Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 15 / 91
Előző 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 91 Következő
Üdv!
A regulator működtető karjaira gondolsz?
Képzeld el a működését és szerintem magadtól is rá fogsz jönni a helyes bekötésre. Nagy valószínűséggel fordítva raktad vissza, a regulátor leszabályozna, miközben full gázt ad a motornak.
A regulátorkar alaphelyzetben, álló motornál nyitni szeretné a pillangószelepet, mert túl alacsony fordulatot érzékel. Ha megy a motor, minél nagyobb a fordulatszám, annál jobban kimozdul az alaphelyzetéből a regulátor karja és próbálja a pillangószelep nyitását csökkenteni, hogy csökkentse a fordulatszámot, míg ha lecsökken a fordulatszám a kívánt érték alá, akkor újra nyitni próbálja a pillangószelepet. A gázkar állításával a regulátort egy magasabb fordulatszám tartására kényszeríted a rugók ellenében. Itt a rugóknak nagy szerepük van, mert ezek összjátéka és a regulátor beavatkozása állítja be a kívánt motorfordulatszámot.
Tehát ezek alapján próbáld szemlélni a működését, könnyebb megérteni, mi hová kerül.
Ha nem megy fényképezd le a szerkezetet, hátha az alapján meg tudom mondani, mi hová való.
nszticsi írta: Sziasztok

Egy olasz fűnyíróval bajlódok Dellrto FCH20 kalbulátor van rajta mint a 14. oldal képein.
A fűnyíró túl gyorsan pörög, annyira hogy az már nem egészséges kb 10perc alatt szerintem besülne a dugó.
megpróbálom visszavenni a gázt a levegő szelepe mégjobban kinyit és a fűnyíró kis híján repül, mégjobban engedem vissza a kart és egy bizonyos pont után leáll ,de a leállásig a fordulata nem változik ugyan olyan gyors. A levegő és benzin csavarokat akárhova tekerem a vég sebességet nem befolyásolják csak annyit, hogy könnyebben be indul vagy nehezebben. a gyertya pár másodperc alatt bekormozódik. Arra gondoltam lehet hogy a szelep nyitogató karokat raktam vissza rosszul. Ha valaki letudná irni melyiket hova kell akasztani, ( a rúgósat, és sima hajlított.) vagy valami ötlettel szolgálna sokat segítene vele már pár napja foglalkozom az ügyel. köszönöm a válaszokat.


Szia.A szelepnyitó karok közül a sima hajlítottat a 14. oldalon látott karburátornál az 1-es alkatrészbe kell beakasztani.
A rugósat pedig a karburátor tetejére felcsavart négyzetlap alakú lemezen elhelyezett karba(jobb oldal).Rugó a regulátor felöl.
A bal oldaliba az indítóbowden van beakasztva.Az enyémen így va n és működik.
Sziasztok!

Régóta nem jelentkeztem. Nos a fűnyíró továbbra is zabálta a benzint, beköpte a gyertyát, ledobta a berántót, gyengélkedett a kopott blokk miatt, úgyhogy az egésztől elment a kedvem. Körbenéztem, és egy ALKO Silver Comfort 51BR Plus-ra esett a választásom. Lényeg a lényeg, hogy egy rossz, nem működő fűnyíró már 25.000 Ft-omban volt, a fűnyírás inkább szenvedés volt vele, és ami a legfontosabb, a telket lenyírni a régivel 4 óráig tartott (tankolás, szerelés, fűgyűjtő ürítés, szerelés, tankolás, stb.), az újjal pedig 1 óra alatt kompletten végzek mindennel. Ismét bebizonyosodott, hogy az olcsó a drága, és a drága az olcsó. :) Az újjal gyorsabban végzek, kevesebbet eszik, nem kell gyájtenem a füvet a mulcsozásnak köszönhetően, így nem kell a bio kukába dobálnom és fizetnem minden ürítésért. Tudom komposztálni is lehet, de ennyi füvet nem tudok hova rakni. :)
Ráadásul egy új 5,5 le-s motorhoz sose lesz mérhető egy régi, kopott Tecumseh, ráadásul a Briggs-hez és ALKO-hoz mindent kapni, kényelmesen szerelhető, de leginkább az újat ha rendesen karbantartja az ember, akkor sokáig jó lesz, a használt pedig mindig lutri.
Mivel az új fűnyíró kb. kétszer akkora, szükségem lesz egy szegélnyíróra is, remélem az ALKO TE600-as megteszi.
Üdv.
Az eseted az a kivétel, ami erősíti a szabályt. Itt mindenki azzal próbálkozik, hogyan lehet valamit megjavítani önkezűen, ahelyett, hogy a fogyasztói társadalmat erősítsük a "dobd el és vegyél újat" filozófiájának megfelelően. Sajnálom, hogy ennyi pénzed veszett oda feleslegesen (a tapasztalatot kivéve), talán egy korrekt szerelő a tapasztalatai alapján már az elején figyelmeztetett volna a felesleges beruházásra.
Megnéztem a fűnyíródat a neten. Szép darab az biztos, kicsit olyan lehet, mint rozoga Ladából egy BMW-be ülni. 8)

Mit csinálsz a régivel? Kitolod az útra vigye aki akarja, vagy odaadod ellenségednek? :wink: :lol: :lol:
Sok szó esett mostanában a regulátorról és a szerepéről. A múlt hétvégén néztem a Briggs motoros fűnyírómat, mintha túlzottan alacsony fordulaton menne. Bár a Briggs motorok a nyomatékra vannak kihegyezve és a fű is elég magas volt, de akkor is lassúnak tűnt, annak ellenére, hogy a magas fűben is tartotta a fordulatszámát, csak sok levágott fű maradt utána, nem tudta mindet bedobni a fűgyűjtőbe. Kicsit körülnéztem a regulátor környékén, és észrevettem a regulátor ellenrugójának tartója volt elhajolva, így a rugó gyengébb feszítése miatt a regulátor alacsonyabb fordulatszámon tartotta a motort. A kart visszahajlítva megint a régi fordulaton járt a motor és lehetett erélyesebben tolni a magas fűben.
Ekkor jutott eszembe egy fordulatállító szerkezet megépítése, ami a régebbi gépeken még volt, az enyémen digitális: működik, vagy nem. A lényege ennek a tartókarnak a kiváltása egy állítható ellentartóval, így magas fű esetén nagyobb fordulatszámon, míg mostanában amikor a meleg és a csapadékhiány miatt lassan nő a fű, egy alacsonyabb fordulatszámon is lazán, de főleg csendesebben tudnék füvet nyírni. Valószínűleg ez már a fűnyírási szezonon kívülre fog esni.
Nem vagyok híve a kishibás készülékek kidobásának, csak sajnos van egy pont, ahonnan nem érdemes még csak munkát se belefeccölni a dologba. Főleg, hogy most van az a kor, mikor minden perc számít, és azt is inkább a kislányommal töltöm, mint egy lassan már csak vasdarab szerelgetésével. :) Természetesen megtartom tartaléknak, sőt lehet a berántóját is megcsinálom egyszer, hogy vész esetén legyen egy másik gép is, nehogy megint fél méteres gaz álljon a telken, ha esetleg az ALKO-val lesz valami.
Amúgy kicsomagolni és összeszerelni az újat tényleg nagyon jó. Mondtam is, hogy még sose volt új autóm, de valami ilyesmi érzés lehet az is! :)
Az első helyen ahol voltam gyűrűért egyből kérdezték, hogy kopott-e a blokk, de akkor még nem tudtam mérni, illetve biztosra állítani, hogy igen. Ez az a tapasztalat, amit máshol nem tudtam volna megszerezni, illetve nem hittem volna el. Pont most olvastam egy ide illő mondást:
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem.- Konfuciusz
Szolgáljon esetem tanulságul a többi leendő használt fűnyíró vásárló előtt! :)

Plaszlo írta: Üdv.
Az eseted az a kivétel, ami erősíti a szabályt. Itt mindenki azzal próbálkozik, hogyan lehet valamit megjavítani önkezűen, ahelyett, hogy a fogyasztói társadalmat erősítsük a "dobd el és vegyél újat" filozófiájának megfelelően. Sajnálom, hogy ennyi pénzed veszett oda feleslegesen (a tapasztalatot kivéve), talán egy korrekt szerelő a tapasztalatai alapján már az elején figyelmeztetett volna a felesleges beruházásra.
Megnéztem a fűnyíródat a neten. Szép darab az biztos, kicsit olyan lehet, mint rozoga Ladából egy BMW-be ülni. 8)

Mit csinálsz a régivel? Kitolod az útra vigye aki akarja, vagy odaadod ellenségednek? :wink: :lol: :lol:
sziasztok

nagyon buta kérdésem lesz sajnos

ki úgrott a fűnyíró gázkarja felül és nem tudom vissza tenni se hogy sem a típust brigg!s stone sprint 3.75 hp

aki tudna segiteni nagyon meg köszöném
Szia.
Pontosan mi a gond?
- gázkar a tolókaron,
- gázkar, rudazat a porlasztón,
- gáz bowden a porlasztónál,
- letört, vagy csak kiugrott?
Miért nem tudod visszatenni, nincs elég hely, nem ér el oda, nem találod a helyét? Így látatlanban nehéz kitalálni.
Szeretném kérdezni hogy nekem van egy MTD fűnyiróm, nyirtam a füvet és szép lassan leált! Na akkor vettem egy gyertyát levegőszűrőt és kicseréltem kitakaritottam a karburátort, hát elindult de le is ált. Na hallotam hogy ha fújok a levegőszűrön keresztűl kis féktisztitót akkor beindul és a kis koszt közben kidolgoza és jó lessz! Igen hatásos a tanács de egy gondom van vele ha elfogy a féktisztitó a motor leál. Kérdésem vane a fűnyiróknál valami letiltás szabályzó? Minden tanácsot szivesen fogadok mit hogyan kellene tenem hogy működjön a fünyiró! Mert ügyebár a fű meg csak nő:)
Ezek egyszerű motorok, nem szoktak ilyen úri huncutságokat beletenni. Elsőre üzemanyag hiánynak tűnik, másodszorra meg dugattyúgyűrű hibának. Lehet elkopott a gyűrű és nincs kompresszió a hengerben. A féktisztítóban könnyen éghető anyagok vannak a tisztításhoz, ezért működik vele.
Volt valami kísérőjelensége a leállásnak? Például füstölés. Amikor beindítod könnyebb berántani? Kompresszió milyen?
Sziasztok!

Egy Husqvarna jet 50 r fűnyírónk van. Ma meghibásodott. Rendesen elindul, azonban közvetlen utána leesik a fordulatszám, olyan hangja van a motornak, mintha le akarna állni. Füst is kíséri. Olaj van benne, a levegőszűrőt megpucoltuk, mi lehet a hiba?
Szia!

Milyen a füst? Fekete vagy szürkéskék?
Lehet kevés benzint kap, vagy sok benzint kap, vagy nincs megfelelően nagy szikra, vagy kicsi a kompresszió. :)

kruxi írta: Sziasztok!

Egy Husqvarna jet 50 r fűnyírónk van. Ma meghibásodott. Rendesen elindul, azonban közvetlen utána leesik a fordulatszám, olyan hangja van a motornak, mintha le akarna állni. Füst is kíséri. Olaj van benne, a levegőszűrőt megpucoltuk, mi lehet a hiba?
Sziasztok Mesterek!
Én most kaptam egy Briggs 4hp motoros fűnyíró ill. kapagépet. Átszereltem a kapagépre a motort, kicsit alacsony volt a fordulat, de találtam egy másik furatot a bowdennek és úgy már vitte a kapatag a földet (laza, homokos), de egy kis pihenő után az újraindítás után elkezdett visítani és leállítottam. Van ötletetek, hogy mi lehet a baj? Az olajszint a minimumon van. Milyen olajat lehet beletölteni? Illetve hogy lehet elhárítani ezt a visítás szerű nyikorgást? Előre is köszi a hasznost!
Üdv!
Lehet kutaknál és barkácsáruházakban kapni 4ütemű fűnyíróhoz motorolajat 0,5 literes kiszerelésben. De normál autóba való motorolaj is jó bele, annyira nem válogatós.
A visításnál meg kéne tudni mi okozza a hangot. Lehet egy beszorult akármi, de lehet komolyabb probléma is. Először lokalizálja a hangot, a hang forrását és abból el lehet indulni a keresésben. Esetleg előtte egy alapos tisztítás, hátha csak bekapott valami ágdarabot a motor amit a kapatag feldobott.
Köszönök, megpróbálom az olajat feltölteni, aztán meglátjuk mi történik... Mi lehet a nagyobb baj?????????
Lehet erre a típusra Robi kereket szerelni? tehát lehet-e traktort csinálni belőle?( a gyerek nagy örömére...)
Előző 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 15 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég