Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
375 hozzászólás Oldal: 14 / 25
Előző 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 25 Következő
Plaszlo írta: A főtengelyszimering csere után újra be kell állítani a porlasztót, mert a megváltozott kompresszióviszonyok (forgattyúsházban elősűrítés) miatt változhat a motor üzeme. Furcsállom, hogy így adták ki. Ha ezzel sem sikerül javulást elérni, akkor a karbinál kellene keresgélni, tömítések, fúvókák tisztasága, membránok, valamint üzemanyagellátást leellenőrizni, nincs eltömődés, szivárgás, stb. Érzékeny műszerek ezek a gépek, kis lökettérfogattal és nagy fordulattal próbálnak sok erőt kipréselni magukból, minden kis eltérés számíthat.
Kompresszióviszonyra nem tudok értéket mondani, de jó kompressziójú gép berántásakor határozott ellenállást kell érezni. Kopott gyűrűk, henger esetén inkább beindítani nehéz és a teljesítménye általánosan gyenge, nem csak a végén. Sőt néha fordulaton erősödik meg, nincs ideje annyi gáznak elszöknie a gyűrűk mellett.
A videó jó ötlet. :wink:


Porlasztón nincs állító csavar, csak a helye van meg. Made in china..... Szétszedtem darabokra, szívótoroknál az alsó kis lukba benyomtam a vákuum mérő órámat, fúrúval meg szimuláltam a működést :-) (kenésről gondoskodtam.) Szépen dolgozott. Amit észre vettem, hogy az átvezető gumi, ami a porlasztó és a henger között van, az kő kemény.... Most felraktam pasztával a porlasztót (mire megoldottam, hogy a kis furatba ne menjen paszta....) elég szépen dolgozik. Már nem fullad és indul is.
Örülök, hogy sikerült. Ékes példája a tömítés melletti falslevegőnek. 8)
üdv van egy ed jonson láncfűrészem a karburátor levegő és az üzemanyag beállítási méreteket szeretném meg tudni ha valaki tudja segítsen köszi.
Tisztelt fórumozók!

Érdeklődnék mi a véleményetek arról, hogy egy üzletben kapható még Makita DCS4600 láncfűrész, amit 130.000-ért odaadnának. A probléma az, hogy 2005 ös gyártású, csak nem kelt el. Kizárt, hogy hamisítvány, körbenéztem, interneten egy fénykép alapján ugyanilyenhez összehasonlítottam, minden stimm. A bolt pedig egy régen működő szerszámbolt (Makita márkakereskedés), de nem kimondott kertészeti áruház. Mondták, hogy minden további nélkül megadják rá a 3 év garanciát. Megnéztem a gépkönyvét, inkább géplapját, de abban is ugyanazok az adatok szerepelnek, mint neten. Minden meg van hozzá, plusz egy légszűrő, láncvédő, azt hiszem 4 vagy 5db kulccsal, tokban. Utánna olvastam, a gép tényleg erdészeti célú, és egész nap brummoghatsz vele. Stihl is érdekelt volna, de horror árak vannak, és ennek pl fém olajtartája van. Mellesleg mi anno 026 ossal dogoztunk, ill. 044-essel az erdész suilban, de már a Stihl márkakereskedő is tudomásomra adta, hogy el kell felejteni, olyan többet nem lesz, mára a stihl sem a régi már. Azért döntenék a Makita DCS 4600 mellett, mert szerintem jó felépítésű, és rá van írva, hogy Made in Germany...., ez nekem épp elég.
Ezt a típust meg szabad-e venni?
Ennyi pénzért ott ne hagyd! :wink:
Árulják még máshol is, nézd meg az árakat:

http://www.argep.hu/trend/MAKI/Makita-lancfueresz-DCS4600.html
Kedves PLaszlo!

Úgy látom az előző hozzászólásaidból, hogy Te értesz a motorfűrészekhez. Téged kérdeznélek, hogy óriási különbséget veszek-e észre egy ilyen Makita és egy Stihl között? Szerinted cigánykodjak-e az üzeltben az árral, arra hivatkozva, hogy a gép 2005 ös gyártású? Amortizálódott-e valami rajta a 7 év alatt, attól függetlenül, hogy soha nem volt beindítva?
Kösz!
Megpróbálhatod még lealkudni, ha sikerül nyertél vele. Biztos van különbség a Stihl és a Makita között, de kérdés mire akarod, pontosabban mennyire akarod használni. Ha folyamatos kitermelésre akkor nem ez a te géped, de ha csak alkalmi munkákra, vagy nem ipari kitermelésre, akkor jó választás, főleg az árát tekintve. Egyik helyen olvastam, napi 4-8 órai munkához ajánlják. 2005-óta biztos korszerűbbek lettek a Makiták is, de azt hogy még mindig lehet kapni 3 év garival.......nem tudom. Lehet sokat gyártottak belőle és túl drágán, ezért nem volt rá megfelelő kereslet. Egy kisker biztos nem ült rajta 2005-óta, meg közben jött a válság, a kereslet is csökkent iránta. Ha nagyon gyatra minőség lenne, nagyon olcsón próbálnának szabadulni a készlettől, akár kínai láncfűrészek árszintjén is. Kicsit aggódj a kereskedőnél, hátha valami infót elkottyant róla.
Amortizálódás? Talán a szimmeringek amiket megviselhet az idő, mert elöregedhet, de a 3 év garanciába bele fog férni a cseréjük.
Üdv

Láncélezésben kérnék egy kis segítséget. Vettem egy élezőgépet és a beállítások kellenének. A motor és az asztal dőlésszögére. Ami konkréten érdekel az egy stihl lánc 3/8-os 1.3 mm-es. Az baj hogy többféle állítást is találtam és nem tudom melyik a jó van 30-75 fok és egy 25-60 fok 30-60 fok. Az első az asztalé a második a motor dőlésszöge. Valakinek ilyenben tapasztalata, vagy esetleg egy használható táblázata van akkor azt megköszönném.
Üdv.Segítség kellene.Stihl018-as motor hiba.Beindítás után magas a fordulat szám,alapjárat nincs aztán kb.1perc elteltével,hirtelen gáz adással a gép egyszerűen lefullad.Nehezen lehet vissza indítani,sőt azt is mondhatnám hogy kihűlés után.
Sziasztok! Én is a segítségeteket kérném. Van egy egyszerű elektromos láncfűrész, aminek az a baja, hogy nem adagolja a kenőolajat a láncra. A szivattyú működik, csak valahol el van tömődve. Sajnos nem tudjuk szétszedni, mert olyan speciális csavarokkal van rögzítve, amihez nekünk nincs csavarhúzó. A kérdés a következő: mivel lehetne kitisztítani (benzinnel, ecettel WD40-e próbáltuk....:) )? Vagy van valami más ötlet?

Nagyon köszönöm előre is a válaszokat!

Üdv.
Ballak,
néha elég kanyargós az olajvezeték, ezt beépítve nehéz kipucolni. Javaslom nézz körül, barkácsáruházakban, szerszámszaküzletekben kapható olyan bit vagy szerszámkészlet, ami tartalmazza a speciális csavarokhoz való csavarhúzókat, vagy fejeket. Ezzel már szét tudod szerelni és alaposan kitisztítani a járatokat.
Pisti48,
Olyannak tűnik a hibaleírásod, mint amikor eldugul a főfúvóka, vagy nem kap elég benzint. Elsősorban egy karburátor tisztítást, membránellenőrzést javasolnék, meg az üzemanyagrendszer kitisztítását.
Volt valami előzménye a hibának?
Üdv! Van egy jonsered fűrészem. Nem mai darab. Két gondom lenne vele.
Első az olajzás, nagyon kevés olajat tud szállítani a lánchoz. Szétszedtem, mindent kipucoltam, átnéztem, nem nagyon látok oltárai hibát. Második, beállítom a láncot, de a harmadik vágásnál annyira megszorul, hogy kézzel is nehézkes mozdítani. Csillagkerék, vagy a lap? Vagy esetleg mind kettő hibás lehet? Előre is köszönöm az okítást :D
üdv

egy olyan kérdésem lenne, hogy vettem 1 vadi új Stihl 260-ast, 10 tank kivágása után besült a dugyattyú.
garanciás gépet 70 ezerért javították... visszakaptam most azt csinálja hogy 1-2 percet megy alapjáraton kicsit túráztatom és szabályosan "felforr" a gép. mi lehet az oka? 1:50-es keverékkel megy Stihl olajjal fordulatszáma, gyorsulása rendben van

köszi előre is
Mivel garis, vidd vissza a szervizbe!
Mit mondtak a szervizben, miért sült be? Ha szabályosan keverted az olajat a benzinbe és a leírásnak megfelelően használtad, akkor NEM sülhet be. Lehet az eredeti probléma most is fennáll és újra be fog így sülni.
Előző 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 25 Következő
375 hozzászólás Oldal: 14 / 25

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég