Szerző:
Plaszlo » pén. júl. 15, 2011 12:09 am
Üdv!
- Először le kell szerelni a motor burkolatát felül. Ez azért érdekes, hogy lehessen forgatni a főtengelyt a lendkerékkel
- eressze le az olajat és szerelje le a motor alján lévő fedelet (deklit)
- vegye le a gyertyapipát és szerelje le a hengerfejet
- oldja ki a hajtókarcsapágy csavarjait a főtengelynél és vegye le a hajtókarcsapágy alsó felét. Ha van csavarrögzítő alátét ami fel van hajtva a csavarra, akkor azt óvatosan hajtsa le, hogy elforoghasson a csavar. Visszaszerelésnél ne felejtse az alátétet a meghúzott csavarra visszahajtani.
- ezután kitolható a dugattyú a hengerfej irányába. Jelölje meg egy kis karcolással a dugattyú tetején a hengerhez képest a helyzetét és így is rakja majd vissza.
- a dugattyúgyűrű végeit finoman széthúzva levehető a dugattyúról.
Összeszerelés:
- Az új dugattyúgyűrűket ugyanígy a végeinél óvatosan széthúzva rá kell húzni a dugattyúra. A szétszedésnél nézze meg, különbözőek a gyűrűk, vagy egyformák. Elvileg van kompressziógyűrű és olajlehúzó, de lehet teljesen egyformák. Ha különbözőek, jegyezze meg melyik volt felül és melyik alul, az újakat is így tegye fel. A gyűrűk végeit úgy fordítsa, hogy ne egy vonalban legyenek egymással, hanem az ellenkező oldalon.
- A dugattyút a hengerbe nem egyszerű betolni, kell hozzá egy gyűrűs összeszorító szerszám. Én a Ladámhoz egy erősebb de vékony lemezből készítettem (lehet egy nagyobb, simafalú konzervdoboz palástja is). A dugattyú alakjára hajlítottam és a végein az anyagot visszahajtva - megduplázva - megerősítettem. Úgy kell a végeket kihajtani, hogy egy nagyobb fogóval össze lehessen szorítani a dugattyún.
- Gyűrűszorító szerszám.jpg (43.6 KiB) Megtekintve 20643 alkalommal.
Ez fogja a gyűrűket a helyére nyomni és akkor már be lehet tolni a dugattyút a hengerbe teljesen. Ha kész a szerszám, olajozza be a belső felét motorolajjal, hogy a dugattyú könnyen csússzon benne.
- tolja be a dugattyút a hengerbe a jelölésnek megfelelően a gyűrűkig. Tegye fel a gyűrűkre a beolajozott szorítót és szorítsa össze úgy, hogy a dugattyúra simuljon teljesen, de ne legyen túl szoros (nem megfogni kell vele a dugattyút, csak a gyűrűket összeszorítani). Óvatosan tolja a hengerbe a dugattyút. Ha jól csinálta, a szerszám felül a henger tetejére és a dugattyú szépen becsúszik a helyére.
- mozgassa meg a dugattyút a hengerben - nézze meg, hogy ne akadjon -, majd tolja a hajtókart a főtengelyig és szerelje rá a hajtókarcsapágy alsó felét.
- szerelje fel a motor alsó deklijét, majd forgassa meg a főtengelyt, hogy minden rendben van-e.
- szerelje fel a hengerfejet, a csavarokat húzza meg, de vigyázzon nehogy átszakadjon a menet. A csavarokat több körben, a közepétől a széle felé és átlósan húzza meg, először csak finoman, majd a végén már szorosan. Ennek az a lényege, hogy ne tudjon eldeformálódni a hengerfej. Úgy emlékszem 6 csavar fogja, de ha véletlenül 4, akkor is itt a sorrend a rajzon.
- Meghúzási sorrend.png (20.91 KiB) Megtekintve 20577 alkalommal.
- tegye fel a gyertyapipát, majd szerelje fel a lendkerék burkolatát.
- értelemszerűen szerelje vissza az alvázra és ne felejtse el feltölteni friss motorolajjal.