Szerző:
Plaszlo » kedd aug. 09, 2016 4:11 pm
bendan írta: Dekompresszor nincs. Az ék hornya ép a lendkeréken is, és a főtengelyen is. Levettem, megnéztem, hibátlan.
Nem tudom beindítani, mivel erősen visszaránt.)
A rángatások során viszont enyhe füstöt látok jönni a kipufogóból. (normál esetben ilyen nem volt, csak mikor már beindult a gép)
Ennek lehet valami köze valamihez?
(Ha nincs benne gyertya, gond nélkül átfordul a tengely, nem szorul semmi).
A dekompresszor nem külső eszköz, a vezérműtengelyen lévő röpsúlyos eszköz, ami alaphelyzetben sokkal később engedi zárni a kipufogószelepet, így sokkal kevesebb keveréket kell összesűrítenie, könnyebb beindítani. Az indításhoz viszont elégséges. és amint kezd emelkedni a fordulatszám, a röpsúly visszahúzza a szelepnyitvatartást megnövelő éket, így normál módban működik a motor.
Namost ha minden rendben van, ékpályák, ék rendben, akkor csak erre tudok gondolni. Az előgyújtás fix, nagyon csekély mértékben állítható. Esetleg ha megszakítós a motor, akkor a megszakítóhézagot kellene még ellenőrizni, hiszen annak állításával az előgyújtás is elmászik.
A visszapöffenés a kipufogóban is normális, mivel a gyújtás után a motor nem tud átfordulni normálisan hanem ellenkező irányban indul el, nyit a kipufogószelep (hisz sűrítés előtt zárt le) és ott jön ki a berobbant keverék.
Ez a visszarúgás rögtön azután jelentkezett miután elkapta a kés a vasat? Mert a lendkerék ékje nem szimmetrikus, fordítva berakva ilyen problémát generál.