Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 24 / 91
Előző 1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 91 Következő
Megnyugtatásul a Totalcar olajdoki tanácsa:

Kedves Olajdoki!
Briggs & Stratton fűnyíróba milyen olajat ajánlana? A gép 4.5 LE-s, önjáró és egy kicsit eszi az olajat.
Köszönöm:
Zoltán

Kedves Zoltán!
A gyártó egy SAE 30 viszkozitású, API SG minőségű ásványi olajjal tölti fel a motort. Jómagam is ilyet ajánlok, gyakorlatilag minden autósboltban lehet kapni.
Üdv:

Olajdoki


Eddig ezt használtam, teljesíti a Briggs motorolaj előírásait:

http://www.mol.hu/kertapolas/30-40.php

API SJ/CF
Sziasztok, bocsánat ha rossz helyre írok de valaki be tudná árazni a több éves jó állapotú Honda HRE330-as elektromos fűnyíromat ?

http://www.kephost.com/view3.php?filena ... 6wtorc.jpg[url][/url]

http://kepfeltoltes.hu/view/120709/IMG_20120709_202309_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előre is köszi.
Üdv!
Nem akarlak lehangolni, de szerintem kevesebb a pénzbeni értéke, mint amennyit ér. A képen tényleg jó állapotban van, de újat 25000 és 44000 Ft közötti áron találtam a neten (ebből a típusból van már újabb, dizájnosabb, gondolom az a drágább árfekvésű). Nem tudom van-e hozzá fűgyűjtő? Régebben a bizományisok úgy vették át a sérült árukat, ha nincs garancia rajta, élből féláron indult, és még ebből lejött a hibás rész értékcsökkentő hatása, valamint az üzleti haszon. Tehát egy alig használt gari nélküli sérült árut 10-25% körüli áron vették át a sérülés mértékétől függően. Vegyük hozzá, hogy már 9000 ft-tól lehet elektromos fűnyírót venni garival, igaz nem hondát, hanem valami kínai vackot. De az emberek jó része csak azt nézi, hogy új legyen és garanciális. A Grandón ez a típus fűgyűjtővel és 1 év garanciával 25000 Ft.
Nem vagyok becsüs, de én 10000-15000 Ft. körülre saccolom fűgyűjtővel, hibátlan állapotban.

http://www.argep.hu/trend/HOND/Honda-hre330.html
http://www.grando.hu/honda-hre330-elektromos-funyiro-1513733601
Helló, köszi a gyors választ.

Nem hangoltál le mert nem akartam én ebből olyan nagy összeget kihozni, jóismerősnek adom oda,
szóval a 10-ből még egy kicsit engedek is neki és "hadvigye". :)
Akkor ezek szerint van még Briggs olajon kívül más API SJ olaj is, ráadásul az SG is teljesen jó ezek szerint :) Lehet, hogy legközelebb kipróbálom ezt a MOL olajat, de még van fél liter LiquiMoly-m és 1 liter Castrol EDGE-em. :)
Köszönöm a válaszodat.
Üdv mindenkinek!

Nemrég megadta magát a kapálógépünk.
Leggyorsabb megoldásként átszereltem rá a fűnyíró motorját.
A régi: Tecumseh 50, 5LE kb. 6-8 éves lehet.
A fűnyíró motor Briggs quantum XM 35, ez csak 3,5 LE.

A Briggs motor szépen elindul, felpörög, de ha beleengedem a kapákat a földbe, akkor kb. harmadára csökken a motor fordulata (füllel), gondolom akkor a hűtés sem az igazi, ill. a teljesítmény sem.
A hat kapából kettőt levettem, már a motor rászerelésekor mivel gyengébb.

Van különbség a fűnyíróra és a kapára szerelt motorok működése között?
Itt mintha nem adagolná automatikusan a nagyobb gázt magának. Kipróbáltam hogy egy dróttal kikötöttem fixre valamelyik kart és úgy nagyon harapott, tehát erő van benne.
A regulátor lehet rossz benne, ha jól sejtem az adagolná a nagyobb gázt?

A motoron van szivató gomb, a kapán pedig egy gázkar, amin egy teknősbéka és egy nyuszi ábra szerepel:)
Ezt az előző motorral is mindig maxon nyuszi állásban használtam:)
Kép
Üdv mindenkinek!

egy kis segítségre lenne szükségem...

ALKO Briggs 4LE . kiürült a benzintank, hagytam állni kb 10-15percet a motort, azalatt kipucoltam az alját, levegőszűrőt is.

tankoltam és beakartam rántani a motort. namost, amíre ráül a levegőszűrő /karburátornál/ ott felfelé nyomatja ki az olajat és nem spórolva hanem elég látványosan.

ezt mi okozhatja hogy az eggyik percben megy szépen tankolás után meg előjön ez?

remélem tudtok segíteni.!
team609 írta: Üdv mindenkinek!

egy kis segítségre lenne szükségem...

ALKO Briggs 4LE . kiürült a benzintank, hagytam állni kb 10-15percet a motort, azalatt kipucoltam az alját, levegőszűrőt is.

tankoltam és beakartam rántani a motort. namost, amíre ráül a levegőszűrő /karburátornál/ ott felfelé nyomatja ki az olajat és nem spórolva hanem elég látványosan.

ezt mi okozhatja hogy az eggyik percben megy szépen tankolás után meg előjön ez?

remélem tudtok segíteni.!


Takarítás közben nem billentetted meg a motort a légszűrő, vagy a dugattyú irányába?
Ilyenkor befolyhat a motorolaj a nemkívánt helyekre is.
SAIKON írta: Üdv mindenkinek!

Nemrég megadta magát a kapálógépünk.
Leggyorsabb megoldásként átszereltem rá a fűnyíró motorját.
A régi: Tecumseh 50, 5LE kb. 6-8 éves lehet.
A fűnyíró motor Briggs quantum XM 35, ez csak 3,5 LE.

A Briggs motor szépen elindul, felpörög, de ha beleengedem a kapákat a földbe, akkor kb. harmadára csökken a motor fordulata (füllel), gondolom akkor a hűtés sem az igazi, ill. a teljesítmény sem.
A hat kapából kettőt levettem, már a motor rászerelésekor mivel gyengébb.

Van különbség a fűnyíróra és a kapára szerelt motorok működése között?
Itt mintha nem adagolná automatikusan a nagyobb gázt magának. Kipróbáltam hogy egy dróttal kikötöttem fixre valamelyik kart és úgy nagyon harapott, tehát erő van benne.
A regulátor lehet rossz benne, ha jól sejtem az adagolná a nagyobb gázt?

A motoron van szivató gomb, a kapán pedig egy gázkar, amin egy teknősbéka és egy nyuszi ábra szerepel:)
Ezt az előző motorral is mindig maxon nyuszi állásban használtam:)


A regulátor egy átszereléssel nem szokott bedögleni (bár mindig vannak véletlen egybeesések), ha nem forgattad meg a motort, mert akkor kiakadhat. A bowden befogásánál próbálkoztál állítani?
A két motor porlasztója más működésű, a kapagépen van még egy hidegindító pillangószelep amit a gázkarral működtetsz (nyuszi utáni hidegindítás állás), míg a fűnyírónál a labdacs nyomkodásával éred el a hidegindítást. Próbál úgy beállítani a bowden helyzetét, hogy a kar leállítás ikonjánál álljon le a motor és akkor valahol a teknős és nyuszi között lesz a motor üzemi fordulata. Felteszem a fűnyíród már olyan, hogy egy segédkart hozzáfogsz a tolókarhoz akkor megy, ha elengeded akkor leáll, nioncs variációs lehetőség a fordulatszámmal.
SAIKON írta: Takarítás közben nem billentetted meg a motort a légszűrő, vagy a dugattyú irányába?
Ilyenkor befolyhat a motorolaj a nemkívánt helyekre is.


Ez elég sanszos.
SAIKON írta:
team609 írta: Üdv mindenkinek!

egy kis segítségre lenne szükségem...

ALKO Briggs 4LE . kiürült a benzintank, hagytam állni kb 10-15percet a motort, azalatt kipucoltam az alját, levegőszűrőt is.

tankoltam és beakartam rántani a motort. namost, amíre ráül a levegőszűrő /karburátornál/ ott felfelé nyomatja ki az olajat és nem spórolva hanem elég látványosan.

ezt mi okozhatja hogy az eggyik percben megy szépen tankolás után meg előjön ez?

remélem tudtok segíteni.!


Takarítás közben nem billentetted meg a motort a légszűrő, vagy a dugattyú irányába?
Ilyenkor befolyhat a motorolaj a nemkívánt helyekre is.



A benzintartállyal ellentétes oldalra döntöttem, azaz a benzintartály felfelé nézett a kipufogó pedig lent volt talajszint felé.
és ilyenkor mit lehet csinálni vele? hogy lehet javítani?
team609 írta:
SAIKON írta:
team609 írta: Üdv mindenkinek!

A benzintartállyal ellentétes oldalra döntöttem, azaz a benzintartály felfelé nézett a kipufogó pedig lent volt talajszint felé.
és ilyenkor mit lehet csinálni vele? hogy lehet javítani?


Takarításkor ha mindenképp billented, akkor hátrafelé, de a legjobb ha semelyik irányban nem dől meg. Az olaj befolyhat a dugattyúhoz, ill. onnan a kipufogóhoz stb.

Ne próbáld meg beindítani, mert csak kárt tehetsz benne.
Vedd ki a gyertyát és LASSAN a berántókarral forgasd meg a dugattyút jó sokszor (magyarul húzogasd a berántókart:). Ilyenkor a dugattyú kidolgozza az olajat a gyertya felé, ill. a kipufogón keresztül. Amíg köpködi az olajat, addig ne tedd vissza a gyertyát és ne is próbáld meg beindítani. Talán egyre könnyebb lesz a járása és abból is lehet érezni hogy már nincs benne olaj.

Ekkor hagyd vízszintes helyen nyugalmi pozícióban és 1-2 óra után ellenőrizd az olajszintet a nívópálcával és ha nem megfelelő, akkor töltsd fel.

Ha ez megvolt, akkor szerintem mehet vissza a gyertya és be lehet indítani. Esetleg a karburátort is megnézheted.


Vagy várhatsz egy okosabb válaszra, mert én is csak kérdezni járok ide:)
Plaszlo írta: A regulátor egy átszereléssel nem szokott bedögleni (bár mindig vannak véletlen egybeesések), ha nem forgattad meg a motort, mert akkor kiakadhat. A bowden befogásánál próbálkoztál állítani?
A két motor porlasztója más működésű, a kapagépen van még egy hidegindító pillangószelep amit a gázkarral működtetsz (nyuszi utáni hidegindítás állás), míg a fűnyírónál a labdacs nyomkodásával éred el a hidegindítást. Próbál úgy beállítani a bowden helyzetét, hogy a kar leállítás ikonjánál álljon le a motor és akkor valahol a teknős és nyuszi között lesz a motor üzemi fordulata. Felteszem a fűnyíród már olyan, hogy egy segédkart hozzáfogsz a tolókarhoz akkor megy, ha elengeded akkor leáll, nioncs variációs lehetőség a fordulatszámmal.


A fűnyírón nem emlékszem mik vannak:( 5 évig állt, levettem a motort beindítottam, beindult :) Örültem és kuplungcsere után rátettem a kapára. Itt volt ütögetés, forgatás is...
Lehet hogy már régen sem volt jó rajta a regulátor, ezért lett kiselejtezve (egyébként apósomé ezért nem ismerem).
Szóval mindkét motoron gumiharangos szívató van. A kapán nincs stop, ill. szívatóállás.
A regulátort vissza lehet akasztani motor szétszedése nélkül?
A bovden befogatását leellenőrzöm, köszönöm.
Takarításkor ha mindenképp billented, akkor hátrafelé, de a legjobb ha semelyik irányban nem dől meg. Az olaj befolyhat a dugattyúhoz, ill. onnan a kipufogóhoz stb.

Ne próbáld meg beindítani, mert csak kárt tehetsz benne.
Vedd ki a gyertyát és LASSAN a berántókarral forgasd meg a dugattyút jó sokszor (magyarul húzogasd a berántókart:). Ilyenkor a dugattyú kidolgozza az olajat a gyertya felé, ill. a kipufogón keresztül. Amíg köpködi az olajat, addig ne tedd vissza a gyertyát és ne is próbáld meg beindítani. Talán egyre könnyebb lesz a járása és abból is lehet érezni hogy már nincs benne olaj.

Ekkor hagyd vízszintes helyen nyugalmi pozícióban és 1-2 óra után ellenőrizd az olajszintet a nívópálcával és ha nem megfelelő, akkor töltsd fel.

Ha ez megvolt, akkor szerintem mehet vissza a gyertya és be lehet indítani. Esetleg a karburátort is megnézheted.


Vagy várhatsz egy okosabb válaszra, mert én is csak kérdezni járok ide:)[/quote]


Hát rosszabb már nem lehet, csak jobb szóval megfogadom a tanácsot:)
a karburátort már kitisztitottam ill, a téglalap alapú valamit amiben valami csörgőszelep és szűrő található.
team609 írta: Hát rosszabb már nem lehet, csak jobb szóval megfogadom a tanácsot:)
a karburátort már kitisztítottam ill, a téglalap alapú valamit amiben valami csörgőszelep és szűrő található.


A gyertyát kivéve egy-két finomabb rántás után nyugodtan átpörgetheted a motort, mert hamarabb kinyomja a felesleges olajat a gyertyanyíláson keresztül, ha lendületesen "rángatod". Utána ellenőrizd az olajszintet és töltsd vissza a hiányzó mennyiséget, majd tiszta gyertya vissza és indítás. Az elején füstölni fog, de aztán magához tér hamarosan.
Előző 1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 24 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég