Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 11 / 91
Előző 1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 91 Következő
Voltam az alkatrész boltban és azt mondták, hogy nem biztos hogy kell mindkét csavar a karburátorba. Van olyan karbicsek, amiben csak egy darab van és az csak az alapjáratot állítja. Sőt a legújabbakban meg már nincs is állítócsavar.Sőt azt mondták, hogy látszik a lyuk de le van vakolva.Az enyémben azonban ha belenézek akkor látszik, hogy a lyukban menet van metszve.Akkor kell bele a csavar ugye? Nem szeretném szét szedni a motort, hátha úgy is meg lehetne csinálni.
Próbáltam kicsit keresgélni és találtam porlasztó javító készletet, amiben a tömítéseken és gumigyűrűkön túl a csavarok és rugók is benne vannak. Ha külön nem kapsz állítócsavarokat, akkor egy ilyen készletet vegyél.

Briggs.jpg
Briggs.jpg (4.06 KiB) Megtekintve 13605 alkalommal.

A kép csak tájékoztató jellegű, a vásárláshoz és a kereséshez is a pontos motor típusszám kell, enélkül én sem találok semmi konkrétat. Esetleg szereld le a karburátort és csak azt vidd a boltba.
Köszi, igen egy ilyen javítókészletet mutattak nekem is a boltban, meg azt mondták, hogy próbáljam meg egy szerelőnél, hátha van neki csak csavarja,egy rossz karburátorból esetleg. Csak azért dilemmázok most, hogy akkor kell hát ez a két csavar egyáltalán, vagy sem? Meg nem igazán szeretném szétszedni most a karbit.
Elvileg a ledugózott járatokba nem lehet belenézni, de innen "vakon" ezt nem tudom megmondani.
Plaszlo írta: Elvileg a ledugózott járatokba nem lehet belenézni, de innen "vakon" ezt nem tudom megmondani.

Persze, azért irtam azt, hogy az enyémnél menet van a lyukban. Akkor ebbe kellenek a csavarok ugye?De délután ha hazamegyek csinálok képet róla és berakom, hogy látható legyen. Remélem látszani is fog.
Nos készítettem néhány képet, megpróbálom feltölteni. A pirossal bekeretezett dolgok a vitatott témák. A Másodikon nem látszik a csavar, de tudod melyikre gondolok.
Kép Kép Kép
Üdv.
Ez jóval régebbi motor, mint amire gondoltam. Tudsz a motorról egy típusszámot levadászni?
A második kép jó homályos, próbáld makró módban lefényképezni, de küldhetsz a mailcímemre nagy felbontású képeket is,több látszódjon a porlasztóból, ott talán jobban ki tudom böngészni.
A harmadik kép lenne a szívótorok?
Plaszlo írta: Üdv.
Ez jóval régebbi motor, mint amire gondoltam. Tudsz a motorról egy típusszámot levadászni?
A második kép jó homályos, próbáld makró módban lefényképezni, de küldhetsz a mailcímemre nagy felbontású képeket is,több látszódjon a porlasztóból, ott talán jobban ki tudom böngészni.
A harmadik kép lenne a szívótorok?

Igen a harmadik kép a szívótorok. Ezeket a képeket telóval vettem fel és azért nem tökéletesek. A karburátorról , míg szét nem szedem nem tudok jobb képet csinálni, de nem szeretném szétszedni most.Ez a motor kb 15-18 évvel ezelőtti tipus. Tipusszámot nem tudok róla levenni mert nincs ráirva a gépkönyve meg ki tudja hol van.Megpróbálok e-mail címedre nagyobb képet küldeni hátha onnan jobban meglátod a dolgokat.De hogyan küldjek e-mail címedre mikor nem is tudom a címedet. Vagy nickedrekatt és ott Privát üzi?
Már elküldtem Privátban.
Plaszlo írta: Már elküldtem Privátban.

OK! Holnap küldöm, mert a benti gépemen van.
Sziasztok.Nekem az lenne a kérdésem,hogy a régi tipusu benzines fűnyíróknál a megszakítóhézag mekkora? Gyertyahézag?
A regulátort ki lehet iktatni valamilyen módon és gázadással szabályozni a fűnyírót?A munkatársamtól kaptam egy fűnyírót és jó
lenne elindítani.A típusa AL-KO 30-48HS 1985-ös évjárat.
Köszi előre is a segítséget.
A megszakítóhézag 0.4 mm, a gyertyahézag elvileg 0.6 mm, de lehet csak 0.4 körül kapsz erőteljes szikrát.
A regulátort le lehet kötni, de nem érdemes. A regulátor stabilizálja a terhelésváltozások ellenében a fordulatszámot, a motor azon a fordulaton érzi jól magát és dolgozik megfelelően. Ezek alacsony fordulatú gépek, ha tovább pörgeted, hamarabb tönkre megy.
Plaszlo írta: A megszakítóhézag 0.4 mm, a gyertyahézag elvileg 0.6 mm, de lehet csak 0.4 körül kapsz erőteljes szikrát.
A regulátort le lehet kötni, de nem érdemes. A regulátor stabilizálja a terhelésváltozások ellenében a fordulatszámot, a motor azon a fordulaton érzi jól magát és dolgozik megfelelően. Ezek alacsony fordulatú gépek, ha tovább pörgeted, hamarabb tönkre megy.


Köszönöm a válaszodat,így már kezd tisztulni a kép.A regulátor lekötését igazából azért kérdeztem, mert a bowden húzásával
a regulátor karja nemigazán fordítja a lelapolt tengelyt hanem inkább úgy látom,hogy feszíti és emeli egy kicsit.A tengely
könnyen jár, a kar furatában a lapolás van kinyúlva.
Sziasztok!

A fűnyírómba rendszeresen töltögetek olajat, próbálom, mindig az optimális szintig. Ma is a min felett volt, mikor elkezdtem nyírni, de azt vettem észre, hogy erőtlenebb, mint szokott. Egy 10-ről 3 cm-es vágásnál ha nem lassan toltam, már kezdett fulladozni. Régen meg se kottyant neki semmi, még a vakondtúrás se. Egy gumicsőből (karter?) jött a kipuffogógáz, és köpte is az olajat ott. Mit nézzek meg rajta? Négyütemű FIAT motor van rajta. Előre is köszi a tippeket!
Ez dugattyúgyűrű kopás lesz. Jellegzetessége az erőtlenedés - kompressziócsökkenés - és az erős kartergáz. A kopott gyűrűk nem tudják útját állni a munkaütemben a gázoknak és ez a felesleg a kartergázcsövön keresztül távozik, ami magával viszi a kenőolajat is. Remélhetőleg egy gyűrűzéssel megoldható a probléma és füstölés nélkül fejezheted le újra a vakondtúrásokat.
Előző 1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 11 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég