Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 37 / 91
Előző 1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 91 Következő
Plaszlo írta:
Linda29 írta: Üdv.Szét vet az ideg.Vétettünk egy nagy hibát.Kölcsön adtuk(eddig megbízható embernek,aki "látszólag" ért is hozzá) a 4 éves,tökéletesen működő (ment mint az óra) fűnyirónkat.Briggs Stratton 450series 148cc..Vissza hozta az illető és már nem tudtam vele füvet nyírni.El indítani el tudom.Egyszer csak lelassul,el kezd furcsán "zakatolva" menni majd pár perc után leáll.Olyan mintha nem kapna elég benzint és ezért leáll.Nem tudom.Azt mondta nála még jó volt és hogy nem nyúlt hozzá!Mi lehet a probléma?Itthon még orvosolható vagy forduljunk szerelőhöz(anyagilag nem állunk túl jól)?Olajat cseréltem.Nem lehet hogy rossz benzint rakott bele?Vagy hogy sokáig volt oldalra döntve,mert elég jól ki volt pucolva.Viszont ehhez sokáig döntve kellet lennie.Egyet most megtanultam soha többet nem adok kölcsön 100 Ft.nál nagyobb értékű cuccot!


Üdv.
Lehet sima dugulás is a porlasztóban, nem biztos, hogy akinek kölcsönadtad tette tönkre. Próbálj meg a szívatóval kicsit rásegíteni amikor elkezd "zakatolni". Ha ekkor életre kell, akkor vagy a porlasztóban van dugulás, vagy a membrán hibás.

Köszönöm a tanácsod!Megpróbálom.
Plaszlo írta: Gyakorlatilag menthető, de kérdés mennyi ideig volt víz alatt és mennyire volt szennyezett - sáros, iszapos - a víz. Szét kell szedni, kimosni alaposan, majd friss olajjal összerakni. Ha sokáig állt a vízben lehet némi korrózió is, de ez csak szétszedés után derül ki.
Szerviz tud mit csinálni vele, de erre a garancia sajnos nem vonatkozik. A biztosítóval kell rendezni, számla alapján.


Köszönöm a segítséget, már a szerelőnél van. Pénteken kiderül mi a helyzet vele. :roll:
Nobit írta:
Plaszlo írta:
nekszt írta: Sziasztok!

Nemrég vettem használtan egy MTD Black Line BL4046 típusú fűnyírót (motor típusa Briggs 450 Series; 148cc), idáig 3x használtam, ebből az első alkalommal semmi baj nem volt viszont az utóbbi 2 fűnyírásnál látszólag minden előzmény nélkül a motor "elveszti az erejét" és megáll!
Ezután csak nagyon nehezen hajlandó újra elindulni, de ekkor is nagyon erőtlen és a legkisebb fűcsomón újra lefullad... Ennek mi lehet az oka?
Az olajszint a tartományon belül van (vásárláskor nem cseréltem benne semmit), a gyertya az "első alkalommal" nem volt kormos, de a másodiknál már igen!


Előre is köszönöm a segítségeteket,
Norbi


Üdv.
Ez egy nehéz kérdés, mert a használt gépeknek nincs ismert előélete, így kérdezni sem lehet sokat róla. A hiba behatárolásához ismerni kellene valamilyen szinten a gép előéletét.
Az ilyen jellegű elgyengülés lehet üzemanyag hiány, kevés benzint kap, valahol gond van a benzinellátással, vagy dugulás léphetett fel.
A rosszabbik lehetőség, ha megszorult a gép és emiatti kompresszióvesztés, vagy szoruló csapágy is okozza az erőnléti problémát.
Sajnos nem ritka, hogy csak annyira rakják rendbe az eladni kívánt gépet, hogy addig működjön, amíg eladják, utána nincs rá garancia, hisz használt áru.
Ha normálisabb helyről vetted, ahol adnak valamennyi garit, akkor hívd az eladót.


Először is köszönöm a gyors választ! :)

Esetleg egy megbízható fűnyíró szerelő szakembert v. céget tud valaki ajánlani Fót, Mogyoród környékén? Esetleg Pesten?


Köszönöm,
Nobit


Sziasztok!

Úgy néz ki sikerült megoldani a problémát! :)
A hibajelenséghez még hozzátartozik, hogy a motor elindulása után a piros benzinadagoló gomb "behorpadt", beszívódott!

Végül nem vittem szervizbe, mert kicsit sokallottam a javítási költséget (riogattak komplett tank+porlasztó cserével 28k-ért + jav.), úgyhogy utánanéztem a problémának és remek youtube videót találtam a porlasztó tisztításról!
http://www.youtube.com/watch?v=ObEOfiBdSXk

Plusz sikerült az AGROFORG-nál beszerezni a szükséges alkatrészeket! :)
Az árak sztem. "nevetségesen "olcsók"!
Amit cseréltem:
- porlasztó membrán + tömítés
- karburátor tisztító spray

Amit azért cseréltem mert nem tudtam, hogy a karburátor tisztító spray "megeszi" a gumi alkatrészeket! :(
Basszus még a karburátor fekete festését is leszedte! Durva a cucc! :)
- tömítés a motor felé
- benzin adagoló gomb gomb+ ház

Ezután összeraktam és gyönyörűen működik! :)
"Plaszlonak" köszönöm a segítséget! :)

Csatolmányok

Üdv.
Örülök, hogy sikerült megoldanod a problémát, másrészt elszomorító, hogy rögtön teljes cserével foglalkoznak a szervizek.

Igaz nyugaton meg kidobják a még könnyen javítható gépeket és inkább vesznek újat. Ebből sokan jól élnek itthon. :wink:
Plaszlo írta: Üdv.
Örülök, hogy sikerült megoldanod a problémát, másrészt elszomorító, hogy rögtön teljes cserével foglalkoznak a szervizek.

Igaz nyugaton meg kidobják a még könnyen javítható gépeket és inkább vesznek újat. Ebből sokan jól élnek itthon. :wink:

Üdv.
Megint én vagyok.Tegnap próbálkoztam a fűnyíróval, az utcát lenyírni.Megfogadtam a tanácsod.Az-az érdekes amikor megnyomtam a szívatót,inkább lelassult.Nagyjából sikerült.Most nem állt le.De még mindig olyan furcsán megy.Mikor berántom minden oké és el is indul,aztán pár másodperc és lelassul meg elkezd olyan furcsán ("köpködni,zakatolni,köhögni") menni.Mintha nem lenne elég ereje a motornak elfáradna és le akarna állni.Mindegy,megpróbálok valakit keríteni aki megnézi hogy mi lehet a probléma.Csak attól félek hogy még rosszabb lesz ha hozzányúlnak!
Üdv.
Remélem, egy porlasztótisztítással megúszod, nem akarnak teljes porlasztócserét.
Sziasztok!
Ma egy ismerősöm azt mondta, hogy a Tecumseh motornál előfordul, hogy azért nem kap benzint, mert az egyik szelep koszos és azért nem szív át benzint a motorba.
Mi a véleményetek előfordulhat ez a probléma?
Annyira nyitva maradna a szelep, hogy nincs szívóteljesítmény?? Ez már nagyon durva lenne. Persze kérdés melyik motorról van szó, az enyém még hagyományos porlasztós, de ha membrán szívja fel a tankból a benyát, akkor elképzelhető, de akkor is nagyon beteg már az a motor.
A motor tecumseh bv133 úszó karburátoros.
Már kétszer kitakarítottam a karburátort nehezen beindul,de csak szivatóval megy, ha rátolom a gázt lé áll nem fűstől erő is van bene .Mikor indítom szivatóval meg néztem a gyertyát és teljesen száraz volt. Már nem tudom, mit kezdjek vele.
Úgy tűnik keveset kap, vagy falslevegőt valahol - tömítések, illeszkedések. Benzin hozzávezetés rendben van, tanksapkán szellőzőfurat tiszta?
Már jártam úgy, hogy a porlasztóban egy levegőjárat volt eldugulva, azt hittem gyárilag zárták le, de csak megkövesedett kosz volt. Én is kipucoltam 3-szor, míg észrevettem.
Köszönöm a segítséget! Akkor újra átnézem az egészet.
Üdvözlök mindenkit!
kézhez kaptam egy briggs motoros gépet de eléggé legyalultan. Kicsit elakadtam a dugattyú gyűrűk felrakásánál, ugyan is az egyik kompresszió gyűrű szélén van egy horony míg a másik sima. Kérdésem az lenne, hogy a hornyos gyűrű FHP-hoz közelebbi vagy távolabbi horonyba megy? és a gyűrű hornya merre FHP vagy AHP felé néz?
Üdv.
A felső a kompressziógyűrű, míg az alsó az olajlehúzó. Az olajat a dugattyúgyűrű az AHP felé menet húzza le, tehát úgy rakd fel, hogy ha lefele mozog a dugattyúgyűrű, az olajat maga alá gyűjtse a horonyba.

briggs-dugattyugyuru-3hp-garnitura-63363.jpg
briggs-dugattyugyuru-3hp-garnitura-63363.jpg (10.41 KiB) Megtekintve 12013 alkalommal.


Nem tudom milyen gyűrűt vettél hozzá, de a katalógus szerint nem olyan az olajlehúzó gyűrű, mint amit leírtál.

http://www.agroforg.hu/download/briggs.pdf

Robbantott alkatrészrajz:

[url]agromechanika.fotoprizma.hu/files/briggs%20classic.pdf[/url]
Üdv.
Van egy MTD 40PO benzinmotoros fűnyíróm, az a furcsa helyzet állt elő hogy hosszabb pihentetés (2-3 hó) után nem tudom használni.
Felöntöttem friss üzemanyaggal, 10 x nyomkodva a gumi szívatón elsőre indul, majd egyszerűen leáll. Megint nyomkodás, megint indul, megint leáll. Sajnos ez így megy 40-50 x mire beindul, de akkor is hullámzik a fordulat egy darabig aztán kisimulva szépen jár.
De ha leállítom, akkor pár óra várakozás után, ismételhetem az egészet előröl.
Mi lehet a baj? Még nem bontottam meg semmit rajta, gyári szerelésű a masina, pont most járt le a garancia is róla.
Üdv.
Úgy tűnik a benzinutánpótlásnál lehet valami baj. Ha membrános a porlasztó, akkor egy membráncsere valószínűleg segít, ha hagyományos, akkor érdekes kérdés. Akkor inkább kompresszióhiányra tippelnék, ami az első esetben is épp úgy előfordulhat, mivel a membránt is a motor által keltett kompresszióváltozás működteti.
A kompresszióhiány lehet gyűrűk, és/vagy dugattyú-henger kopása miatt (sajnos gyakran hallani erről), vagy főtengelyszimering hibája miatt. Az, hogy hosszabb üzem után "beáll" normálisra a motor, inkább az első hibára utal.
Előző 1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 37 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 9 vendég