Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
375 hozzászólás Oldal: 13 / 25
Előző 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25 Következő
Üdv van valakinek ilyen, tapasztalat?. Érdemes beruházni rá?



OREGON PowerSharp élezőház és 16" láncvezető A095 (56 szem, 3/8", 1,3mm)
Csak videón láttam, de úgy nagyon jól nézett ki. Érdemes-e? Kérdés a kényelem és a gyors élezés megér neked ennyit, annak arányában, amennyit láncfűrésszel dolgozol? Ezt neked kell eldönteni.
Sziasztok!
Mostanában engem is nagyon foglalkoztat egy láncfűrész vásárlása, aminek évente 3-4 alkalommal kell üzemelnie, de akkor stabilan, és fadöntést is bírnia kell. A kutakodásom során én a Makita DCS5200-45-ös gépet néztem ki. Most akciós ára, a 3 éves garanciája, és Makita gépekről hallot jó tapasztalatok alapján néztem ki.
Érdeklődnék, hogy mi a vélemény erről a típusról, és magáról a gépről :?:
Üdv!
Szerintem kicsit túllőttél a célon, vagy finomabban fogalmazva a géppel erős tartalékot képeztél a használati igényedhez képest. Ez a gép jóval többre termett.
A "profi" használatra alkalmas DCS5200 típusú láncfurész kiválóan használható gazdaságokban, erdészetekben. Egyaránt alkalmas gallyazáshoz és a fakidöntéséhez is.


A Makita jól csengő név a szerszámpiacon, Dolmár néven is gyártják a láncfűrészeiket, így talán ismerősebb. Az 52 köbcentis motornak jó nyomatéka van, könnyű vele dolgozni, az árától eltekintve* biztos jó vétel.

* az igényeidhez mérten
Köszönöm a gyors választ!
A problémám ott van, hogy amikor használni fogom, akkor főleg fa döntéshez lesz használva, mer gallyazásra van egy kisebb gép.
Nem akarok nagyon túl lőni a célon.
Ha tudsz ajánlani más gépeket, megnézném azokat is. :shock:
Ez attól is függ, mekkora fákat, és milyen mennyiségben döntesz. Közben megnéztem az árakat, valóban vannak olcsóbb márkás gépek, de azok mind kisebb lökettérfogatúak, amivel nem annyira kényelmes a vágás. Ez az ötvenes motor erőteljes, lehet még sincs igazam, és némi pénz megtakarításával a kényelmet és a komfortot veszítenéd el.
Maradjunk annyiban, nem szóltam. :wink:
Főleg nagyobb fák döntését kell megoldani vele (30 cm átmérőjű akác), a kisebbeket hagyjuk erősödni.
Eddig egy öreg favágó szokott jönni velünk, megmutatta mit, és hogy csináljak gyakorlatban. Idén már én döntögettem, meg daraboltam a fákat, ő csak gallyazott. Neki egy nagyon régi, jó nehéz sthil-je van. Volt is izomlázam tőle. :D
Mindig azt mondogatta a gépére, hogy "ebben van anyag", amit én is csak bizonyítani tudok.
Akkor tényleg jobb a nagyobb lökettérfogatú, nyomatékosabb gép.
A kínai hamisított 50 ccm-es Stihl-el is élvezetesebb volt a vágás, mint a kisebb, de márkás géppel. Egyszerűen volt ereje, nem kellett annyira pörgetni és kevésbé fogta le a fa.
Sziasztok!

Szükségem volna egy kis segítségre. Husqvarna 36-os benzincsöve az 2/4 mm-es??? Nem szívesen adnék érte majdnem 2000Ft-ot mikor megtudnám venni méterre is. Így olcsóbb lenne.
A másik kérdésem az az lenne hogy hol találom a tank levegőztetőjét?
Ma muszáj voltam szétkapni egy kicsit a gépet, mert nem akart menni. Benzincsőnek annyi is lett. Öreg volt. Alapjárat van, de ha odahúzom neki a gázt akkor néha "hörög" fullad. Az L és H csavarokkal egész jól boldogulok, de nem tökéletes. Szóval keresem a hibát. :-)

Előre is köszönöm a segítséget!

T.Peti
Nézd meg autósboltban, de vidd magaddal a rosszat. Amikor hörög a gép gázadásnál, akkor nyisd meg kicsit a tanksapkát, ha attól jó lesz akkor eldugult a szellőzője, ha nem, akkor máshol kell keresned a hibát. Mivel a benzinszivattyút (membrán a porlasztóban) a forgattyúsház dekompressziója működteti, a legkisebb tömítetlenség is elég a gyenge üzemanyag továbbításhoz, így a motor fulladásához.
Plaszlo írta: Nézd meg autósboltban, de vidd magaddal a rosszat. Amikor hörög a gép gázadásnál, akkor nyisd meg kicsit a tanksapkát, ha attól jó lesz akkor eldugult a szellőzője, ha nem, akkor máshol kell keresned a hibát. Mivel a benzinszivattyút (membrán a porlasztóban) a forgattyúsház dekompressziója működteti, a legkisebb tömítetlenség is elég a gyenge üzemanyag továbbításhoz, így a motor fulladásához.


Tisztelt László!

Köszönöm szépen a segítséget!
Plaszlo írta: Nézd meg autósboltban, de vidd magaddal a rosszat. Amikor hörög a gép gázadásnál, akkor nyisd meg kicsit a tanksapkát, ha attól jó lesz akkor eldugult a szellőzője, ha nem, akkor máshol kell keresned a hibát. Mivel a benzinszivattyút (membrán a porlasztóban) a forgattyúsház dekompressziója működteti, a legkisebb tömítetlenség is elég a gyenge üzemanyag továbbításhoz, így a motor fulladásához.


Helló! Esetleg ezt a tömítettséget lehet valahogy ellenőrizni?
Nehéz ellenőrizni, mert ezeken a helyeken depresszió van, a hagyományos ellenőrzési módok - mint szappanos víz - itt csődöt mond. A tömítéseken egy idő után meglátszik a tömítetlenség, de addig általában nincs türelme az embernek. Sűrűbb olajjal bekenve a tömítéseket, ill környékét, a szimeringek futófelületét, ideiglenesen lehet javítani a tömítésen, amit a motor működése azonnal jelez. Gyakorlott szerelők a tünetek alapján már tudják hol kell keresgélni illetve mit kell kicserélni, akár típushoz kötötten is. De ehhez látni, hallani kell a gépet, a hangja és a működése sokat elárul a gyakorlott szakembernek.
Plaszlo írta: Nehéz ellenőrizni, mert ezeken a helyeken depresszió van, a hagyományos ellenőrzési módok - mint szappanos víz - itt csődöt mond. A tömítéseken egy idő után meglátszik a tömítetlenség, de addig általában nincs türelme az embernek. Sűrűbb olajjal bekenve a tömítéseket, ill környékét, a szimeringek futófelületét, ideiglenesen lehet javítani a tömítésen, amit a motor működése azonnal jelez. Gyakorlott szerelők a tünetek alapján már tudják hol kell keresgélni illetve mit kell kicserélni, akár típushoz kötötten is. De ehhez látni, hallani kell a gépet, a hangja és a működése sokat elárul a gyakorlott szakembernek.


Értem. Elvitték megcsinálni. Mert teljes gázra befulladt. Azt mondták főtengő szimering. Kicserélték. Vissza hozták, ugyan úgy befullad teljes gázra csak most már beindítani is alig lehet. :( Esetleg olyat tudsz mondani, hogy mekkora kompressziónak kéne benne lenni? Össze rakom, csinálok róla egy videót ha esetleg megnéznéd, és hátha többet látsz/hallasz mint én :) Köszönöm!
A főtengelyszimering csere után újra be kell állítani a porlasztót, mert a megváltozott kompresszióviszonyok (forgattyúsházban elősűrítés) miatt változhat a motor üzeme. Furcsállom, hogy így adták ki. Ha ezzel sem sikerül javulást elérni, akkor a karbinál kellene keresgélni, tömítések, fúvókák tisztasága, membránok, valamint üzemanyagellátást leellenőrizni, nincs eltömődés, szivárgás, stb. Érzékeny műszerek ezek a gépek, kis lökettérfogattal és nagy fordulattal próbálnak sok erőt kipréselni magukból, minden kis eltérés számíthat.
Kompresszióviszonyra nem tudok értéket mondani, de jó kompressziójú gép berántásakor határozott ellenállást kell érezni. Kopott gyűrűk, henger esetén inkább beindítani nehéz és a teljesítménye általánosan gyenge, nem csak a végén. Sőt néha fordulaton erősödik meg, nincs ideje annyi gáznak elszöknie a gyűrűk mellett.
A videó jó ötlet. :wink:
Előző 1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25 Következő
375 hozzászólás Oldal: 13 / 25

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég