Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 2 / 91
Szia

Szerelő látatlanba arra hogy melegen nemindul el ajánlotta hogy biztos kicsi a szelephézak és kitámaszt a szelep.
Nos a probléma a hengerfejtömittésnél volt teljesen el volt szakadva és kifújt nagyon.
Regulátor ráhuzásánál nincs fekete füst egyáltalán inkáb le dadog.
Így értem. Próbáld ki a lassú felpörgetős módszert, ha így sikerül, akkor az átmeneti üzemben kap keveset. Ezeknek nincs gyorsító fúvókájuk, de kell lennie egy keverékállító csavarnak. Még nézd meg, nem kap-e valahol falslevegőt, akkor is tud így viselkedni. Ha semmit nem találsz, a benzinszintet kellene egy kicsit feltornázni az úszóházban. (otthon megnézem az enyémet, milyen csavart találok a porlasztón) Kompressziója rendben van? Érzed rendesen a sűrítést, ha próbálod indítani?
Szia

Kompresszió rendben van nem emlékszem hogy láttam volna állitócsavart rajta.Intek motor nemtudom hogy sima briggs motr karbija is ilyen-e.Ma leveszem megint kitisztittom kifujom a fúvókákat bár ezt már egyszer eljátszottam meg megnézem a benzin szintet.Vettem új benzint de ha az lenne a gond akkor else indulna.Nemtudom meglátjuk.
Reggel megnéztem a Briggs motor porlasztóján van állítócsavar, valahol ennek is kell lennie. A fúvókákat alaposan fújd ki, már jártam úgy, hogy csak látszólag volt tiszta, aztán némi csesztetés után derült ki, mégsem eléggé. Ellenőrizd a porlasztó felerősítésénél lévő papírtömítést is, ott is tud falsot szívni, vagy ha nagyon meg lettek húzva a csavarok, akkor a felfogató perem elhajolhat.
Gyújtás nem mozdult el a szétszedésnél? Rossz előgyújtás is okozhat ilyen gondot.
Koszonom a tanacsot. Vegulis vettem egy nagy levegot, meg melle egy Kawasaki motoros 6LE-s onjaros MTD-t ;) Ez remelem kitart vagy 10 evig. A regi Tecumseh motorossal az lett, amit a szaki mondott. Funyiras kozben pukk es egy lyuk a motor oldalan. Elt 5 evet es 1 napot. Az uj funyironal irni fogom az uzemorat, meg az olajcserek idopontjat is.
Sziasztok!

Ma vettem egy AL-ko Silver Comfort 46BR fűnyírót, és az olajat nem tudom, h hol kell betölteni! Az OBI-ban másik Alkohoz adtak leírást, még a motor sem hasonlít arra, mint ami a leírásban van képen.
Kérlek segítsetek, csak egy olyan "lyukat" látok, amire "fill drain" van írva, de annak nincs lezárható fedele.

Köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
Az lesz, azt kellene kitekerni, és oda önteni az olajat. Ha nincs mivel lezárni a beöntőnyílást, menj vissza reklamálni. Van valami hasonlóság a képen látotthoz?
A mellékelt képen nem az Alkó fűnyíró motorja látszik, de Briggs motoros. :D Persze elképzelhető, hogy változott, a képen egy 3 éves fűnyíró motorja látszik. Originált volt a doboz, vagy bontottat kaptál?
Hibás gépet 72 órán belül kötelesek kicserélni, ha mindent eredeti állapotban visszaadsz az eladónak.

Csatolmányok

Köszi szépen!!!!
Leengedni is itt kell majd olajcserekor?
Nem, a motor alján van a leengedő csavar, a kés felől. Én így szoktam: vágás után amíg meleg a motor hátrafelé megdöntöm, kilazítom a csavart, lapos tálka alá, csavar kikap, fűnyíró kerekeire visszaenged, oszt hagy folydogáljon ki az olaj. Az egész 4-5 dl mindössze.
Utána leeresztő csavar letisztít, fűnyíró hátradönt, csavar vissza, majd meghúz, olajtálka kivesz, fűnyíró visszaenged kerekeire, olaj megfelelő mennyiségben betölt a fill drain nyíláson keresztül. Kis pihentetés után ellenőrizd az olajszintet.
Remélem nem voltam túl tömör. :D :D
Nem, köszönöm!:-)))
Sziasztok!
Egy Briggs550series fűnyíróval kapcsolatban szeretnék kérdezni!Mi lehet az oka annak,ha nem pörög fel a motor rendesen és világos szürke füst jön a kipufogóból?!Előzménye,hogy partnak mentem vele,de nem lentről felfelé,hanem követve azt!És miután leállítottam, majd újra elindítottam,fekete füst jött belőle és azóta mikor beindítom csak szürke füst és csak pötyög!Elképzelhető,hogy nagyon megdöntöttem és oda is befolyt az olaj ahova nem kellett volna? Válaszotok előre is köszönöm!
A hobby célú fűnyíróknak, döntően amit kiskertbe szoktak venni, nagyon egyszerű motorjuk és olajozó rendszerűk van. Ezek rövid és ritka üzemre- tehát egy kert hetenkénti nyírására - vannak méretezve, döntően vízszintes üzemre. Nos, mindezt azért írom, mert ezek a gépek csak rövid ideig bírják, ha nem vízszintesen üzemelnek, mert az olajpumpához nem jut elég olaj. A profi fűnyírók motorjának sokkal jobb kenési rendszere van, ezek hosszú távon is bírják a rézsűn való üzemelést, igaz az árán is látszik.
A kékes-szürke füst motorolaj elégését jelzi, míg a fekete füst túl sok üzemanyagra utal, nem tud leégni a munkaütem alatt, koromként távozik. Ha túl sokat használtad rézsűn a gépet, elképzelhető, hogy nem kielégítő kenés miatt, a dugattyúgyűrű megkopott és egyszerűen eszi az olajat. Jobb esetben csak minden tele lett olajjal és idő kell, amíg kiég.
Javaslom, nézd meg az olajszintet vízszintes helyen, ez sok mindet elárul. Utána vedd ki a gyertyát és alaposan forgasd át a motort. Berántóval 15-20-szor lendületesen forgasd meg, hogy ki tudjon szellőzni a henger. A gyertyát is vizsgáld meg, ha nagyon fekete, olajos, akkor olaj került a hengerbe, ezt is ki kell tisztítani. A gyertyának normál körülmények között őzbarna-világos barna színűnek kell lennie. Kiszellőztetés után rakd vissza a gyertyát, ellenőrizd az olajszintet, szükség esetén töltsd utána, majd a berántóval forgasd meg a motort. Itt érezned kell az ellenállását, ha nem csökkent a korábbihoz képest, akkor a kompresszió még rendben van. Indítsd be, remélhetőleg működni fog már rendesen, ha más baj nem történt vele. Viszont ha továbbra is kékes-szürkén füstöl és némi járatás után sem szűnik meg, akkor az már sajna szerviz dolga.
Szia!
Köszönöm kipróbálom,utána beszámolok!
Szia!
Mindent megcsináltam,de a helyzet változatlan illetve annyiban változott,hogy már nem füstöl!A gyertya az fekete és még mindig csak pötyög nem pörög fel a motor!Ha a hengerbe olaj került az nagy gáz,mert én nem biztos,hogy azt ki tudom takarítani,nem tudja azt kidolgozni valahogy?Az ellenállás változatlan!
Akkor valamit csak sikerült javítani rajta. :D A pötyögés mit jelent? alapjárat körül fuldokol és nem akar felpörögni?
Nézd meg a légszűrőt, általában egy szivacs a légszűrőházban, ide is folyhatott az olajból, ami eltömíti. Benzinnel mosd ki, és ha kiszáradt, egy pár csepp motorolajjal masszírozd át a szivacsot. Nézd még meg a porlasztóhoz csatlakozó gázbowdent, vagy a regulátortól jövő fémpálcát, nincs-e kiugorva. Kicsit mozgasd meg a porlasztó gázkarját, nincs-e felakadva. Járó motornál ha a porlasztón lévő pillangószelep működtető kart mozgatod, akkor sem emelkedik a fordulatszám? Próbáld finoman lassan emelni a fordulatot, arra mit lép. Porlasztót szét mered szedni? Milyen hidegindító van rajta? Bowdenes, vagy a porlasztó oldalán lévő gumilabdaccsal kell megszívatni?
A hengerbe került olajnak a gyertya nélküli átforgatással ki kellett mennie, ehhez nem kell szétszedni.
A gyertyát sem ártana megpucolni, a fekete olajos lerakódást gázégővel, vagy gáztűzhelyen le lehet égetni róla, amíg barna nem lesz. A felesleges lerakódást kis réz fémkefével el lehet távolítani. (én pici, vékony csavarhúzóval szoktam óvatosan levakargatni, de ez nem szakszerű, ezért csak zárójelben írom. Ha erőlteted, tönkre teheted a gyertyát)
1364 hozzászólás Oldal: 2 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég