Plaszlo írta: És amikor lekókad a fordulata, akkor füstöl?
Igen akkor is, nem olyan fekete füsttel, de eléggé füstöl.
Plaszlo írta: És amikor lekókad a fordulata, akkor füstöl?
280.02 írta: Sziasztok!
Vettem a vaterán egy AL-KO 46B típusú Briggs motoros fűnyírót. Egy ideig tökéletesen működött majd két óra üzem után elkezdett egyre lassulni a motor mígnem mikor már épphogy csak ment leállítottam és pihentettem egy fél órát. A motor oldalfala nagyon meleg volt.
Utánna újraindítottam és megint ment egy darabig de már fél óra után elkezdett belassulni. Sajnos nagyon nem értek hozzá, fogalmam sincs az előéletéről. Azt mondta az eladó hogy ebbe nem kell olaj csak sima benzin, sima benzint töltöttem bele. Beindításkor köp egy fehér, szürkés füstfelhőt de utánna majdnem füst nélkül üzemel, akkor is mikor fuldoklik. Van rajta mégegy nyílás, abban egy mérőpálca, gondolom oda kellene a motorolaj, a mérőpálca szerint a minimum szint van benne de van benne olaj is. Azt mondták ebbe sosem kell olaj, csak kar meghúz és úgytart, beránt és csak benzin kell semmi más. Hát gyanítom ez nem így van.
Most így nem merem üzemeltetni. Van a légszűrőnél egy tolókar, ha ezt elmozdítom a motor fele akkor begyorsul de később fél perc, 1 perc mikor hogy újra elkezd lassulni. Ja és nagyon rázkódik a kezdtetek óta pedig élesen kaptam.
Mi lehet a lassulás oka?
Válaszokat előre is köszi!
Morgi írta:280.02 írta: Sziasztok!
Vettem a vaterán egy AL-KO 46B típusú Briggs motoros fűnyírót. Egy ideig tökéletesen működött majd két óra üzem után elkezdett egyre lassulni a motor mígnem mikor már épphogy csak ment leállítottam és pihentettem egy fél órát. A motor oldalfala nagyon meleg volt.
Utánna újraindítottam és megint ment egy darabig de már fél óra után elkezdett belassulni. Sajnos nagyon nem értek hozzá, fogalmam sincs az előéletéről. Azt mondta az eladó hogy ebbe nem kell olaj csak sima benzin, sima benzint töltöttem bele. Beindításkor köp egy fehér, szürkés füstfelhőt de utánna majdnem füst nélkül üzemel, akkor is mikor fuldoklik. Van rajta mégegy nyílás, abban egy mérőpálca, gondolom oda kellene a motorolaj, a mérőpálca szerint a minimum szint van benne de van benne olaj is. Azt mondták ebbe sosem kell olaj, csak kar meghúz és úgytart, beránt és csak benzin kell semmi más. Hát gyanítom ez nem így van.
Most így nem merem üzemeltetni. Van a légszűrőnél egy tolókar, ha ezt elmozdítom a motor fele akkor begyorsul de később fél perc, 1 perc mikor hogy újra elkezd lassulni. Ja és nagyon rázkódik a kezdtetek óta pedig élesen kaptam.
Mi lehet a lassulás oka?
Válaszokat előre is köszi!
A motorborításon elől a gyertya fölött balra van egy számsor. Az sokat segítene. Vagy egy fotó. De, egy használt motornál akármit mond az eladó, légszűrőt, gyertyát, olajat illik cserélni. Olajat évente amúgy is kell. A benzinbe valóban nem kell olaj. De, a motorba nagyon fontos! És az olajszint fontos. Lehet már olyan benne az olaj, mint a szurok. Nem ken, nem hűt.
Egy karburátor pucolás sem ártana. Hirtelen ennyi.
280.02 írta: Az olaj állaga és színe is megfelelő és a minimum határt el is éri tehát nem hiszem hogy olaj gond lesz az. A számsort most sajnos nem tudom egyenlőre megmondani, csak majd mikor hazautazok a munkásszállóról. A légszűrő tiszta, a hiba a melegedéssel van összefüggésben. De ugye nem nagy hiba, tehát ha az olaj folyékony akkor nem sült be ugye?
Morgi írta:280.02 írta: Az olaj állaga és színe is megfelelő és a minimum határt el is éri tehát nem hiszem hogy olaj gond lesz az. A számsort most sajnos nem tudom egyenlőre megmondani, csak majd mikor hazautazok a munkásszállóról. A légszűrő tiszta, a hiba a melegedéssel van összefüggésben. De ugye nem nagy hiba, tehát ha az olaj folyékony akkor nem sült be ugye?
Hát, ha a színe is, meg az állaga is jó, szerinted, én akkor is feltölteném max-ra. Ez szóró olajzású, tehát az a jó, ha az olaj maxon van.
Valószínü, hogy nem sült be. Akkor megállt volna. És lehet tekerni, tehát forog. Saját magát hűti.
Szét kell szedni, megnézni, hogy a henger bordák között tiszta-e? Szelephézagot ellenőrizni. Ez macerás. De nagyon fontos. Ha nincs hézag, melegedés hatására elmegy a kompresszió. Csökken a teljesítmény, melegszik, beég a szelep.
km_ írta: Kitisztítottam a karburátort, ahogy a belinkelt videón mutatták, csak én biciklipumpát használtam levegő spray helyett. elég sok piszok volt abban a vájatban ahova az a kis szűrő (gyűszű szerű) megy be, Most már jó a fordulat, és nem is nagyon füstöl. Viszont eléggé forrósodik a motor, nem tudom hogy normális -e, korábban nem fogdostam.
km_ írta: Megtudná mondani valaki hogy milyen gyertya kell a briggs and stratton classic 35 fűnyíróba?
Annyit cserélgettem őket, hogy elfelejtettem melyik volt benne eredetileg. Van egy Champion j19lm típus azt hiszem ez lehetett.
Ezen kívül van
NGK BP6HS
NGK bpmr7a (ez úgynéztem 2 üteműbe való
nekszt írta: Sziasztok!
Nemrég vettem használtan egy MTD Black Line BL4046 típusú fűnyírót (motor típusa Briggs 450 Series; 148cc), idáig 3x használtam, ebből az első alkalommal semmi baj nem volt viszont az utóbbi 2 fűnyírásnál látszólag minden előzmény nélkül a motor "elveszti az erejét" és megáll!
Ezután csak nagyon nehezen hajlandó újra elindulni, de ekkor is nagyon erőtlen és a legkisebb fűcsomón újra lefullad... Ennek mi lehet az oka?
Az olajszint a tartományon belül van (vásárláskor nem cseréltem benne semmit), a gyertya az "első alkalommal" nem volt kormos, de a másodiknál már igen!
Előre is köszönöm a segítségeteket,
Norbi
Plaszlo írta:nekszt írta: Sziasztok!
Nemrég vettem használtan egy MTD Black Line BL4046 típusú fűnyírót (motor típusa Briggs 450 Series; 148cc), idáig 3x használtam, ebből az első alkalommal semmi baj nem volt viszont az utóbbi 2 fűnyírásnál látszólag minden előzmény nélkül a motor "elveszti az erejét" és megáll!
Ezután csak nagyon nehezen hajlandó újra elindulni, de ekkor is nagyon erőtlen és a legkisebb fűcsomón újra lefullad... Ennek mi lehet az oka?
Az olajszint a tartományon belül van (vásárláskor nem cseréltem benne semmit), a gyertya az "első alkalommal" nem volt kormos, de a másodiknál már igen!
Előre is köszönöm a segítségeteket,
Norbi
Üdv.
Ez egy nehéz kérdés, mert a használt gépeknek nincs ismert előélete, így kérdezni sem lehet sokat róla. A hiba behatárolásához ismerni kellene valamilyen szinten a gép előéletét.
Az ilyen jellegű elgyengülés lehet üzemanyag hiány, kevés benzint kap, valahol gond van a benzinellátással, vagy dugulás léphetett fel.
A rosszabbik lehetőség, ha megszorult a gép és emiatti kompresszióvesztés, vagy szoruló csapágy is okozza az erőnléti problémát.
Sajnos nem ritka, hogy csak annyira rakják rendbe az eladni kívánt gépet, hogy addig működjön, amíg eladják, utána nincs rá garancia, hisz használt áru.
Ha normálisabb helyről vetted, ahol adnak valamennyi garit, akkor hívd az eladót.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég