Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 31 / 91
Előző 1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 91 Következő
Tiszteletem!
Remélem jó helyen érdeklődöm...?
Briggs&Statton fűnyíró,kb ezer éves...Dugattyú csere..most beindul,aztán rövid időn belül leáll(fél perc se)Felpörög a motor,és lefullad.Gondoltam nem kap benzint(kosz ilyesmi)tisztítás után semmi változás...
Mi lehet a hiba???
Sziasztok ! Lenne egy óriási kérésem , vettem ma egy benzines fűnyírót , a márkáját ne kérdezd inkább csatolok fotót !
Az a bajom a szerkezettel ,hogy kb 20négyzetméter nyírás után megáll a szekér , és csak jó 10 perc után lehet ismét beindítani. :(
Kezdő vagyok a benzines fűnyíró használatában , de talán az üzemanyaggal lenne a baj ??? 95-ös volt benne , és T2-es olaj..nem tudom mi lehet a baj. :( Kérlek segítsetek. A válaszokat előre is köszönöm. S.O.S !!!

Kép 537.jpg
Kép 537.jpg (373.8 KiB) Megtekintve 17089 alkalommal.

Kép 536.jpg
Kép 536.jpg (263.2 KiB) Megtekintve 17063 alkalommal.

Kép 535.jpg
Kép 535.jpg (415.64 KiB) Megtekintve 17140 alkalommal.
Szia.
Ez aztán matuzsálem jószág, rég nem láttam ilyet. :wink:

Első körben nézd meg a tanksapkán lévő kicsi furatot, ha az eltömődik, akkor produkál ilyet. Ahogy fogy az üzemanyag, vákuum keletkezik a tartályban és nem tud kifolyni a benzin a porlasztóba. Leállás után szép lassan kiegyenlítődik a kinti és benti levegőnyomás és újra használható a gép.
Remélem csak erről van szó, és nem az elkevert benzin-olaj keverék miatti szorulásról.

Bocs, átszerkesztettem a képeidet, mert széttolta a fórumot.
roland2008 írta: nem túráztatja hanem olyan minthogyha nem is müködne

Ha felpörög a motor, érezni a regulátor ellenállását?

Minél nagyobb a fordulatszám, annál nagyobb erővel szabályozná vissza a pillangószelepet.
kicipity írta: Tiszteletem!
Remélem jó helyen érdeklődöm...?
Briggs&Statton fűnyíró,kb ezer éves...Dugattyú csere..most beindul,aztán rövid időn belül leáll(fél perc se)Felpörög a motor,és lefullad.Gondoltam nem kap benzint(kosz ilyesmi)tisztítás után semmi változás...
Mi lehet a hiba???


A dugattyúcserével lett még valami cserélve? Szimmeringek, tömítések, membrán, stb.? Saját művek, vagy szerviz?
Sziasztok,

A mellékelt képeken látható MTD 48 SPO-HQ típusú fűnyírómmal a következő probléma adódott:
- piros "szívató" gomb 5-6 pumpálása után beindul, felpörög, de le is áll
- beindulást követően a piros gomb folyamatos pumpálásával nem áll le és kb. 1perc pumpálás után már magától megy, de ingadozik a fordulatszám, egészen lecsökken majdnem leáll, utána felpörög max. fordulatra
- fűgyűjtő ürítése miatt kb. fél percre leállítom és utána kezdődik minden előlről
- pumpálás nélkül melegen sem indul be

Mi lehet a probléma? Karburátort kipucoltam, de semmi változás. Kipróbálásra kaptam egy újat, de semmi változás.

DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG (222.28 KiB) Megtekintve 17067 alkalommal.


DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG (147.79 KiB) Megtekintve 17046 alkalommal.


DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG (154.19 KiB) Megtekintve 16979 alkalommal.


Segítségeteket előre is Köszönöm,
Plaszlo írta:
roland2008 írta: nem túráztatja hanem olyan minthogyha nem is müködne

Ha felpörög a motor, érezni a regulátor ellenállását?

Minél nagyobb a fordulatszám, annál nagyobb erővel szabályozná vissza a pillangószelepet.


Nem csinál semmit ! Leirnád hogy pontosan hogy hogyan szereljem össze?
roland2008 írta: Nem csinál semmit ! Leirnád hogy pontosan hogy hogyan szereljem össze?


Valószínűleg kiakadt a szerelés közben. Sajnálom, de nem tudom leírni hogyan kell összerakni, a működési azonosságon kívül gyártóként és azon belül típusonként is eltérőek lehetnek.

Itt van példának egy röpsúlyos regulator:

regulator.JPG
regulator.JPG (79.05 KiB) Megtekintve 16779 alkalommal.


A fogaskerék forgásakor a két röpsúly próbál kilendülni és eközben a középső fém hüvelyt felfelé tolja. Ez működteti azt a tengelyt, ami a motor oldalán egy ráerősített karon keresztül szabályozza a porlasztót.

És itt egy másik, a működési elvük azonos, talán ezek segítenek:

regulator2.JPG
regulator2.JPG (81.12 KiB) Megtekintve 16744 alkalommal.
szilasz1975 írta: Sziasztok,

A mellékelt képeken látható MTD 48 SPO-HQ típusú fűnyírómmal a következő probléma adódott:
- piros "szívató" gomb 5-6 pumpálása után beindul, felpörög, de le is áll
- beindulást követően a piros gomb folyamatos pumpálásával nem áll le és kb. 1perc pumpálás után már magától megy, de ingadozik a fordulatszám, egészen lecsökken majdnem leáll, utána felpörög max. fordulatra
- fűgyűjtő ürítése miatt kb. fél percre leállítom és utána kezdődik minden elölről
- pumpálás nélkül melegen sem indul be

Mi lehet a probléma? Karburátort kipucoltam, de semmi változás. Kipróbálásra kaptam egy újat, de semmi változás.

Segítségeteket előre is Köszönöm,


Nekem úgy tűnik, hogy falslevegős lehet valahol (szegény keveréket kap) a motor. Nem tudom mennyi idős, vagy mennyit működött a fűnyíród, de falslevegőt kaphat rossz tömítésnél, lelazult szívócsonknál, de akár a főtengelyszimeringnél is. Erre enged következtetni, hogy a csere porlasztóval is ugyanezeket a jelenségeket produkálta. Kicsi az esélye, hogy két porlasztó teljesen egyformán legyen elállít(ód)va. :roll:
Üdvözlet Mindenkinek!

Volna egy Briggs Sprint 375 motor, ami Berántásnál visszarúg bár nem minden berántásnál... És persze nem is indul. A fórum hozzászólásait visszaolvasva, a lendkerék retesznél nincs elnyíródás( a retesz szimmetrikus), a gyújtás megfelelő eme képek alapján: http://outdoorpowerinfo.com/repairs/top_dead_center.asp. A gyertya új, szikra van, légszűrő tisztítva. Ötlet?
Üdv.
Van előzménye a hibának? Pl: javítás, szerelés, bármi....
A visszarúgás a nagy előgyújtásra jellemző, a nem indulást meg sok minden okozhatja: nem megfelelő benzinszint, falslevegő, rossz karburátor beállítás, rosszul összerakott vezérlés....stb., stb.
Heló! előzmény annyi, hogy kölcsönadtam egyik rokonomnak, és hát a hengerfejben a gyertyamenetet "szétaprította"... nem jól kapott bele és beleerőltette, egy esztergályos ismerősével megjavítatta, aki egy perselyt rakott bele. Azóta csinálja ezt, bár ebben nem látok semmi problémát, nála korábban elindult, a javítás után, de igencsak zavaró a rángatózás... :? A vezérlést is megnéztem, a jelölések passzolnak. Lényegében minden tömítést kicseréltem rajta.
A 375 -ös karburátoron tudtommal nem lehet szabályozni, max membráncsere. De a gyertyán látszik, hogy kerül rá anyag. Napközben még próbálkoztam, és azt vettem észre, hogy ha le van véve a légszűrő, a visszarántás pillanatában egy "füstfelhö" szerűség jön ki a légszűrő helyéről a karburátorból...
Üdv.
Önmagában a gyertyamenet perselyezés nem szokta felborítani a motor lelkivilágát, ha szakszerűen készítik. :roll: Feltételezem leszerelték a hengerfejet és nem csak úgy belefúrták a persely menetét a régi helyébe. Hengerfejtömítés is rendben van? Szelepek zárnak megfelelően?
A visszarugáskori kis füstfelhő egy kis robbanás, ami a túl hamar következett be, a dugattyú nem tudott átfordulni a holtponton, így elindult visszafelé és a nyíló szívószelepen keresztül távozott az égéstérből. Egy jól beállított és rendben lévő motornál ez nagyon ritkán fordul elő.
Pillanatnyilag nincs ötletem miért viselkedik így, de van egy olyan érzésem, hogy nem tudsz mindent a kölcsönadás alatti dolgokról. Miért kellett a gyertyát piszkálni? A 6 éves fűnyírómból nem emlékszem, hogy ki kellett vennem a gyertyát bármikor is...
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy van egy viking mb 2 r fűnyíróm és egyik pillanatról a másikra felére lecsökkent a fordulatszáma. Az olaj szint rendben van a gyertyát is kiszedtem és megtisztítottam, benzin is van bőven. Viszont én még sosem tisztítottam meg a szűrőt meg úgy belűlről a házat mert én nem értek hozzá. Lehet az a baj, hogy tiszta ratyi belülről minden és ez akadályoz valamit.

Köszönöm előre is a válaszokat!
Köszönöm a gyors választ, még kifaggatom a rokont, hátha valami "eszébejut"... :?
Előző 1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 31 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég