Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 28 / 91
Előző 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 91 Következő
Üdv.
Ennyi pénzből már lehet minőségi fűnyírót is kapni, de az önjáró gépek magasabb árkategóriába tartoznak. Valószínűleg le kell mondanod róla, hacsak nem fogsz ki valamilyen jó tavaszi leértékelést.
Ami fontos a választásnál:
- motor: lehetőleg Briggs & Stratton motort válasszál, megfelelő karbantartással elnyűhetetlen és megbízható
- teljesítmény: 3,5 LE-től felfelé
- késméret: 45-52 cm.
- kerekek: nem árt ha nagyobbak, könnyebben tolható göröngyös felületen. Csapágyazás: lehetőleg golyóscsapágy, élettartamban sokkal többet bír.
Szolgáltatások:
- nagy fűgyűjtő (ehhez jobb a nagy kerék, mert ha már kezd tele lenni, elég nagy plusz súlyt jelent, a kis kerék könnyebben besüllyed, nehezebb tolni)
- mulcsozás: hasznos dolog, a fű szebben nő tőle, kevesebbet kell trágyázni
- központi kerékmagasság állítás: lehet nélküle élni, de kényelmes dolog egy karral állítani a vágási magasságot, ha többféle területet nyírsz

Márkában: Partner, MTD, ALKO (3 év gari), még a Makita is belefér egy-két modelljével.

Kis áttekintés:
http://www.barkacsonline.hu/altermekcsoport.php?altemakor_ID=90
Üdv Mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni. Nemrég hozzájutottam egy Honda ECO 41-es típusú benzines fűnyíróhoz,amin egy Honda GV 100-as motor van, ami - némi pucolás, karbantartás, olajcsere után - szépen indul és jár, de észrevettem egy "hibát". A karburátornál ugye van két pillangó szelep, egy a motor, egy pedig a légszűrő felőli oldalon. A légszűrő felőli oldalon, a kis "fülben" ami a szelepet mozgatja, van egy kis rúd, de a rúd másik vége nem csatlakozik sehova, pedig kellene, hiszen a vége meg van hajlítva, a motoron viszont nem találok semmi helyet, ahova be lehetne akasztani. Kérdésem az lenne, hogy hiányzik valami alkatrész a motorról, vagy egyáltalán mi a jelentősége ennek a bizonyos szelep mozgató rúdnak?
A választ előre is köszönöm.
Üdv.
A motor felőli pillangószelep a regulátor karjához csatlakozik ("gázadás"), a külső (hidegindító) pillangószelep a tolókaron lévő szabályzókar motoron lévő mechanikájához csatlakozik. Hidegindításnál (a nyúl alatti állásban) a karnak zárnia kell a pillangószelepet.
Találtam egy rajzot, ez alapján össze tudod kötni:

Honga GV100.jpg
Honga GV100.jpg (209.37 KiB) Megtekintve 7171 alkalommal.
Szia! Nagyon szépen köszönöm a gyors választ és a rajzot, de most vagyok a bajban... itt egy kép a motorról....

Csatolmányok

Úgy tűnik mintha hiányozna valami. De ettől még jól indul. Esetleg a kép alapján tudsz valami tanácsot adni még? Alkatrészt sem nagyon találni már ehhez a típushoz (egész pontosan GV100 K2). Ha így fogom indítani kárt okozok?
Valami tényleg hiányozhat, vagy rosszul van összerakva, mert annak a karnak nem szabadna szabadon lógnia. Furcsállom, hogy az indító pillangószelep vezérlése nélkül is simán indul a motor. Ez még nyáron nagy melegben előfordulhat, de mostanában nem jellemző.
Jó lenne a tartólemez hátoldalát is látni, meg kellene még két fotó róla, az egyik leállítás állásban, a másik indítás állásban.
Sajnos szinte semmi érdemlegeset nem találok a neten erről a motorról. :(
Szia!

Fogok csinálni képeket, csak egyelőre szét van szedve a cucc, mert a kasztnit le akarom festeni és meg kell hegeszteni pár helyen. Én annyit találtam a neten, hogy rajzon a K1-es típus van. :

Ez a régibbe típus,a K1-es: http://www.smallplantbreakers.co.uk/hon ... 3145-p.asp
Ez pedig az újabbik a K2-es, ilyen van a motoron : http://www.smallplantbreakers.co.uk/hon ... 3630-p.asp (nagyon homályos a kép, de ezen sem látok semmi "plusz alkatrészt".

Még találtam egy youtube videót, párszor látszik oldalról a fűnyíró de ebből nem lettem okosabb:

http://www.youtube.com/watch?v=qwhe6Oh_oLc
Szia.
Ezt a videót én is megtaláltam, de most újra megnézve, biztos vagyok benne, hogy a megoldásnak a vezérlőlemez mögött kell lennie. Sajnos ez a rész végig takarva van, de az egyértelműen látszik, hogy nem a látható részek valamelyikéhez csatlakozik a hidegindító rúdja.
Ezer köszi. :) Akkor nekilátok és leszedem... :twisted:
Hát akkor ennyi, ezt találtam a lemez hátulján, nem sok minden sajnos...

Csatolmányok

Ezt nem értem. Legalább reméltem, hogy a hiányzó alkatrész nyomát megtalálhatjuk, de semmi.... :( :(
Pedig biztos hiányzik róla valami, de mivel nem ismerem a gépet "személyesen", nem tudom mi hiányozhat. Elvileg ennek úgy kellene működnie, hogy amikor hidegindításba rakod a szabályzókart - a bowden a legrövidebb - , akkor kellene elérnie valaminak a hidegindító pillangószelep rúdját és zárni azt. Tehát itt nagyon rövid mozgástéren kell működnie, mert a gázszabályozó maximum állása után továbbtolva a kart kell működtetnie a hidegindító pillangószelepét.
A piros karikával jelölt helyről hiányolok valamit, de eddig semmilyen képet, rajzot nem találtam róla:

4_2.jpg
4_2.jpg (176.5 KiB) Megtekintve 7111 alkalommal.


Próbálok még keresgélni, mert már bosszant, hogy nincs megoldás.
Már harmadszorra, de köszönöm a kitartásod. Én már két hete kutatom a netet bármilyen kép vagy robbantott ábra után. Én is az általad bejelölt helyre gondoltam. Csak amikor megláttam azt a bizonyos youtubos videót - amit már lehet többet láttam mint a Dallast :) - akkor úgy láttam, hogy nincs ott semmi, bár az is lehet a videón látható gépről is hiányzik valami. Igen, így van ahogy mondod a gáz maximum "felett" van kicsivel a teljesen zárt állapot (laikusan a "nyúl" alatt). Ha pedig húzom magam felé a kart szépen nyílik ki a szelep... vagyis nyílni kellene... :( . Ahhoz képest hogy Honda, nagyon kevés info van róla, nagyon nem szeretném "kidobni". Néztem már azt is hogy hol mi van megkopva, mert ugye látszódik hogy súrlódik a "fém a fémmel" de semmi, illetve talán az általad bejelölt rész olyan. Jó lenne tudni mi megy oda, de attól félek ha rá is jövünk nem fogok hozzá alkatrészt kapni. De már engem is nagyon idegesít.
Én sem találtam semmi érdemlegeset. Írtam a Honda Magyarországi képviseletének, hátha tudnak segíteni. Bosszant is, meg már kíváncsi is vagyok egyben. :wink:
Ha küldenek valami infót, akkor kirakom ide. Másik megoldás, keresni egy ilyen fűnyíró boldog tulajdonosát. :)
Még egyszer köszönöm. :) Én is már a Hondának akartam írni,kíváncsi leszek mi lesz a válasz, de találtam egy oldalt ahol a motorszám alapján megtaláltam ezt:

http://www.lingshondaparts.com/pe/honda ... k_03=41118
http://www.lingshondaparts.com/pe/honda ... d_01=41118

Hipp hurrá ez alapján minden világos. De! Kell egy olyan kütyü... :(
Ügyes vagy!
Megvan a hiányzó láncszem, a 7-es számú kütyü. :D :D :D
No igen, de honnan a fenéből lehet ilyet szerezni? Talán valamelyik Honda márkaszervizben lehet venni. :roll:
Ezt az oldalt érdemes elmenteni. :wink:
Előző 1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 28 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég

cron