Nagy Péter írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy viking mb 2 r fűnyíróm és egyik pillanatról a másikra felére lecsökkent a fordulatszáma. Az olaj szint rendben van a gyertyát is kiszedtem és megtisztítottam, benzin is van bőven. Viszont én még sosem tisztítottam meg a szűrőt meg úgy belűlről a házat mert én nem értek hozzá. Lehet az a baj, hogy tiszta ratyi belülről minden és ez akadályoz valamit.
Köszönöm előre is a válaszokat!
Üdv.
A légszűrő eltömődése ritkán okoz "egyik pillanatról a másikra" fordulatszámcsökkenést. Inkább fokozatosan megy végbe, de akkor fuldokol a motor, rosszabb esetben feketén füstöl az elégetlen üzemanyag miatt. Ilyen hirtelen változás okozója inkább a regulátorral lesz összefüggésben, elhajlik a rugótartó kar, vagy valami kosz, ágdarab akadályozza a normális működésében és máris csökken a fordulatszám. Nekem például attól csökkent a fordulatszám ilyen látványosan, hogy betoltam a bokor alá és egy vastagabb ág elhajlította a rugót tartó kis kart.
A légszűrőt nem árt időnként kitisztítani és nem nehéz feladat. Ahogy elnéztem ezt a gépet, egy műanyag lemez takarja a motor tetejét. Először ezt kell eltávolítani (konkrétan nem ismerem a gépet, de néhány könnyen hozzáférhető csavar rögzítheti, vagy egyszerűen le kell pattintani). A légszűrő a tank és a porlasztó felett található. A légszűrőt egy csavar tartja, ezt kicsavarva levehető a tető és kivehető a légszűrő szivacs. Ha erősebben nyúlsz hozzá, az egész légszűrőház lejön a porlasztóról. A szivacsot benzinnel mosd ki, majd szárítsd meg. Azért benzinnel, mert a szivacs olajos, ez köti le a finom port. Kiszáradás után néhány csepp motorolajat tegyél rá és nyomkodd át alaposan, hogy a szivacs minden részébe eljusson. Csak annyit rakj rá, hogy nyomogatás közben ne csöpögjön ki belőle az olaj. Utána értelemszerűen rakd vissza a szivacsot a légszűrőházba, majd a tetejét a helyére és a csavarral rögzítsd le. Az egész légszűrő alakja olyan, hogy nem lehet rosszul összeszerelni, csak kicsit figyelni kell. Nem szabad erősen meghúzni a tartócsavart, csak annyira, hogy biztosan álljon. A legvégén a motortakaró lemezt helyezd, vagy szereld vissza.