Ha jól sejtem sokat nem tudsz állítani rajta, hiszen a gyújtótrafó fixen van rögzítve, nincsen mozgási lehetősége a kőr kerületén. A trafót amennyire lehet a lendkerékhez a legközelebb, a legkisebb hézaggal állítsd be, de ne érje el a lendkereket. A trafón lévő két ovális lyuk csak sugárirányú mozgást tesz lehetővé. Ez az állítás az előgyújtást nem befolyásolja, csak a szikra intenzitását. Minél kisebb a hézag a lendkerék és a gyújtótrafó között, annál nagyobb a tekercsben az indukció és nagyobb a gyertyára jutó feszültség, így a szikra is.
A gyújtás nevében is benne van, hogy előgyújtás. Ez mindig a sűrítési ütem előtt, a dugattyú felső holtpontja előtt van. Ennek az a magyarázata, hogy a begyújtott benzin-levegő keveréknek is kell egy kis idő, míg az égés a teljes keverékben végigmegy és kifejti a legnagyobb nyomást a hengerben. A gyújtást úgy állítják be, hogy amire a teljes nyomás kialakul, akkor a dugattyú már túlmenjen a felső holtponton és a lefelé menő munkaütemben a legtovább fejtse ki a dugattyúra az energiáját. Ha a holtponton gyújtanák be a keveréket, akkor csak a munkaütemben alakulna ki a legnagyobb nyomás, ami alatt a dugattyú már lefelé mozog és az útjának az elején a munkavégzés kevésbé hatásos, tehát veszteséges. A munkaütem végére a teljes keveréknek el kell égnie, további nyomásnövekedés már nincs, nyithat a kipufogószelep és távozik az elégett gáz. Ha túl későn indul az égés, előfordulhat, hogy még égő gázkeveréket enged ki a kipufogószelep, ami elpazarolja az égés energiáját és rossz esetben elégeti a kipufogószelepet.
Tehát az előgyújtás ezeknél a motoroknál fix, pontosan nem tudom, de kb. 2 mm-el a felső holtpont előtt kell lennie. Ezek alacsony fordulatú motorok, nem kell olyan nagy előgyújtás, mint egy nagyobb üzemi fordulatszámú motornál, ahol van még előgyújtás szabályozás is. Azért rúg vissza berántáskor a motor, mert az alacsony fordulatszám miatt nem minden esetben tud a dugattyú átfordulni a felső holtponton, így a kialakuló nyomás visszanyomja a dugattyút.
A lendkerék retesze ha szimmetrikus, akkor mindegy milyen helyzetben rakod be, jónak kell lennie. De ha van kedved ellenőrizd le.
A gyújtás nevében is benne van, hogy előgyújtás. Ez mindig a sűrítési ütem előtt, a dugattyú felső holtpontja előtt van. Ennek az a magyarázata, hogy a begyújtott benzin-levegő keveréknek is kell egy kis idő, míg az égés a teljes keverékben végigmegy és kifejti a legnagyobb nyomást a hengerben. A gyújtást úgy állítják be, hogy amire a teljes nyomás kialakul, akkor a dugattyú már túlmenjen a felső holtponton és a lefelé menő munkaütemben a legtovább fejtse ki a dugattyúra az energiáját. Ha a holtponton gyújtanák be a keveréket, akkor csak a munkaütemben alakulna ki a legnagyobb nyomás, ami alatt a dugattyú már lefelé mozog és az útjának az elején a munkavégzés kevésbé hatásos, tehát veszteséges. A munkaütem végére a teljes keveréknek el kell égnie, további nyomásnövekedés már nincs, nyithat a kipufogószelep és távozik az elégett gáz. Ha túl későn indul az égés, előfordulhat, hogy még égő gázkeveréket enged ki a kipufogószelep, ami elpazarolja az égés energiáját és rossz esetben elégeti a kipufogószelepet.
Tehát az előgyújtás ezeknél a motoroknál fix, pontosan nem tudom, de kb. 2 mm-el a felső holtpont előtt kell lennie. Ezek alacsony fordulatú motorok, nem kell olyan nagy előgyújtás, mint egy nagyobb üzemi fordulatszámú motornál, ahol van még előgyújtás szabályozás is. Azért rúg vissza berántáskor a motor, mert az alacsony fordulatszám miatt nem minden esetben tud a dugattyú átfordulni a felső holtponton, így a kialakuló nyomás visszanyomja a dugattyút.
A lendkerék retesze ha szimmetrikus, akkor mindegy milyen helyzetben rakod be, jónak kell lennie. De ha van kedved ellenőrizd le.