Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 41 / 91
Előző 1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 91 Következő
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy briggs quantum xm 60 motorom fűnyírón és az alapjárata ingadozik, regulátoros vmi játszik pillangószeleppel. Szelepeket (Szívó ,kipufogó) kitakarítottam.

Válaszokat előre köszönöm.
Üdv!

Köszönöm a válaszod. Tehát akkor én voltam a balfék. :( Utána még beindítottam kicsit, füstölt rendesen kb 10 másodpercig, aztán kitisztult, de le is állítottam. Ebből gondolom, hogy talán nem ment tönkre.
Azon kívül, hogy utántöltöm az olajat, van még teendőm? Véleményed szerint okoztam-e valami károsodást? Le is eresszem az előző olajat (elvileg friss volt), vagy elég csak utántölteni? Azt hogy érted, hogy rosszabbul is járhattam volna?
A nagy képeket én is észrevettem, de sajnos későn, elnézést érte.
Előre is köszönöm a választ.
st6969 írta: Üdv!

Köszönöm a válaszod. Tehát akkor én voltam a balfék. :( Utána még beindítottam kicsit, füstölt rendesen kb 10 másodpercig, aztán kitisztult, de le is állítottam. Ebből gondolom, hogy talán nem ment tönkre.
Azon kívül, hogy utántöltöm az olajat, van még teendőm? Véleményed szerint okoztam-e valami károsodást? Le is eresszem az előző olajat (elvileg friss volt), vagy elég csak utántölteni? Azt hogy érted, hogy rosszabbul is járhattam volna?
A nagy képeket én is észrevettem, de sajnos későn, elnézést érte.
Előre is köszönöm a választ.


Üdv!
Nem voltál balfék, csak félreértetted, nem ismerted a "szabályokat". Ha beindult és kipöfögte magát, akkor tölts utána olajat és használd nyugodtan.

Vegyük csak azt, hogy fejreállítva kiakad(hat) a regulátor és akkor nincs fordulatszám szabályzás, lehet szétszedni a motort.
talaberferenc írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy briggs quantum xm 60 motorom fűnyírón és az alapjárata ingadozik, regulátoros vmi játszik pillangószeleppel. Szelepeket (Szívó ,kipufogó) kitakarítottam.

Válaszokat előre köszönöm.


Általában keverékszabályozási gond szokott lenni, ha kicsit szegényebb a keverék, akkor nehezen veszi a gázt, ezért a regulátor nem tud finoman szabályozni. Ilyenkor ingadozik az alapjárati fordulatszám, míg terhelésen - nagyobb gázállásnál - már nem szól bele az alapjárati rendszer.
Plaszlo írta:
talaberferenc írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy briggs quantum xm 60 motorom fűnyírón és az alapjárata ingadozik, regulátoros vmi játszik pillangószeleppel. Szelepeket (Szívó ,kipufogó) kitakarítottam.

Válaszokat előre köszönöm.


Általában keverékszabályozási gond szokott lenni, ha kicsit szegényebb a keverék, akkor nehezen veszi a gázt, ezért a regulátor nem tud finoman szabályozni. Ilyenkor ingadozik az alapjárati fordulatszám, míg terhelésen - nagyobb gázállásnál - már nem szól bele az alapjárati rendszer.


Hello! Mindig beleszól és játszik az alapjárattal hidegen melegen is hidegen nehezen is indul mert első rántásra beindul jár 2mp és leáll 5-6 rántásnál tudja tartani magát ingadozva....
talaberferenc írta: Hello! Mindig beleszól és játszik az alapjárattal hidegen melegen is hidegen nehezen is indul mert első rántásra beindul jár 2mp és leáll 5-6 rántásnál tudja tartani magát ingadozva....


Alapjáraton. De terhelésen is ingadozik a fordulatszám?
Plaszlo írta:
talaberferenc írta: Hello! Mindig beleszól és játszik az alapjárattal hidegen melegen is hidegen nehezen is indul mert első rántásra beindul jár 2mp és leáll 5-6 rántásnál tudja tartani magát ingadozva....


Alapjáraton. De terhelésen is ingadozik a fordulatszám?



Igen! Mindig játszik fordulattal.
talaberferenc írta:
Igen! Mindig játszik fordulattal.


Ilyenkor jöhetnek a standardok: légszűrő, porlasztó ellenőrzés, tisztítás, beállítás, majd a regulátor és rudazatának ellenőrzése, nem szorul-e valahol, esetleg valami kosz, fűmaradvány akadályozza a működésében.
Erőnlétileg hogy áll a motor? Megfelelő a teljesítménye, kompresszió nem túl gyenge?
Plaszlo írta:
talaberferenc írta:
Igen! Mindig játszik fordulattal.


Ilyenkor jöhetnek a standardok: légszűrő, porlasztó ellenőrzés, tisztítás, beállítás, majd a regulátor és rudazatának ellenőrzése, nem szorul-e valahol, esetleg valami kosz, fűmaradvány akadályozza a működésében.
Erőnlétileg hogy áll a motor? Megfelelő a teljesítménye, kompresszió nem túl gyenge?



Karburátort kitisztítottam levegővel kifújattam.... regulátor biztos nem szorul úgy rángatja hogy csak na...:S Beállíttatás????? karburátornál csak pillangószelep helyzetét lehet állítani...:S Keverék állítócsavar nincs... Kompresszió 8,5 bar első rántásra beindul csak meg áll. menet közben nem erőtlen terheléskor sem csak kapkodja a fordulatot állandóan....
Nézd, látatlanban nem tudom milyen karburátorral szerelték, a neten talált képek eltérhetnek a valóságtól.
Biztos vagyok benne, hogy valamilyen keverékképzési gond lesz. A leírásodból arra következtetek, hogy membrános porlasztója van. Membránt cseréltél már? Az is közrejátszhat az ingadozó fordulatszámhoz.
Plaszlo írta: Nézd, látatlanban nem tudom milyen karburátorral szerelték, a neten talált képek eltérhetnek a valóságtól.
Biztos vagyok benne, hogy valamilyen keverékképzési gond lesz. A leírásodból arra következtetek, hogy membrános porlasztója van. Membránt cseréltél már? Az is közrejátszhat az ingadozó fordulatszámhoz.



Membrán??? Egy műanyag úszó állítja benzinszintet. Vagy te mire gondolsz membrán alatt induláskor be kell neki "priccketni" az membrán elven működik... csak kézi:D

Pár kép karburátorról.

http://kepfeltoltes.hu/view/140408/DSC_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140408/DSC_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140408/DSC_ ... es.hu_.jpg


Válaszokat köszi!
Azok a porlasztók membránosak, amik a benzintankon ülnek. Ez a képek alapján nem membrános, hanem úszós.
Kezdek kifogyni az ötletekből. Gondot okozhat, ha a porlasztó tömítése nem tömít rendesen - fals levegőt kap -, de ilyen masszív lerakodással körülötte kevéssé hihető. Ha ez sem jön be, passzolok. :(
Ha még eszembe jut valami, akkor írok.
Plaszlo írta: Üdv!
Nem voltál balfék, csak félreértetted, nem ismerted a "szabályokat". Ha beindult és kipöfögte magát, akkor tölts utána olajat és használd nyugodtan.

Vegyük csak azt, hogy fejreállítva kiakad(hat) a regulátor és akkor nincs fordulatszám szabályzás, lehet szétszedni a motort.


Hello!
Lehet, hogy mégiscsak rosszul jártam... :(
Utántöltöttem az olajat, és beindítottam. Pöccre indult, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy magasabb a fordulatszáma, mint előtte. Nem mernék rá megesküdni, de félő.
Ki tudom ezt valahogy deríteni?
Amúgy dolgoztam ma vele, tette a dolgát, nem füstölt...
Köszönet
Üdv!

Milyen olajat töltöttél bele? Bár ettől nem változhat a fordulatszáma.
Mennyire változott a fordulatszáma? A légszűrőház előtt van egy kis kar (nyíl mutatja), amivel szerény mértékben állítani lehet a fordulatszámot.

briggs450.jpg
briggs450.jpg (35.03 KiB) Megtekintve 9312 alkalommal.

Ha ez nem segít, a légszűrőházat (a tetején lévő csavart kicsavarva) levéve ellenőrizd le a regulátor rudazatát, hogy minden a helyén legyen, könnyen mozogjon. A felfordítás miatt elképzelhető, hogy valami nem a helyére került, felakadt, beakadt, valami közé esett, stb.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy Tecumseh Prisma 37-es fűnyíróm, klasszikus eset, munka közben megállt, semmi hang, semmi füst, többé nem indult be. A gyertya nyíláson nem éreztem hogy lenne kompresszió, levettem a hengerfejet, és olyat láttam amit nem kellene: a szívó szelep folyamatosan nyitva volt. Oldalt a kis szelep deknit leszedtem, gondoltam eltörött a szelep rugó, ne nem, megmozgattam és vissza ment a helyére a szelep. Gondoltam "hurrá" ennyi volt a gond, Össze szereltem, indítás, második rántásra be is indult minden ok 1 percig :(
Hengerfej le ugyan az a helyzet mint előbb. Szerintetek mi lehet a gond, szét kell szerelni az egész motort, valaki járt már Így?
Köszönöm a tud valaki segíteni!
Előző 1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 41 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég