Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 10 / 91
Előző 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 91 Következő
Sziasztok! Van egy Briggs Quantum 4HP motoros fűnyíróm. Mennyi lehet neki egy óra fogyasztása kb?A fogyasztást közepes fű magasságnál értem, pl: 10 cm. Én egy kissé sokallom a 3/4 tank benzint. Úgy érzem nem igazán húz a motor, nem igazán egyenletes a járása, egyszer felpörög, egyszer meg fullad, mintha sokat kapna. Mi lehet a baja? Hogyan lehet esetleg szabályozni a fogyasztását?Fekete füstöt nem bocsájt ki csak induláskor egy nagyon rovid ideig, meg ha nagyon van terhelve egy kis ideig.
Üdv
Az attól függ hány liter az a 3/4 tank. Amúgy ha jól emléxem az enyém is ez körül evegetett és a mostani is ennyiből megy egy órát de az már önjár is :)
Élezd meg a kését és könnyebben vág és kevesebbet fogyaszt. Persze a légszűrőjét is kell takarítgatni mert az is okoz többlet fogysztást.
lalibatyo írta: Üdv
Az attól függ hány liter az a 3/4 tank. Amúgy ha jól emléxem az enyém is ez körül evegetett és a mostani is ennyiből megy egy órát de az már önjár is :)
Élezd meg a kését és könnyebben vág és kevesebbet fogyaszt. Persze a légszűrőjét is kell takarítgatni mert az is okoz többlet fogysztást.
Szia!
Hát szerintem olyan 2 liter környéki a tank.Az lehet, hogy már kissé életlen a kés, meg a légszűrőt is régebben takarítottam meg. Állítani hogyan lehetne a fogyasztáson? A karburátoron levő csavarokkal lehetne valamit bütykölni, vagy nem érdemes vele kinlódni? Meg miért megy egyenetlenül, úgy felpörög és utána vissza hőköl. Vagy ez is természetes?
A karburátoron nem sokat tudsz állítani, alapjáratot és kész. Az úszóval lehet még finoman játszani, kissé lejjebb venni a benzinszintet és úgy megpróbálni, de lehet még rosszabb lesz.
Ezeknek a motoroknak az egyszerűségük a legnagyobb előnyük, ezért megfelelő karbantartás mellett szinte elnyűhetetlenek. Az egyszerűségbe nem nagyon fér bele a takarékos üzem, mert az bonyolítaná a szerkezetet. Az én fűnyírómmal egy tank benzinnel le tudom vágni a kertet, ami a megállásoktól függően 1-1,5 óra. Ha dús és nedves a fű, akkor többet fogyaszt a nagyobb ellenállás miatt, mintha csak simogatja a száraz fű tetejét.
Az egyenetlen járás leginkább a regulátorral függ össze, ellenőrizd le a rudazatát, hogy könnyen mozogjon. Ha egy kicsit szorul akkor lassan reagál és ezért lehet ez az ingadozás. A felverődött por és fűnyesedék szokott ilyen problémát okozni.
Ha a légszűrő eltömődik, akkor fogyaszthat többet, de azt észreveszed abból is, hogy többször fűstől feketén a kipufogó, ami az elégetlen benzintől van. Amit leírtál az a normális határon belül van, indításkor és erőlködéskor - amikor hirtelen nagy gázt ad a regulátor - szokott kicsit kipöffenni a világba némi feketeség.
Történt valami a géppel? Most kezdett sokat fogyasztani, vagy csak eleve sokallod?
Plaszlo írta: A karburátoron nem sokat tudsz állítani, alapjáratot és kész. Az úszóval lehet még finoman játszani, kissé lejjebb venni a benzinszintet és úgy megpróbálni, de lehet még rosszabb lesz.
Ezeknek a motoroknak az egyszerűségük a legnagyobb előnyük, ezért megfelelő karbantartás mellett szinte elnyűhetetlenek. Az egyszerűségbe nem nagyon fér bele a takarékos üzem, mert az bonyolítaná a szerkezetet. Az én fűnyírómmal egy tank benzinnel le tudom vágni a kertet, ami a megállásoktól függően 1-1,5 óra. Ha dús és nedves a fű, akkor többet fogyaszt a nagyobb ellenállás miatt, mintha csak simogatja a száraz fű tetejét.
Az egyenetlen járás leginkább a regulátorral függ össze, ellenőrizd le a rudazatát, hogy könnyen mozogjon. Ha egy kicsit szorul akkor lassan reagál és ezért lehet ez az ingadozás. A felverődött por és fűnyesedék szokott ilyen problémát okozni.
Ha a légszűrő eltömődik, akkor fogyaszthat többet, de azt észreveszed abból is, hogy többször fűstől feketén a kipufogó, ami az elégetlen benzintől van. Amit leírtál az a normális határon belül van, indításkor és erőlködéskor - amikor hirtelen nagy gázt ad a regulátor - szokott kicsit kipöffenni a világba némi feketeség.
Történt valami a géppel? Most kezdett sokat fogyasztani, vagy csak eleve sokallod?

Nem történt vele semmi, csak sokallottam a fogyasztását. De amit leirtál az valós dolog, nagyon köszönöm.A házra alulról felverődött fűnyesedékre és porra gondolsz, hogy attól is felpöröghet és egyenetlenül mehet? Nem füstöl feketén csak egyszer-egyszer amikor vagy lefogja a fű, vagy nem tudom miért.Én is ennyi idő alatt nyírom le a területet és 1 óra használat még marad valamennyi a tankban.Mi az a regulátor és hol található? És hogyan lehet jobban mozgóvá tenni a regulátor rudazatát?
A regulátor egy mechanikus - leginkább röpsúlyos - szabályozó, ami a fordulatszám függvényében állítja a porlasztó pillangószelepét. Ha megnézed, a légszűrő alatt nem csak gázkar bowdenjét találod, hanem arra csatlakozik még egy vagy két vékony rúd és néhány vékony rúgó. Ez egy karhoz csatlakozik, aminek tengelye a motorház oldalán bemegy a motortérbe. Típusonként más a felépítése, de működésében azonos, ha nő a fordulatszám, csökkenti a pillangószelep nyitását és fordítva. Ezeknek a rudaknak, a rugónak és a porlasztó csatlakozó szerelvényeinek kell tisztának lenniük és könnyen mozogniuk.
A regulátor lényege, a gázkarral elmozdítasz egy vezérlőtárcsát, ami rugó ellenében elforgatja a porlasztó pillangószelepét. A regulátor ezt az állást tudja bizonyos határok között befolyásolni. Ha ez a finom rendszer szorul, már ingadozhat a fordulatszám.
Az alulra lerakódott sarat és nyesedéket is érdemes rendszeresen lekaparni, mert egyrészt rozsdásodik a köpeny, másrészt kevesebb helye van a nyesedék fűtartókosárba röpítéséhez a késnek és ez is kicsit lefoghatja a motort. Nekem automata tisztítom van, csak át kell tolnom a fűnyírót a fenyők alatt, és a tobozok mindent letisztítanak. 8)
Plaszlo! Köszi,értem a dolgot. Ha hazamegyek megnézem és megjáratom, ha szorulna és kitakarítom, ha koszos lenne valami.
Szívesen. Esetleg fényképezd is le, tudjam melyik változatról van szó.
Plaszlo írta: Szívesen. Esetleg fényképezd is le, tudjam melyik változatról van szó.

Bocsi mármint a regulátort fotózzam le vagy az egész masinát?
Elég lesz a regulátor, illetve a porlasztó és környéke. :wink:
Plaszlo írta: Elég lesz a regulátor, illetve a porlasztó és környéke. :wink:

Nos! Leszedtem a levegőszűrő burkolatát, és nagyon koszos a betét, át is van ívódva azzal az olajos, benzines trutyival.Azt holnap kicserélem újra. Ahhoz viszont hogy hozzá férjek a regulátorhoz gondolom tovább kellene bontani a gépet. Arra viszont most nem volt időm. Ez egy Briggs Quantum 4HP könnyű lendkerekes direkt fűnyíró motor. Vagy egyáltalán hogyan férek hozzá ezekhez a dolgokhoz? Viszont rájöttem egy dologra. A karburátoron levő levegő és alapjárati csavar mindkettő hiányzik. Valószinű elhagytam belőle. Annak benne kellene lennie ugye? Mindkettőnek csak a csavar helye van meg. Valószínű lehet, hogy ezért megy egyenetlenül? És nem tud felpörögni rendesen a motor, mert sok benzint kap? Kivettem a gyertyát és tiszta fekete és lucskos volt. Annak kiégve kellene lennie, nem?Holnap veszek bele két csavart ha kell bele azt mondod és úgy fogom megpróbálni.Egyelőre ennyit, várom válaszod! Szia.
Szia.
A regulátor - ha röpsúlyos - a motorblokkon belül van, ezért csak a rudazatát láthatod. Ha előbb eszembe jut, lefényképezem az enyémet segítségül. A légszűrő levétele után elvileg már látnod kell a rudazatot.
Elég gázos a helyzet, remélem kapsz hozzá csavarokat, nem csak komplett porlasztót. A lucskos gyertya sem jó jel, annak kiégettnek (őzbarna, esetleg világos szürke) és tisztának kell lennie. Most nem akarok felesleges fejtegetésekbe bocsátkozni, ha kapsz csavarokat hozzá és rendben lesz a porlasztó, akkor nézzük meg mit csinál a gép. Egy új gyertya sem ártana, bár ki lehet tisztítani és gázlángon kiégetni, most jobb lenne egy újjal próbálkozni.
Ezt azért lefényképezhetnéd, a hiányos porlasztót. Nem mindennapi eset, mondanom sem kell, magától nem lenne szabad kiesnie az állítócsavaroknak.
Általában a hibakeresést a hibajelenség kitárgyalása után a gyertyával kezdjük, az sok mindent elárul.
Már most tettem bele egy új gyertyát, de az is lucskos lett, igaz nem sokat ment vele a motor. Egyszerűen nem értem, hogy egyáltalán hogy indulhat be így a motor? No majd holnap hátha kapok bele csavarokat. Az eszem megáll.A légszűrő levétele után még nem látszik a regulátor rudazata. Csak egy kis kerek lyuk látszik, ahol gondolom a pillangószelep van.
A Briggs motorok is sokfélék. Ezért kérnék néhány képet. Még nem találtam elég infót erről a motorról, de majd én is túrok a neten.
Valóban érdekes, de a főfúvókán keresztűl kap annyi benzint, hogy beinduljon. Ami még érdekesebb a gyertya elkoszolódása, ha falslevegőt kap, akkor a szegényebb keverék miatt nem lucskosodik a gyertya. Viszont azt se felejtsd el, a gyertya kitisztulásához el kell érnie az üzemi hőfokot minimum és utána kezdenek csak a hidegindítás tünetei elmúlni. Gondolom ennyi ideig nem járattad a motort.
Igen valóban nem járattam ennyi ideig a motort. Nos holnap remélem már többet tudok mondani róla és megpróbálok fotót is készíteni róla. Most jó éjt, szia mert holnap meló.
Előző 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 10 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég