Szerző:
jmedvegy » vas. jún. 13, 2010 10:19 pm
Üdv!
Hőkioldó aligha, ez egyáltalán nem jellemző. Inkább villamos motorokon, de az egy másik téma
. Mivel motorikusan újíttottad fel (gyúrú tömítés), vélhetően a szétszereléskor a gyújtótekercset is leszerelték a hengerről, amelyben a lendkerék mágnese indukálja a szikra gyújtásához a feszültséget. Ezeknél a gyújtótekercsen van egy + kivezetés, amit vagy egy kapcsoló, vagy a gázkarhoz kapcsolódó érintkező zár a tesre, így állítva le a motort. Az ide menő vezetéket kellene kissé átvizsgálni, mert könnyen meglehet, hogy a meleg hatására megolvadt kissé a vezeték szigetelése valahol, és a rázkódás és a szigetelés leromlásának hatására egy adott időre rövidre zárás történik, ami leállítja a motort. Abból kiindulva, hogy mint írtad, nincs szikraképzés.
De a rosszabbik eset is elképzelhető, hogy maga a gyújtótekercs belső menetzárlatos, és egy adott belső hőmérséklet hatására a belső körön átüt a transzformátor, és a maradék feszültség már nem elegendő a szikraképzéshez, aminél ne felejtsük el, túlnyomásban kell létrejönnie (ld sűrítés), ahol bizony elég erőteljes feszültségnek kell létrejönnie, hogy az átütés létrejöjjön.
Tanácslom, próbáld az első verzió szerint végignézni a vezetéket, ha nem tapasztalsz elváltozást, húzd le a transzfromátor kivezetéséről a testelő vezetéket, kevés, de a beindításhoz és kb félóra működéshez elegendő benzint tankolva, próbáld meg a másodlagos hibaokot behatárolni. Valamelyiknek mindenképpen mutatnia kell, merre keresd a hibát.
Az elsőnél vezeték csere, de ne forrasztással való rögzítés!, a másodiknál sajnos gyújtó transzf. csere. Ez a zsebbe nyúlósabb.
Egy visszajelzésre számítok, mit tapasztaltál. Illetve ha a helyzet nem változik, akkor tudunk továbblépni.
További szép napot!