Szerző:
lalibatyo » csüt. feb. 17, 2022 1:20 pm
Rád akkor verhetik ha szándékosan tetted tönkre és ezt tudni kellene bizonyítani is. Ha "gondatlan" voltál akkor, ha ez valamilyen szinten a munkaszerződésedben és a munkaköri leírásban benne van, de akkor sem az egészet és hát szintén kellene tudni bizonyítani a hanyagságod, ha perre kerülne sor. Mondjuk hogy mitől 1 milla egy ilyen motor azt nem igazán értem ? Ezüsttel van tekercselve
? - vagy EU pályázaton vették ?
Egy villanymotor akkor ég le ha az szakszerűtlenül van beépítve vagy üzemeltetve. Tehát ha nem védett víz ellen, pára ellen de vizes párás környezetben használják ami pl nem az IP osztálynak megfelelő üzemelési körülmény. Ip osztály elvileg az adattáblán rajta van. Ezeknél a villanymotoroknál illene elektronikus védelmet beépíteni, pl ami a beállított áramfelvétel felett lekapcsol ( motorvédő kapcsoló) Illene és külön kellene kibiztosítani, és ha olyan helyen van ahol egy fázis sorrend csere gond lehet akkor ilyen védelemnek is kellene lenni, ill fáziskimaradás elleni védelemnek. Pl az én esztergámnál ha elmegy 1 fázis a 3 ból egyből megáll pedig ha menet közben csak kettőt kapna még menne. Tehát munka közben ha 1 fázis kiesik attól még megy a motor ( el nem indul de ha megy akkor nem áll meg) és ez túlterhelheti ha nincs védelem, vagy nincs jól beállítva méretezve. A másik ami inkább szokott lenni hogy az újra tekercselt motorok javítása nem igazán szokott a gyári minőségben megtörténni. Pl azért mert nem biztos hogy olyan szigetelésű és minőségű vezetékkel tekercselték ami az előírt hanem olyannal "ami van" vagy olcsón megvehető. No és a munka minősége sem biztos hogy olyan. Többnyire egy menetzárlat szokott keletkezni valamelyik tekercsen ami melegedésnek indul aztán ez szépen el is juttatja a halálba a motort. Megesik hogy alu tekerccsel is készülnek motorok transzformátorok amik szintén nem az örökkévalóság jegyében születtek.
Tartok tőle hogy ez a történet pár sebből vérzik azért. Ennyi infó birtokában ennyit tudok segíteni.