Szerző:
Plaszlo » kedd jan. 03, 2012 12:12 am
Üdv Karmapolice!
Nézzük sorjában:
- a szeleptányér körüli lerakódást okozhatja a rossz porlasztóbeállítás is, ha túl sok benzint kap. Ezek alacsony fordulatú motorok, csak akkor ég ki rendesen (pontosabban nem képződik lerakódás), ha optimális a benzin-levegő beállítás. A szeleptányér hátoldalán látni kell, ha nem zárt rendesen a szelep, a kifújó égéstermék nyomot hagy rajta. Ellenkező esetben csak korlátozza a gázok szabad mozgását a lerakódott korom, ami további kormosodást és teljesítménycsökkenést okoz.
- nem értem, hogyan lehetett égett olajszag, ha nem indult el? Annyira felpörgetted?
Ha túl sok benzint kap a motor és nem tud elindulni, akkor lehet csupa benzin-olaj keverék a hengerfej és a gyertya. Az elégetlen benzin lemossa, felhígítja az olajat. Ahhoz ömleni kellene e benzinnek, hogy a karterbe jusson a szelepeken keresztül. Azt sem igazán értem, ha felhígul az olaj, inkább világosabb lesz mint sötétebb, kivéve, ha a benzin olyan helyekről is kimossa a koszt, ahová nem jutottál el a tisztítás során.
- a gyújtószikrát egyszerű ellenőrizni, de jól jön egy segítség. Kicsavarod a gyertyát és berakod a pipába. A gyertya testét vagy menetes részét a motor fémes részéhez, vagy a gyertyanyíláshoz szorítod, hogy az elektróda ne érjen hozzá és ne legyen közel a testhez. A segítség pedig megrántja a motort úgy, mint indításkor, a gázkar üzemi állásában. Ilyenkor könnyű átforgatni a motort és láthatod az elektródák között a szikrát. Ha kékes színű a szikra, akkor jó, ha sárgás akkor az valami bajt sejtet. Ha nem tudtok szikrát csiholni, akkor nézzétek át a gyertyapipát, a gyertyavezetéket, a leállító vezetéket, nehogy valahol letesteljen, zárlatos legyen. Sajnos a kúszószikrát csak sötétben lehet jól látni, nappal nem árulja el magát. Ha mindent rendben találtok, akkor a sanszos, hogy a gyújtótekerccsel lesz valami gond.
- a kompressziót összerakott motornál is le tudod ellenőrizni, mindenféle szerszám nélkül, egyszerűen lassan forgasd át a motort, a sűrítési munkaütemet a motor ellenállásából érezned kell. Ha túl könnyen átfordul, akkor már kopott lehet. A gép berántásánál is érezhető, mekkora az ellenállása. Ha könnyen átforog, akkor nincs meg a szükséges kompresszió, ami szintén okozhat indulási nehézséget. Volt olyan kétütemű kis motorom, amit fúrógéppel sem tudtam beindítani, annyira nem volt kompressziója. Gyűrűzés után egyből indult.
Ja még egy dolog, a megdöntés. Előfordul a vágótér tisztításánál, hogy túlságosan, vagy túl sokáig dönti meg az ember a gépet és akkor az olaj rossz helyre megy. Egészséges motornál nehézkes indulás után, óriási füstöléssel jelzi a nemtetszését, de hamar kipöfögi, rendszerint nem szokott gondot okozni, csak járatni kell utána egy darabig.