Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 30 / 91
Előző 1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 91 Következő
Remélem csak ez a gond. A főtengely nem lehet elgörbülve ? B akkor ha be van kapcsolva a kuplung nem tudna átfordulni. Vagy tévedek ?
Sok minden lehet, de ezt nem lehet távolról megállapítani. Amennyiben görbe a főtengely, akkor elég gázos a helyzet. Bár gépműhelyben általában javítható, kiigazítható, de ott a következő - mondhatnám eredő - hiba, hogy nincs benne rendes kompresszió, aminek az okát még nem ismerjük. Egyébként szemmel nem látható görbeség miatt le lehetne húzni a deklit, ez nem akasztja meg.
Én inkább külsérelmi problémákra gondoltam, ami egy (és remélhetően nem több) helyen vastagabbá teszi a főtengelyt, vagy nem szabályos kör alakúvá. Ez lehet egy erősebb ütés, vagy barbár szerelés következménye, ami a főtengely végének felületét eltorzítja, de lehet csak egyszerűen annyi, hogy a főtengely szabadon lévő része a rárakódó portól, fűtől és nedvességtől rozsdásodik és ezt a rozsdaréteget kell csak lecsiszolni.
Szemmel nem látom hogy görbe lenne. Tehát akkor valószínű nem ez a gond. Most az ünnepek alatt nem szeretném bántani. Majd kedden. Lenne továbbá az a kérdésem ugye a fűnyíró motoron dörzsfék állítja le a motort. Én ezt kiiktattam . Ha csak szimplán Stop állásba nyomom a gázkart le fog állni a motorom ?
A dörzsfék a penge gyors megállását szolgálja. Stop állásban a gyújtást is rövidre kell zárnia, vagy megszakítania, hogy a motor ne dolgozzon a dörzsfék ellenében.
Köszönöm a gyors választ. Akkor elvileg jónak kell lennie. Gyűrűzés után minden kiderül.
köszönöm a gyors segítséget
Szétszedtem a motort. A szelepvezérlést valami ezermester rosszul rakta össze ezért nem indult. Kapott egy új dugót. Nagyon bivaly a gép. Te sjnos a főtengelyben van egy kis görbület. És nem tudom össze e merjem így rakni a kuplungot. Nem veri6rázza szét a gép magát ?
Jobb lenne centíroztatni. A Vaterán láttam 4000 Ft-ért, gondolom máshol sem egy vagyon. A gépműhelyek árai elég húzósak, de azért érdemes körülnézni a környéketeken.

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/kert_mezogazdasag/kerti_mezogazdasagi_gepek/alkatresz_kiegeszito/briggs_aspera_honda_fotengely_centirozas_1730419052.html
Üdv mindenkinek!

Van egy Briggs quantum 40xm motoros fűnyíróm most lett renoválva, mert ette az olajat kéken füstölt és kb 5 perc alatt megette a 6 dl olajat. Szétszedtem új tömítéseket, szimreingeket, gyűrűket raktam bele kicsit kopott volt a henger fal de szerintem nem vészes, mert a henger alján voltak a rovátkák nem pedig ott ahol a gyűrűk mozognak gondolom, ha ott is az lenne akkor lenne baj. A gondom viszont az, hogy még mindig eszi az olajat, pedig semmi füst csak indításnál egy kicsi, de üzem alatt terhelésnél sincs se fekete se szürke se kék füst. Megtöltöttem olajjal, a nívóval ellenőriztem kb a 3/4 ig volt töltve, 30 perc fűvágás után 1 órát hagytam állni majd ismét megnéztem a nívót és már csak az 1/4 ig volt a szintmérőnél. A gyertyát megnéztem és kormos volt, sőt darabok is voltak rajta, gondolom olaj. A gyertyanyíláson benéztem és van egy kis vékony koksz réteg a dugón, viszont a kipufogó szelep szép barna és egyik szelepen sincs lerakódás.

Valakinek valami tippje, hogy mi lehet a probléma?
Üdv!

Még várj egy kicsit, gyűrűcsere után kell némi idő, amíg a gyűrűk hozzá kopnak a henger falához. A henger nem egyenletesen, szabályos kör alakban kopik, a pár százados rés is rés, a kettőnek egymáshoz kell kopnia. Lehet úgy is olajfogyás, hogy nem látszik a kipufogó gázon a füstölés, mert még a láthatósági szint alatt marad. Ha van rajta kartergáz kivezetés, ott látszani kell a füstölésnek.
Üdv!

Van kartergáz kivezetés nagyon kis mennyiségű füst távozott onnan fehéres vagy inkább nagyon világos szürke színű, de ez is csak indítás után kb 2 percig, utána elmúlt. Viszont lehet én csináltam hülyeséget, mert 5w30-as shell motor olajat raktam bele.Azt olvastam, hogy ennek alacsony a viszkozitása és nagyobb hőmérsékleten "vékonyabb" lesz az olaj, igy jut be az égéstérbe. Ez lehet a gond? Ráadásul egyből be is koszolta és sötét acél szürke lett a színe.
sziasztok! van egy mtd 488 p ohw-100 series tipusú fünyíróm most cserélek gyürüket benne az lenne a kérdésem hogy hogyan tudom helyesen beállítani a karburátort és a regulátort ? előre is köszönöm
nitronaero2 írta: Üdv!

Van kartergáz kivezetés nagyon kis mennyiségű füst távozott onnan fehéres vagy inkább nagyon világos szürke színű, de ez is csak indítás után kb 2 percig, utána elmúlt. Viszont lehet én csináltam hülyeséget, mert 5w30-as shell motor olajat raktam bele.Azt olvastam, hogy ennek alacsony a viszkozitása és nagyobb hőmérsékleten "vékonyabb" lesz az olaj, igy jut be az égéstérbe. Ez lehet a gond? Ráadásul egyből be is koszolta és sötét acél szürke lett a színe.


Általában 30-as motorolajat írnak elő ezekhez a motorokhoz. Bár a léghűtéses motorok nyáron melegebbek lehetnek a vízhűtéses társaiknál, nem hinném, hogy ez még jellemző lenne. Várj, amíg kicsit összekopik, várhatóan javulni fog a helyzet. Az olaj elszíneződése az előző olaj maradékától is lehet, amit a friss olaj feloldott (hacsak ki nem mosták teljesen a blokkot a felújítás alkalmával).
roland2008 írta: sziasztok! van egy mtd 488 p ohw-100 series tipusú fünyíróm most cserélek gyürüket benne az lenne a kérdésem hogy hogyan tudom helyesen beállítani a karburátort és a regulátort ? előre is köszönöm


Kicsit várj, míg összekopnak az új dugattyúgyűrűk a hengerrel, majd azután állítsd be. A karbi oldalán van egy keverékállító csavar, azzal behangolhatod. Elviekben a gyűrűk bekopásával és a karbi finomhangolása után nem lesz gond a regulátorral, újra rendesen fog működik. Felteszem most "túráztatja" a motort, nem folyamatos a fordulatszám, de ez a megváltozott viszonyok miatt van.
nem túráztatja hanem olyan minthogyha nem is müködne
Előző 1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 30 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég