Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 34 / 91
Előző 1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 91 Következő
Segítséget szeretnék kérni, van egy briggs and stratton classic 35 típusú fűnyíróm (4 ütemű), ami nem működik rendesen. Mikor beindítom még jó rendesen felpörög, de pár másodperc múlva már nagyon lelassul a fordulata annyira hogy elkezd rángatózni is. Már cseréltem gyertyát, olajat, kimostam a légszűrő szivacsát, állítottam a bovdenen is, de semmi, eredménye, most is olyan lassan jár. Mi lehet a baja?

Előtte használtam ment rendesen, majd egyszer csak menet közben elkezdett akadozva menni. Még annyi, hogy eléggé füstölt is mielőtt elromlott (fekete füst jött a kipufogóból, de ezt máskor is csinálta, aztán később abbahagyta, ha már ment egy ideig.)
Plaszlo írta: Mennyit tekertél rá?


Legalább 10 menetet.
http://kepfeltoltes.hu/view/130607/DSCN5686_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rájöttem, hogy a képen látható 1-es kar nem mozgatja a kettes kart, ez a gondja, csak nem tudom hogyan lehetne megcsinálni, az is a gond hogy a 2 es kar nem húz vissza.

Kézzel állítottam akkor jó volt a fordulat, csak nem marad úgy.
Sajnos valami más baja is lehet, mert hiába szabályozgattam kézzel azt a kart, egy idő után most is akadozva működött. És még sok benzint is evett.
Az 1-es kar ne izgasson, elvileg fordulatszámot lehetne kis mértékben állítani vele, de nekem sem működik a fűnyírómon.
A kettes kar a regulátor karja, ennek kell szabályoznia a motor fordulatszámát a terhelés függvényében. Mondjuk ennél egyszerűbben működik, ha csökken a motor fordulatszáma, emeli a gázállást és fordítva.

A leírásod alapján - feketén füstöl - túl sok üzemanyagot kap. Nézd meg a porlasztóban az úszót, nincs-e fennakadva, vagy kilukadva. Esetleg a szelep nem zár el rendesen, ezért folyik bele több üzemanyag a kelleténél.
Hidegen jó neki a több benzin, de ha bemelegszik, akkor már sok lesz és az elégetlen üzemanyag fekete füstként távozik.
Plaszlo írta: Az 1-es kar ne izgasson, elvileg fordulatszámot lehetne kis mértékben állítani vele, de nekem sem működik a fűnyírómon.
A kettes kar a regulátor karja, ennek kell szabályoznia a motor fordulatszámát a terhelés függvényében. Mondjuk ennél egyszerűbben működik, ha csökken a motor fordulatszáma, emeli a gázállást és fordítva.

A leírásod alapján - feketén füstöl - túl sok üzemanyagot kap. Nézd meg a porlasztóban az úszót, nincs-e fennakadva, vagy kilukadva. Esetleg a szelep nem zár el rendesen, ezért folyik bele több üzemanyag a kelleténél.
Hidegen jó neki a több benzin, de ha bemelegszik, akkor már sok lesz és az elégetlen üzemanyag fekete füstként távozik.



Hol van ezen a karbin úszó és a szelep?
Ezt nem kötekedésből kérdem, de nekem is van egy ilyen karbim, ami sok üzemanyagot adagol.
Mi lehet a baja ennek a tök egyszerű karbinak?
maszek írta: Hol van ezen a karbin úszó és a szelep?
Ezt nem kötekedésből kérdem, de nekem is van egy ilyen karbim, ami sok üzemanyagot adagol.
Mi lehet a baja ennek a tök egyszerű karbinak?


Hát, ha ilyen, mint a videón, akkor úszó nincs. Szelep azért van benne.
http://www.youtube.com/watch?v=jR6rmaJ2 ... detailpage
Ezen a fajtán tényleg nincs úszó. :? :oops:
km_ írta: Segítséget szeretnék kérni, van egy briggs and stratton classic 35 típusú fűnyíróm (4 ütemű), ami nem működik rendesen. Mikor beindítom még jó rendesen felpörög, de pár másodperc múlva már nagyon lelassul a fordulata annyira hogy elkezd rángatózni is. Már cseréltem gyertyát, olajat, kimostam a légszűrő szivacsát, állítottam a bovdenen is, de semmi, eredménye, most is olyan lassan jár. Mi lehet a baja?

Előtte használtam ment rendesen, majd egyszer csak menet közben elkezdett akadozva menni. Még annyi, hogy eléggé füstölt is mielőtt elromlott (fekete füst jött a kipufogóból, de ezt máskor is csinálta, aztán később abbahagyta, ha már ment egy ideig.)


Elég ellentmondásos a hibajelenség. Az első rész alapján kevés benzint kap, viszont a fekete füstölés meg elégetlen üzemanyagra utal.

km_ írta: Sajnos valami más baja is lehet, mert hiába szabályozgattam kézzel azt a kart, egy idő után most is akadozva működött. És még sok benzint is evett.


A regulátor karral felpörgetve és fordulatszámon tartva pörög a motor, vagy akkor is lekonyul a fordulata? Amikor magasabb fordulatra kényszeríted, a regulátor próbál ellenállni?
Dávidbácsi írta: SOS!

Én egy hölgy vagyok, aki szeret füvet nyírni :) , egy benzines briggs motoros, nem mai gyerekkel.
Elkövettem azt a hibát, hogy kipucoláskor nem jó oldalra fordítottam és folyt belőle valami, utána rögtön beindítottam és úgy füstölt, mint egy gyárkémény, rögtön le is állítottam. Az olajat pótolták a fiúk, de nekem nagyon NEM tetszik azóta irtó hangos lett és rázkódik is, teljesen elzsibbad a kezem is, szóval egészen a sikeres borításomig kifogástalanul működött, mi lehet a baj? Nyugi, nem én akarom megszerelni,-a fiúk műszaki egyetemre járnak, ez esetben nem segít-, de szeretnék itt tanácsot, ötletet ,véleményt. Hálás köszönet előre is!


Nem szeretik a motorok az oldalra fordítást. Rossz helyre folyhat az olaj és a benzin, attól függ melyik oldalra lett döntve. Általában hátrafelé - tolókar felé - döntve nem okoz problémát. A füstölés ilyenkor természetes dolog, a motorolajat ki kell dolgoznia a motornak.

Ami ilyen problémát okozhat, azt gyakorlatilag elég nehéz elképzelni. Ha az olaj felkerül az égéstérbe és berántás közben az összenyomhatatlan olaj megtámasztja a dugattyút és ütést ad a hajtókarra és főtengelyre. Ehhez olyan erősen kell berántani, amit nehéz elképzelni. :roll:
Sziasztok!

Brigs motoron van a gépen. Az a problémám, hogy berantottam es nem húzta vissza a zsinort egyáltalán. Mi lehet a probléma?
Meg lehet oldani házilag vagy inkább vigyem szervizbe? Al-ko fűnyíró.

Előre is köszi a választ.

Üdv
Szügyi
Szia.
A berántószekezetben valószínűleg eltört a rugó, vagy kiakadt, esetleg megszorult a kötél.
Le kell szerelni a berántószerkezetet, általában 3-4 csavar rögzíti motor tetején. Ha van műanyag takarófedél a motoron, akkor értelemszerűen először azt kell leszerelni. A berántószerkezetben egy spirálrugó húzza vissza a berántókötelet. Ha törött a rugó, akkor a szétszerelésnél nincs gond, nem feszül benne. Ezt lehet érezni a felcsévélő tárcsán, nem feszül, mozgatható. Ha esetleg csak megszorult, akkor óvatosan kell szétszedni, mert a rúgó könnyen kicsap és balesetet okozhat. A csévélő tárcsát egy csavar szokta rögzíteni a tengelyén (vagy maga a csavar a tengely). Érdemes védőszemüvegben szerelni. Szerencsés esetben a rúgó beakasztó horga törik le, ezt meg lehet csere nélkül is oldani. A rugó végét - ahol letört - meg kell kicsit melegíteni és újra hajlítással kialakítani az eredeti szerinti akasztóhorgot. Ha stimmel a méret, akkor újra fel kell melegíteni, majd hideg vízbe mártva visszaedzeni.
Összerakásnál a rúgót annyira elő kell feszíteni, hogy a berántókötelet határozottan húzza vissza, de végig ki lehessen húzni. Jó türelemjáték, kezdetben előfordul, hogy szétugrik a rugó, lehet újra kezdeni. Védőszemüveg használata ajánlott.
Szia!

Nagyon szépen köszönöm a választ. Tökéletes a leírás, es beigazolta a félelmeket. Szerviz lesz a vége.
Mégegyszer köszönöm.

Üdv
Szügyi
Plaszlo írta:
A regulátor karral felpörgetve és fordulatszámon tartva pörög a motor, vagy akkor is lekonyul a fordulata? Amikor magasabb fordulatra kényszeríted, a regulátor próbál ellenállni?


Ha a karral felpörgetem akkor se tartja meg a fordulatot.
És amikor lekókad a fordulata, akkor füstöl?
Előző 1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 34 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég