Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 16 / 91
Előző 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 91 Következő
Most jut eszembe..., olyan lehet, hogy a kapatag tudott menni, de azért a felcsavarodott gaz okozta a sivítást?
lehet, hogy ha átrakom a fűnyíró adapterre, akkor megszűnik a jelenség? Csak nem tettem tönkre a cuccot?
Akár az is lehet (volt már ilyen), de lehet köze nincs a kapatagnak a sivításhoz. Először mindig a legegyszerűbb hibalehetőségeket kell ellenőrizni. Mivel nem hallom a sivítást, nem tudok következtetni a hiba okára. Ha a sivítást hallanám - gép mellett lennék - biztos hamarabb behatárolnám a hibalehetőségeket, de így kényszerűségből a legegyszerűbb dolgokkal kell kezdenem.
Tudnom kéne a sivítás a motortól ered, vagy a kapatagtól. Ha alapjáraton jár a motor - kapatag nem megy - akkor is hallani a sivítást? Milyen az erőátvitele, ékszíj hajtás, vagy közvetlen a motor tengelyének a folytatása a kapa hajtótengelye? A kuplung kézi, vagy röpsúlyos? Mikor hallani a sivítást, ha beindul a motor rögtön, vagy ha a kapatag is megy, illetve ha erőlködik? Sok kérdés ugye, de még mindig nem elég a sivítás okának behatárolásához.
Ez kicsit olyan, mint telefonból gyógyítani. :?
Hát úgy valahogy... Sajnos most nem vagyok a gép közelében, de kimegyek majd a telekre és akkor megpróbálom leszűkíteni a lehetőségeket, de így is segítettél! Vettem olajat bele, gondolom az nem baj...hehe. Olyan, mintha egy hengerbe kellene belecsúsztatni a motor (meghajtás) részét és röpsúlyos lenne...? Ha van fordulat, akkor forgatja a pengét,kapatagot, ha alacsony akkor nem... és a berántás után kezd egyből visítani. a kapatag forog, csak nem merem úgy hagyni, ezért egyből leállítom.mintha nem a motorból jönne a hang...
Ez röpsúlyos kuplungos lesz. Viszont a motor beindulásakor és alapjáraton nem lenne szabad elindulnia a kapatagoknak, mert balesetveszélyes!! Be kellene állítani a motor alapjáratát, vagy a szabályozó kar állását.
Akkor pontosítsunk, beindulás után azonnal visít, de ekkor megy a kapatag, vagy nem? Ha álló kapatagnál is visít, sanszosabb a motor hibája, de ha csak a kapatagok indulása után kezd sivítani, akkor a kapatagnál lesz gond. A kapáló adapter kihajtásánál, a kapatagok tengelyének kihajtásánál is bekerülhet kosz a védőharang alá, de lehet elkoszolódott szimering, vagy olajhiány az áttételműben, és ezért valamelyik csapágy sír kenésért. Érdemes lenne a meghajtóműben ellenőrizni az olajat. Egy húzósabb menet utáni pihenés után jelentkezhet ilyen hiba kenőanyaghiány miatt.
És a meghajtóműhöz hogy lehet hozzáférni? És olajat cserélni vagy utántölteni? A meghajtómű az a difiszerű "bigyó" amiből a kapakést tartótengely kijön? Ja, és ennek a bigyónak kicsit olajos az alja... Egyébként pont a pihenést követő beindításkor kezdet visítani!
Gyurcibá írta: És a meghajtóműhöz hogy lehet hozzáférni? És olajat cserélni vagy utántölteni?

Nem tudom milyen típus, kellene lenni rajta valahol olajbetöltő csavarnak. Ez típusonként változhat. Az én ALKO kapagémen ékszíj hajtású és a hajtásközben van a betöltő, nívópálcával. A röpsúlyos kuplungos gépeknél is kellene lenni, valószínűleg csak egy vastagabb csavar.

Gyurcibá írta: A meghajtómű az a difiszerű "bigyó" amiből a kapakést tartótengely kijön? Ja, és ennek a bigyónak kicsit olajos az alja...

Igen, ez az. Az olajfolyás a szimmering hibájára utal, kérdés most kezdett folyni, vagy már elfolyt belőle minden olaj, esetleg a kettő közül valahol.

Gyurcibá írta: Egyébként pont a pihenést követő beindításkor kezdet visítani!

De amikor ment a kapatag??
Igen, megy a kapatag. Valaki azt mondta, hogy a berántó szerkezetnél is lehet a hiba, úgyhogy azt hiszem ezt már szervizben kellene megkeresni. Olaj egyébként fullig van a kapatag hajtóműházában.
Sziasztok!
Szeretnék segitséget kérni! Egy briggs motor vezérlését nem tudom összerakni, mivel a főtengely fogaskerekén semmi jelet nem találok!!! Ha valaki tud segiteni, szivesen venném! A motorron csak ez a felirat van: 4HP 3600
Köszi
Sajnos ez alapján nem tudom beazonosítani a motort, több fajta létezik ilyen teljesítménnyel és üzemi fordulatszámmal. Nagyon furcsállom, hogy semmilyen jelölést nem találsz, a gyárban is össze kell passzítani és a szerelőknek is, ha javítják. Valami mütyür jelzésnek kellene lennie. :?
Pedig ez igy van! Ma elmentem egy szervizbe, érdeklődni, és ott is azt mondták, hogy lenni kell valami jelnek!
A főtengelyen levő fogaskerék dekli felőli oldala el van nyalva!!!!!( Szerintem olaj nélkül ment) Arra gondoltam, hogy nem kopott-e le a jel, mivel annak ott kellene lenni valahol! A szervizbe azt mondták, az mélyen bele van ütve, és látszani kellene.
Már arra gondoltam, hogy kérek az üzletben egy olyan fogaskereket, és megnézem, hol van rajta a jel.
Nagyon sanszos, hogy lekopott a jel. Az egyik fogon szokott lenni egy kis karika, vagy vonal, ahhoz kell illeszteni a vezérműtengely fogaskerekét. Ha lenne egy vezérlési diagram, össze lehetne illeszteni a főtengely elfordulása és a szelepek nyitása alapján. Pár oldallal vissza találsz képet egy ilyen összeillesztésről bár elég nehezen látható a jel az olajtól, de ott a vonal a fogon. Ha nagyon alaposan megnézed a fogaskereket, akkor sincs valami halvány maradéka a jelnek? A fogaskerék keményebb anyag mint a csapágypersely, elég brutális dolgok történhettek vele, ha leköszörülte a jelet a fogaskerékről.
Hát igen! Ilyet még én sem láttam. A capágy perselyen nem látszik semmi dörzsölés!!!Lehet hogy nem is egy motorból valók az alkatrészek! Egy MEKK-ELEK-től vettem, mert megsajnáltam. Állitólag kenyérre kellett a pénz!
Kipróbáltam, és müködött. Kb 10 percet ment, és az olajat mind megette ami benne volt!!!!
Gondoltam 10000-et megér. Még ha meggyürözöm a kiskertbe jó lesz, hogy ne keljen ásózni a zöldségnek. Nem is lett volna semmi baj ha széthuzás közben nem esik ki a vezérmütengely!!! Egyébbként ennyit még motorral nem szivtam, pedig egy pár már volt a kezemben. Szerinted az nem jó ha megnézem az üzletben?
A jótékonyságnak ára van. Elképzelhető, hogy mindenféle túrt romokból rakta össze, csak addig működjön. 10 perc alatt megeszik 4 deci olajat, az nagyon durva, a kétütemű kevesebbel beéri. Láttál egyáltalán valamit a füsttől? Ezek után nem tudom érdemes-e rákölteni pénzt, a gyűrűzés szerintem kevés lesz, lehet a dugó sem a mérete, csoda, hogy beindult.
Sok évvel ezelőtt, amikor behozták az első négyütemű kertigépeket Mo-ra, akkor rengeteg besült gép volt lecserével, mert a kétüteműek után egyszerűen nem raktak olajat a gépekbe, és pillanatokon belül besült. Ezekből próbáltunk összerakni használható motort alkatrész híján (nem mindegyiknél tört el a hajtókar), de a vadonat újnak tekinthető motorokból sem sikerült az összeépítéssel 100%-os darabokat kreálni, a hangjukon lehetett hallani az illesztési hézagok pontatlanságát. Gondold el, kukázott motorokból mit lehet összerakni.

Azon gondolkoztam, a szelepváltásnál nagyjából össze lehetne hozni a főtengelyt a vezérléssel. Az elég határozott helyen van a felső holtpontnál.
Köszi az infót! Egy kicsit eltúloztam az olajfogyást mérgemben! Nem nagyon füstölt! A Gyürü kb 3mm hézaggal üzemelt (olajlehuzó) a dugó passzos, nem sérült, a henger sem sérült! A szelepek jók! Közben találtam egy alkatrész katalógusban egy főtengely fogaskereket. Szépen látszik rajta a jel. Megszámoltam az ékpályától a fogakat a jelig, és megpróbálom oda illeszteni a vezérmü fogaskerekén levő jelet. Ha igy sem sikerül--- FELADOM!
A 3 mm hézag nagyon sok, pár tizednek kell lennie. Kíváncsi vagyok mit sikerül alkotnod, majd írd le. Ha a többi része tényleg jó, akkor érdemes még egy gyűrűzésre beinvesztálni. :)
Előző 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 16 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég