Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 12 / 91
Előző 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 91 Következő
Köszönöm, többen is erre tippeltek, úgyhogy délután nekiesek. Amúgy ezek a gyűrűk mennyi idő alatt kopnak el normál használat mellett? Normális az, hogy 1 éven belül cserélni kell? Tél kivételével kb. kéthetente nyírom le egy 700 nm-es kertben a füvet.

Plaszlo írta: Ez dugattyúgyűrű kopás lesz. Jellegzetessége az erőtlenedés - kompressziócsökkenés - és az erős kartergáz. A kopott gyűrűk nem tudják útját állni a munkaütemben a gázoknak és ez a felesleg a kartergázcsövön keresztül távozik, ami magával viszi a kenőolajat is. Remélhetőleg egy gyűrűzéssel megoldható a probléma és füstölés nélkül fejezheted le újra a vakondtúrásokat.
Nem normális, évekig illene hibátlanul mennie. Persze lehet anyaghiba (gyűrűtörés), szerelési pontatlanság, eleve rossz anyagminőség.
Sziasztok Szakik!
Oreg nyugdijaskent,hogy mentesitsenek a kezi kaszatol, megajandekoztak egy hasznalt ,,TORO 462" onjaro,aluvazas funyiroval.Mondjak itt Erdelyben, hogy ,,Ajandek marhanak nem nezik szoret-boret", no termeszetesen nem neztem es tisztesegesen megkoszontem.Emlitettek,hogy csak a gyuruket kell cserelni es OK. minden. A gyuruket megrendeltem,megerkeztek. A motor TECUMESH. A gyuruk kodja: 3-149/Tecumesh. A vazrol leszereltem, motor a munkaasztalon.Kerdes: Hogyan jutok a dugattyuhoz a gyuruk csereje erdekeben,mert a szakszerviz olyan arat kozolt telefonon,hogy abban az arban uj,igaz, muanyagvazas es nem onjaro funyirot vasarolhatok. Az is az igazsaghoz tartozik, hogy az ezermester forumjanak koszonhetoen,a forumozok segitsegevel,szeretnem en elvegezni a gyuruk cserejet.
Johetnek a szaktanacsok es elore is halas koszonetem !
Szepnapot minden Ezermester olvasonak es forumozonak !
Alex
Üdv!
- Először le kell szerelni a motor burkolatát felül. Ez azért érdekes, hogy lehessen forgatni a főtengelyt a lendkerékkel
- eressze le az olajat és szerelje le a motor alján lévő fedelet (deklit)
- vegye le a gyertyapipát és szerelje le a hengerfejet
- oldja ki a hajtókarcsapágy csavarjait a főtengelynél és vegye le a hajtókarcsapágy alsó felét. Ha van csavarrögzítő alátét ami fel van hajtva a csavarra, akkor azt óvatosan hajtsa le, hogy elforoghasson a csavar. Visszaszerelésnél ne felejtse az alátétet a meghúzott csavarra visszahajtani.
- ezután kitolható a dugattyú a hengerfej irányába. Jelölje meg egy kis karcolással a dugattyú tetején a hengerhez képest a helyzetét és így is rakja majd vissza.
- a dugattyúgyűrű végeit finoman széthúzva levehető a dugattyúról.

Összeszerelés:

- Az új dugattyúgyűrűket ugyanígy a végeinél óvatosan széthúzva rá kell húzni a dugattyúra. A szétszedésnél nézze meg, különbözőek a gyűrűk, vagy egyformák. Elvileg van kompressziógyűrű és olajlehúzó, de lehet teljesen egyformák. Ha különbözőek, jegyezze meg melyik volt felül és melyik alul, az újakat is így tegye fel. A gyűrűk végeit úgy fordítsa, hogy ne egy vonalban legyenek egymással, hanem az ellenkező oldalon.
- A dugattyút a hengerbe nem egyszerű betolni, kell hozzá egy gyűrűs összeszorító szerszám. Én a Ladámhoz egy erősebb de vékony lemezből készítettem (lehet egy nagyobb, simafalú konzervdoboz palástja is). A dugattyú alakjára hajlítottam és a végein az anyagot visszahajtva - megduplázva - megerősítettem. Úgy kell a végeket kihajtani, hogy egy nagyobb fogóval össze lehessen szorítani a dugattyún.

Gyűrűszorító szerszám.jpg
Gyűrűszorító szerszám.jpg (43.6 KiB) Megtekintve 20643 alkalommal.

Ez fogja a gyűrűket a helyére nyomni és akkor már be lehet tolni a dugattyút a hengerbe teljesen. Ha kész a szerszám, olajozza be a belső felét motorolajjal, hogy a dugattyú könnyen csússzon benne.
- tolja be a dugattyút a hengerbe a jelölésnek megfelelően a gyűrűkig. Tegye fel a gyűrűkre a beolajozott szorítót és szorítsa össze úgy, hogy a dugattyúra simuljon teljesen, de ne legyen túl szoros (nem megfogni kell vele a dugattyút, csak a gyűrűket összeszorítani). Óvatosan tolja a hengerbe a dugattyút. Ha jól csinálta, a szerszám felül a henger tetejére és a dugattyú szépen becsúszik a helyére.
- mozgassa meg a dugattyút a hengerben - nézze meg, hogy ne akadjon -, majd tolja a hajtókart a főtengelyig és szerelje rá a hajtókarcsapágy alsó felét.
- szerelje fel a motor alsó deklijét, majd forgassa meg a főtengelyt, hogy minden rendben van-e.
- szerelje fel a hengerfejet, a csavarokat húzza meg, de vigyázzon nehogy átszakadjon a menet. A csavarokat több körben, a közepétől a széle felé és átlósan húzza meg, először csak finoman, majd a végén már szorosan. Ennek az a lényege, hogy ne tudjon eldeformálódni a hengerfej. Úgy emlékszem 6 csavar fogja, de ha véletlenül 4, akkor is itt a sorrend a rajzon.

Meghúzási sorrend.png
Meghúzási sorrend.png (20.91 KiB) Megtekintve 20577 alkalommal.

- tegye fel a gyertyapipát, majd szerelje fel a lendkerék burkolatát.
- értelemszerűen szerelje vissza az alvázra és ne felejtse el feltölteni friss motorolajjal.
Plaszlo-nak ! Ezt a gyors es ertheto valaszt, oszinten KOSZONOM!
Termeszetesen az eredmenyrol beszamolok .Amennyiben megis elofordul, hogy fennakadas all elo, tovabbi segitseget es utmutatast fogok kerni.
Oszinte tisztelettel kivanok szepnapot ! Alex
Alex.
Mindent nagyon alaposan nézzen meg mielőtt szétbontja, hogy összerakásnál ne legyen gond. Készítsen jegyzeteket, vagy fotókat.
Plaszlo-nak ! A mai napon az egyeb halaszthatatlan kerti munkak mellett sikerult a motor telyes letakaritasa. Az elso akadaly az, hogy nem akar mozdulni a fuvago kes tartofeje. Melegitettem (enyhen) butangazas egovel,de semmi.Finom gepolajat toltottem es reggelig hagyom,hatha beszivodik az olaj es remelem sikerul lehuzni. Indukcios melegitom nincsen, amit a mai modern idokben a flansnik,csapagyak meg egyeb szorosan feltett herkentyuk ellenorzott homersekleten valo le-feltevesere hasznalnak. Egy jobb otletet szivesen fogadnek amit hazilag lehet alkalmazni.
Nagyszeru dolog az ,EZERMESTER", minden dicseretet megerdemelnek azok akik fennttartjak!Koszonom a szives utbaigazitasokat !
Alex
Üdv!.

Beszorult, rozsdás csavaroknál a petróleum az, ami eredményesen alkalmazható, de talán a gépolaj is megteszi.
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
A petróleum tényleg jó, de lehet csavarlazító sprayt is használni ha van otthon. A motor tengelye vas, míg a késtartó idom alumínium. Elképzelhető némi elektrokémiai korrózió a két fém között, ezért lehet nem lesz egyszerű a levétele. A gázos melegítővel is lehet nyugodtan próbálkozni, hátha a hőmérsékletváltozás miatti méretváltozás elválasztja az összeragadt elemeket. Esetleg a sokkolásos módszer is segíthet, felmelegíteni a késtartót, majd nyakon önteni hideg vízzel. Ezt meg lehet ismételni többször, előbb-utóbb elválik a két darab. Ebben az esetben óvatosan a melegítéssel, csak a késtartót, a tengelyt lehetőleg ne érje sok hő.
Különben nagyon jól lehet használni a kis palackos gázégőt ilyen esetekre. Most újítok fel egy régi MZ motorkerékpárt és a csapágyak kivételénél és berakásánál óriási hasznát vettem.
Sziasztok!

Köszi a leírást fentebb, nekem is sokat segített!
Miután megküzdöttem a berohadt és colos csavarokkal, sikerült is eljutni a dugattyúgyűrűkig. Kérdésem, hogy miből látom kopottságukat? Úgy tudom, hogy a gyűrű hézagának nem nagyon kéne nagynak lenni, ahogy itt is láttam:
Kép

Na most nekem nemhogy 0,9mm a rés, hanem kb. 5-7 mm mindegyik gyűrűnél. Ez normális, vagy ez utal a kopásra? Illetve elképzelhető, hogy nem belevaló garnitúra volt benne? Mert így elhiszem, hogy feljött az olaj, kompresszió meg alig volt. A hengerfalnak nem nagyon érzek vállát, csak egy minimálisat, ami szerintem a 0,5 mm-t sem éri el.

Érdemes akkor beruháznom egy gyűrűgarnitúrára? (3000Ft)

Üdv
Janoska.
A 0.9 mm a jobb érték, de még ennél is kisebb kell valamivel. Valamennyi hézag kell a dugattyúgyűrűk hőtágulásához. A dugattyún ha rajta van a mérete, akkor ahhoz kell kérni, vagy lemérni pontosan a henger, vagy a dugattyú átmérőjét.
Az 5-7 mm katasztrofális érték, csoda hogy beindult a motor egyáltalán. Inkább a nem belevalóra tippelek, ha ennyit kopik a gyűrű, akkor az már csak hézagolólemez, nem dugattyúgyűrű. A henger válla csak 1-2 tized milliméter lehet, de ha 0.5 mm alatt van még érdemes egy gyűrűgarnitúrát invesztálni bele, az előzőnél csak jobb lehet.
A múltkor kérdezted a gyűrű élettartamát. Én a fűnyírómat 2007 nyarán vettem és tavasztól őszig hetente nyírom a 700 nm körüli kertemet. Ha nagyon rátartian csinálom, 1 óra alatt kész vagyok, de inkább több szokott lenni. Briggs motoros és még semmi baja. A kapagépem jóval régebbi (20 év körüli), Tecumseh motoros. Igaz már elég ritkán használom (az elején dolgoztattam rendesen), és már elég régóta kartergázas, de még megy tisztességgel, nem kellett megbontanom a motort.
Köszi a választ.

Mivel használtan vettem a fűnyírót, szerintem se belevaló volt benne. Főleg, hogy van 63,5mm-es, 66,7mm-es és 71.43mm-es. Na most ha ebbe 66,7 való, és 63,5-öt raktak bele, egyből ott a differencia. Sajna a vállat nem tudom pontosan lemérni, de akkor adok neki egy esélyt, holnap beballagok a hengerrel és a régi gyűrűkkel, hogy adjanak belevalót. Összeszerelésnél a vezérlésen kívül mire figyeljek, hogy el is induljon ? :)
A vezérlésnél a főtengelyen megtaláltam a dugattyú felső állásának jelét, és hozzá a vezérműtengelyen is két jelet (egymással szemben). Amikor szétkaptam annyit jegyeztem meg, hogy az egyik felső állásban mindkét szelep zárva, a másik felső állásban meg épp váltanak. Elvileg ha a vezérműtengely 180 fokkal elfordítva van, az számíthat? Ugyanis nem tudom melyik jel passzol a főtengelyéhez.
A lendkereket meg csak egyféle képen tudom felrakni, a gyújtótrafónál meg a távolságot kéne csak beállítani. Viszont azt néztem, hogy a lendkerék is kétszer ad gyújtást, egy kör alatt. Jól gondolom, hogy egyik szikránál van sűrített keverék és robban, a másiknál meg csak üresbe szikrázik egyet?

Köszi a segítséget előre!

Üdv: János
A vezérlésnél amikor mindkét szelep zárva van, akkor van a munkaütem, akkor kell gyújtást adnia. Bármelyik jelhez rakhatod, mindkettőnél működni fog, mivel minden fordulatnál ad szikrát. Igen jól gondolod, egyszer feleslegesen ad szikrát, de így egyszerűbb megoldani a gyújtást. A kis Polskik egy részénél is így működik (amelyiknek két kivezetéses gyújtótrafója van), mivel mindkét kivezetésen egyszerre ad szikrát. Az egyik felesleges, de nem kell gyújtáselosztó hozzá.
Azért csodálom, hogy aki beletette ezt a dugattyúgyűrűt nem tűnt fel neki a nagy hézag. Vagy nem érdekelte?
Szia!

Köszi az infót, akkor talán nem lesz gond az összerakásnál. Megvannak az új gyűrűk! Hát elég érdekes. A régi olajlehúzónak a külső átmérője ugyanakkora, mint az újnak, de kb. 5 mm-rel rövidebb, a régi kompressziógyűrűk belső átmérője nagyobb, a külső meg kisebb, azaz az egész gyűrű keskenyebb, plusz még 3 mm-rel rövidebb. Így nehéz lett volna tartani a 0,2mm-ert, amit az eladó is mondott, hogy akkorának kell lennie. Ismét ha jól logikázom, akkor a gyűrű ahol "összeér" ott nem nagyon tud kopni, szerintem abszolút nem belevaló gyűrű volt benne.
Közben kiderült, hogy egy 5 lóerős Tecumseh motorról van szó, 71 mm-es dugattyúval. Eddig nem volt szimpatikus ez a motor, de már igen, ha ilyen nulla kompresszióval is működött.

KépKép
Felül a régi gyűrű, alul az új.
Szia.
Biztos rossz méretű gyűrűt raktak bele, de ahogy elnézem, már rendesen meg is kopott. Az olajlehúzó gyűrűnek már válla sincs, ezért is lehetett ennyire kartergázas. Kíváncsi vagyok mennyire lesz combos a gép az új gyűrűkkel. Gyűrűcsere után kicsit terhelés nélkül járasd motort, csak utána engedd a fűbe.
Előző 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 12 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég