Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 9 / 91
Előző 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 91 Következő
Hát nem tudom hogy a karburátort miként lehet állítgatni, nekem sosem kellett piszkálni de ha jól emléxem nem is lehet tekergetni semmit .Szét sosem szedtem. Az a szivacs lehet baj. Az enyém is szivacsos volt és benzinben szoktam teljesen tisztára mosni majd kiszáradni hagyni. Nagyon kevés olajjal nedvesítettem a jobb szűrés érdekében. Alulról szívja a levegőt át a szivacson, pár pénzérme nagyságú lyukon amik elég rendesen megrakodnak kosszal. Szinte vakarni lehetett a feltapadt olajos port. Nem hinném hogy volt 3 centi vastag az a szivacs, inkább csak kettő lehetett. Nem tudom hogy nem e az a baj hogy ezeket a vékony szivacsokat felszippantja a légszűrőház fedeléhez ezzel elzárva a levegő útját. Ami bajom még volt vele hogy fellazulgattak az üzemanyagtankot rögzítő csavarok és talán a karburátor is vele együtt. Egyszer még menetet is fúrtam mert nem metrikus csavarok voltak benne és elveszett.
Szerintem nézd át a vasat ismét aztán írj vissza hátha valakinek lesz jobb ötlete.
minimális módon lehet szabályozni a karburátort, hiszen nem mindegyik motor egyforma, igényelhet némi utánállítást. Két csavarnak kéne rajta lenni, egyik az alapjárati fordulatszám, a másik a benzin-levegő arány.
A tél utáni nehézkes indulást a benzinben lévő adalékanyagok és kosz kiválása okozza a tél folyamán, még négyütemű motornál is. Érdemes a porlasztót kipucolni, átnézni. A fekete füst az elégetlen benzint jelenti, hirtelen gázadásnál, vagy hidegindítás miatti benzindúsítás után természetes jelenség, de el kell múlnia, ha felvette a motor a fordulatszámát. A röpsúlyos szabályzó is okozhat fekete füstölést, ha a nagy fű hirtelen lelassítja a motort és a szabályozó "nagy gázt" ad a leállás elkerülésére.
Nézd át a gépet, tisztítsd ki a porlasztót (fúvókák, úszó működése, tömítések, stb.), nézd meg a gyertyát, gyújtáskábelt, benzinvezetéket, a tanksapka szellőző furatát, a regulátor rudazatának akadálymentes működését. A gyújtáskábel elöregedése miatt idővel megrepedezik a szigetelő burkolata és ilyenkor - főleg nedves időben - hajlamos áthúzni a szikra még a gyertya előtt, ez is okozhat bizonytalan működést, csakúgy mint egy öreg gyertya, ami a szigetelőtestnél szokott áthúzni, nem a szikraközben. Érdemes új gyertyát venni, nem egy tétel és akkor ez már alapból kizárható mint hibaforrás. Bár ritka hiba, de a regulátor tengelyének szorulása is okozhat egyenetlen menetet, mert késve tud utánszabályozni a teljesítmény és fordulatszám változásoknak.
A lészűrő szivacsát mosd ki (ha nem akarsz benzinnel vacakolni, mosogatószerrel is kimosható, de utána ki kell szárítani), pici motorolajjal nyomkodd át, ez a finom port köti le, ami átmenne a szivacs lyukain. Szivacsos szűrőnél az egész légszűrőházat ki szokták tölteni szivaccsal, ez ad megfelelő fojtást a gyári beállításokhoz. Hasonló állagúval és vastagságúval kell pótolni, mint az eredeti volt.
Az enyém a szabadban telelt, szaletli alatt (letakarva), mert már nem fért be a pincébe, és gond nélkül elindult. Csak annyit csináltam ősszel, kifogyasztottam a benzint teljesen és úgy forgattam a főtengelyt, hogy sűrítési ütemben legyen, mindkét szelep zárt állásban, így nincsenek meglepetések tavasszal. Nekem tavasszal indult rendesen, így most konkrét hibát nem tudok mondani, csak általánosságokat.
Volt még régen megszakítós négyütemű fűnyíróm is, ott le kellett venni minden tavasszal a lendkereket, kitisztítani és beállítani a megszakítót, gyertyát kipucolni, és csak utána volt hajlandó működni. A mostaniakkal már nincs ilyen gond.

Lalibátyó, nekem a 4 ütemű motoroknál nem volt semmi bajom a gyertyával, nem kellett kiégetni, csak a kétütemű gépeknél. Persze ha erősen eszi az olajat, akkor már majdnem olyan, mint a kétütemű. A Tecumseh motoros kapagépem már viszonylag régóta eszi a motorolajat és füstöl is néha rendesen, de a gyertyát még nem kellett égetnem. Egy rendesebb kapálás alatt kiég magától is. 8)
Sziasztok!

Szeretnék némi segítséget kérni. Kezembe került egy fűnyíró amit szeretnék életre kelteni. Előéletéről nem sok infóm van, csak annyi, hogy egy év használat után szervizbe kellett volna vinni, de inkább vettek egy újat és hosszú évekre egy pincébe került.
Ami első látásra feltűnt, hogy valaki már "barkácsolta" egy kicsit. Pl: a gáz bovden végén egy sorkapocs díszeleg. A karburátoron egy tolórúd, meg egy rugó lifeg, amit nem pontosan tudom, hogy mihez csatlakozik, és mi célt szolgál. Megpróbáltam beindítani, de a karburátoron keresztül szalad az üzemanyag. Próbáltam fecskendővel adagolni az üzemanyagot a levegőszűrő csonkjánál, de berántásnál a légszűrő felé fújta a benzint ebből arra következtek, hogy a motor vezérlése sem biztos.
A motor típusa: Tecumseh 3,5 le.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Szia!
A vezérlésébe csak akkor lehet beavatkozni, ha már szétszedték a blokkot és rosszul rakják vissza a vezérműtengelyt. Ha nem volt megbontva blokk, elvileg a helyén kell lenni a vezérlésnek.
Tudsz fényképet készíteni a porlasztóról és a nem odaillő dolgokról, Könnyebb lenne segíteni. Esetleg motor típusszámát is írd meg. A kapagépemen is Tecumseh motor van, esetleg én is tudok a képekkel segíteni, ha egyezik a típus.
Sziasztok.Nekem olyan problémám lenne hogy van egy briggs 3,5 le fűnyíróm és sajna csapágyas lett.Na most szétszedtem és kicseréltem benne a főtengelyen de sajna valamit belül nem jól raktam vissza a blokkjában vagy nem tudom mert csak pufog meg nem akar rendesen kipörögni csak ha leveszem a légszűrőt,bár akkor sem igazán csak köpködi vissza az anyagot mint ha nem lennének jók a szelepek vagy nem tudom.Szerintem ott a szelepeknél ronthattam el valamit vagy át lehet cserélni a szelep emelő himbákat vagy tök egyformák?Vagy nem tudom mi az a kis fém kütyü az olajszóró csigán mert nem tudom mi a szerepe vagy hova kell annak egyáltalán beleülnie.Karburátor tuti jó mert másikra raktuk fel és tökéletes.Kérem ha valaki tud segítsen vagy küldjön valami rajzott,mert valamit nagyon nem jól raktam össze:):)Válaszokat előre is köszönöm
Nekem úgy tűnik, a vezérműtengely lett arrébb rakva 1foggal, azért nem pörög fel rendesen és pufog vissza. Így a szelepvezérlés "elmászott" a normális helyzetéhez képest. A vezérműtengely összejelölését figyelted az összeszerelésnél?
Megmondom őszintén, már rég szedtem szét Briggs motort, így fejből nem megy mi az a kis kütyü amit kérdeztél, de ha szétszeded újból, fényképezd le és tedd fel ide.
Van egy egyszerű trükk, ha az ember olyan dolgot szed szét, amit nem ismer, lefényképezi mi hova való. Nekem már többször segített, mert amire beszereztem az alkatrészt, nem mindig emlékeztem pontosan mi merre volt.
Köszi szépen a gyors segítséget.Baszu... a vezérlést megmondom ősszintén nem is figyeltem mert sietem és késő este volt már,NEM IS VOLT ESZEMBE ILYEN ... HOGY LEHETEK, tuti az a rossz akkor szétszedem és ha nem muzérol írok fotóval együtt ok:):) a vezérlésnek hogy kell állnia van valami gyári jel?Köszi még egyszer MEGMENTŐM.HI HI:):)
Most végeztem,jó lett el volt rakva de még szerencse hogy elindult előtte így sikerült előbb kb 1- et volt félre.azt nem tudom hogy ami van a vezérmű tengelyen kis lemez féleség rúgóval,hogy mi a szerepe?
Örülök, hogy sikerült. De így nem ugrik be, mi lehet a vezérműtengelyen az a kis rugós izé, jó lett volna egy fotó róla. Hacsak nem a regulátorra gondolsz, ami a motor fordulatszámát tartja közel azonos szinten a terhelésváltozások ellenében.
Sziasztok volna egy kérdésem Ha valaki tudna segíteni az nagyon jó volna.
A fűnyíró motorjának a hengerfeje nagyon hirtelen megmelegszik (2-3 másodperc) és utána nagyon csunya hangja van (fémes) .Mi lehet a baja?
Ezt egy kicsit fejtsd ki bővebben.
- hogyan érzékeled
- miért csak a hengerfej (biztos csak az?)
- hűtés rendben?
- honnan jön a fémes hang és milyen jellegű? kopogó, csilingelő, csiszoló?
- olaj van benne?
- motor egyébként működik rendesen? nem lesz erőtlen, nem fullad vagy lassul, stb.?
Van 1 partner 4 ütemű fűnyíróm csak nem indul.Berántásra csak pöffenik egy kettőt utána durranik egyet.Mi lehet ennek az oka.Ha valaki találkozott már ilyennel kérem segítsen.Szikra van,benzin van,olaj van.
Van ennek valami előzménye, vagy csak eddig ment, most nem megy jelenség?
Met ha szét lett szedve, akkor azt mondanám a vezérműtengely nem pontosan a helyére került és ezért nem indul. Ez a hiba jellemző a gyújtáselállítódásra is, de ezek a "mai" motorok fix gyújtással működnek, csak akkor változik, ha a lendkerék elnyírja a reteszt és elfordul a főtengelyen. Ha megszakítós lenne még valamiért, azt kellene megnézni, elment a hézag az érintkezők között.
Még lehet gond a benzin-levegő keverési aránnyal ->> karburátor fúvóka eldugulás, fals levegő a porlasztónál, szívatóval probléma.
A gyertyát is érdemes alaposan megnézni, ha kiszedve van szikra, nem biztos, hogy a sűrítési ütem végén is ad megfelelőt. Lehet ezzel kellene kezdeni, új gyertyát neki, sok mellékmunkát meg lehet spórolni néha.
Üdv!

Érdemes megnézni, hogy a főtengelyen a lendkereket rögzítő ék nem tört-e el. Ha a hangos durranás a karburáoron kereszül pöfög vissza, akkor biztos hogy a lendkerék elfordult, és ha van is üzemanyag és szikra, csak nem szinkronban. A Behúzó tekercset leépíve rögtön látnod kell.

További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Üdv!
Rövid kérdésem: benzines fűnyíró (MTD) üzemeltetéséhez használható az E85 Bioetanol üzemanyag ?
Egyáltalán, benzinüzemű gépek is szóba jöhetnek?
Üdv!
Önmagában nem használható, ahhoz át kell egy kicsit alakítani. Az E85-nek 30%-al kisebb az égési fajhője, ezért ennyivel több üzemanyagot kell a motorba juttatni. Ehhez a karburátor fúvókáit ki kellene cserélni, illetve megnövelni a furatait, hogy ennyivel több üzemanyag jusson a motorba. Utána már gond nélkül üzemelne. Átalakítás nélkül szegény keverék effektus lép fel, a motor - ha sikerül elindítani - gyengén erőtlenül járna. Az E85 105 oktános, ezért a korszerű autó elektronikák nagyobb előgyújtást állítva (kopogásérzékelés) gazdaságosabban üzemelnek, ezért csak 20-25 %-al fogyasztanak többet, mint normál benzinből.
Ezt a fűnyírómotor nem tudja kihasználni, befecskendező és vezérlőelektronika híján a szükséges többlet üzemanyagot sem tudja a motorba juttatni.
Előző 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 9 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég