Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 38 / 91
Előző 1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 91 Következő
Plaszlo írta: Üdv.
Úgy tűnik a benzinutánpótlásnál lehet valami baj. Ha membrános a porlasztó, akkor egy membráncsere valószínűleg segít, ha hagyományos, akkor érdekes kérdés. Akkor inkább kompresszióhiányra tippelnék, ami az első esetben is épp úgy előfordulhat, mivel a membránt is a motor által keltett kompresszióváltozás működteti.
A kompresszióhiány lehet gyűrűk, és/vagy dugattyú-henger kopása miatt (sajnos gyakran hallani erről), vagy főtengelyszimering hibája miatt. Az, hogy hosszabb üzem után "beáll" normálisra a motor, inkább az első hibára utal.


Nem tudom, hogy mi lehet a baj, de azt tudom, hogy összesen vagy 15 üzemórát használtam, tehát még azt sem lehet mondani, hogy szét van hajtva szerencsétlen.
Így én is gondban vagyok, 15 üzemóra még nem indokolna ilyen hibát. Esetleg valamilyen tömítettségi probléma lehet még, meglazult csavar, ami miatt falsot kap. Nézd át a porlasztót és környékét.
Sziasztok.
Van nekem egy AL-KO 46B classic fűnyíróm.Az a problémám hogy nehezen tudom beindítani.Minden alkalommal,a berántások során a gyertya úszik a benyában,ha pedig nagy nehezen elindul,durrog.Ma viszont nem tudom sehogy életre kelteni.Kb egy hónapja nem vágtam vele.Valami ötlet? Szikra van,ellenőriztem.
Szia.
Nem szívatod túl? Kevesebbel nem indul el?
Érdemes lenne a légszűrőt leellenőrizni és kitisztítani. Lehet egy új gyertya sem ártana... :roll:
Szia
Nem szivatom túl,próbáltam már mindenhogy.Van egy rotakapa nálunk(teljesen jól működő),ugyanilyen motorral,kivettem a gyertyát belőle és beraktam a fűnyírómba,de ugyan az.Melyik csavarral lehet a benzinadagolást kisebbre venni?
Ja és a légszűrőt is megnéztem,tök tiszta.A fűnyírót egy éve vettem újonnan!
Lehet még gyújtótekercs probléma is, ha a szikra részben a tekercsben, vagy a gyertyakábelben ugrik át (valahol letestel), akkor is nehézkes az indulás. Vagy menetzárlatos a tekercs és a névlegesnél kisebb szikrát tud csak csiholni a gyertyánál.
Üdv!
Fűnyírókat és kapálógépeket javítok. Főleg briggs és tecumseh motorokat. Sokat segítene ha valaki megtudná irni az új motor kompresszióját. Vettem egy kompressziómérőt, de leírást meg nem találok róla. Az öreg szakik ezt a titkot nem árulják el. Husqvarna szaküzletben megmértük egy vadi új 6 lovas briggs fűnyírómotorét 5.5 ig ment fel. (hidegen). Ez már egy támpont.
Segítséget előre is köszönöm!
A segítségeteket szeretném kérni!

Van egy MTD 40 PO jelzésű fűnyíróm. Kétéves darab. Az idei szezon előtti olajcsere, karburátor és légszűrő tisztítás után, az első rántásra indult, majd pár pillanat múlva leállt. Gondoltam ez az első makrancoskodás, csak a téli álomból való ébredés eredménye, de nem. Kb. a harmincadik beindul-leáll után, bele vetettem magam a fórumokba ahol olvasva a "regulátor" varázsszót, újra kimentem és vizuálisan ellenőriztem ennek a különleges kütyünek a működését. Amint berántottam a motort, szépen felpörög, a regulátor izé is mozgatja a pillangószelepet, de aztán le is áll. Kb. ez a pont ameddig belepiszkálok a saját fejemmel a dolgokba, innen már segítség kell. Van valakinek ötlete, hogy mit tudnék tenni az ügyben, hogy ez úgy működjön, ahogy eredetileg kitalálták?
Üdv!

A karburátor tisztítás pontosan mit érintett? Mennyire lett szétszedve, mit cseréltél, mit tisztítottál ki, stb. ?
Benzin van a porlasztóban?
Plaszlo írta: Üdv!

A karburátor tisztítás pontosan mit érintett? Mennyire lett szétszedve, mit cseréltél, mit tisztítottál ki, stb. ?
Benzin van a porlasztóban?


A karburátort levettem a helyéről és kompresszorral kifújtam. Minden járat átjárható, a légszűrő kitakarítva. Benzin van a porlasztóba, mert amikor nyomkodom a gumilabdát, túlfolyik. Szikra van. Benzin van. A motor mégsem jár, csak beindul és leáll. :(

Viszont ma azt vettem észre, hogy az olajszintem maximum fölött van. Amikor a nívót kitekertem, teljesen a menet tetejéig tele volt olajjal. Olyan mintha beledolgozna a karterbe. Valahol itt lehet a gond, szerintem, de nem biztos. Nincs olajom itthon, de ma veszek, és összehasonlítom a viszkozitásukat, lehet hogy ami benne van az már benzinnel dúsított lett. :(

Na, megnéztem rendesen és feleségemet is bevontam, hogy mondjon róla "szakvéleményt" :) Az orra alá dugtam a leszívott olajjal megtöltött edényt, hogy szaglássza meg. Szerinte kissé benzin szagú a dolog. Én is úgy éreztem, de nem voltam benne biztos, mert én azért benzineztem is és eltelíthette a szaglószervemet a benzingőz. Summa summarum, a visszavonhatatlan tény az, hogy a THORX motoros dolog egy rakás szar! Egy év intenzív, vagy két év normál használt és kész. Ezt azért merem kijelenteni, mert volt már Kínai fűkaszám egyszezonos, volt hátipermetezőm, ami szintén egy szezonos volt. Most ez a fűnyíró ami két szezont bírt ki. Szóval a kínai szarokra ne költsön senki, jó tanulság, tescós gagyit nem veszek többet. Inkább adok egy márkásért, sírva kétszer annyit, de nevetve használom, hússzor annyi ideig! Ez is olyan mint a kínai póló ha kimostad egyszer szélesebb lesz mint amilyen hosszú. Még felmosó rongynak sem jó, mert nem nedvszívó. Sajnálom hogy ekkora marha voltam és kellett az akciós átverés!
Összegzésként, csak annyit, nem tudom mi lesz a sorsa, de semmi jóra nem számítok azután, hogy benzin szagú az olaj. :(
Vélemény?
Milyen karburátor van ezen a motoron? A benzintankon ül, vagy külön van a tank a motor mögött és benzincsövön megy a benya a karbiba?
Amikor beindul, akkor füstöl és ha igen milyen a füst, fekete vagy kékes színű?
Az olajat amikor kicserélted, a szintet maximumra állítottad? Mert ha most jóval több van, akkor befolyik a benya a motorba valahogy. Ez lehet úszó fennakadás is, nem zárja el a benzin útját és a dugattyúgyűrűk mellett visszafolyik a karterbe (feltéve, ha úszós a porlasztó).
Plaszlo írta: Milyen karburátor van ezen a motoron? A benzintankon ül, vagy külön van a tank a motor mögött és benzincsövön megy a benya a karbiba?
Amikor beindul, akkor füstöl és ha igen milyen a füst, fekete vagy kékes színű?
Az olajat amikor kicserélted, a szintet maximumra állítottad? Mert ha most jóval több van, akkor befolyik a benya a motorba valahogy. Ez lehet úszó fennakadás is, nem zárja el a benzin útját és a dugattyúgyűrűk mellett visszafolyik a karterbe (feltéve, ha úszós a porlasztó).


Úszós és csövön kapja a naftát! A motor mögött van a tank. amikor beindul, füstöl kicsit kékesnek látom, de ez nem mérvadó. Relativ, hogy kinek mi a kék. :) Rögtön csinálok néhány képet róla.
Na meg is vagyok, itt vannak a képek:
Kép
Ma már ez sem igaz, nem indul sehogy. Illetve beindul, de leáll.
Kép
Itt látható a márkajelzés.
Kép
A karburátor helyzete a motoron.
Kép
Itt ugyan nem látszik, de tiszta benzin a kipufogó. :(
A regulátorkar mozgatásával hajlandó menni a motor, vagy csak felpörög és leáll?
Szedd le a légszűrőt és nézd meg, hogy a regulátor nyitva tarja-e a pillangószelepet. Alaphelyzetben teljesen nyitva kell tartania, a fordulat emelkedésével kezdi zárni.
Igen hajlandó volt menni régebben, de most felpörög és leáll. A szelepet mozgatja rendesen. :(

Azt hiszem, még egyszer szétszedem a karburátort és átnézem tüzetesen. Az ősszel kölcsön adtam, és lehet elkoszolták a tankot aminek következtében folyamatosan dugulás lép fel. Persze ez nem biztos hogy így van, de egy próbát megér mielőtt mérgemben kidobom végleg.
Előző 1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 38 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég