Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 17 / 91
Előző 1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 91 Következő
Hurrá!!!!! Sínen vagyok!! Úgy néz ki, hogy sikerült a vezérlést eltalálni! Összeraktam, és már röffent egy párat!
Most már az üzemanyag ellátást nézem át, mivel annyit volt forgatva a gép, hogy össze-vissza kuszálódtak az alkatrészek!
Közben beszéltem ezzel az ágrólszakadttal akitől vettem, hoz egy motort alkatrésznek! Állitólag nem ő rakta össze.
Na mindegy az a lényeg, hogy van sikerélmény!! Ez igazán nagy kihivás volt!! Most örülök, és iszok egy pohár tokaji aszut4
Egészségedre! Holnap elvégzem a finomitásokat (belövöm a gépet) és jelentkezek az eredménnyel!
Ez jó hír! 8) Ezek szerint bejött a fogszámlálós megoldás? Várom a fejleményeket. Este majd én is iszom ennek örömére egy kis vörösbort. :wink:
Na ketyeg a gép! Kipucoltam az üzemanyagrendszert, és beállitottam. Most már szépen jár. van alapjáratis, fordulat is, nem is füstöl. Az erejét majd tavasszal tudom ellenőrizni! Büszke vagyok magamra, mivel ács szakmám van. A motorokat csak hobbiból szeretem bütykölni, de nem hagyom, hogy kifogjon rajtam. Még szervizbe gépet csak garanciást vittem, de volt hogy azt is megbántam.
Örülök neki, ez a sikerélmény. Az ezermesterkedésnek ez a lényege: az embernek van egy kis kézügyessége, gondolkodik, információkat gyűjt, próbálkozik és sikert ér el. A legtöbb dologgal én is így vagyok, csak akkor hívok szakembert (a garancián kívül), ha már nem tudok mit kezdeni vele.
Kedves Plaszlo!

Van egy Briggs & Stratton classic 3,5 lóerős fűnyíróm! Már jó ideje nem használtuk így gondoltam mivel autószerelőnek tanulok szétszedem és megpróbálom megcsinálni. Szétszedésnél azt tapasztaltam, hogy szeleptányérnál és a szelepfészeknél alapos koromlerakódás volt és ezért nem tudtak rendesen bezárni.
Én arra gondoltam, hogy valamikor megdönthettem a fűnyírót a gyertya irányába és így tudott bejutni a motorolaj. Kipucoltam minden egyes alkatrészt (motorblokk, karburátor, gyertya) összeraktam feltöltöttem friss olajjal és azt tapasztaltam, hogy nem indul. Berántószerkezetet még nem tudtam összerakni, így egy csavart átalakítottam, hogy beleférjen a krovába és befogtam a szárat a fúróba így próbáltam indítani, és égett olajszagot éreztem és a karburátor membránnál a megjelent egy kis benzin átfolyt a membránnál. Levettem a hengerfejet és csupa benzin olaj keverék volt látható, leengedtem az olajat és láthatóan felhígult és sötétebb színe lett.
Tapasztalt már ilyet?
Én arra gondolok, hogy esetleg a kompressziógyűrű mellet folyik le az üzemanyag a karterba, sajnos hézagot nem tudtam mérni mert nincs hézagmérőm.
Vezérlés jól van beállítva regulátor sem ugrott ki a helyéről, karburátor alaposan ki lett tisztítva.
Sajnos a szikrát nem tudtam ellenőrizni, mert nem tudom hogyan kell megfelelő eszköz nélkül.

Válaszát előre is köszönöm!
Üdv Karmapolice!
Nézzük sorjában:
- a szeleptányér körüli lerakódást okozhatja a rossz porlasztóbeállítás is, ha túl sok benzint kap. Ezek alacsony fordulatú motorok, csak akkor ég ki rendesen (pontosabban nem képződik lerakódás), ha optimális a benzin-levegő beállítás. A szeleptányér hátoldalán látni kell, ha nem zárt rendesen a szelep, a kifújó égéstermék nyomot hagy rajta. Ellenkező esetben csak korlátozza a gázok szabad mozgását a lerakódott korom, ami további kormosodást és teljesítménycsökkenést okoz.
- nem értem, hogyan lehetett égett olajszag, ha nem indult el? Annyira felpörgetted?
Ha túl sok benzint kap a motor és nem tud elindulni, akkor lehet csupa benzin-olaj keverék a hengerfej és a gyertya. Az elégetlen benzin lemossa, felhígítja az olajat. Ahhoz ömleni kellene e benzinnek, hogy a karterbe jusson a szelepeken keresztül. Azt sem igazán értem, ha felhígul az olaj, inkább világosabb lesz mint sötétebb, kivéve, ha a benzin olyan helyekről is kimossa a koszt, ahová nem jutottál el a tisztítás során.
- a gyújtószikrát egyszerű ellenőrizni, de jól jön egy segítség. Kicsavarod a gyertyát és berakod a pipába. A gyertya testét vagy menetes részét a motor fémes részéhez, vagy a gyertyanyíláshoz szorítod, hogy az elektróda ne érjen hozzá és ne legyen közel a testhez. A segítség pedig megrántja a motort úgy, mint indításkor, a gázkar üzemi állásában. Ilyenkor könnyű átforgatni a motort és láthatod az elektródák között a szikrát. Ha kékes színű a szikra, akkor jó, ha sárgás akkor az valami bajt sejtet. Ha nem tudtok szikrát csiholni, akkor nézzétek át a gyertyapipát, a gyertyavezetéket, a leállító vezetéket, nehogy valahol letesteljen, zárlatos legyen. Sajnos a kúszószikrát csak sötétben lehet jól látni, nappal nem árulja el magát. Ha mindent rendben találtok, akkor a sanszos, hogy a gyújtótekerccsel lesz valami gond.
- a kompressziót összerakott motornál is le tudod ellenőrizni, mindenféle szerszám nélkül, egyszerűen lassan forgasd át a motort, a sűrítési munkaütemet a motor ellenállásából érezned kell. Ha túl könnyen átfordul, akkor már kopott lehet. A gép berántásánál is érezhető, mekkora az ellenállása. Ha könnyen átforog, akkor nincs meg a szükséges kompresszió, ami szintén okozhat indulási nehézséget. Volt olyan kétütemű kis motorom, amit fúrógéppel sem tudtam beindítani, annyira nem volt kompressziója. Gyűrűzés után egyből indult.
Ja még egy dolog, a megdöntés. Előfordul a vágótér tisztításánál, hogy túlságosan, vagy túl sokáig dönti meg az ember a gépet és akkor az olaj rossz helyre megy. Egészséges motornál nehézkes indulás után, óriási füstöléssel jelzi a nemtetszését, de hamar kipöfögi, rendszerint nem szokott gondot okozni, csak járatni kell utána egy darabig.
Kedves Plaszlo!
Van egy olyan gondom a beüzemelt briggs motorral, hogy ha félig vagy alatta van a tank benzinnel, akkor nem indul!
Magyarul csak tele tankkal üzemel! Szerinted mi lehet a gond? A karbit kipucoltam, membránt is vettem újat, még sem javult meg!
Üdv Gyulus!

Ugye jól emlékszem, hogy a kompressziógyűrűnél elég nagy volt a hézag, és ezt még nem cserélted ki? Elképzelhetőnek tartom, hogy nincs elég szívóhatása a membránra és az aljáról már nem tudja felpumpálni az üzemanyagot. Menet közben is leáll, ha féltank alá megy a benzin?
BUÉK! Kösz a gyors reagálást. A gyürüsort kicderéltem, azért szedtem szét! A szelepek is jók. Azt nem tudom, hogy menet közben ha fogy a benzin leáll-e. Mivel tegnap nagyon jó idő volt , ki akartam próbálni terhelésen is. Sajna nem indult be. Megnéztem a tankot kb félig volt. Teletöltöttem, és rögtön indult Újra kivettem kb félig, és megint nem indult
Tanácstalan vagyok!
Kedves Plaszlo

Megnéztem szikra az van, ma be is indult a gép 3-ik próbálkozásra egyenetlen volt az alapjárata de nem állítottam be mert holnap terveztem aztán később mégis kimentem, hogy megcsinálom tettem egy próbát de nem indult, ledadogott a motor. Viszont ami aggaszt, hogy a pillangószelepnél kiköpte a benzint amikor megált (levettem a légszűrőt, hogy könnyebben tudjon szívni). Ez lehet a túldúsítás miatt?

Karburátor és a tank között van egy gumi membrán amibe van egy rugó és ez a rugó egy karral van összekötve ami mozgatja a pillangószelepet és ennél a tömítésnél jelent meg az üzemanyag. Sajnos már kicsit hullámos a tömítés.KÉP

Nem jó sajnos a berántója ezért egy csavart leköszörültem befogtam a fúróba, majd azzal indítottam, lehet a túlpörgetés miatt éreztem az olajszagot.




Üdv.
Gyulus1 írta: BUÉK! Kösz a gyors reagálást. A gyürüsort kicderéltem, azért szedtem szét! A szelepek is jók. Azt nem tudom, hogy menet közben ha fogy a benzin leáll-e. Mivel tegnap nagyon jó idő volt , ki akartam próbálni terhelésen is. Sajna nem indult be. Megnéztem a tankot kb félig volt. Teletöltöttem, és rögtön indult Újra kivettem kb félig, és megint nem indult
Tanácstalan vagyok!

A karbi üzemanyag szívócsöve beleér az aljáig? Nincs megrepedve, vagy kilyukadva a felénél? Feltéve, hogy ilyen, vagy hasonló a karbid.

AgrOroszi_1308642704B.jpg
AgrOroszi_1308642704B.jpg (104.38 KiB) Megtekintve 23228 alkalommal.
Karmapolice írta: Kedves Plaszlo

Megnéztem szikra az van, ma be is indult a gép 3-ik próbálkozásra egyenetlen volt az alapjárata de nem állítottam be mert holnap terveztem aztán később mégis kimentem, hogy megcsinálom tettem egy próbát de nem indult, ledadogott a motor. Viszont ami aggaszt, hogy a pillangószelepnél kiköpte a benzint amikor megált (levettem a légszűrőt, hogy könnyebben tudjon szívni). Ez lehet a túldúsítás miatt?

Karburátor és a tank között van egy gumi membrán amibe van egy rugó és ez a rugó egy karral van összekötve ami mozgatja a pillangószelepet és ennél a tömítésnél jelent meg az üzemanyag. Sajnos már kicsit hullámos a tömítés.KÉP

Nem jó sajnos a berántója ezért egy csavart leköszörültem befogtam a fúróba, majd azzal indítottam, lehet a túlpörgetés miatt éreztem az olajszagot.

Üdv.


A leálláskori visszaköpés nem a dús keverék miatt van, hanem ahogy leáll a motor, már nem tud lendületből utoljára átfordulni a dugó a holtponton és visszafelé indul meg. Akkor lenne gond, ha menet közben lődözne vissza.
Az alapjárat ingadozását okozhatja a rossz beállításon kívül a membrán hibája is, érdemes lenne kicserélni, mert egy kis nemlátszó rés, falslevegő, szivárgás is felboríthatja a működését. Az üzemanyagot a motor szívóhatása által működtetett membrános szivattyú továbbítja a tűszelephez, amivel be lehet állítani az optimális keverési arányt. Befelé csavarva szegényedik a keverék, óramutató járásával ellentétes irányban csavarva gazdagodik.
A beszúrt kép alapján lehet Pulsa_Jet és Vacu-Jet karburátor is, így megmondani nem tudom. A Vacu-Jetnél a kis kar a membránon az automata hidegindítóhoz tartozik.
Okosság Vacu-Jet porlasztóhoz:
http://outdoorpowerinfo.com/repairs/briggs_vacu-jet_vert_auto_all-temp.asp

és a Pulse-Jet-hez:
http://outdoorpowerinfo.com/repairs/briggs_pulsa-jet_horiz_adj.asp
Hello!

Ma ismét próbálkoztam, kiderült, hogy 2 ütemű motorba való gyertya volt bent így vettem egy újat kifejezetten ehhez a motorhoz.A helyzet nem változott továbbra is elindul döcög 1-2 őt és leáll.

Szikra van, üzemanyagot kap, vezérlés helyesen van beállítva.

Ellenőriztem a kompressziót mérő hiányában egyszerűen odatettem az újam a gyertya nyílásához, beszorítottam de szinte semmi erőfeszítés nem kellet, hogy ott tartsam sűrítés közben. A gyújtás ezeken a gépeken ha nem tévedek fix így az nem lehet elállítódva (feltéve ha igazam van). Arra gondolok, hogy hengeren belül valamiért nincs szikra vagy más időpontban van, lehetséges ez? Illetve kevésnek gondolom a kompressziót is.

Testvezeték sajnos lejött a gyújtásról és nem tudom hogyan lehetne visszatenni :? Illetve a pipa is lejön a vezetékről.
Ehhez hasonló gyújtásról van szó.

Segítséged tanácsod előre is nagyon köszönöm!
Üdv!
Akkor jó a kompresszió mindenféle mérés nélkül, ha nem tudod lazán áttekerni a sűrítési ütemen. Ha csajosan lehet berántani, akkor az már nem elégséges kompresszió. Ha kipróbálsz egy ereje teljében lévő motort, azért meg kell rántani az indításhoz, nem csak huzigálni. Úgy tűnik kopott a dugattyúgyűrű.
A kiesett gyújtókábel nem jó jel, ugyan vissza lehet toszigálni a helyére és rögzíteni egy ideig valami ragasztóval, de idővel a meleg megteszi a hatását és elenged újra. Gyertyapipa nélkül még lehet élni, működik is a motor (a kapagépemen 20 év óta szigszalag a gyertyapipa), de kellemetlen találkozás ha menet közben hozzáérsz. Biztosabb ha veszel egy új gyújtótekercset, elvileg a pipának is rajta kell lennie.
Gyenge szikra esetén szokott lenni, hogy kompresszió alatt már nem ugrik át a gyertya pólusain, inkább máshol kúszik és nincs gyújtás. Gyenge kompresszió esetén ez is kevésbé valószínű. A gyújtás valóban fix - ha nem megszakítós - elmászni nem tud. Megszakítós gyújtás esetén a megszakítóhézag gyári értékén jó csak a gyújtási időpont, ha változik a megszakító,hézag változik az előgyújtás is.
Sziasztok ! van egy fűnyíró motorom ami függőleges tengelyű és vízszintes tengelyű ként szeretném használni,ez lehetséges ? kapna megfelelő olajzást? vagy át kell hozzá alakítanom ? válaszokat előre is köszönöm

Üdv. Peti
Előző 1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 17 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég