Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 39 / 91
Előző 1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 91 Következő
Kíváncsi vagyok jutsz-e vele valamire. Az elmondásod alapján úgy tűnik, mintha a főfúvóka lenne eldugulva, mert ha túlszívatod akkor hajlandó elindulni és ahogy elfogy a plusz nafta, leáll a motor.

A másik távolról sem kellemes megoldás, amit már több helyről olvastam és a szomszédom az MTD-jével szintén így járt, annyira gyorsan elkopik a motor, hogy nem érdemes javíttatni. A másik érdekes dolog ebben, hogy alig van átmenet a jó és a rossz állapot között. Neki csak elkezdett a fordulatszám össze-vissza mászkálni, aztán hiába tisztítás, beállítás, már nem lehetett beindítani, csak annyira mint neked.
Megoldódott!

A szomszéd rakott rá egy régi benzincsövet, mert állítólag ami rajta volt kirepedezett és eresztette a benzint!!!??? Nem tudom miért kellett neki kicserélni, mert szerintem semmi baja nem volt, na mindegy. A lényeg, hogy ahányszor kipucoltam a karburátort mindannyiszor rövid üzem után leállt.
A benzincsövet levettem és tettem rá egy másikat, amitől az összes eddigi problémám megszűnt. A mellékelt képen ugyan nem látszik de az ideg szétvetett ahányszor kipucoltam a főfúvókát, mindannyiszor egy halom szemét jött ki belőle.

Kép
Kép

Olyan hibája volt amire álmomban sem gondoltam volna, ha nem jön át a szomszéd, hogy "mit nyekergetem annyit már azt a szerencsétlen gépet" felkiáltással. Aztán rövid öt perc alatt kiderült a turpisság, és már mehet is kaszálni a gép! :)
Akkor szerencsére az első tippem jött be. :D Tegyél a porlasztó elé egy pár száz forintos üzemanyagszűrőt ha elfér, ne legyen több gond ebből.
Jártam már én is így, háromszor szedtem szét a porlasztót, míg végre sikerült a főfúvókát teljesen kitisztítani.
Ezért kérdeztem, pontosan mit tisztítottál ki a porlasztóban. Sajnos az ilyen háttérinfók nélkül elég nehéz hasznos, célirányzott tanácsot adni. :?
Köszönöm a segítséget, nélküled biztos feladtam volna. :)
Szívesen!
Ezek mind jó példák másoknak is, hogy a legtöbbször a részletekben rejtőzik az ördög. Olyan dolgok okozhatnak problémát, amire nem is gondol az ember. Mindnyájan tanulunk belőle. 8)
Kedves Ezermesterek!
ELEKTROMOS fűnyíró motorjának tisztításával/karbantartásával kapcsolatban tudna nekem valaki hasznos tanácsokat adni? :)
Neten nem igazán találtam erről infót, talán csak annyit, hogy ilyesmire nincs szükség. Tényleg nincs? Így is, úgy is tönkre megy pár éven belül? Vagy van valami lötyi, ami meghosszabbítaná a motor élettartamát?

Ugyanis darabjaira szedtem egy nagyon koszos fűnyírót, s minden részét lemostam. A motort is kicsavaroztam belőle. Nyilván ezt nem raktam bele egy vödör vízbe és brigéciolba sem :), csak száraz fogkefével és nedves ronggyal tisztítgattam ahol értem. Meg porszívóval. Mit tudom is én, hogy mit szabad vele tenni és mit nem... Viszont tele belül van így is leragadt porral. Látszik. Pfúj. :lol: Érdemes vele valamit kezdeni, vagy nem árt a por a gépnek? Vagy ha nem is letisztítani, csak arra a rézizére valami spricni, meg a közepébe, hogy jobban pörögjön-forogjon...? Olyasmire gondoltam, mint wd40 vagy műszerolaj, vagy ... nem is tudom, nem akarok túl nagy hülyeséget írni.
Inkább kérdezek!
Mit szabad és hova és mit tilos?

Esetleg a motoron is van még 4 csavar, szedjem szét azt is? :roll:
Így néz ki szerencsétlen, megpróbálok fotót csatolni:
fűnyírómotor.jpg
fűnyírómotor.jpg (429.35 KiB) Megtekintve 12952 alkalommal.
Üdv!

Én nem látom ebből a szögből különösebben elkoszolódottnak, de ha nagyon zavarja, ugyan szétszedheti a motort, de mind a két pajzson, mind a állórészen érdemes összejelölni, melyik hova tartozott. Viszont ekkor mindenképpen vagy az elején lévő felfogatást, vagy a végén lévő ventilátort le kell szerelni. Mivel aszinkron motorról van szó ezekben leginkább, ebben mozgó alkatrész - kefe, kommutátor - nincs. Ha zavarja a kosz legegyszerűbb szárazon egy fogkefével a látható részeken megdörzsölni és egy erős légsugárral átfúvatni. Ha felmerülne a gyanú, hogy az egyébként zárt csapágyazás nem tökéletes, akkor döntenék én a csapágycsere miatt a szétszedésben. Viszont egy kotyogó csapágy hirtelen megszorulva, akár a pajzsot is elrepesztheti, ami a motor tönkremeneteléhez vezet. Ha nincs ilyen gond, akkor a tisztítást követően össze lehet szerelni.
Még a kontaktusokat - kondenzátor csatlakozás pl. - finom műszerolajjal bevonnám, hogy az réz korrodálását megelőzzem.
Nem vigasztalásul, de ezek a motorok előbb mennek attól tönkre, hogy menetközben a kés nekiütődve egy kőnek, vagy drótot felkapva elgörbül a tengelye, és ezt kiegyengetni már sokkal körülményesebb. Egyébként nálam is elektromos fűnyíróval röpköd az asszony a kertben, már évek óta, hogy lekopogjam, bár minden évben szezon végén átfúvatom, de többet eddig nem tettem vele, gyakorlatilag működőképes a mai napig.
Röviden ennyi.
További szép napot!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Üdv Mindenkinek!

A következő a problémám. A3.5 hp Briggs and Stratton fünyíróm elkezdett működés közben erősen fehéren füstölni. Kompresszió van, működik, csak elködösíti az udvart és elfogyasztja az olajat. Előzőleg dugattyúgyűrűket cseréletem rajta, mivel az előző szezont gyűrűtöréssel fejezte be. Az új gyűrűkkel történő összerakás után is ugyan ezt produkálja. Pöccre indul, kompresszió van, működik, lehetne vele nyírni, csak nem lehet mellette megmaradni mert olyan ködöt produkál. Lehet, hogy nem jól raktam bele a gyűrűket, vagy a szelepeknél lehet valami gubanc?
Üdv!

Lehet az olajlehúzó gyűrűt fordítva raktad bele és nem a forgattyúsház felé húzza le az olajat, hanem az égéstér felé nyomja, ahol elég, ezért füstöl. A másik ami még elképzelhető, a gyűrűtörés mély karcot ejtett a hengerfalon és az ott megmaradó olaj ég el. Bár szerintem ez kevesebb füsttel járna.
Ha a szelepekkel lenne gond, akkor a kompresszióból éreznéd.
jmedvegy írta: Üdv!

Én nem látom ebből a szögből kül...


Köszönöm a választ! El is rettentem a szétszedéstől, viszont elbizonytalanodtam a nem szétszedést illetően.
A csapágy számomra ismeretlen terület, bicikliben sem mertem eddig piszkálni. Ha erről a fűnyírómotorról leszedem a néyg csavart, akkor nem fog rögtön szanaszét hullani a belső része? Vagy minden stabilan van benne? Talán szét se tudnám szedni?! Szóval gőzöm sincs hogy nézhet ki belül, ezért elsőre úgy döntöttem, nem szedem szét.

No de...
-Hogy merülhet fel a gyanú, hogy nem tökéletes a csapágy?
-És mégis miből tudhatom, hogy kotyog és megszorulhat?
...
Amikor fogom a motort és másik kezemmel a ventilátornál fogva tekerem a közepét, akkor egyik irányba simán forog. A másikba viszont nehézkesen... Elsőre kiad egy hangot (pont azt mondja, hogy "koty" :) ), utána szorul, majd megy, majd a következő körben újra szorul, és így tovább. Ha meg ide-oda forgatom, akkor meg többször mondja, hogy koty és utána mindig szorul, mint a vízcsap elzáráskor.
?
Ez most normális és semmi baja, mert valaminek fékeznie kell odabent és csak én aggódom túl?
Vagy netán ez utalna arra, hogy nem tökéletes a csapágy?
Avagy amire én gyanakodtam, hogy kosz van benne és tényleg alaposabban ki kéne takarítani vagy valami lötyit odafolyatni...?

Hogyan tovább?

(Egyébként ez lesz a 7. szezonja a fűnyírónak.)
Üdv!
A csapágyat a hangjáról is fel lehet ismerni, csúnya surrogó, búgó hangot ad menet közben. Kézzel forgatva is érezni lehet, hogy simán csendesen fut, vagy zajosabb, kotyogósabb. A tengelye oldalirányban elmozgatható, akkor biztos kopott a csapágy.
A jobb elektromos fűnyírókon van fékrendszer, ami kikapcsolás után lefékezi a motort és ezzel együtt a vágókést. Indításkor egy hangosabb kattanásról lehet felismerni a létezését, vagy ha leálláskor hamar leáll a fűnyíró. Ha nincs fékezés, leállítás után még fél perc múlva is pöröghet a kés. Nagyon veszélyes!

A motorba ne folyass semmilyen lötyit, sűrített levegővel általában ki lehet fújni a nem túl makacs szennyeződéseket.
arpimester írta: Üdv Mindenkinek!

A következő a problémám. A3.5 hp Briggs and Stratton fünyíróm elkezdett működés közben erősen fehéren füstölni. Kompresszió van, működik, csak elködösíti az udvart és elfogyasztja az olajat. Előzőleg dugattyúgyűrűket cseréletem rajta, mivel az előző szezont gyűrűtöréssel fejezte be. Az új gyűrűkkel történő összerakás után is ugyan ezt produkálja. Pöccre indul, kompresszió van, működik, lehetne vele nyírni, csak nem lehet mellette megmaradni mert olyan ködöt produkál. Lehet, hogy nem jól raktam bele a gyűrűket, vagy a szelepeknél lehet valami gubanc?



Köszönöm a választ!

A vadonatúj olajlehúzó gyűrű több darabba volt törve, ezért füstölt. Így visszatettem egy korábbi olajlehúzót, ezzel csak kicsit füstöl. A sürgős fűnyírási problémámat ideiglenesen megoldottam. Eddig 2 helyről rendeltem hozzá gyűrűgarnitúrát, két különböző készletet kaptam. Az olajlehúzó eddig mind a két garnitúrában egy kalap sz...rt sem ért. Az egyik kinyúlott mint a gatyagumi, a másikat meg most szedtem ki darabokban. Milyen gyűrűket érdemes rendelni? és honnan?
Plaszlo írta: A jobb elektromos fűnyírókon van fékrendszer, ami kikapcsolás után lefékezi a motort és ezzel együtt a vágókést. Indításkor egy hangosabb kattanásról lehet felismerni a létezését, vagy ha leálláskor hamar leáll a fűnyíró. Ha nincs fékezés, leállítás után még fél perc múlva is pöröghet a kés. Nagyon veszélyes!


Jó, akkor van benne fékrendszer, mert rögtön leáll, ez biztos.
:?: És akkor ez a fékrendszer okozza azt, hogy egyik irányba nem tekeredik olyan könnyen, hanem körönként egy szakaszon mindig megszorul???????????????? Tuti nem kosz, fűszál vagy valami zsineg szorult bele? Vagy "jmedvegy" által említett csapágy sem okozhat ilyet?

(Nagyon brutális surrogó hangja még nincs, de tavaly már jóval hangosabb volt a normálisnál, ezért is álltam neki alaposan letakarítani.)
(Ja és oldalirányba szerintem nem mozog/lötyög semmi.)
arpimester írta:
A vadonatúj olajlehúzó gyűrű több darabba volt törve, ezért füstölt. Így visszatettem egy korábbi olajlehúzót, ezzel csak kicsit füstöl. A sürgős fűnyírási problémámat ideiglenesen megoldottam. Eddig 2 helyről rendeltem hozzá gyűrűgarnitúrát, két különböző készletet kaptam. Az olajlehúzó eddig mind a két garnitúrában egy kalap sz...rt sem ért. Az egyik kinyúlott mint a gatyagumi, a másikat meg most szedtem ki darabokban. Milyen gyűrűket érdemes rendelni? és honnan?


Nem tudom melyik gyártmányé helyettesítheti az MTD gyűrűit, de meg lehet próbálni Briggs alkatrészek között keresni, hátha van méretazonos darab.

Néhány ötlet a Google kínálatából: :wink:

http://www.dugattyubolt.hu/listaz.php?kat=GYURU&tnev=Gy%FBr%FBk&klikk=27
http://www.belcord.hu/dugattyugyuru-gyartas.html
http://www.dugattyu.hu/termekek_kertigep_dugattyu.html
Mondjuk Mari írta: Jó, akkor van benne fékrendszer, mert rögtön leáll, ez biztos.
:?: És akkor ez a fékrendszer okozza azt, hogy egyik irányba nem tekeredik olyan könnyen, hanem körönként egy szakaszon mindig megszorul???????????????? Tuti nem kosz, fűszál vagy valami zsineg szorult bele? Vagy "jmedvegy" által említett csapágy sem okozhat ilyet?

(Nagyon brutális surrogó hangja még nincs, de tavaly már jóval hangosabb volt a normálisnál, ezért is álltam neki alaposan letakarítani.)
(Ja és oldalirányba szerintem nem mozog/lötyög semmi.)


Nem tudom a gépedben konkrétan hogyan oldották meg a forgórész fékezését, kommutátoros motornál viszonylag egyszerű elektromos ellenáramú fékezést alkalmaznak, de ez aszinkron motor, így mechanikusan kell lefékezni. Ha jól emlékszem, a motor bekapcsolásakor a mágneses tér megemeli a forgórészt és így eltávolodik a fékezőtányéroktól. Tulajdonképpen a forgórész + a penge súlya fékezi kikapcsolt állapotban.
Ha már kezd hangosodni, akkor lehet értelme a csapágyakat kicserélni. Ehhez le kell szerelni a tengelyéről mindent és szét kell szerelni a motort az oldalán lévő csavarok oldásával. A csapágyak vagy a tengelyen maradnak és akkor csapágylehúzóval tudod leszedni, vagy bennmaradnak a csapágyfészekben és akkor ki kell ütni belőle. Melegítéssel meg lehet könnyíteni a kiszerelést. Például a csapágyfészket gyorsan felmelegíted hőlégfúvóval úgy, hogy a csapágynak még ne legyen ideje átmelegedni és akkor néha magától is kiesik, vagy könnyű lesz kiütni.
Előző 1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 39 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég