Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 27 / 91
Előző 1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 91 Következő
Délután készítek képet a gépemről, kis türelmedet kérem.
Lehet nem erre gondoltál, nekem olyan Briggs motorom van, ami fix fordulatú, vagy megy, vagy nem, nem tudom kézzel állítani a fordulatszámot.
SAM_0725-2.jpg
SAM_0725-2.jpg (263.81 KiB) Megtekintve 8788 alkalommal.


A piros nyíl mutatja a regulátor karját, ami közvetlen csatlakozik a pillangószelep karjához. A hosszabb rugóval elvileg minimális módon lehetne a fordulatszámot emelni, a másik rugó a regulátor ellenfeszítése, a fordulatszám növekedésével ne vegye el túl hirtelen a gázt.

A működtető kar csak annyit csinál, hogy eltávolítja a gyújtótekercs rövidzár érintkezőjét zárt állapotból, hogy legyen gyújtás, ha elengedem, akkor leállítja a motort.
SAM_0727.JPG
SAM_0727.JPG (665.94 KiB) Megtekintve 8765 alkalommal.

SAM_0728.JPG
SAM_0728.JPG (936.34 KiB) Megtekintve 8887 alkalommal.
Lefényképeztem a kapagépen lévő megoldást. Ez Tecumseh motor, de lehet tudod használni a bekötésnél.

SAM_0729.JPG
SAM_0729.JPG (741.28 KiB) Megtekintve 8850 alkalommal.

SAM_0736-2.jpg
Kék nyíl gázbowden, piros nyíl regulátor karja.
SAM_0736-2.jpg (226.71 KiB) Megtekintve 8756 alkalommal.

SAM_0739-2.jpg
Piros nyíl regulátor karja, sárga nyíl regulátor ellenfeszítője.
SAM_0739-2.jpg (242.58 KiB) Megtekintve 8785 alkalommal.

A regulátor szabályzó karja a pillangószelep működtető tárcsájához kapcsolódik, míg az ellenfeszítő annak a karnak a másik oldalához, amit a gázbowden mozgat. Minél nagyobb gázt adok, annál erősebben kell a regulátornak a rugó ellen dolgoznia, így emelkedik a fordulatszám.
Jó mocskos. :roll:
Ez olyan rendszerű, aminél az indítási dúsítást (szívatást) a fordulatszámot és a leállást is egy karral lehet állítani.

SAM_0741.JPG
Itt látszik a regulátorkar és a rudazatai.
SAM_0741.JPG (651.87 KiB) Megtekintve 8777 alkalommal.


Ez egy korábbi kép és jóval tisztább a porlasztó: :wink:

DSC06531.jpg
DSC06531.jpg (782.92 KiB) Megtekintve 8764 alkalommal.
Üdvözletem!

Egy hónapja került a birtokomba egy MTD 4046 hq típusú fűnyíró. A használati kézikönyv szerint az első 5 üzemóra után le kell cserélni a motorolajat. Az eladó szerint ezen a gépen nincs külön olajleeresztő csavar, a betöltőnyíláson kell leereszteni.
A benzintanknak is egy nyílása van, első lépésben próbáltam a benzint leereszteni a tankból, de akárhogy forgattam a gépet, nem sikerült egyetlen egy csepp benzint sem leengedni belőle, pedig van még benne pár deci, annak ellenére, hogy a motornak már nem jut. A kézikönyv csak annyit említ, hogy le kell ereszteni, azt nem hogy hogyan.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan próbáljam leereszteni a benzint és az olajat?

Köszönöm!
Plaszlo! Köszönöm!
A tecumsec-re hasonlit.
De megoldottam. Kivettem belőle a röpsúlyt+ a kart. Tettem bele egy sima olajfelhordó fogaskereket a röpsúlyós helyett. A lendkerék elé meg tettem a szélszabályzót a hozzávaló rudazattal plusz a rúgóval. Tökéletes lett. Ja az oldalán lévő lyukat meg 2 komponensű epoxival beragasztottam. :)
J
Szép estét! A benzines fűnyírómmal akadt ma problémám...nem volt benne benzin, vettem 95 benzint a kúton ( régebben is ezt használtuk ), beletettem, de úgy pörög, hogy félek használni.
Mi lehet a probléma vele? Partner termék.
Előre is köszönöm, ha van ötlete valakinek. :roll:
Üdv!
Önmagától, a benzin betöltésétől elvileg nem lehet ilyen hiba (feltéve, hogy hozzávaló benzint öntöttél bele). Az viszont előfordulhat, hogy az állásban történt vele valami a porlasztóban, fennakadt az úszó, idegen tárgy kiakasztotta/elállította a regulátort. Nekem volt olyan, hogy valaminek nekitoltam a fűnyírót és az elhajtotta a regulátor visszahúzó rugó tartóját és jóval alacsonyabb fordulatszámon ment, mint előtte.
Tehát valami ilyen jellegű problémát kellene keresni: elkoszolódás, idegen tárgy, kosztól beragadás, stb.
Plaszlo írta: Üdv!
Lehet, hogy hülye kérdés, de kap elegendő mennyiségű benzint? Ilyenekre gondolok: tanksapka szellőző, benzincső, tűszelep.


Ehh, ezeken már rég túl voltam akkor... Kiderült, hogy az uszó lyukas volt, és pont annyi benzin volt benne, hogy nehéz legyen. Kézzel ki lehetett belőle nyomni és spriccelt. Azóta majdnem lenyírtam a kertet, ma megint megpróbáltam. elindult, leállt folyamatosan, szétszedtem, nem lyukas már, múltkor befoltoztam, nem tudom mi a hiba. Úgy fel***szott, hogy fogtam a betontörő kalapácsot és totálkárosra vertem, rohadjon meg a tecumseh. Meg a prisma nevű szemétkupaca, nem véletlen van annyi eladó prisma motoros gép mindenhol. Azért köszönöm a segítséget. Inkább nem nyírom le a kertet, elegem van de nagyon, fűnyíróra biztosan nem lesz pénzem sokáig. Mindjárt visszamegyek és még egy kicsit megcsapkodom, többet senkit nem fog felbosszantani ez a szar.
Hűha!
Hát már sokszor elképzeltem ezt a szituációt, de eddig még sikerült időben lehiggadnom, vagy otthagynom nyugodtabb perceimre a delikvenst. Én ilyenkor nagyon csúnyán káromkodom és olyat csapkodok, amiért nem kár. :oops: :oops: :oops:
Azért sajnálom, de megértelek. :roll: Gondolom most nem kell elemezni a hibajelenséget.... :wink:

(nincs egy képed róla? 8) )
Kérem a segítséget az alábbi probléma megoldásában!
MTD tip. fűnyíróm erőtlenné vélt, egyenetlenül járt a motor. Gondoltam dugulása lehet, ezért kitisztítottam a karburátort. És ekkor jött a meglepetés.
Hidegen szívatóval indítottam, 3-4 megnyomást követően a motor azonnal beindult, felpörgött, és leállt. Ezet többször megismételve ugyanezt tapasztaltam. A probléma jelenleg is fennáll, nem tudok tovább lépni.
Kérem a segítségeteket. Üdv.: István
Elsőre azt mondanám, hogy főfúvóka dugulás. Másodszorra meg, falslevegős. Meg kéne nézni még egyszer a karbit és a tömítéseket.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Szétszedtem a fűnyírómat (alulról bontottam le) szimmering-csere miatt. A késtartót alig tudtam levenni, csak roncsolással sikerült, később kiderült, hogy a késtartóban eltört a retesz és befeszült a késtartó. A szimmeringet kicseréltem, összeraktam és a beindításnál óriási fordulattal kezdett pörögni, majd széttörte a kicserélt késtartót, szintén a reteszt törte el, csak most letört a késtartó fél oldala. 1: Miért ilyen magas a fordulata? 2: Miért töri el a késtartót? Előre is köszönöm a válaszokat!
Gyanítom a röpsúlyos regulátor akadt ki a a felfordítás, vagy szerelés következtében, ezért nem tudja visszavenni a fordulatot. A második kérdésedre lehetne a válasz a magas fordulatszám, de nem vennék mérget rá. Eredetit vettél az előző helyett?
Üdvözöllek Benneteket!
6-700m2-es, viszonylag sík területre keresnék benzinmotoros fűnyírót. Praktikus lenne az önjárós, fűgyűjtős. Tudnátok segíteni, hogy milyen paraméterekre érdemes odafigyelni a vásárláskor?
Van-e kifejezetten javasolt márka/modell? Semmilyen tapasztalatom nincs. A keretem olyan 70ezer körül lenne, ha nagyon muszáj, még egy 10-essel megtoldom. Lehet-e ebből kihozni valami megbízhatót?
Előre is köszönet!
Előző 1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 27 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég