Szerző:
Plaszlo » pén. jún. 08, 2012 1:02 pm
Üdv!
A regulator a gép oldalából kiálló kis tengely, amire fel van rögzítve az L alakú regulátor kar. A fényképen jobb oldalon.
- regulator2.jpg (50.65 KiB) Megtekintve 16184 alkalommal.
Ezt a regulátor kart egy rugó húzza alapállásba, és egy rúddal csatlakozik a pillangószelep karjához. A gázbowden egy vezérlőkarhoz, vagy tárcsához csatlakozik és egy rugón keresztül csatlakozik a pillangószelep vezérlőkarjához, amihez a regulátor rúdja is. Ha gázt adsz, a bowden elfordítja a fő vezérlőkart, ami a rugón keresztül elfordítja a pillangószelep vezérlőkarját és egyben a regulátorkart is kimozdítja alapállásából. Ahogy emelkedik a fordulatszám, a regulátor egy re erősebben próbálja visszavenni a gázt,vagyis visszaforgatni a pillangószelep vezérlőkarját, így csökkentve a gázadást. Amikor csökken a fordulatszám, a regulátor ereje is csökken és így a gázbowden által megfeszített rugóval a regulátor ereje egy egyensúlyi állapotba kerül, tartva a fordulatszámot, míg a terhelés meg nem változik. Ha növekvő terhelés hatására csökken a fordulatszám, a regulátor kar ereje is csökken, így a gázbowdennel vezérelt rugó el tudja mozdítani a pillangószelepet nagyobb gázt adva, míg el nem éri a megfelelő fordulatszámot, ahol a regulátor nem engedi tovább növelni.
Amennyiben nem érzel semmilyen ellenállást a regulátorkar felől, akkor vagy rosszul van összerakva, vagy kiakadt, eltört a röpsúlyos regulátor, így nem tudja mozgatni a regulátorkart.
A kép nem a te gépeden lévő rendszert mutatja, valamit kerestem a neten. Sajnos elég sötétre sikerült a kép a gépedről, nem tudom jól kivenni az alkatrészeket. Ha tudsz tegyél fel világosabb képeket, amin jól látszanak az alkatrészek (több oldalról), mert elég sok variáció létezik a Briggs motorokon. Van ahol jobban megbonyolítják a vezérlést kiegészítő karokkal.