Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 43 / 91
Előző 1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 91 Következő
Sziasztok ! Örököltem egy THORx35 motorral szerelt fűnyírót.Nagyon keveset volt használva. Induláskor fura fémes hangot hallatott, de utána működött szépen. Később egyre nehezebb lett az inditás 2-3 kemény fémes hang, a behuzó vezetéket visszarántja. A végén már szinte kiszakította a kezemből, és borzasztó fémes hanggal indult. Na itt a vég, szétszedtem, hátha találok valami nem odavaló vagy törött alkatrészt. Gyerek koromban a Komár mopedemet ezerszer szedtem szét és raktam össze. Ment is a dolog amig nem jutottam a vezérlés műanyag fogaskerekéhez. Azt hittem csak egyféleképpen lehet visszatenni, elfelejtettem összejelölni.Összeszerelésnél jöttem rá hogy mekkorát tévedtem. Ugyan összeszereltem de sajnos nem indul, gyanus hogy rossza vezérlés. Az eredeti hibajelenségre van e ötletetek, illetve az összejelölés gyárilag hogy vehető érszre. Sajnos a fórum mint segítség is későn jutott eszembe, de talán nem túl későn!
ELőre is köszönöm ha valaki ötlettel segít.
Sziasztok!

Néhány hete vásároltam egy új Honda HRX 537 VKEA típusú fűnyírót. A gép nagyon szuper, nagyon tetszik :-). Lassan letelik az 5 órás üzemidő és szeretném lecserélni az olajat. Elolvastam a kezelési útmutatót és meglepődtem azon, hogy az olaj leeresztése nem a gép alján olajleeresztő csavar kitekerésével történik, hanem egész egyszerűen úgy, hogy a benzincsapot el kell zárni, az olajsapkát kicsavarni és a gépet benzintankkal fölfelé oldalra dönteni. A youtube videók is ezt a fajta módszert mutatják be. Szerintetek így biztos kimegy az összes régi olaj, illetve a jól bevált módszer, azaz "alul leengedem az olajat" nem is lehetséges?

A másik kérdésem, hogy Honda olajat szeretnék beletenni, de egyelőre nincs készleten. Érdemes várni, hátha találok egyet valahol vagy nyugodtan beletehetek más, a paramétereknek megfelelő kerti gépekhez való olajat is?

A válaszokat előre is köszönöm :-).
Üdv!

1., Ez az új módi, az új gépek többségén már ez az olajcsere módja. Hogy jó? Nem, de valószínűleg azért lett ilyen, mert így nem a kés "hatáskörében" kell matatni az olajcseréhez. Nem tartom kizártnak, hogy egy-két baleset már történt így. :roll:

2., Ha nem garancia feltétele a gyári olaj, akkor nyugodtan használhatsz más gyártmányú motorolajat is:
http://olajborze.hu/Castrol_Garden_4T_10W30_1_liter
http://www.lomenaruhaz.hu/spd/13006096/MOTOROLAJ-MOL-DYNAMIC-G-4T10W-30-06L
http://www.megatool.hu/muszaki_segedanyagok_62/olaj_motorolaj_159/viking_sae30_motorolaj_06l_1845
http://www.megatool.hu/muszaki_segedanyagok_62/olaj_motorolaj_159/honda_10w30_apisj_motorolaj_1l_1847

de használhatsz bármilyen minőségi 10W30 autóba való motorolajat is.
[i]
Plaszlo írta: Üdv!

1., Ez az új módi, az új gépek többségén már ez az olajcsere módja. Hogy jó? Nem, de valószínűleg azért lett ilyen, mert így nem a kés "hatáskörében" kell matatni az olajcseréhez. Nem tartom kizártnak, hogy egy-két baleset már történt így. :roll:

2., Ha nem garancia feltétele a gyári olaj, akkor nyugodtan használhatsz más gyártmányú motorolajat is:
http://olajborze.hu/Castrol_Garden_4T_10W30_1_liter
http://www.lomenaruhaz.hu/spd/13006096/MOTOROLAJ-MOL-DYNAMIC-G-4T10W-30-06L
http://www.megatool.hu/muszaki_segedanyagok_62/olaj_motorolaj_159/viking_sae30_motorolaj_06l_1845
http://www.megatool.hu/muszaki_segedanyagok_62/olaj_motorolaj_159/honda_10w30_apisj_motorolaj_1l_1847

de használhatsz bármilyen minőségi 10W30 autóba való motorolajat is.
[/i]

Köszönöm a választ. Egyébként azért tartom furcsának ezt az olajcsere módit, mert vasárnap fűnyírás után gumikesztyűvel úgy takarítottam le a gép alját, mintha olajat cseréltem volna, vagyis elzártam a benzincsapot és tankkal felfelé oldalra döntöttem. Nem sok benzin maradt benne, de a maradék szépen kifolyt a gép házára és még a levegőszűrő is egy kicsit benzines lett. Szóval az olajcserét üres tankkal akarom elvégezni.

Az üzlet ajándék olajjal szállította, de az sem Honda olaj volt, hanem MTD márkájú 10W30 tulajdonságú, úgyhogy nem hinném, hogy a Honda olaj garanciális feltétel. A Honda olajhoz való ragaszkodás az én "hülyeségem". 3 év garancia van rá, amelynek a feltétele, hogy évente egyszer el kell vinni Honda szervizbe. Csak remélem, hogy az, hogy 5 óra után én és nem a szerviz cseréli az olajat, az nem jelenti azt, hogy elvesztem a garanciát, meg igazából ez egy "láthatatlan" beavatkozás. Meg macerás is lenne elvinni, mert akkora a gép, hogy nem fér be a kocsiba. De természetesen az évi 1 szervíz tervbe van véve.

700 négyszögöles területet nyírtam le vele a hétvégén és ez most nem a reklám helye, de iszonyat jó gép, egy élmény vele dolgozni, már alig vártam, hogy füvet nyírhassak :-). Nagyon erős a motorja, nem hozza zavarba a nagy, sűrű fű sem. Külön tetszik, hogy nem kell mulcsozókészlettel bajlódni és egy mozdulattal beállítahatom, hogy a nyesedékből mennyi menjen a talajra és mennyi a zsákba :-). Aki megteheti és nagy területe van, annak nagyon ajánlom :-).
Takarításnál a háta - tolókar - felé döntsd amíg engedi (fűgyűjtő nélkül), akkor elvileg nem folyik ki semmi. Igaz ilyenkor nem annyira kényelmes a tisztítás, mert nehezebb hozzáférni.

Az árát elnézve, egy átlag méretű kerthez ebből 2-3, tip-top önjárós McCulloch fűnyírót lehetne venni. 8)

Határeset ugyan, de ekkora területre már inkább kistraktor dukálna. :wink:
Plaszlo írta: Takarításnál a háta - tolókar - felé döntsd amíg engedi (fűgyűjtő nélkül), akkor elvileg nem folyik ki semmi. Igaz ilyenkor nem annyira kényelmes a tisztítás, mert nehezebb hozzáférni.

Az árát elnézve, egy átlag méretű kerthez ebből 2-3, tip-top önjárós McCulloch fűnyírót lehetne venni. 8)

Határeset ugyan, de ekkora területre már inkább kistraktor dukálna. :wink:


Köszönöm a tippet, legközelebb a takarítást ezzel a módszerrel fogom elvégezni :-). Egyébként akciósan vettem, 236.000.-Ft ba került, a listaára 275.000.- Ft, de mindig lehet találni olcsóbban.

És valóban a McCulloch M56-os fűnyírót csaknem a feléért, 132.000.-Ft-ért adják, cserébe önjáró és mulcsozni is tud. Ami nagyon nagy piros pont, hogy ugyanaz a Honda GCV 190-es motor van benne,mint az én szerzeményemben :-). Noha nem használtam még sokat a gépet, de az az érzésem, hogy ez a motor nem fog könnyen letérdelni, főleg ha rendesen karbantartjuk. Szóval ha valaki komoly gépet keres, de nem akar csillió pénzt fizetni egy Hondáért az M56-ost bátran merem ajánlani a motorja miatt. Én viszont még ennek tudatában sem bántam meg, hogy a Hondát vettem a Clip Director rendszere miatt, amely lehetővé teszi, hogy eldöntsem, hogy mennyi nyesedék menjen a talajra és mennyi a zsákba :-). Egyelőre csak mulcsozok,mert azt akarom, hogy sűrűbbé váljon a gyep, de később ennek a funkcciónak hasznát fogom tudni venni.

Először egyébkként meglepődtem és egy kissé csalódott voltam, hogy nem lehet a motornak az erejét, illetve ezzel együtt a kés sebességét változtani, de a használat közben egyáltalán nem éreztem, hogy szükség lenne a forgási sebességen bármit is változtatni :-).

A tratkor lenne a legideálisabb megoldás, de a hatékony használatához túl sok a bokor és a fa, meg a szűk hely ahová nem fér be, így marad a fűnyíró :-(.

Még egy gyors kérdés: azt mennyire kell komolyan venni, hogy a kés körüli matatás előtt a gyertyapipát le kell húzni? Én a korábbi gépen sem húztam le és ezen sem tudom elképzelni, hogy bármi baj történhet, hogy csak úgy beinduljon a motor.
Az emberi butaság végtelen és néha még azon is túl tesz. Ezért a gyártók kénytelenek - hogy saját hátsójukat is védjék -, a lehető legbiztonságosabb megoldásokat előírni. Levett gyertyapipával elég kicsi az esélye a fűnyírónak, hogy beinduljon tisztítás közben.
Elég egy kétbalkezes segítő, és már bekövetkezhet a baj. Sokaknak halvány lila gőzük sincs a gép működéséről és veszélyeiről (abban a boldog tudatban élnek, hogy a gép csak a fűnek árthat), így előállhatnak olyan kombinációval, amitől a matatás közben pöffen egyet a motor és máris eltöri az ujját a kés. Ez levett gyertyapipával nem fordulhat elő. :wink:

Jó kis gép a leírások alapján, ha vigyázol rá, sokáig bírni fogja. :wink: Használd egészséggel és örömmel! :D
Plaszlo írta: Az emberi butaság végtelen és néha még azon is túl tesz. Ezért a gyártók kénytelenek - hogy saját hátsójukat is védjék -, a lehető legbiztonságosabb megoldásokat előírni. Levett gyertyapipával elég kicsi az esélye a fűnyírónak, hogy beinduljon tisztítás közben.
Elég egy kétbalkezes segítő, és már bekövetkezhet a baj. Sokaknak halvány lila gőzük sincs a gép működéséről és veszélyeiről (abban a boldog tudatban élnek, hogy a gép csak a fűnek árthat), így előállhatnak olyan kombinációval, amitől a matatás közben pöffen egyet a motor és máris eltöri az ujját a kés. Ez levett gyertyapipával nem fordulhat elő. :wink:

Jó kis gép a leírások alapján, ha vigyázol rá, sokáig bírni fogja. :wink: Használd egészséggel és örömmel! :D

Köszönöm, remélem ez a gép is legalább annyit kibír mint az előző, azaz mintegy 20 évet :-) Az előző egy Murray Sprint volt 3,75 Le-s Briggs motoros. Még most is megvan, eladósorba fog kerülni. 1993-as évjárat, nem önjárós, nem mulcsozós, de nagyon pöpec gép, motorproblémája még nem volt, csak a gázbowden kellett cserélni, mindig megkapta a szükséges karbantartást. Vaslójában annak idején az a gép is egy vagyonba került, majdhogynem csúcsgépnek számított mint most a Honda HRX. Igazság szerint odaígérte már a család valakinek 12.000.- Ft-ért. Hát nem tudom, elég kevésnek tűnik, bár tény, hogy nem mai darab és volt használva rendesen, de az is tény, hogy még most is teszi a dolgát. Nem vagyok biztos benne, hogy a Honda is kibírja a 20 évet ilyen problémamentesen, mert manapság nagyon kevés terméket gyártanak olyannak, amilynnek lennie kéne :-(.

Töltök fel el 1-2 képet az új szerzeményről és az elődjéről, csak úgy :-).
Kép 005 [Asztali Felbontás].jpg
Kép 005 [Asztali Felbontás].jpg (573.29 KiB) Megtekintve 8607 alkalommal.
Kép 008 [Asztali Felbontás].jpg
Kép 008 [Asztali Felbontás].jpg (349.08 KiB) Megtekintve 8592 alkalommal.
Kép 007 [Asztali Felbontás].jpg
Kép 007 [Asztali Felbontás].jpg (313.67 KiB) Megtekintve 8629 alkalommal.
Kép 006 [Asztali Felbontás].jpg
Kép 006 [Asztali Felbontás].jpg (393 KiB) Megtekintve 8603 alkalommal.
Kép 016 [Asztali Felbontás].jpg
Kép 016 [Asztali Felbontás].jpg (340.29 KiB) Megtekintve 8602 alkalommal.
Kép 010 [Asztali Felbontás].jpg
Kép 010 [Asztali Felbontás].jpg (452.16 KiB) Megtekintve 8601 alkalommal.
Kép 009 [Asztali Felbontás].jpg
Kép 009 [Asztali Felbontás].jpg (493.74 KiB) Megtekintve 8584 alkalommal.
aszim írta: Sziasztok ! Örököltem egy THORx35 motorral szerelt fűnyírót.Nagyon keveset volt használva. Induláskor fura fémes hangot hallatott, de utána működött szépen. Később egyre nehezebb lett az inditás 2-3 kemény fémes hang, a behuzó vezetéket visszarántja. A végén már szinte kiszakította a kezemből, és borzasztó fémes hanggal indult. Na itt a vég, szétszedtem, hátha találok valami nem odavaló vagy törött alkatrészt. Gyerek koromban a Komár mopedemet ezerszer szedtem szét és raktam össze. Ment is a dolog amig nem jutottam a vezérlés műanyag fogaskerekéhez. Azt hittem csak egyféleképpen lehet visszatenni, elfelejtettem összejelölni.Összeszerelésnél jöttem rá hogy mekkorát tévedtem. Ugyan összeszereltem de sajnos nem indul, gyanus hogy rossza vezérlés. Az eredeti hibajelenségre van e ötletetek, illetve az összejelölés gyárilag hogy vehető érszre. Sajnos a fórum mint segítség is későn jutott eszembe, de talán nem túl későn!
ELőre is köszönöm ha valaki ötlettel segít.


Kedves Plaszlo! Ha itt jársz és van ötleted a problémám megoldása ügyében szívesen olvasnám.
Kösssz!
Boltban vásároltam garanciával egy új BRIGGS 500 séria OHV 4 LE - s motort.
Eredetileg fűnyíró motorként árulják, úgy jól is működik, de én szeretném összeépíteni egy RK - 02 - es kapálógéppel.
Sajnos a motornak nincs gyárilag alapjárati fordulatszáma, de még állítási lehetősége sem, azonnal a fűnyíráshoz szükséges fordulaton pörög.
A kapa működéséhez viszont feltétlen kellene alacsony fordulat, hogy a hajtómű ne induljon azonnal.

Technikailag kivitelezhető egy kiegészítő rudazat beépítésével, a regulátor rúgóerő ellenében a pillangó szelep elmozdítása, alapjárati fordulatszám beállítása, ezzel a rudazattal - a régi BRIGGS motorokhoz hasonlóan - a kívánt fordulatszámon való működtetés.
Gyakorlati megvalósítás nem jelent gondot, viszont az elvre kérnék rábólintani, nem okozhatok - e kárt a motorban.
Köszönöm: Bartos Sándor
aszim írta:
aszim írta: Sziasztok ! Örököltem egy THORx35 motorral szerelt fűnyírót.Nagyon keveset volt használva. Induláskor fura fémes hangot hallatott, de utána működött szépen. Később egyre nehezebb lett az inditás 2-3 kemény fémes hang, a behuzó vezetéket visszarántja. A végén már szinte kiszakította a kezemből, és borzasztó fémes hanggal indult. Na itt a vég, szétszedtem, hátha találok valami nem odavaló vagy törött alkatrészt. Gyerek koromban a Komár mopedemet ezerszer szedtem szét és raktam össze. Ment is a dolog amig nem jutottam a vezérlés műanyag fogaskerekéhez. Azt hittem csak egyféleképpen lehet visszatenni, elfelejtettem összejelölni.Összeszerelésnél jöttem rá hogy mekkorát tévedtem. Ugyan összeszereltem de sajnos nem indul, gyanus hogy rossza vezérlés. Az eredeti hibajelenségre van e ötletetek, illetve az összejelölés gyárilag hogy vehető érszre. Sajnos a fórum mint segítség is későn jutott eszembe, de talán nem túl későn!
ELőre is köszönöm ha valaki ötlettel segít.


Kedves Plaszlo! Ha itt jársz és van ötleted a problémám megoldása ügyében szívesen olvasnám.
Kösssz!


Üdv!
Az indítási visszarántás és kemény fémes hang túl nagy előgyújtásra utal. Csak nehezen elképzelhető az előgyújtás elmászása, mivel itt fixen, a gyújtótekercs lecsavarozott helyzetével van beállítva. Egyes motorokon van dekompresszor az indítás megkönnyítésére, ha ezen is lenne, akkor az nem működik. Sajna ennyire konkrétan nem ismerem ezt a motortípust, mert amelyik esélyes volt egy szétszerelésre, az tegnap beindult és tette a dolgát mintha mi sem történt volna, így elmaradt a "műtét". Tavaly annyira beteg volt, hogy a tulaj inkább vett egy új gépet.

A vezérlés összeillesztéséhez kell valamilyen jelölésnek lenni a fogaskerekeken, akár egy kis pötty, vagy besüllyesztés a fogon, valami ami eltér a többitől.
Próbáld meg úgy összeforgatni a főtengelyt és a vezérművet, hogy a dugattyú a felső holtponton álljon és a vezérműtengely pedig egyik szelepet se nyissa (ez a sűrítési ütem vége a gyújtással). Talán így könnyebb lesz a jeleket megtalálni, észrevenni.
bartos45@hotmail.hu írta: Boltban vásároltam garanciával egy új BRIGGS 500 séria OHV 4 LE - s motort.
Eredetileg fűnyíró motorként árulják, úgy jól is működik, de én szeretném összeépíteni egy RK - 02 - es kapálógéppel.
Sajnos a motornak nincs gyárilag alapjárati fordulatszáma, de még állítási lehetősége sem, azonnal a fűnyíráshoz szükséges fordulaton pörög.
A kapa működéséhez viszont feltétlen kellene alacsony fordulat, hogy a hajtómű ne induljon azonnal.

Technikailag kivitelezhető egy kiegészítő rudazat beépítésével, a regulátor rúgóerő ellenében a pillangó szelep elmozdítása, alapjárati fordulatszám beállítása, ezzel a rudazattal - a régi BRIGGS motorokhoz hasonlóan - a kívánt fordulatszámon való működtetés.
Gyakorlati megvalósítás nem jelent gondot, viszont az elvre kérnék rábólintani, nem okozhatok - e kárt a motorban.
Köszönöm: Bartos Sándor


Elvileg megoldható a dolog. Kell egy tartót építeni a gázbowdennek a motor burkolatán, ami stabilan megfogja a bowdent a porlasztó előtt. A bowdenszálat a vezérlőlemezhez kell csatlakoztatni, amihez csatlakozik a regulátor is és a pillangószelep működtető rúdja.

Ez a kép egy Briggs motoros fűnyíró szabályzójáról készült. A nyílnál látszik, hogy alá van hajtva a felső lemez nyúlványa, így korlátozva lett az elmozdulása. A kőr a kézi gázszabályzó csatlakozási helyét mutatja, ami itt nincs kihasználva.

SAM_0725.JPG
SAM_0725.JPG (258.83 KiB) Megtekintve 8486 alkalommal.


Ez is egy Briggs motoros fűnyíró, de van kézi gázadagolója. A képen látszik a nyílnál, hogy a nyúlvány nincs meghajtva. így a két lemez egymáson el tud fordulni. A képen az íves karistolásokból látszik, hogy el is fordul rajta. A piros karikában lévő lyukba csatlakozik a kézi gázszabályzó.

SAM_2391.JPG
SAM_2391.JPG (144.71 KiB) Megtekintve 8430 alkalommal.


A szerencse pont egy gépet hozott elém, így fotókkal is tudom illusztrálni a különbséget és a megoldás mikéntjét. Ezek régebbi motorok annál amit vásároltál, de kiindulópontnak szerintem jó lesz, vélhetőleg hasonló lesz a megoldás.
Plaszlo, köszönöm, megpróbálkozom vele egy nyugodtabb időszakomban :)
Előző 1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 43 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég