Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 25 / 91
Előző 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 91 Következő
SAIKON írta: A fűnyírón nem emlékszem mik vannak:( 5 évig állt, levettem a motort beindítottam, beindult :) Örültem és kuplungcsere után rátettem a kapára. Itt volt ütögetés, forgatás is...
Lehet hogy már régen sem volt jó rajta a regulátor, ezért lett kiselejtezve (egyébként apósomé ezért nem ismerem).
Szóval mindkét motoron gumiharangos szívató van. A kapán nincs stop, ill. szívatóállás.
A regulátort vissza lehet akasztani motor szétszedése nélkül?
A bovden befogatását leellenőrzöm, köszönöm.


Amennyiben röpsúlyos a regulátorod, akkor sajnos csak az alsó alaplapot, deknit levéve tudod visszaakasztani. A röpsúlyos regulátor tengelye a motorblokk oldalán jön ki, és egy "L" alakú kar van rácsavarozva. Létezik a levegőmennyiségre szabályozó regulátor, ez a motor borítása alatt lévő nagy műanyag lapát, ami rudazaton keresztül kapcsolódik a porlasztó szabályozó szerkezetéhez.
A regulátor akkor működik, ha a fordulatszám emelkedésével arányosan próbálja egyre erősebben visszavenni a gázt, tehát a "gázbowden ellen dolgozik".
Pár oldalt visszanézel, találsz képet mind a két fajtára.
A gyertyát kivéve egy-két finomabb rántás után nyugodtan átpörgetheted a motort, mert hamarabb kinyomja a felesleges olajat a gyertyanyíláson keresztül, ha lendületesen "rángatod". Utána ellenőrizd az olajszintet és töltsd vissza a hiányzó mennyiséget, majd tiszta gyertya vissza és indítás. Az elején füstölni fog, de aztán magához tér hamarosan.[/quote]




kivettem a gyertyát, és "rángattam a motort" de onnan egy csepp olaj nem jött. olajszint is viszont rendben van.
az olaj inkább a kipufogótól és amikor leszedtem ezt a téglalap alakú valamit onnan folyt ki múltkor.
próbáltam inditani, durrant eggyet és visszarántotta a zsinórt a kezemből. majd a 2-dik 3-dik próbánál beindult és jött is a füst, de egy 10 másodperc múlva leis állt. és itt meg is szakadt a játék, mivel beindul de rövid időn belül leáll......... :(
team609 írta: kivettem a gyertyát, és "rángattam a motort" de onnan egy csepp olaj nem jött. olajszint is viszont rendben van.
az olaj inkább a kipufogótól és amikor leszedtem ezt a téglalap alakú valamit onnan folyt ki múltkor.
próbáltam inditani, durrant eggyet és visszarántotta a zsinórt a kezemből. majd a 2-dik 3-dik próbánál beindult és jött is a füst, de egy 10 másodperc múlva leis állt. és itt meg is szakadt a játék, mivel beindul de rövid időn belül leáll......... :(


Vegyük sorban. megszívatod, beindul, majd 10 mp után leáll. Utána újra szívatod, vagy csak indítod?

Amennyiben idézni akarsz, akkor a:

(quote="team609")
..............idézet szövege...........
..............idézet szövege...........
..............idézet szövege........... (/quote)

formát hagyd meg, csak a feleslegest töröld ki közte. A szögletes zárójeleket le kellett cserélnem, hogy lásd a szintaktikáját. Tehát a kékkel jelölt nyitó és záró formulának meg kell maradnia, és akkor lesz látható így, elkülönítve az idézett szöveg.
Visszarakva a szögletes zárójeleket:

team609 írta: ..............idézet szövege...........
..............idézet szövege...........
..............idézet szövege...........
Sziasztok,

tudna valaki segíteni abban, hogy mitől lehet az, hogy a mai beindítástól kezdődően szaggatottan jár a fűnyíró motorja?
Típusa MTD SP 53 CWH, Honda motoros. Gyertyát megnéztem, karburátort szétszedtem, de nem láttam semmi különöset.
Kicsit több, mint 1 éves a fűnyíró.
Előre is köszi
Sziasztok!

Ilyen típusú fűnyíróm van: http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/?id=184300

valaki ismeri ezt a típust és tudja hogy hogyan kell az olajat leereszteni, illetve van egy olyan problémaája hogy nagyon hamar fölmelegszik. 5-6 perc után már szinte tűzforró, tudja valaki hogy ezt mi okozhatja?! Köszönöm előre is a segítséget!
Szerző: halihoo » szomb. júl. 14, 2012 2:23 pm

Sziasztok,

tudna valaki segíteni abban, hogy mitől lehet az, hogy a mai beindítástól kezdődően szaggatottan jár a fűnyíró motorja?
Típusa MTD SP 53 CWH, Honda motoros. Gyertyát megnéztem, karburátort szétszedtem, de nem láttam semmi különöset.
Kicsit több, mint 1 éves a fűnyíró.
Előre is köszi


Nekem akkor csinálta ezt, amikor az alapjárati rugó (regulátor) megnyúlt. Azt kellett kicserélnem (párszáz forint), és ismételten szépen járt.


Szerző: bazsoz » szomb. júl. 14, 2012 9:10 pm

Sziasztok!

Ilyen típusú fűnyíróm van: http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/?id=184300

valaki ismeri ezt a típust és tudja hogy hogyan kell az olajat leereszteni, illetve van egy olyan problémaája hogy nagyon hamar fölmelegszik. 5-6 perc után már szinte tűzforró, tudja valaki hogy ezt mi okozhatja?! Köszönöm előre is a segítséget!


Keress az alján egy négyszögletes mélyedést, ami egy kúpos hernyócsavar, az a leeresztő csavarja. Illetőleg olvastam már olyat is (gyári leírásban!), hogy leeresztő csavar híján ott kell kiönteni az olajat, ahol betöltjük, tehát fejre kell állítani.
Szerintem az normális, ha egy fűnyíró ennyi idő elteltével "üzemmeleggé" válik. Gépkönyvek szerint ezért is kell 20 perc üzemeltetés után 10 percet pihentetni.

Amennyiben tévedek, majd kijavítanak a hozzáértőbbek. :)
halihoo írta: Sziasztok,

tudna valaki segíteni abban, hogy mitől lehet az, hogy a mai beindítástól kezdődően szaggatottan jár a fűnyíró motorja?
Típusa MTD SP 53 CWH, Honda motoros. Gyertyát megnéztem, karburátort szétszedtem, de nem láttam semmi különöset.
Kicsit több, mint 1 éves a fűnyíró.
Előre is köszi


Konkrétan mit értesz azalatt, hogy szaggatottan jár? Kihagy, vagy ingadozik a fordulatszáma?
bazsoz írta: Sziasztok!

Ilyen típusú fűnyíróm van: http://www.praktikerwebshop.hu/termekek/?id=184300

valaki ismeri ezt a típust és tudja hogy hogyan kell az olajat leereszteni, illetve van egy olyan problémaája hogy nagyon hamar fölmelegszik. 5-6 perc után már szinte tűzforró, tudja valaki hogy ezt mi okozhatja?! Köszönöm előre is a segítséget!


Nincs hozzá kezelési? Abban benne kell lennie. Ha nincs olajleeresztő csavar - úgy látszik ez lett a divat -, akkor tényleg ott kell kiönteni, ahol beöntöd. Azért fejre ne állítsd, csak döntsd annyira oldalra a kiöntőnyílás felé, hogy kifolyjon az összes olaj.

http://www.youtube.com/watch?v=Lon5q8FK3vI
http://www.youtube.com/watch?v=UU_6eTivIF0
és még van egy pár ilyen videó errefelé. :wink:
Plaszlo írta:
halihoo írta: Sziasztok,

tudna valaki segíteni abban, hogy mitől lehet az, hogy a mai beindítástól kezdődően szaggatottan jár a fűnyíró motorja?
Típusa MTD SP 53 CWH, Honda motoros. Gyertyát megnéztem, karburátort szétszedtem, de nem láttam semmi különöset.
Kicsit több, mint 1 éves a fűnyíró.
Előre is köszi


Konkrétan mit értesz azalatt, hogy szaggatottan jár? Kihagy, vagy ingadozik a fordulatszáma?



Két érték között ingadozik (min-max), de ezt a két értéket tartja, tehát hullámzik.
Ez a hullámzás akkor szokott előfordulni, ha a motor nem tud reagálni időben a regulátor szabályzására. Tehát csökken a fordulatszám, a regulátor nagyobb gázt ad, de nem növekszik a fordulat, így a regulátor még tovább húzza a gázt, mikor a motor felébred és túlpörög, ekkor a regulátor leveszi a gázt szinte teljesen, majd kezdődik elölről. Itt nagy valószínűséggel a motor üzemében van valami gond, nem kap elég benzint, eltömődött a légszűrő, falslevegőt kap valahol. Ez a késlekedős felpörgés benzinszegény állapotra utal. Lehet csak elállítódott valami a karbin és be kellene újra szabályozni.
Próbáld kézzel változtatni a fordulatot a porlasztó gázkarján (ide csatlakozik a regulátor karja is), és nézd meg, mennyire vehemensen, vagy lustán veszi a fordulatot. Így kizárhatod a regulátor hibáját.

http://www.mtdhungaria.hu/doc_gallery/4536/1550/G%C3%A9pk%C3%B6nyv_Motor_Honda_GCV190-160_HU.pdf

A kezelésit elnézve röpsúlyos regulátora van, annál fogva is felpörgetheted a motor és akkor azt is érzed, mennyire akar ellened dolgozni a regulátor.
Üdvözlök mindenkit, először is köszönet a fórumért és a témáért nagyon sok hasznos dolgot tudtam meg belőle de mégis segítség kellene.

A problémám a következő nemrég megvettem életem első fűnyíróját használtan de sajnos nem úgy működik ahogy kellene. A fűnyíró egy Tecumseh Prisma 37L motor hatja 4 ütemű, önjárós és röpsúly szabályzós ( regulatoros ) ezekre a fórumon olvasottakból következtem. A fűnyíró tökéletesen működik könnyen indul szépen jár füstmentesen és van benne erő, kb 4-5 percig de ez változó utána megáll magától. Tehát nem volna probléma a motorral amikor működik csak azt nem értem miért áll le? A leállás után nem tudom beindítani csak ha hagyom lehűlni kb 10 percet utána megint megy úgy 4-5 percnyit majd megáll, és így tovább. A gyertyát kiégetem és hézagot is állítottam 0.5 mm,(gyertya típusa: BRIGGS/Champion BS19LMR ) a gyertya kábel épnek tűnik és nem ér hozza sehol sem a blokkhoz és a motor leállító kábel is ép. A arra következtettem hogy túlmelegedés miatt nem kap szikrát, ezért leállás után azonnal kivetem a gyertyát és megnéztem hogy van e szikra és van mondjuk gyanusan gyenge. Megnéztem reggel is a szikrat amikor a motor jeghideg talán kicsit erősebbnek tűnik de nem számottevően. Gyújtótekercsre gyanakodom vagy gyertyára. Még egy érdekes dolog leállás után ha kiveszem a gyertyát és kb 2 perc utan miután hűlt egy kicsit viszaraktam akkor megint beindul egy pár percre. Nem szeretnék pénzt kidobni a drága gyújtótekercsre csak próbából hogyan tudnám kideriteni a mostaniról hogy az a hibas? vagy a gyertya is tud ilyen tünetet okozni?

Bármilyen ötletet tanácsot szivesen fogadok és előre köszönök!
Üdv!
A gyertya is lehet zárlatos, előfordul néha. Ezt egyszerű megoldani, vegyél egy új gyertyát és próbáld ki vele a gépet. Talán ez jó jel lehet, hogy a gyertyát kivéve hamarabb hajlandó működni, mert ha a tekercs lenne a ludas, akkor mindegy lenne neki, bent van-e a gyertya vagy sem.
A leállás hogyan történik, egyre gyengébb és leáll, vagy egyszerűen csak leáll egyik pillanatról a másikra? Sajnos nehéz kimérni egy gyújtótekercs melegedésre fellépő menetzárlatát műszerek nélkül.
Köszönöm szépen a segítséget!
Köszi a gyors reagálást !

A leállás a következő képen történik: hallatszik a motoron hogy gyengül és rá 2 5 másodpercre leáll, ez egy bizonyos fordulaton történik, viszont ha halom hogy kezd leállni és növelem a fordulatot akkor még működik kb fél percet de utána a legmagasabb fordulaton is leáll, gondolom nagyobb fordulaton még kap egy kis plusz feszültséget ezért bírja még egy kicsit. Hétfőn megpróbálom az új gyertyát. Gondolom multiméterél nem lehet lemérni a tekercset?

A hibás gyertya melegedésre zár rövidre és csökken a szikra ereje?
Plaszlo írta: Ez a hullámzás akkor szokott előfordulni, ha a motor nem tud reagálni időben a regulátor szabályzására. Tehát csökken a fordulatszám, a regulátor nagyobb gázt ad, de nem növekszik a fordulat, így a regulátor még tovább húzza a gázt, mikor a motor felébred és túlpörög, ekkor a regulátor leveszi a gázt szinte teljesen, majd kezdődik elölről. Itt nagy valószínűséggel a motor üzemében van valami gond, nem kap elég benzint, eltömődött a légszűrő, falslevegőt kap valahol. Ez a késlekedős felpörgés benzinszegény állapotra utal. Lehet csak elállítódott valami a karbin és be kellene újra szabályozni.
Próbáld kézzel változtatni a fordulatot a porlasztó gázkarján (ide csatlakozik a regulátor karja is), és nézd meg, mennyire vehemensen, vagy lustán veszi a fordulatot. Így kizárhatod a regulátor hibáját.

http://www.mtdhungaria.hu/doc_gallery/4536/1550/G%C3%A9pk%C3%B6nyv_Motor_Honda_GCV190-160_HU.pdf

A kezelésit elnézve röpsúlyos regulátora van, annál fogva is felpörgetheted a motor és akkor azt is érzed, mennyire akar ellened dolgozni a regulátor.


Megnéztem a leírást amit linkeltél, a 4. típus az enyém, tehát automata szivatóvisszahúzás/fix gázkar van rajta.
Megpróbálom majd, amit írtál. Az az érdekes, hogy az előző használatkor nem volt semmi ilyen hibajelenség. csak most indítástól kezdve.
A gyertyát kivettem, szép tiszta volt.
Karburátor alját levettem, az úszó szépen mozog, a középső fúvókát kifújtam. Benzincsapot kinyitottam, normálisan folyt.
Beindítottam rövid időre légszűrő nélkül, de ua. a jelenség.
Előző 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 25 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég