Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 14 / 91
Előző 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 91 Következő
Ha jól sejtem sokat nem tudsz állítani rajta, hiszen a gyújtótrafó fixen van rögzítve, nincsen mozgási lehetősége a kőr kerületén. A trafót amennyire lehet a lendkerékhez a legközelebb, a legkisebb hézaggal állítsd be, de ne érje el a lendkereket. A trafón lévő két ovális lyuk csak sugárirányú mozgást tesz lehetővé. Ez az állítás az előgyújtást nem befolyásolja, csak a szikra intenzitását. Minél kisebb a hézag a lendkerék és a gyújtótrafó között, annál nagyobb a tekercsben az indukció és nagyobb a gyertyára jutó feszültség, így a szikra is.
A gyújtás nevében is benne van, hogy előgyújtás. Ez mindig a sűrítési ütem előtt, a dugattyú felső holtpontja előtt van. Ennek az a magyarázata, hogy a begyújtott benzin-levegő keveréknek is kell egy kis idő, míg az égés a teljes keverékben végigmegy és kifejti a legnagyobb nyomást a hengerben. A gyújtást úgy állítják be, hogy amire a teljes nyomás kialakul, akkor a dugattyú már túlmenjen a felső holtponton és a lefelé menő munkaütemben a legtovább fejtse ki a dugattyúra az energiáját. Ha a holtponton gyújtanák be a keveréket, akkor csak a munkaütemben alakulna ki a legnagyobb nyomás, ami alatt a dugattyú már lefelé mozog és az útjának az elején a munkavégzés kevésbé hatásos, tehát veszteséges. A munkaütem végére a teljes keveréknek el kell égnie, további nyomásnövekedés már nincs, nyithat a kipufogószelep és távozik az elégett gáz. Ha túl későn indul az égés, előfordulhat, hogy még égő gázkeveréket enged ki a kipufogószelep, ami elpazarolja az égés energiáját és rossz esetben elégeti a kipufogószelepet.
Tehát az előgyújtás ezeknél a motoroknál fix, pontosan nem tudom, de kb. 2 mm-el a felső holtpont előtt kell lennie. Ezek alacsony fordulatú motorok, nem kell olyan nagy előgyújtás, mint egy nagyobb üzemi fordulatszámú motornál, ahol van még előgyújtás szabályozás is. Azért rúg vissza berántáskor a motor, mert az alacsony fordulatszám miatt nem minden esetben tud a dugattyú átfordulni a felső holtponton, így a kialakuló nyomás visszanyomja a dugattyút.
A lendkerék retesze ha szimmetrikus, akkor mindegy milyen helyzetben rakod be, jónak kell lennie. De ha van kedved ellenőrizd le.
Igen, a trafón valóban nem tudok állítani, de a retesz nem szimmetrikus. Sőt olvastam pár helyen, hogy a lendkerék bizonyos esetben elnyírhatja a reteszt is, bár úgy néztem nálam ép volt. Csak ha a nem szimmetrikus reteszt fordítva teszem be (nem emlékszem lehet-e egyáltalán fordítva berakni), akkor a lendkerék nem biztos, hogy az optimális gyújtópozícióba kerül. Azaz vagy a legjobb pozíció elé, és akkor nagy lesz az előgyújtás (visszarúg), vagy az optimális pozíció mögé kerül, akkor meg gyengébb lesz. :) Ha hazaérek leellenőrzöm, és beszámolok.
Közben találtam egy oldalt, ahol bemutatják a jó időzítéseket a felső holtponthoz képest. Szinte teljesen elhagyja a trafó vasmagját a mágnes. http://outdoorpowerinfo.com/repairs/top_dead_center.asp
Sőt ezen az oldalon nagyon sok hasznos infó van különböző motorokkal kapcsolatban: http://outdoorpowerinfo.com/repairs/
Bocs, ha túl körülményeskedő lennék, de ezekre a kérdésekre sehol nem találtam választ, és úgy gondolom ahogy én is keresés közben találtam erre a fórumra, úgy másnak is hasznos lehet a korábbi tanácsokat és problémákat elolvasni. :)
Kedves Plaszlo! Minden elismerésem és tiszteletem a Tied, ahogy néztem szinte minden fórumban pontos, gyors, és nem utolsó sorban hasznos tanácsokat adsz! :)
Nem látom értelmét a lendkerék különböző helyzetekben rögzítésének. Ez egy egyszerű motor fix gyújtással, nem jut eszembe olyan helyzet, amikor a gyújtási helyzetet meg kellene változtatni. Ez eggyel több lehetőség, hogy rosszul lehessen összerakni, de ennek ellenére bármi lehetséges. Légyszíves ha leszeded a lendkereket, fotózd le a reteszt úgy, hogy látható legyen az asszimmetriája. Mivel nem vagyok hivatásos szerelő, csak egy lelkes amatőr aki sokat szerelt mindenféle motort, tévedhetek ilyenekben. De mindenképp kíváncsi vagyok az eredményre, tanulni nem szégyen bármiben is. :wink:
Alapvető dolog - már sokszor leírtam - ha valaki ismeretlen területre téved szerelésben, jegyzeteljen, fényképezzen. Régen fejből tudtam az MZ motorkerékpárok lelki világát, a szerelésénél fontos dolgokat, most 20 év után volt, hogy szét kellett szednem egy-két részt mert nem jól raktam össze. :?
Nos a szívás sorozat nem ért véget. A gyújtáson tudtam állítani egy kicsit későbbre, de nem hatotta meg.
Képek:
Felső holtpontban eredetileg a mágnes:
Kép
Lendkerék stift eredeti helyzetében:
Kép
Megfordított stift:
Kép
A gyújtás ennyivel későbbre került:
Kép

Ez se sokat segített a visszarúgásokon. Rájöttem, hogy azért rúg vissza akkorát, mert tele van benzinnel. Szellőztetés után lehetett rángatni szépen, de nem indult, és egy idő után nagyokat akadt berántásnál, aztán jön a kemény visszarúgás. Persze ilyenkor a gyertya már szikrát se bír adni. Amúgy szikra van, szép kék, minden fordulatnál.
Szóval túl dús keveréket kap. Ha sikerül beindítani, akkor szépen pöfög, egyenletes, és erős! A keverékállító csavarra semmit se reagál, hiába tekerem be tövig, vagy engedem ki szinte teljesen.
A másik csavar (a rugós) meg az alapjáratot szabályozza, ha jól tudom.
Kép
A karburátort enyhén szétszedve nem tapasztaltam semmi csúnyaságot. Lehet szét kéne bontani teljesen?
Kép
Érdekes dolog ez a motor, az olaszok kicsit máshogy gondolják. Nem igazán értem ezt az eltolt lendkerék stiftet, de biztos van értelme, megpróbálok utánanézni.
A túl dús keveréket a szívató rossz beállítása is okozhatja, meg a megemelt benzinszint. Felteszem, ennek is a tolókaron van a motorszabályzó karja. Ezen kell lenni Stop - hidegindítás - alacsony fordulat - magas fordulat állásának. A szívatója úgy működik, hogy hidegindítás állásban a szívató pillangószelepe zár, dúsítja a keveréket. Amint áttolod a kart az üzemi (meleg motor) valamelyik helyzetébe, akkor a szívató pillangószelepének teljesen nyitnia kell lennie. Ha nem nyit ki teljesen, akkor túldúsíthatja a keveréket. Namost ha jó a porlasztó, akkor ezért nem érzékeli a keverékszabályozó csavar állítgatását. A felső az lapjárati, a nagyobbik a keverékszabályozó csavar.
Jut eszembe, főtengely szimeringek jók?

Meg kell dicsérjelek, nagyon akkurátusan dokumentálod a helyetet. :D
Plaszlo írta: A megszakítóhézag 0.4 mm, a gyertyahézag elvileg 0.6 mm, de lehet csak 0.4 körül kapsz erőteljes szikrát.
A regulátort le lehet kötni, de nem érdemes. A regulátor stabilizálja a terhelésváltozások ellenében a fordulatszámot, a motor azon a fordulaton érzi jól magát és dolgozik megfelelően. Ezek alacsony fordulatú gépek, ha tovább pörgeted, hamarabb tönkre megy.


Szia.Sikerült beállítani a megszakítóhézagot,karburátor kitakarítása után el is indult a fűnyíró.Rövid idő után felülről a lendkerék alól elkezdett szivárogni az olaj.Gondolom szimmeringes lehet.A kérdésem az lenne,hogy csavarhúzóval kilehetne valahogyan szedni a szimmeringet (úgy emlékszem fémházas) és csak fémházassal lehet pótolni?A regulátor szerepe nem igazán tiszta számomra,a fogantyún az indító karnak négy állítási lehetősége van, stop,min,max,start. Amikor elindítottam minimum és maximum közé állítottam,nyírtam a füvet és ha sűrűbb részhez értem nagyon lelassult a fordulatszáma a motornak,megálltam vele viszonylag hosszú idő után kb 10-15mp visszaállt a fordulatszám.Nem az lenne a regulátor szerepe,hogy állandó fordulaton tartsa a fűnyírót?Lehet.hogy a szimmering miatt van ez a dolog? Köszi előre is a válaszokat.
Szia.
Szia.
A főtengely kivétele nélkül elég nehéz lesz, kicsi a hely hozzá és a kiszedés közben megsértheted a szimering futópályáját a főtengelyen, vagy a szimering ülékét, ahova beül. Ha nem jók az illesztések új szimeringgel is falsot kaphat a motor. Én javasolnám inkább a több szerelést és a biztosabb kivitelezést. Az új szimeringnél ne a legolcsóbbat vegyed, lehetőleg szilikonosat (ajánlhatnám a Vitonosat, de az elég borsos áru), vagy jobb minőségű hőállót (150 C fok körülit) vegyél. A léghűtéses motornál - főleg ennél ahol nincs hőmérséklet szabályozás - magasabb hőfokot érhet el a motor egy forró nyári napon, vagy ha már koszosak, olajosak a henger hűtőbordái.

A regulátornak az a feladata, hogy a motor terheléseinek változásait ne lehessen érezni a beállított fordulatszámon. Persze ez nem megy a végtelenségig jó motor esetén sem. Amit leírsz, a 10-15 másodperces várakozási idő amire visszaáll a beállított fordulatszám, az nagyon sok, normál esetben1-2 másodperc lehet, ha a túlterhelés megszűnik. A regulátor hibás működését okozhatja maga a regulátor hibája - szétrepült, eltört, kiakadt a súly benne, rudazat sérülése -, de lehet a keverékképzés hibája minta is, mint a szimeringnél a falslevegő szívása. El ne feledjem a kosz is okozhat gondot, ami a működtető karra rakódik.
Az indítókarral csak a motor üzemét vezérled: leállás, hidegindítás, alacsony fordulat, magas fordulat. Az üzem közben beállított fordulatszám stabilitásáért felel a regulátor a pillangószelep korrekciójával a fordulatszám függvényében.
Sziasztok!
Nekem az lenne a problémám hogy nem akar indulni a fűnyíró!Eddig is nehezen indult de már egyáltalán nem akar elindulni!Benzines fűnyíróról van szó Merox mx 45 BB Sprint xq40 típusú.
Ilyet még nem is láttam, a neten is alig találtam róla valamit. Azt már legalább tudom, hogy négyütemű. Valamit írj még a gépről, mikortól lett nehezen indítható, hogyan lehetett beindítani (azon kívül, hogy nehezen), mennyi idős, történt vele valami, stb.
- Ha beindult ment rendesen, vagy gyengén muzsikált, kihagyogatott?
- Melegen indult rendesen?
- Gyertyát nézted már?

Alapvetően először a gyertyát kell leellenőrizni, ha nagyon kormos, rossz állapotú érdemes kicserélni.
Utána a gyújtórendszert, ad-e erős kékes színű szikrát. Ehhez a kivett gyertyát bele kell dugni a gyertyapipába és a gyertya testét, menetes részét a motor festetlen fém részéhez szorítva meg kell forgatnia motort. Ehhez legjobb egy segítő, aki a berántóval lendületesen megpörgeti a motort.
Ha van normális szikra és jó gyertya, akkor néhány berántás után - ha nem indul - a gyertyát kivéve meg kell nézni, nedves lett a gyertya a benzintől, vagy nem. Ha tök száraz marad, akkor nem kap benzint.
Ellenőrizni kell a benzinellátó rendszert, a porlasztóba eljut-e a benzin, nincs valahol eldugulva? Ha a porlasztóig eljut, akkor a fúvókákat kell átvizsgálni, az is el tud dugulni, ha koszos a benzin, vagy a benzintank. Értelemszerűen ki kell fújatni a fúvókákat, ha dugulásosak.
Légszűrő milyen állapotú? Ezt is le kell ellenőrizni, ha nagyon koszos és nem engedi át a levegőt, vagy csak nagyon keveset, akkor megint csak nem indul a gép. A szivacsos légszűrőt ki lehet mosni benzinben és egy kis motorolajjal utána át kell nyomkodni, de csak annyira, hogy finoman legyen olajos, ne cuppogjon benne.
Hirtelen ennyi, először ezeket nézd meg.
Tomtimu írta:
Plaszlo írta: A megszakítóhézag 0.4 mm, a gyertyahézag elvileg 0.6 mm, de lehet csak 0.4 körül kapsz erőteljes szikrát.
A regulátort le lehet kötni, de nem érdemes. A regulátor stabilizálja a terhelésváltozások ellenében a fordulatszámot, a motor azon a fordulaton érzi jól magát és dolgozik megfelelően. Ezek alacsony fordulatú gépek, ha tovább pörgeted, hamarabb tönkre megy.


Szia.Sikerült beállítani a megszakítóhézagot,karburátor kitakarítása után el is indult a fűnyíró.Rövid idő után felülről a lendkerék alól elkezdett szivárogni az olaj.Gondolom szimmeringes lehet.A kérdésem az lenne,hogy csavarhúzóval kilehetne valahogyan szedni a szimmeringet (úgy emlékszem fémházas) és csak fémházassal lehet pótolni?A regulátor szerepe nem igazán tiszta számomra,a fogantyún az indító karnak négy állítási lehetősége van, stop,min,max,start. Amikor elindítottam minimum és maximum közé állítottam,nyírtam a füvet és ha sűrűbb részhez értem nagyon lelassult a fordulatszáma a motornak,megálltam vele viszonylag hosszú idő után kb 10-15mp visszaállt a fordulatszám.Nem az lenne a regulátor szerepe,hogy állandó fordulaton tartsa a fűnyírót?Lehet.hogy a szimmering miatt van ez a dolog? Köszi előre is a válaszokat.
Szia.


Nagyon szépen köszönöm a segítséget,működik a fűnyíró!!!
Szívesen, örülök, hogy sikerült. :D :D Szimering cserével állt helyre a lelkivilága?
Plaszlo írta: Szívesen, örülök, hogy sikerült. :D :D Szimering cserével állt helyre a lelkivilága?


Igen.Kicseréltem a két szimmeringet(pár nap eltelt mire tudtam venni,Ráckevén ahol élek és környékén nem lehetett kapni) úgyhogy Érdről hozott a munkahelyem anyagbeszerzője.Természetesen újból kellett szabályozni a karbit.Sokkal nehezebben
ment mint amikor szimmeringes volt.Sajnos úgy kaptam a fűnyírót,hogy nem volt rajta a levegőszűrő teteje és a szivacs is
hiányzott.Egy régi fotelből kiszedtem a szivacsot azzal pótoltam,lindablemezből csináltam tetőt rá.A regulátor is működik
pedig azzal nem is csináltam semmit,a blokkba nem volt kiakadva és eltörve sem.Összeraktam a motort és az is elkezdett
szabályozni.A tíz év amit egy pincében állt nem használt neki.
Mégegyszer nagyon köszönöm.
Szia.
Üdv!

Ma megvolt a monszun utáni első éles teszt. Először nagyszerűen ment a fűnyíró, majd elkezdett "nem vágni". Csak elhajtotta a füvet. Megnéztem, hát szépen elforgott a kés, mert a sok szerelés közben nem lett teljesen meghúzva. :) Meghúztam, és után kegyetlenül vágott. Nem fulladt le, sőt melegen is első rántásra újraindult. Ennek ellenére szerintem még mindig marha sok üzemanyagot kap, ki is fogyott hamar a benzin. Lehet ez a szívóoldali tömítetlenség oka? Szerintem falsot kap a légszűrő után, mivel elég halovány ott a tömítés. Ezen kívül szép egyenletes hangja van, nagy fűben kicsit lassabban kell tolni, és megoldja dadogás nélkül. :)
Ezúton én is köszönöm még egyszer a segítséget!
Üdv.
A légszűrő utáni fals egyetlen veszélye a szűretlen levegő beáramlása. Ha itt kap falsot, éppen javítania kellene a motor üzemén, mert a szűrő fojtását ellensúlyozná, így effektív több levegőt kapna a gép.
Egy két rendes nyírás után vedd ki a gyertyát, ott a színéről megállapíthatod a keverékarányt. Ha őzbarna, vagy annál kicsit világosabb, megfelelő a keverék, ha sötét vagy fekete, túl sok a benzin, ha nagyon világos, akkor keveset kap.
Sziasztok

Egy olasz fűnyíróval bajlódok Dellrto FCH20 kalbulátor van rajta mint a 14. oldal képein.
A fűnyíró túl gyorsan pörög, annyira hogy az már nem egészséges kb 10perc alatt szerintem besülne a dugó.
megpróbálom visszavenni a gázt a levegő szelepe mégjobban kinyit és a fűnyíró kis híján repül, mégjobban engedem vissza a kart és egy bizonyos pont után leáll ,de a leállásig a fordulata nem változik ugyan olyan gyors. A levegő és benzin csavarokat akárhova tekerem a vég sebességet nem befolyásolják csak annyit, hogy könnyebben be indul vagy nehezebben. a gyertya pár másodperc alatt bekormozódik. Arra gondoltam lehet hogy a szelep nyitogató karokat raktam vissza rosszul. Ha valaki letudná irni melyiket hova kell akasztani, ( a rúgósat, és sima hajlított.) vagy valami ötlettel szolgálna sokat segítene vele már pár napja foglalkozom az ügyel. köszönöm a válaszokat.
Előző 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 14 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég