Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 18 / 91
Előző 1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 91 Következő
Nem. Az olajozása nagyon egyszerű szerkezet és csak az üzemi helyzetében működik megfelelően. Például fűnyírókat nem jó hosszabb ideig meredek, rézsútos területen használni, mert szerencsétlen esetben nem kap megfelelő olajozást.
Átalakítani szerintem nem éri meg, a kimenetele is kétséges. Az olajozásán kívül a porlasztót és a benzintankot is át kellene helyezni.
Biztos nem lehetetlen, csak szerintem nem éri meg, mert ha lehet turbófeltöltőt applikálni egy fűnyírómotorra, akkor ez is megoldható. Szerezz inkább vízszintes tengelyű motort az elképzelésedhez, az üzembiztosan fog működni.
Üdv
Kis teljesítmény átviteléhez egy ékszíjhajtással is meg tudod oldani hogy a motor tengelyére akár merőleges másik tengelyt hajts meg. Néhány szíjvezető görgő segítségével megoldható viszonylag kis költséggel.
Van egy ilyen fűnyíróm. Kép
Tavaly vettem szezon végén. Olajcserét szeretnék rajta csinálni, de nem találom a leeresztő csavart. Lehetséges, hogy "kiöntős" típus.
Ha igen, akkor az jó xar megoldás......
Ha valakinek van tapasztalata ezzel a géppel és meg tudja mondani a leeresztő csavar helyét, akkor nagyon örülnék, ha megosztaná velem
A választ a tooboy@freemail.hu-ra kérném.

Köszönöm
Üdv!
Bocsi, de itt kérdezted, itt válaszolok, másokat is érdekelhet.
Sajnos vannak ilyen motorok, már más is fennakadt ezen. Két megoldás létezik, használod így az olajkiöntést, vagy megcsinálod a leeresztőcsavart. Ehhez le kell szerelni az alsó deklit és a gyári olajleeresztő vakfuratot kifúrod és menetet vágsz bele. Szervizben lehet olajleersztő csavart venni hozzá. Esetleg szervizben csináltasd meg, többet nem kell bénázni vele.
Van egy MTD GE48-5 briggs motoros fűnyíróm 4éves.
Hetente 1× nyírok vele füvet, kb 200m2 terület.
Minden szezon elején cserélek benne 1× olajat és levegőszűrőt.
(olaj csere kiöntős módszerrel történik, a szakszervízben is így csinálják, ezt ajánlották)
Gyertyát még sosem cseréltem benne, ezt mikor kell?
Mondhatnám egyszerűen, akkor cseréld, amikor nem indul a gép, vagy már köhög. :D
De olajcserék alkalmával érdemes kicsavarni és leellenőrizni. A gyertyának őzbarna színűnek kell lenni, ne legyen rajta lerakódás, sérülés. Ilyenkor érdemes bronzkefével az elektródák körüli lerakódásokat óvatosan lekefélni, valamint a gyertyahézagot leellenőrizni és beállítani (ha szükséges) a gépkönyv szerinti értékre. Amíg működik rendesen - nem hagy ki, nem nehéz indítani, nem csökken az ereje - és kinézetre is hibátlan, nem szükséges cserélni.
Plaszlo írta: Üdv!
Bocsi, de itt kérdezted, itt válaszolok, másokat is érdekelhet.
Sajnos vannak ilyen motorok, már más is fennakadt ezen. Két megoldás létezik, használod így az olajkiöntést, vagy megcsinálod a leeresztőcsavart. Ehhez le kell szerelni az alsó deklit és a gyári olajleeresztő vakfuratot kifúrod és menetet vágsz bele. Szervizben lehet olajleersztő csavart venni hozzá. Esetleg szervizben csináltasd meg, többet nem kell bénázni vele.



Köszönöm a válaszodat.
Valszeg megcsinálom a leeresztő csavart.
Csak azt nem értem, hogy a tetves Briggs-nél miért volt olyan nehéz ezt megtenni. Ráadásul nem egy alsó kategóriás gépről van szó, hogy spórolni kelljen azt a 300ft-ot. Új ára ennek a gépnek 100 felett van.
A következő fűnyíróm biztos Honda motoros lesz. Azokban még nem csalódtam soha semmilyen gépnél.
Tooboy,
ne légy igazságtalan!
Mondjuk ezt tényleg nem értem, harmincvalahányezer forintos gépen rajta van a leeresztőcsavar. Néha arra gondolok az emberek itt-ott annyira hülyék, hogy kénytelenek voltak megszüntetni a leeresztőcsavart a fűnyírókés útjában, másra nem tudok, vagy nem merek gondolni.
Egyébként a Briggs nagyon strapabíró motorokat gyárt, minimális odafigyelés és karbantartás mellett hamarabb lerohad a kaszni a motorról, minthogy végleg tönkremenjen.
Persze a Honda sem rossz. :wink:
Plaszlo írta: Tooboy,
ne légy igazságtalan!
Mondjuk ezt tényleg nem értem, harmincvalahányezer forintos gépen rajta van a leeresztőcsavar. Néha arra gondolok az emberek itt-ott annyira hülyék, hogy kénytelenek voltak megszüntetni a leeresztőcsavart a fűnyírókés útjában, másra nem tudok, vagy nem merek gondolni.
Egyébként a Briggs nagyon strapabíró motorokat gyárt, minimális odafigyelés és karbantartás mellett hamarabb lerohad a kaszni a motorról, minthogy végleg tönkremenjen.
Persze a Honda sem rossz. :wink:


Az emberek itt ott annyira hülyék?
Aki hülye, halljon meg....
Egyébként szeretem ezt a gépet, mert bivalyerős és elég széles.
Viszont nem tudom, hogy hogy a francba tud menet közben lelazulni a kés?
Na??? Szerinted?
tooboy írta:
Plaszlo írta: Tooboy,
ne légy igazságtalan!
Mondjuk ezt tényleg nem értem, harmincvalahányezer forintos gépen rajta van a leeresztőcsavar. Néha arra gondolok az emberek itt-ott annyira hülyék, hogy kénytelenek voltak megszüntetni a leeresztőcsavart a fűnyírókés útjában, másra nem tudok, vagy nem merek gondolni.
Egyébként a Briggs nagyon strapabíró motorokat gyárt, minimális odafigyelés és karbantartás mellett hamarabb lerohad a kaszni a motorról, minthogy végleg tönkremenjen.
Persze a Honda sem rossz. :wink:


Az emberek itt ott annyira hülyék?
Aki hülye, halljon meg....
Egyébként szeretem ezt a gépet, mert bivalyerős és elég széles.
Viszont nem tudom, hogy hogy a francba tud menet közben lelazulni a kés?
Na??? Szerinted?


Haljon -1 db j betű
tooboy írta: Viszont nem tudom, hogy hogy a francba tud menet közben lelazulni a kés?
Na??? Szerinted?


Szerintem nem volt meghúzva rendesen, vagy hiányzik a rugós alátét, esetleg a kés kiegyensúlyozatlansága okozta rezgés miatt lazul le a tartócsavar.
tooboy írta: Az emberek itt ott annyira hülyék?
Aki hülye, halljon meg....


Nos, itt-ott a világban, ha valaki tekergeti a kést, hogy hozzáférjen a leeresztőcsavarhoz és valami fatális véletlen folytán a gyújtásrendszer nincs inaktiválva és a motor pöffen egyet és megüti, vagy megvágja a kezét a kés, bepereli az egész gyárat, ami a gyárnak nagyon sokba kerül. Elképzelhető, hogy így kiküszöbölik ki az ilyen fatális véletleneket.


tooboy írta: Haljon -1 db j betű


Szerkeszt gombbal tudod javítani a hozzászólásodat elküldés után is, nem kell megismételni az egészet.
Üdvözlök mindenkit.

Nekem egy Tecumseh fünyiróm van a motor száma:VAN148/E-36262E.A lényeg tavaly kapott új hüvelyt,dugattyut,gyürüket.Ment is szépen,de a nyár végére elkeszte
tólni az olajat a szuszogóján,olajat is cseréltem gondoltam hátha csak az a baj hogy nem a sajátja volt benne.Nem jártam sikerrel,mind ezt most néztem meg mielött
jön a szezon gondoltam rendbeteszem.Már csak arra gondolok hogy valami nem jól lett összerakva.Nem tudom járt már valaki hasonló cipőben?
Üdv!

Ha a szuszogón köpködi az olajat a motor, az gyűrűkopásra, gyűrűhibára utal, mert a gyűrűkön a robbanás ütemben annyi gáz jut át, ami gázfelesleg kifújja a főtengely által felkevert olajat a szuszogón keresztül. Vagy gyenge minőségű gyűrűt raktak bele, vagy túl nagy a hézag, esetleg eltörött a kompressziógyűrű.

Nem akarok téves következtetéseket levonni, de a kapagépem Tecumseh motorja is már majdnem a kezdetektől füstöl, de megy a gép vele.
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy Tecumseh típusú 4 ütemű, önjáró fűnyíróm. Januárban hibátlanul működött - 2 havonta beindítok miden eszközt télen - de ma nem volt meg az a fordulat, az hang mint amilyen lenni szokott. Alapjáraton járt 20 percet, de amikor meghúzom a kerék indító kart már csökken a fordulat, amikor nekitoltam a fűnek, leállt. Mi lehet a gond? A pillangószelep mozog, semmin nem állítottam. Friss üzemanyag van benne.

köszi előre is a segítséget!
Előző 1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 18 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég