Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 26 / 91
Előző 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 91 Következő
slevente írta: Köszi a gyors reagálást !

A leállás a következő képen történik: hallatszik a motoron hogy gyengül és rá 2 5 másodpercre leáll, ez egy bizonyos fordulaton történik, viszont ha halom hogy kezd leállni és növelem a fordulatot akkor még működik kb fél percet de utána a legmagasabb fordulaton is leáll, gondolom nagyobb fordulaton még kap egy kis plusz feszültséget ezért bírja még egy kicsit. Hétfőn megpróbálom az új gyertyát. Gondolom multiméterél nem lehet lemérni a tekercset?

A hibás gyertya melegedésre zár rövidre és csökken a szikra ereje?


Előfordulhat ez is, megreped a kerámiatest és melegedés hatására megnő a repedésben a hézag és a gyújtófeszültség még a gyertyában áthúz. Kívülről nincs semmi látható jele. De ezt a lehetőséget ki kell először zárni, hogy tovább lehessen lépni.
A gyújtótekercs is lehet menetzárlatos a melegedés hatására, ami miatt annyira lecsökken a gyújtófeszültség, hogy már nem tud a szikraközben áthúzni. Nagyobb fordulaton kicsit nőhet a gyújtófeszültség, mivel nagyobb az indukció a tekercsben.
halihoo írta: Megnéztem a leírást amit linkeltél, a 4. típus az enyém, tehát automata szivatóvisszahúzás/fix gázkar van rajta.
Megpróbálom majd, amit írtál. Az az érdekes, hogy az előző használatkor nem volt semmi ilyen hibajelenség. csak most indítástól kezdve.
A gyertyát kivettem, szép tiszta volt.
Karburátor alját levettem, az úszó szépen mozog, a középső fúvókát kifújtam. Benzincsapot kinyitottam, normálisan folyt.
Beindítottam rövid időre légszűrő nélkül, de ua. a jelenség.


Még egy kérdés, csak alapjáraton ingadozik a fordulatszáma, vagy terhelésen is fűnyírás közben?
Nézd még meg a regulátor mechanikáját is - regulátorkar, vezérlőrudak -, mert lerakódott kosz, száraz fűszálak, növényi részek is okozhatnak ilyen jelenséget, amikor a gépnek nincs semmi baja, csak a regulátor szabad mozgását akadályozzák, fékezik. Ilyen már nekem is volt, csak a levegőszűrőház levétele után láttam a szennyeződést.
Plaszlo írta:
halihoo írta: Megnéztem a leírást amit linkeltél, a 4. típus az enyém, tehát automata szivatóvisszahúzás/fix gázkar van rajta.
Megpróbálom majd, amit írtál. Az az érdekes, hogy az előző használatkor nem volt semmi ilyen hibajelenség. csak most indítástól kezdve.
A gyertyát kivettem, szép tiszta volt.
Karburátor alját levettem, az úszó szépen mozog, a középső fúvókát kifújtam. Benzincsapot kinyitottam, normálisan folyt.
Beindítottam rövid időre légszűrő nélkül, de ua. a jelenség.


Még egy kérdés, csak alapjáraton ingadozik a fordulatszáma, vagy terhelésen is fűnyírás közben?
Nézd még meg a regulátor mechanikáját is - regulátorkar, vezérlőrudak -, mert lerakódott kosz, száraz fűszálak, növényi részek is okozhatnak ilyen jelenséget, amikor a gépnek nincs semmi baja, csak a regulátor szabad mozgását akadályozzák, fékezik. Ilyen már nekem is volt, csak a levegőszűrőház levétele után láttam a szennyeződést.



Ahogy erősödött a terhelés, tehát minél nagyobb volt a fű, úgy vettem észre, hogy egyenletesebben jár, de most inkább csak gaz volt, így eléggé lehetett hallani, mert nem volt terhelés. De tisztára olyan, mint egy hullámgörbe, fordulat fel-le-fel-le.
Totál tiszta a karburátor rész, a légszűrőben is csak pár pihe volt, de meg fogom nézni.
Plaszlo írta:
SAIKON írta: A fűnyírón nem emlékszem mik vannak:( 5 évig állt, levettem a motort beindítottam, beindult :) Örültem és kuplungcsere után rátettem a kapára. Itt volt ütögetés, forgatás is...
Lehet hogy már régen sem volt jó rajta a regulátor, ezért lett kiselejtezve (egyébként apósomé ezért nem ismerem).
Szóval mindkét motoron gumiharangos szívató van. A kapán nincs stop, ill. szívatóállás.
A regulátort vissza lehet akasztani motor szétszedése nélkül?
A bovden befogatását leellenőrzöm, köszönöm.


Amennyiben röpsúlyos a regulátorod, akkor sajnos csak az alsó alaplapot, deknit levéve tudod visszaakasztani. A röpsúlyos regulátor tengelye a motorblokk oldalán jön ki, és egy "L" alakú kar van rácsavarozva. Létezik a levegőmennyiségre szabályozó regulátor, ez a motor borítása alatt lévő nagy műanyag lapát, ami rudazaton keresztül kapcsolódik a porlasztó szabályozó szerkezetéhez.
A regulátor akkor működik, ha a fordulatszám emelkedésével arányosan próbálja egyre erősebben visszavenni a gázt, tehát a "gázbowden ellen dolgozik".
Pár oldalt visszanézel, találsz képet mind a két fajtára.


Nos a bovden volt a ludas. Ott fogattam be, ahol a másik motoron volt. Volt egy bemélyedés a bovdenen. Arra nem is gondoltam hogy máshová kell állítani:) Most hogy megfeszítettem a bovdent, kb. 1 centivel odébb került. Most már működik rendesen:) Megy a regulátor is. Nagyon izmos a motor, van benne erőtartalék, a fűnyírón nem nagyon volt kihajtva. Lehet hogy még a 6 kapát is elvinné a 3,5 LE-vel? Egy szaki azt mondta egyébként, hogy a fűnyírón lévő motorok lendkereke ki van könnyítve, mert ott más a nyomaték és ez a motor nem lesz jó a kapára csak ha kicserélem a lendkereket. Ez tényleg így van? Ugyanaz a típusú motor van külön fűnyíróra és kapára, csak a lendkerék más?

Közben megjavítottam a Tecumseh motort is (mert azt hittem a briggs nem lesz jó), ami miatt rátettem a fűnyíró motorját a kapára. Most van egy tartalék motorom:)
A Tech-ről egyébként lemondtam, mert áll. ahhoz már nincs alkatrész).

Köszönöm a segítséget!
Sikerült kicserélni a gyertyát, és úgy néz ki hogy nem áll meg a melegedés miatt, de szerintem hozza piszkáltam a regulatorhoz mert elég érdekesen működik, terhelés alatt nem pörög fel inkább fordítva elkezd gyengülni, kicseréltem a rugót mert ami volt az mar nem sokat csinált olyan volt mintha nem is lenne. Holnap megpróbálom beállítani a regulatort. Van valami módszer arra hogy kell beállítani? ki lazítom a kar csavarját ami kijön a blokbol és tudom mozgatni hogy megfeszüljön a rugó vagy lazább legyen kb ennyi az állítási lehetőség a kar pozicionálása de gondolom sok függ tőle.

Köszönöm a gyertya tippet!
slevente írta: Sikerült kicserélni a gyertyát, és úgy néz ki hogy nem áll meg a melegedés miatt, de szerintem hozza piszkáltam a regulatorhoz mert elég érdekesen működik, terhelés alatt nem pörög fel inkább fordítva elkezd gyengülni, kicseréltem a rugót mert ami volt az mar nem sokat csinált olyan volt mintha nem is lenne. Holnap megpróbálom beállítani a regulatort. Van valami módszer arra hogy kell beállítani? ki lazítom a kar csavarját ami kijön a blokbol és tudom mozgatni hogy megfeszüljön a rugó vagy lazább legyen kb ennyi az állítási lehetőség a kar pozicionálása de gondolom sok függ tőle.

Köszönöm a gyertya tippet!


Nekem akkor tűnt olyannak a rugó, mintha nem is lenne, amikor nem volt teljesen előfeszítve a gázbovden. Ha max állásban volt a kar a kormányon, még akkor sem volt teljesen ráhúzva. Ezért kilazítottam a karbinál a bovden lefogatóját (a képen pirossal karikázva) végállásig húztam azt a valamit, amibe beleakad a bovden vége és megszorítottam a csavart. Ezután már a kis rugó is meg volt feszülve, ami a regulátorba kapaszkodott. Nem hiszem hogy pár év alatt a rugó elgyengülne...
Nekem egy 6-8 éves tech 50 motorom van, annak így nézett ki a regulátor része takarítás előtt (most már csillog-villog:). A regulátor szárán felül a rudazat, egyből alatta a rugó. Nekem is el volt tömődve, mint látható, lehet hogy ezért is rosszalkodott...
Kép
Megnéztem a gázkábelt és a regulátoron is állítottam, de nem működik rendesen nem állítja saját magától a gázt. Sajnos a nagyobb problémám még mindig fen áll, melegedésre leáll a motor, talán kicsit tovább bírja az új gyertyával de így is leáll. Szerintem tekercs, csak ha nem az akkor hiába adom ki a pénzt érte, és még a probléma is megmarad, de más ötletem nincs csak a gyújtótekercs csere.
Ma sikerült szereznem egy másik gyújtótekercset ami egy működő gépből lett kiszedve de az sem oldotta meg a leállást ezért a szikra probléma kizárva. Most azt gyanítom hogy egy idő után nem kap benzint. Valakinek van ötlete hogy mi miatt nem kaphat benzint?, a fűnyíró sokáig állt mielőtt hozzám került előtte tökéletesen működőt.
Ujabb fejlemény, leszedtem a karburátor alatt levő kis aluminium pohárkát amiben egy úszó volt és a csavarban ami tartotta pedig kicsi járatok a benzinek, kitisztitottam a járatokat és a pohár alján is talaltam szennyeződést, még nem volt alkalmam tesztelni de lehet hogy ez volt a gond. Nagyon amatőrnek érzem magam :)
Ne érezd magad nagyon amatőrnek, én sem vagyok szerelő, csak műkedvelő. Előfordulnak ilyenek, a következő alkalommal már meg fogod nézni. Az a baj a fórumos tanácsadással, hogy vannak dolgok amit az ember egyből megnéz ha előtte van a gép és eszébe sem jut rákérdezni. :roll:
Remélem ezzel megjavul a géped. :wink:
Úgy néz ki nagyon kifogtam ezt a fűnyírót mert utóbbi fűnyírásnál megint megállt nem is kínlódtam vele fűnyírás félbe maradt, pedig előtte amikor kipucoltam a kis poharat akkor működőt több mint fél órát. Ma megint leszedtem a kis poharat de most nem volt szemet az aljában azért kipucoltam és a csavarban a kis járatokat is, most megint megy. Lehet ki kellene tisztitssam a karburatort? menyire nehéz művelet és menyire lehet elrontani?
Elég egyszerű szerkezet, nincs sok elrontani való benne. Mielőtt szétszeded, alaposan nézd át és memorizáld mi hova való. A tömítések ha sérültek, cseréld ki újra, lehet kapni hozzá javítókészletet. Az úszó kiszedésénél vigyázz, ne hajlítsd el, mert akkor megváltozik a benzinszint. A fúvókákat csavard ki és úgy tisztítsd ki, a benzin és levegőjáratokat is ellenőrizd le és tisztítsd ki. Ilyenkor jó segítség egy kompresszor amivel kifújhatod, csak vigyázz, a pici fúvókát könnyen kifújja a kezedből, nekem legalábbis sikerült elfújnom. Fél óra keresés után már meg is találtam. Csavarokat ne húzd túl, csak finoman, érzéssel, de azért határozottan.
Szóval nem nehéz művelet, de nem szabad kapkodni, csak szép nyugodtan, higgadtan. :wink:
Sziasztok, kérlek segítsetek, mert megőrülök és felgyújtom a fenébe a fűnyírómat.
Tecumseh Prisma a motorja és egy rakás ****. Eddig is folyamatosan probléma volt vele, de ma betelt a pohár.
Azt csinálja, hogy elindul, akármilyen fordulaton simán, majd felpörög, szép hangja van, de 4-5mp múlva megáll. Utána egyből újraindítható és ugyanezt játsza megint. Akkor a fű, hogy nem találok el a kert végébe, és ennek pont most kell szarakodnia. Szétszedtem darabokra a karbit, benzinben fürdök, ki lett takarítva, eddig ez megoldotta, ha nem akart elindulni. Minden lukat, járatot kifújtam, ellenőriztem, olyan tiszta mint az új. Összekartam és ugyanaz mint fentebb. Gyertya jó, szikra van, tekercs jó, vezetékek nem sérültek, bowden is jó. A vicces az, hogy összerakás után majdnem egy egész percet (!!!) is ment.
Üdv!
Lehet, hogy hülye kérdés, de kap elegendő mennyiségű benzint? Ilyenekre gondolok: tanksapka szellőző, benzincső, tűszelep.
Üdv!

Kaptam egy Briggs motoros fünyirót. 4lovas. röpsúlyos fordulatszámszabályzós. Kérhetnék egy képet a karbi tetejéről? Mi és hova csatlakozik. Egyedül a blokk oldalából kijövő rudazat van meg. Erős kis gép lenne ha összetudnám rakni a vezérlését!
Vagy esetleg át lehet alakitani a 'szélvezérelt" változatra ha kiveszem belőle a röpsúlyt?
Előző 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 26 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég