Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 13 / 91
Előző 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 91 Következő
Kedves László!

Ma összeraktam a gépet, minden a terv szerint zajlott. Ajánlom azoknak akik Tecumseh fűnyírót akarnak szerelni, vegyenek egy colos dugókulcskészletet, mert nem lesz szenvedés a csavarozás.
Szóval kivittem a gyöpre kipróbálni. Első pár húzásra nem indult, aztán először kettő, majd négy gyenge ütemet produkált, majd leállt. Utána nem indult be. Fél órába telt rájönnöm, hogy szikra csak akkor van, ha minimális gázt adok. Szóval szikra van, szép kék.
Aztán nem indult, csak rángattam. Néha meg ő rántott vissza, aztán egyszer csak a légbeömlőn kijött egy fehér kis pöffenet (légszűrő nem volt rajta). Mintha fordítva akarna beindulni.
Nézegettem tenyérrel a szívó nyílást, 1x vákuumot csinál, aztán hirtelen fúj. A kipufogónál ugyanez. Egyvákuum, majd hirtelen fújás.
A gyertyát kivéve benzinszagot érzek, igaz a porlasztónál csavargattam a két valamit, amiket pontosan nem tudom mire jók, végül visszaállítottam a kezdeti pozíciókba. Bár úgy gondolom ennek csak akkor lesz jelentősége, ha beindul a gépezet.
Egyszer sikeresen megrántottam úgy is, hogy nem volt bedugva a nívópálcatartó és a pálca, de legalább láttam, hogy a szivattyú végzi a dolgát. :)
Mi lehet a gond?
Összeszerelés előtt megnézve adta az ütemet:
1. fent a dugattyú - mindkét szelep zárva
2. lent a dugattyú - nyit a kipufogó szelep
3. fent a dugattyú - szelepek váltanak, nyit a beszívó szelep
4. lent a dugattyú, mindkét szelep zárva

Végül az utolsó, mikor rántom be, akkor ha egy adott ütemben végzek, hirtelen leáll, majd picit visszafordul a motor, nem viszi tovább a lendület.
Érzem, hogy közel a cél! :) Esetleg fordítsak 180 fokot a vezérműtengelyen?
Üdv.
Szerintem ezzel sem leszel előrébb. Ha csak egy pozíciója lenne a vezérműtengelynek, akkor csak egy jelölés lenne a vezérműtengelyen, de megpróbálhatod. A dugattyúnak mindegy, hogy a felső holtpontban a szelepek zárva vannak, vagy éppen váltanak, csak a gyújtás a megfelelő szinkronban legyen. De mivel minden fordulatban kap szikrát, ezzel sem lehet baj. Inkább úgy tűnik, a szelepvezérlés van kicsit arrébb, akár egy foggal is, vagy rossz helyen kapja a gyújtást. A porlasztóba visszalövés is erre utal. A jelölések a főtengelyen és a vezérműtengelyen egyértelműen találkoznak? A gyújtótekercs fixen egy pontban rögzíthető, vagy ennek is van némi mozgástere? Megszakítós még a gyújtás? Ha megszakítós, akkor a megszakítóhézag rossz beállításával is elmászhat a gyújtási időpont. Tudsz néhány fényképet küldeni a vezérműtengely és a főtengely összejelöléséről? Nézd meg, a vezérműtengely mindkét jelölésénél ugyanúgy találkozik a főtengely jelölésével, vagy van némi eltérés.
Plaszlonak! Alex vagyok,az eddigi utbaigazitasokat a funyiroval kapcsolatban nagyon halasan koszonom,mert minden eddig elvegzett munkafazis OK. Oromomre szolgal egy gyakorlatilag is nagy tudassal es tapasztalattal rendelkezo szakival kollaboralni illetve a tanacsait,iranyitasat megfogadni. Olvasgatvan az elozo forumozok kerdeseit,en is erdeklodok ket dologrol, amit nem neztem meg. 1. A Tecumseh funyiro motornal a fotengely fogaskereken es a szelepvezerlo tengely fogaskereken van -e valami jel,amit osszhangaba (egy iranyba) kell allitani osszeszereleskor? Vagy megfelel ugy ahogy en csinaltam, hogy az also holtpontba allitottam a dugattyut es ugy szereltem ossze. 2. Mivel szabalyosan osszeszereltem a motort,meg olajat is toltottem,a hengerfej leszerelesekor lattam, hogy a kipufogo szelep le van egve es nem zar rendesen. Az uj szelep rendeleset a nyugdij erkezese kondicionalja, a kerdes az, hogy ujbol szet kell szedni a motort vagy a szelepcserehez nem szukseg,eleg oldalt, a zaro lemezt leszerelni es megvan a hozzaferhetoseg a szelepekhez. A szelepvezerlo szarak rendben vannak, meg nem is kopottak. Szives elnezeset kerem amennyiben nem eleg erthetoek a kerdeseim,villamossagi szakember voltam,belsoegesu motorokkal nem volt soha tangenciam,de az akarat nagy es latom ,hogy hathatos segitseggel megy a dolog. Mindenben a kezdet a nehez. Termeszetesen a szelepcsere utan meg erdeklodni fogok a KARBURACIOROL es annak a beallitasarol!
Koszonom az eddigi es a tovabbi tajekoztatasokat !
Szepnapot kivanok Onnek es minden kedves forumozonak !
Alex
Alex.
A főtengely és a vezérműtengely kapcsolata egymáshoz képest meghatározott helyzetű, tehát a jelöléseket figyelembe kell venni, különben a szelepvezérlés nem lesz szinkronban a dugattyúmozgással. A vezérműtengelyen és a főtengelyen lévő jelölést a fogaskerekeknél szembe kell állítani egymással. Szerencsére itt nem tud összeakadni a dugattyú a szelepekkel rossz beállításnál, mivel oldalszelepelt jószág, de okozhat érdekes dolgokat, és rendszerint működésképtelen lesz a motor.
A szelep elégése mit jelent? A szeleptányér és a szelepfészek között égett ki? Mert akkor baj van, az új szeleppel sem lesz jobb. A szelepet össze kell dolgozni a szeleptányérral, hogy tökéletes legyen a zárás. Ha megégett a szelepfészek - tehát anyaghiány van a felületén - csak szerviz tud segíteni, otthon felszereltség hiányában nem elvégezhető. Ha lehet kérnék fényképet róla.
A szelepcseréhez megint szét kell szedni a motor, a szelepet a vezérműtengely felől kell megbontani - a szeleprugóval összekötő stiftet kivenni - és a hengerfej felől lehet kihúzni.
Kedves László!

Sajna nem csináltam képet a fogaskerekekről, de összeszerelés előtt a következőket tapasztaltam:
-A főtengelyen egy kis kör alakú púp volt az egyik fog csúcsánál.
-A vezérműtengelyen két jelölés volt egy egy fogköznél, az egyik egy kör alakú púp, a másik egy nyújtottabb jelölés. A nyújtotthoz raktam, lehet a kerekhez kellene, ami szemben van vele?
-A főtengelyt forgatva a jelölések mindig pontosan összeértek, tehát kétszer annyi fog van a vezérműtengelyen, mint a főtengelyen.
-Amikor a jelölések összeértek, akkor volt a dugattyú a felső holtponton.
-Gyújtást a felső lendkeréken levő mágnesről kap. Azt csak egyféle képen tudom felrakni, hisz ott van egy stift a tengelyen. Ez a mágnes fordul el a trafó előtt, ami adja a szikrát. A trafót előre-hátra tudom mozgatni picit (oldalra nem). Ezt úgy állítottam be, hogy a lehető legközelebb legyen a lendkerékhez, de ne érjen hozzá.
-Nem megszakítós a gyújtás
-Eszembe jutott még, hogy a trafónál van egy kis állítási lehetőség egy műanyag pöcök formájában, de ahhoz nem nyúltam, egy az egybe leszereltem a trafót. A trafót nem is fordítva tettem vissza. Egyedül a trafó és lendkerék közti hézag változhatott egy minimálisat.
-A motort fordítva nem tudom berántani.

A neten találtam képeket:
Kép
Kép

A vezérműtengely hasonló ehhez, csak nincs átfúrva:
Az neten levő leírásokból az derül ki, hogy az átfúrt részt kéne igazítani a főtengelyhez, azaz az alsó képen látszik, hogy ott a jelölés pálcika.
http://kepfeltoltes.hu/view/110623/DSCF0013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/110623/DSCF0014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az egyforma jelöléseket illeszd egymáshoz. Az elején csak annyit írtál, két jelölés van egymással szemben.
A gyújtás fix, akkor azzal nem tudsz mit csinálni, nem lehet elállítani. Nekem még megszakítós volt az egyik ilyen motorom, sokat lehetett szívni vele minden tavasszal. Jól állítottad be a gyújtótekercs helyzetét, minél kisebb a hézag közötte és a lendkerék között, annál intenzívebb a szikra.
Akkor megint tökig olajos leszek. :) Olaj leereszt, szétkap, teker egyet, visszarak, feltölt. Viszont egész jó "húzása" lett a motornak, erőteljesen szuszog a sűrítésnél, és az egész feszesebb. :) Este írok majd mi lett.
Köszi a segítséget!
Az élet árnyoldalai. :wink:
De ha kész lesz, szépen pöfög és erős is lesz, milyen öröm. :D :D Várom az eredményt.
Na szétkaptam megen. Beállítottam, hogy a vezérműtengely kilukasztott fele legyen a főtengely jelénél (bár szerintem így is volt, mivel ott van a hosszab jel). Összeraktam, kivittem, rángattam, és láss csodát beröffent, bár az elején mindig egyből le is állt, de aztán addig szarakodtam a két állítócsavarral, míg sikerült belőni!
Köszönöm szépen a segítséget, remélem még egy darabig elmegy a gép, bár a gyűrűhézag a hengerfal kopása miatt messze van a 0,2mm-től. :) De így is jobb lett, mint az 5 mm. Kicsit járatom, és majd megnézem az ereje milyen lett.

Videó:
http://www.youtube.com/watch?v=oaAmxRwmIHQ

Íme a jó beállítás:
Kép
Mindenesetre érdekes, a motoroknak is van lelkiviláguk. Örülök, hogy sikerült. Láthatóan még kartergázas, tehát a henger kopása is érződik rajta, de lehet egy kicsit csökkenni fog, ha összekopnak a gyűrűk a hengerrel.
Nem kötözködésből kérdezem, de lecserélted a motorolajat, ha már szétszedted? Elég szutykosnak látszik.
Igen a kartergáz már csökkent, szinte meg is szűnt, és rendesen a kipufogón jön a pamacs, ha gázt adok. Lentebb az első beindítás utáni videó. Azóta többször rángattam be, és egyre jobbnak tűnik. Természetesen friss olajat raktam bele, de a teknőt meg a motor házát belülről nem mostam ki, csak eltörölgettem. Sajnos egyből összekoszolta az olajat, de ez a legkisebb hibája. :)
Esetleg van valami szabály, vagy trükk a keverék és alapjárat beállítására? Most fülre csináltam.
Ja és egyet elfelejtettem még kérdezni: A levegőszűrő szivacsát milyen olajjal kell kezelni? :) :) :) :) :) :) :) jelenleg 15W-40-essel itattam át. ;)
A levegőszűrő szivacsát sima motorolajjal kell átitatni, nincs benne semmi különleges. Önts rá egy kis motorolajat és jól masszírozd át a szivacsot, hogy mindenhová kerüljön. Nem kell sok, csak éppen olajnedves legyen.
A porlasztó beállításánál meleg motornál először az alapjáratot állítsd be stabilra, majd a másik csavarral a levegő-benzin keveréket tudod beállítani. Úgy állítsd be, hogy ha ráhúzod a gázt, ne tétovázzon, hanem azonnal reagáljon. Tehát addig csavard be a csavart, amíg nem lesz egy kis késlekedés a gázadásnál, majd picit vissza, amíg fürgén nem reagál. A kis fekete füstpamacs gázadásnál természetes, ha utána azonnal abbamarad.

Akkor megért ennyi pénzt és munkát a gép. :wink:
A levegőszűrős kérdést viccnek szántam, amúgy úgy csináltam, ahogy leírtad. :lol:
Az alapjáratot beállítottam a lehető legalacsonyabbra, ahol még nem fullad le minimális gáznál, bár az alapjáratot nem sokat használom, a keverékes dolgot pedig megnézem majd ahogy írtad, köszönöm!
Tényleg nem sokat költöttem rá, ennyit még megért:
Hengerfej tömítés - 1000 Ft
Gyűrűkészlet - 3200 Ft
Olaj - 1300Ft
Pár új csavar - 600Ft
De a szerelés élménye, és a végül beinduló motor megfizethetetlen! :)
Ez az ezermesterkedés lényege! :D :D :D :D :D
Szia!

Utolsó kérdésem a témában, amit a neten sehol se találok pontosan leírva:
Mi a korrekt gyújtás beállítás? Mikor sűrít, és épp átfordul a dugattyú, akkor kéne szikra ugye? Tehát a felső holtponton lévő dugattyúnál hol kéne lennie a lendkerék mágnesének a trafóhoz viszonyítva? Még ne épp érje el?
Jelenleg az jutott eszembe, hogy a lendkerék lépcsős reteszét lehet fordítva raktam be, és ez okozhat olyan problémát, hogy korán érkezik a szikra, mikor még a henger a felső pozíció felé tart, így a robbanás a hengert visszafelé nyomja, és a szívószelepen át távozik a gáz, ha a lendület nem viszi tovább
Hidegen a gép egyből beindul, de melegen nem igazán, és visszarántja a behúzót. :)
Egyáltalán be lehet ezt rakni fordítva? :)
Kép
Előző 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 13 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég