 írta: Üdv Urak!

Megérkezett a főtengelyen lévő vezérlő gyűrű, 31 fog, 52mm külső, 35mm belső átmérővel, szóval fasza! :)
Jövőhéten eljut a motorépítő Öreghez, aztán meglátjuk mi lesz belőle.
Azért le a kalappal az US airmail előtt, 2016.05.06.-án adta fel a Cimbora Oakland California-ból, és ma 2016.05.11.-én átvettem Göd city-ben. :D
(szerk: 31 dolcsimba fájt ez a móka, 10 dolcsi volt maga a motyó, a többi a posta)


Látom már azért is megcsinálod, ha törik-szakad! :) :wink:
Hol tartasz pénzben, még ráfogható, hogy megéri?



Tök tudja már, 40ft körül vettem, 42 dolcsi volt a gyújtás, 31 dodó a gyűrűs fogaskerék, 11 dodó volt az alacsony nyomású ü.a. pumpa, kb. eddig ennyi. :)
De igen, most már megcsinálom a rohadékot, ha törik, ha szakad.
Elnézést, nem tudom még hogy kell felhasználó nevet váltani, zoliee81 is én vagyok, de most valamiért a googléval akar mindig saját nevemmel bejelentkezni. :)
Sziasztok.adott egy mtd thorx ohv 35 tipusu 4 utemu funyiro.honnan tudom hogy mikor jo az uzemanyagszint?
Kaszas90 írta: Sziasztok.adott egy mtd thorx ohv 35 tipusu 4 utemu funyiro.honnan tudom hogy mikor jo az uzemanyagszint?


Működik rendesen. :lol: :D
Az úszón nem nagyon lehet állítani, ha nincs eldugulva, elakadva a tűszelep és zár is rendesen, akkor elvileg jónak kell lennie az üzemanyagszintnek.
Üdv
Nem rég vettem egy grass pro 3.5 LE-s 2 ütemű fűkaszát. Vágtam vele a füvet majdnem ki fogyott az üzemanyag és ekkor meg álltam tölteni bele fel töltöttem és próbáltam el indítani alapjáraton ment de amikor meg húztam a gázt le ált de viszont szívatóval meg normálisan megy szóval szívató nélkül csak alapjáraton megy egy ideig utána le áll ha meg húzom a gázt egyből le áll de ha szívató állásba van akkor normálisan megy. mi lehet a probléma??
@yuricko

Csak tippelek, mert én is kérdezni jöttem. :) Karburátorral lehet valami, vagy nem megy elég benzin (üzemanyaggal kosz is került a tankba, eltömődött a szűrő), vagy a légszűrő lett nagyon koszos (bár egyik pillanatról a másikra fura lenne). Esetleg rossz az üzemanyag/olaj keverési aránya, legalábbis remélem, hogy kevertél bele olajat.
(Az igekötőket mindig egybe írjuk az igével, el, meg le, fel stb.. csak mert elég nehéz így olvasni)

Az én kérdésem pedig az lenne, hogy a benzines fűnyíró tankjának az alján keletkezett ilyen sárga réteg, amiben amúgy láthatóan vannak kis fekete koszdarabok is (nem rozsda, mert alu a tank). Megpróbáltam karburátortisztítóval feloldani, kis csavarokat is dobáltam a tankba, és úgy ráztam, de semmi. Ha belenyúlok, és a körmömmel kapargatom, akkor feljön, és ilyen nyúlós akármi. Mivel lehetne ezt szépen kitisztítani?
Sziasztok!
Adott egy 18 éves viking fűnyírótraktor 15.5 lovas briggs motorral.Csak annyi bajom van vele hogy ha bemelegszik és leállítom,akkor nem indul be újra csak miután lehűlt.
Erre kérnék ötleteket.
Előre is köszönöm
Beszámolok a Tecumseh fejleményeiről:
Végül mégis a fűnyíró megmentését választottam. Túlzottan nem reménykedtem, de szeretek bütykölni, így belevágtam.
Vettem bontottan főtengelyt, dugattyút csapszeggel és gyűrűkkel, hajtórudat, lendkereket és új gyertyát. Betartottam a kitűzött limitet, 10.000 Ft alatt költöttem.
A motort szétszedtem, mindenét elmostam és kipucoltam. A szelepeket becsiszoltam. A vásárolt és a meglévő gyűrűk közül összeválogattam a legkisebb hézaggal rendelkezőket. A hajtókar kis "gépműhelyi" munkával össze lett köszörülve a főtengellyel, a hengerfej alá klingeritből tömítést vágtam, a karbit kipucoltam ill. beállítottam. Megéleztem a kést, vágtam bele új légszűrő szivacsot is amit beitattam motorolajjal. Motul 10W40-es olajam volt otthon, ezt is töltöttem bele, remélem megfelel. Ha mégsem kérlek jelezzétek és cserélem (SAE 30W egyfokozatúra???)
Azóta kb. 4-5 órát üzemelt. Nem füstöl kellően erős is. Szinte minden alkatrésze bontott, gondolom különböző gépekből, így bejáratósként kezelem és nem forgatom.
Nyilván a ráfordított időt ne számolom, a fűnyíró működik én pedig boldog vagyok, hogy sikerült megcsinálnom.
Sziasztok!

Segítséget szeretnék egy régi Tecumseh motoros fűnyíró gyújtásával kapcsolatban. Ismerősöm örökölte, és még ezen kívül másik kettőt :) , de azok Briggs-ek, Lényeg, hogy a három közül ennek volt szikrája, illetve viszonylag egyben volt, és egy porlasztó takarítás után el is indult, de szerintem eléggé rázkódik, és nem jár valami szépen, de neki azt mondta jó így is. Nemrég, megint bütyköltük, mert nem indult. Ismét porlasztó takarítás, illetve néztem a szikrát, amit nem is láttam, csak hallottam valami halk csattogást. Gondoltam, talán akkor nem jó a hézag.
Itt meg kell jegyeznem, hogy az egyik Briggs-et elkunyeráltam, amelyiknek nem volt szikrája. Gondoltam megcsinálgatom, veszek hozzá új trafót ha szükséges az eBay-ről, annyit megért. De szerencsére nem kellett. Elektronikus gyújtása van, és csak a hézag volt nagy, Neten találtam egy írás, hogy szétvágott sörös dobozt kell, a lendkerék és a trafó közé tenni, és utána lehúzni az útobit. láss csodát, lett szikra. Porlasztó takarítás, és membrán csere után, második rántásra indult is.
De vissza ismerős Tecumseh-jéhez. Gondoltam akkor itt is alkalmazzuk a sörös doboz technikát. De semmi, aztán meglett a hiba a gyertyapipánál, azt megoldva , elindult, de valami szörnyen egyenetlenül járt, mintha kihagyna a gyújtás, tisztára mint egy traktor olyan járása volt. Gázadásra sem pörgött fel, csak a hangja változott. Ekkor duplán összehajtott sörösdobozt tettünk be a hézaghoz. Így már jobb lett, pörgött is, de én még mindig nem vagyok elégedett. Még mindig rázkódik valamennyire. Igaz a kést még nem vettük le, hogy mennyire kiegyensúlyozott, de nem tűnik agyonkopottnak, még fekete.
Kérdésem az volna, hogy szerintetek a hézag változása kihatással lehet az előgyújtásra? Mert itt mintha ez a jelenség állna fenn, mert ahogy növeltem jobb lett. csak olvastam olyant, hogy volt aki azt írta, elektronikusnál nem számít annyira a hézag, a lehető legközelebb kell tenni, de itt így csak rosszabb lett.
Illetve találtam egy olyant értéket a fórum közepe táján, hogy 0,4mm hézag kell, hogy legyen a hézag, a tekercs és a lendkerék közt (4 sörösdoboznyi vastagság :D :D ) , ez szerintetek a jó érték?

Köszi előre is a segítséget!
Bár sehol nem olvastam utána én is sörösdobozból vágtam a hézagolást, az volt kéznél.
3 vagy 4 darabot tettem közé.
Előző 1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 72 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég