Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 32 / 91
Előző 1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 91 Következő
Nagy Péter írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy van egy viking mb 2 r fűnyíróm és egyik pillanatról a másikra felére lecsökkent a fordulatszáma. Az olaj szint rendben van a gyertyát is kiszedtem és megtisztítottam, benzin is van bőven. Viszont én még sosem tisztítottam meg a szűrőt meg úgy belűlről a házat mert én nem értek hozzá. Lehet az a baj, hogy tiszta ratyi belülről minden és ez akadályoz valamit.

Köszönöm előre is a válaszokat!


Üdv.
A légszűrő eltömődése ritkán okoz "egyik pillanatról a másikra" fordulatszámcsökkenést. Inkább fokozatosan megy végbe, de akkor fuldokol a motor, rosszabb esetben feketén füstöl az elégetlen üzemanyag miatt. Ilyen hirtelen változás okozója inkább a regulátorral lesz összefüggésben, elhajlik a rugótartó kar, vagy valami kosz, ágdarab akadályozza a normális működésében és máris csökken a fordulatszám. Nekem például attól csökkent a fordulatszám ilyen látványosan, hogy betoltam a bokor alá és egy vastagabb ág elhajlította a rugót tartó kis kart.

A légszűrőt nem árt időnként kitisztítani és nem nehéz feladat. Ahogy elnéztem ezt a gépet, egy műanyag lemez takarja a motor tetejét. Először ezt kell eltávolítani (konkrétan nem ismerem a gépet, de néhány könnyen hozzáférhető csavar rögzítheti, vagy egyszerűen le kell pattintani). A légszűrő a tank és a porlasztó felett található. A légszűrőt egy csavar tartja, ezt kicsavarva levehető a tető és kivehető a légszűrő szivacs. Ha erősebben nyúlsz hozzá, az egész légszűrőház lejön a porlasztóról. A szivacsot benzinnel mosd ki, majd szárítsd meg. Azért benzinnel, mert a szivacs olajos, ez köti le a finom port. Kiszáradás után néhány csepp motorolajat tegyél rá és nyomkodd át alaposan, hogy a szivacs minden részébe eljusson. Csak annyit rakj rá, hogy nyomogatás közben ne csöpögjön ki belőle az olaj. Utána értelemszerűen rakd vissza a szivacsot a légszűrőházba, majd a tetejét a helyére és a csavarral rögzítsd le. Az egész légszűrő alakja olyan, hogy nem lehet rosszul összeszerelni, csak kicsit figyelni kell. Nem szabad erősen meghúzni a tartócsavart, csak annyira, hogy biztosan álljon. A legvégén a motortakaró lemezt helyezd, vagy szereld vissza.
Üdv!

Köszönöm szépen a választ! Sokat segítettél! :)
Üdv mindenkinek!
A segítségeteket kérem. Ha van valakinek tapasztalata vagy ismerete a problémám megoldására, és segítene, nagyon megköszönném. Briggs and Stratton ES 45 motorral szerelt önjáró, önindítós fűnyíróm van. Hidegen egy mozdításra indul, de ha leállítom, nem tudom melegen újraindítani. A motor szépen működik, nincs vele probléma, csak a melegen való indítást kellene megoldani. Még egyszer segítséget kérek, köszönöm: András
Üdv.
Ügye a szívatót nem húzod rá melegen?
Sziasztok!Van egy mtd thor x 395 po típusú fűnyíróm ami egy éves.Vágtam vele egyszer elkezdett pörögni a motor azóta is nagy a fordulata.Mitől lehet ez? Levegőszűrőt meg a karburátort kitakarítottam semmi nem változott.
Plaszlo írta:
nitronaero2 írta: Üdv!

Van kartergáz kivezetés nagyon kis mennyiségű füst távozott onnan fehéres vagy inkább nagyon világos szürke színű, de ez is csak indítás után kb 2 percig, utána elmúlt. Viszont lehet én csináltam hülyeséget, mert 5w30-as shell motor olajat raktam bele.Azt olvastam, hogy ennek alacsony a viszkozitása és nagyobb hőmérsékleten "vékonyabb" lesz az olaj, igy jut be az égéstérbe. Ez lehet a gond? Ráadásul egyből be is koszolta és sötét acél szürke lett a színe.


Általában 30-as motorolajat írnak elő ezekhez a motorokhoz. Bár a léghűtéses motorok nyáron melegebbek lehetnek a vízhűtéses társaiknál, nem hinném, hogy ez még jellemző lenne. Várj, amíg kicsit összekopik, várhatóan javulni fog a helyzet. Az olaj elszíneződése az előző olaj maradékától is lehet, amit a friss olaj feloldott (hacsak ki nem mosták teljesen a blokkot a felújítás alkalmával).


Üdv!

Kb két hete írtam, hogy a quantum motoros fűnyírómat újra gyűrűztem és még ezek után is ette az olajat. Azóta volt már pár fűnyírás. és azt vettem észre, hogy az olajfogyás "megszűnt". Azért írtam idéző jelbe, mert kb a negyedénél volt a szint, gondoltam feltöltöm teljesen. Ezt meg is tettem a maximum jelzés alatt volt a szint egy kicsivel. Ki is mentem füvet vágni és ismét csak indításnál lehetett látni egy kis füstöt második rántásra indul gondolom azért mert ez gázkaros. Másnap teljesen hideg motornál megnéztem a szintet és a feléig lement, a fejem egy picit vörös lett :). Pár nappal később ismét vágtam a füvet és ugyan így egy nap állás után megint megnéztem a szintet, érdekes módon az nem változott.

Kérdésem az lenne, hogy ez normális ?:D A felétől vagy a negyedétől csak elenyésző az olajfogyasztás? Amikor tele töltöttem akkor se volt füstje még sötét háttér mellett is megnéztem hátha de még ott se csak indításnál. ÉRDEKES....
Sziasztok!
Dolmar PM 48 S típusú Briggs motoros fűnyíróm tavaly kezdett rosszalkodni.A kezdeti tünetek ,hogy a gépet ha leállítottam (nem leállt!),melegen csak hosszú várakozási idő után tudtam csak újra elindítani.Aztán egyre nehezebb lett hidegen is az indítás.Ebben az évben eddig egyszer sikerült csak,másodszorra 45 perc kínlódás után feladtam.Ha sikerül elinditanom ,akkor amúgy problémamentesen üzemel(nem gyengus,nem fullad le,stb).Gyertyát cseréltem már 2-szer ,nem segített.Bár igaz ,nem gyári típusú gyertyára cseréltem(gyári:Bosch ,csere:Champion).Légszűrő rendben,úgy látom a gyertya kap anyagot is.Ha van bárkinek ötlete ,megköszönném a segítséget.
nitronaero2 írta:
Üdv!

Kb két hete írtam, hogy a quantum motoros fűnyírómat újra gyűrűztem és még ezek után is ette az olajat. Azóta volt már pár fűnyírás. és azt vettem észre, hogy az olajfogyás "megszűnt". Azért írtam idéző jelbe, mert kb a negyedénél volt a szint, gondoltam feltöltöm teljesen. Ezt meg is tettem a maximum jelzés alatt volt a szint egy kicsivel. Ki is mentem füvet vágni és ismét csak indításnál lehetett látni egy kis füstöt második rántásra indul gondolom azért mert ez gázkaros. Másnap teljesen hideg motornál megnéztem a szintet és a feléig lement, a fejem egy picit vörös lett :). Pár nappal később ismét vágtam a füvet és ugyan így egy nap állás után megint megnéztem a szintet, érdekes módon az nem változott.

Kérdésem az lenne, hogy ez normális ?:D A felétől vagy a negyedétől csak elenyésző az olajfogyasztás? Amikor tele töltöttem akkor se volt füstje még sötét háttér mellett is megnéztem hátha de még ott se csak indításnál. ÉRDEKES....


Elképzelhető, hogy a felső szint alatt áll meg az olajfogyás, mert ott áll be egyensúlyba. A lényeg, hogy lehetőleg minimum színt alá ne menjen. Azt sem tartom kizártnak, hogy még egy kis javulást fogsz tapasztalni.
Az induláskori füstpamacs természetes jelenség, előtte dúsítod a benzin-levegő keveréket és az elégetlen benzin feketés fűstől. Hirtelen gázadásnál - amikor a regulátor komolyabban "odatól" neki mert a fű lefogja -, akkor is lehet fekete füstpamacs, ez is természetesnek mondható. Akkor van baj, ha megint kék lesz a füstje, mert az már az égő olaj színe.
meszibalazs írta: Sziasztok!
Dolmar PM 48 S típusú Briggs motoros fűnyíróm tavaly kezdett rosszalkodni.A kezdeti tünetek ,hogy a gépet ha leállítottam (nem leállt!),melegen csak hosszú várakozási idő után tudtam csak újra elindítani.Aztán egyre nehezebb lett hidegen is az indítás.Ebben az évben eddig egyszer sikerült csak,másodszorra 45 perc kínlódás után feladtam.Ha sikerül elindítanom ,akkor amúgy problémamentesen üzemel(nem gyengus,nem fullad le,stb).Gyertyát cseréltem már 2-szer ,nem segített.Bár igaz ,nem gyári típusú gyertyára cseréltem(gyári:Bosch ,csere:Champion).Légszűrő rendben,úgy látom a gyertya kap anyagot is.Ha van bárkinek ötlete ,megköszönném a segítséget.


Mennyi idős gépről van szó?
4 éves.Olvasgatva az előző hozzászólásokat ,pár dolgot kipróbáltam.A szikratesztnél megbukott a fűnyíróm.A slusszdrótot ellenőriztem rendben van.Trafót ,gyertyapipát szemrevételeztem ,semmi extrát nem látok.Amin kicsit fennakadtam,hogy a trafó és a lendkerék közötti távolság(hézag) állítható.Nem tudom van-e jelentősége .és ha van ,mi az ideális?
Úgy kell beállítani a hézagot, hogy éppen ne érjen a lendkerékhez, tehát a lehető legközelebb legyen. Minél kisebb a légrés, annál nagyobb a fluxus, nagyobb a delej és a szikra. Egy vékony, 0,05 -0,1-es hézagoló lemezzel be lehet állítani, majd utána átforgatni a lendkereket, ha sehol nem ér hozzá, akkor mehet az indítási próba.
Tisztelt Plaszlo!
A gyertyapipám volt rossz.Érdekes egy szerkezet .Nem az a hagyományos gumipipa valami rugószerű érintkezővel ,hanem egy fémborítású pipa ,belül gumi,ami körbefog egy műanyag tokot,amiben valami réz, vagy bronz betét van (muszáj volt szétszednem!).Nem tudom minek ez a bonyolult megoldás (ha tudja ,kérem ossza meg velem),de ezt kiiktatva második rántásra indult a gépsárkány. Reszkessetek pitypangok!
Mindig a legegyszerűbb dplgok okozzák a legnagyobb gondot. :wink:
A gyertyapipa külső borítása zavarszűrés miatt van, a gumi valószínűleg víz elleni szigetelés.
Sziasztok

Van egy kb 2000-2500nm-es dimbes dombos kertem.
A kert kb 2-3 évente elfogyasztott egy benzines fűnyírót.MTD, kínai stb.
Természetesen mindegyik 4 ütemű és kényszerolajzás, azaz olajpumpa nélküli volt.

Tudna valaki olyan komolyabb fűnyírót ajánlani, aminek a motorjában van olajpumpa?

Köszi előre is
Üdv.
Kawasaki, Kohler és Honda profi motorokkal szerelt fűnyírók. De ezek ára elérheti a fél millát is.
Köztes megoldás a HONDA GCV motorral szerelt félprofi fűnyírók.
A HONDA GCV sorozatú motorok is szórtolajzásúak, viszont itt az olajzást nem a hajtókarra szerelt lemez, hanem a vezérműszíj végzi, ami lényegesen tökéletesebb olajzást eredményez, így ezek a motorok 30%-os lejtőig is használhatóak.
Előző 1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 32 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég