Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 45 / 91
Előző 1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 91 Következő
Sziasztok,

Gyors segítségre lenne szükségem,Briggs 450 motoros fünyírómon az oldalára döltve vettem le a kést....tudom hiba volt...
A kipufogó oldala felé döntöttem, beindítva kékes füst ( gondolom olaj) majd most fekete füst jön belőle és egyenletlen a motor beindítás után.

Levegőszürőt kivettem, benzinbe áztattam, gyertyát kivettem megtakarítottam, de a helyzet nem változott..

Ötlet esetleg hogy mit csináljak vele? Azt olvastam ha fekete a füst nem ég rendesen a benzin.
A levegő szüröt levéve a képen látható rugós dolgok micsodák?:)
Azt látom rajta hogy a rugók ki vannak nyúlva és nem látom müködőnek ezt a dolgot:) Bár ezek előtt tökéletesen müködött.
Ötlet?

briggs450.jpg
briggs450.jpg (278.48 KiB) Megtekintve 19196 alkalommal.


köszi
N.tamas írta: Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni hogy ismeri valaki a következő fűnyírót:
Hecht 548 SW
http://www.arukereso.hu/funyiro-c4185/h ... 105428203/
Esetleg van valakinek tapasztalata vele kapcsolatban.
Nagyon tetszik és gondolkodom a megvételén de nem igazán ismerem.
Előre is köszönöm


Üdv!

Jól felszerelt MTD fűnyíró. Pontosabban az MTD-ken előszeretettel használt kínai Thorx motor van rajta más feliratozással. Vegyesek a tapasztalatok, hallottam az MTD-ről jót is, rosszat is, de erről a márkáról lövésem sincs, most hallok róla először.


Szomszédom tavaly leselejtezte a pár éves MTD-jét, mert szerviz után rosszabb volt mint előtte, inkább vett egy márkásat. Viszont most tavasszal elővettük és beindult, működött. Kicsit foglalkoztam vele, kapott friss olajat, szelepállítást és porlasztótisztítást, aztán nekitoltam a magas fűnek. Ment mint a kisangyal, csak a vakondtúrás tudta lefékezni. :lol: Törődni kell vele és úgy néz ki, akkor megy rendesen.
kasee írta: Sziasztok,

Gyors segítségre lenne szükségem,Briggs 450 motoros fünyírómon az oldalára döltve vettem le a kést....tudom hiba volt...
A kipufogó oldala felé döntöttem, beindítva kékes füst ( gondolom olaj) majd most fekete füst jön belőle és egyenletlen a motor beindítás után.

Levegőszürőt kivettem, benzinbe áztattam, gyertyát kivettem megtakarítottam, de a helyzet nem változott..

Ötlet esetleg hogy mit csináljak vele? Azt olvastam ha fekete a füst nem ég rendesen a benzin.
A levegő szüröt levéve a képen látható rugós dolgok micsodák?:)
Azt látom rajta hogy a rugók ki vannak nyúlva és nem látom müködőnek ezt a dolgot:) Bár ezek előtt tökéletesen müködött.
Ötlet?

köszi

briggs450.jpg


Üdv!

A rugók nincsenek kinyúlva és jó helyen vannak. Ezek a rugók szabályozzák a regulátorral együtt az üzemi fordulatszámot. Kicsit visszanézel, látsz egy másik Briggs motoros fűnyíróról képet, a rugók ugyanígy állnak.
A képen látom, hogy a kartergáz visszavezető csőbe is olaj került, elképzelhető az is befolyásolja az üzemét. A fekete füst az elégetlen benzinre utal, akkor szokott így viselkedni, ha a kisebb rugó kiakad, vagy kinyúlik, de a kép alapján nincs semmi baja. :roll:
Járasd egy kicsit a fűnyírót, remélhetőleg kipöfögi magát és utána megint rendesen fog működni. Egy - két napos állás is segíthet, ha nincs más baja, mert azalatt lassan visszafolyik az olaj a helyére.
Legközelebb a háta felé döntsed, a tolókart le a földig, rárakod súlynak a fűgyűjtő kosarat súlynak és kényelmesen kitisztíthatod a vágóteret.
Ezt véletlenül nem tudjátok, hogy mi lehet a baj?
All In írta: Sziasztok!
Van egy Suptec G42L típusú 2 ütemű fűkaszánk. Már kb 4 éve nem volt beindítva. Legutóbb amikor be volt indítva már akkor is gyenge volt. Amikor be akarom rántani akkor nehezen forog motor, egyszer könnyebben majd nehezebben és ezek váltogatják magukat elég gyorsan. Mi lehet a baja és mit lehet vele tenni?
Üdv!
Jó kérdés, ha rövid akarok lenni, akkor fogalmam sincs.

Első körben el kéne választani a motort a kihajtástól. Ha jól látom az egyetlen képen amit találtam róla a neten, akkor négy csavar tartja a kihajtást a motorblokkon. Lehet a kihajtásnál és lehet a motornál gond, így felezve az eshetőségeket legalább el lehet indulni a keresgélésben.

Erről van szó?

3511929.jpg
3511929.jpg (56.7 KiB) Megtekintve 19048 alkalommal.
Ez lesz az. Szétszerelni nem tudom mikor tudom, mert most érettségizek, majd ha szétszereltem akkor majd írok.
Sziasztok!
Végre találtam egy fórumot, ahol értelmes hozzászólásokat találok, és érdemi segítséget kaphat aki ide téved. Ez örömteli.
Persze nekem is gondom van, egyébként nem kerültem volna ide :)
Használtan, jó áron (mondjuk ez még változhat...) vettem egy MTD fűnyírót, rajta egy Briggs 650 motorral. Azért mertem megvenni, (a tapasztalt hiba ellenére), mert tényleg megkíméltnek nézett ki, az egész külseje, a zeg-zugos részei a motornak mind arról árulkodtak, hogy nem volt agyon gyötörve. A motor nem volt frissen takarítva, az ilyet azért észrevesz az ember, hanem "egészségesen" volt elkoszolodva, de nem nézett ki leéltnek. Háromszori szivató gomb megnyomásra könnyen indult, bár kissé egyenetlenül járt és fekete füstöt eregetett. A gyertya is fekete volt. Első volt a légszűrő megtekintése, ami talán soha nem volt takarítva. Gondoltam ez okozza a hibát, meg hogy emiatt a karbi benyelt valamit. Alkudtam, és elhoztam. Vettem bele új légszűrőt, illetve új olajjal töltöttem fel. Egyébként olaj kikcsit sok volt benne, okát nem tudom miért. Most a használatiban előírt mennyiség van benne. A karbit egyelőre nem vettem le, csak levegővel belefújtam. Utána gyertya ki, és a behúzóval jól kijárattam, hagytam kicsit szellőzni is a hengert.Összerekva szépen elindult, eleinte kicsit még egyenetlenül járt, de aztán szépen beállt, nem is füstölt. Már majdnem kezdtem örülni, hogy milyen jó üzletet kötöttem, amikor is azzal szembesültem, hogy melegen nem akar elindulni. Vagyis, ha csak épp annyi időre állítom meg, míg eldobok valamit az útjából, akkor elindul, de ha pl egy percet hagyom állni, akkor nem indul. Ilyenkor behúzásra néha egyet pöffen, vagy durran, (némi fekete pamacs kíséretében) nem tudom pontosan. Aztán ha hagyom 5 percet állni, akkor első rántásra elindul, bár ilyenkor egy kis feket füstöt ereget, de szépen, egyenletesen, füstmentesen jár utána. Gyertyát nem cseréltem, mert az jól nézett ki, nem volt elégve. Valami ötlet?
Köszi előre is.
Üdv!

Lehet a tuti válaszra vársz, de most csak általános eljárással tudok szolgálni. Az ilyen jellegű hibáknál érdemes egy karbi tisztítással kezdeni, mert ez valami keverékképzési hiba lesz.

Videó a karbi tisztításhoz:
http://www.youtube.com/watch?v=nudnwDKtz9w

A gyertyát sem ártana lecserélni, nem olyan drága dolog és a kezdődő romlása okozhat részterhelésnél, indításnál problémákat. Néha teljesen korrektnek kinéző gyertyák okoznak meglepetéseket.
Amikor melegen nem indul, próbálj egyet pumpálva a szívatólabdán elindítani a motort. Akkor mit csinál?

Az induláskori fekete füstpamacs nem probléma, ha felpörgés után már nem jelentkezik. Ha nincs a fűnyírón gázszabályozó kar, akkor a regulátor indulásnál full gázt ad a motornak és ahogy pörög fel. úgy szabályoz vissza.
Köszi a választ, igazából nem a tutira vártam, távgyógyítás meg max. a TV-ben működik :mrgreen: Melegen próbáltam a szivatólabdával kis plusz benzint adni neki, de akkor sem indul. Ilyenkor néha csak durrog, gondolom a plusz benzintől. Ha tudok valami videot készíteni, feltöltöm. Veszek gyertyát, meg lekapom a karbit, meglátjuk mi lesz. A gázbovden - a gázkart elengedve - nem feszes, ez gond lehet?
De ha már itt vagyok. Az önjáró része nekem annyira nem fontos, de olyan baja van, hogy a kart behúzva csak reszelő hangot hallani, érezni, hogy el-el kapja a kereket, de nem hajt. Mennyire bonyolult egy ilyen szerkezet? Soha nem volt önjárós fűnyíróm, de szerszámaim vannak, és nem esik le a gyűrű az ujjamról, ha olajos lesz a kezem. Érdemes nekiállnom, vagy szerviz?
Nem fogsz örülni, ha az önjáró hajtómű ment tönkre...
http://vaszkoshop.hu/spd/MTD-FB-ALK-0011/Onjaro-hajtas-MTD-395-SPO

Persze tudni kéne a fűnyíród típusát, de árban nem lesz nagy szórás.

MTD értékesítési pontok:

http://www.mtdhungaria.hu/index.php?page=list_ker&type=3
Szóval ez nem javítható? (Tudom, látni kéne :) )
A típusa MTD 53 SPBE HW
Vagy van rajt még egy ilyen szám: 12BE858U600
Biztos lehetne javítani, ha lenne hozzá alkatrész, de szerintem csak komplett hajtóművet kapsz hozzá. Sokat nem veszthetsz vele, szedd szét, nézd meg mi ment tönkre benne és oszdd meg velünk (fénykép is). :wink:
Előtte azért nézd meg a kerekeknél is az áttételt.
Segítsetek feladom a harcot,tudom sok van a tecumseh motorról írva de lehetséges az a verzió,hogy nem lehet beindítani egy felújítás után ezt a motort.Minden a helyén,új dugattyú+ gyűrűkkel ,szimeringek,szelepek becsiszolva,ahogy ellenőrzésnél szép szürke kör a tányér szélén ugyanúgy a fészekben is,karburátor nagyító alatt szétszedve tisztítva.A vezérlés beállítva,betéve a támasztó friss olaj, új gyertya, új mágnestekercs,tömítés készlet. egyszer egyszer,belő a szívóba,most utoljára megnéztem a szelepfedelet levettem és onnan folyik ki a benzin mint aki nem hajlandó zárni szelep.Na mármost ha a szelep becsiszolva akkor mi a fene eszi ezt a jószágot.
kérem aki tud adjon valami tippet,
előre is kösz aramis.
Üdv!

Ha van szelepfedele a motornak, akkor OHV vezérlésű lesz és akkor vannak szelephimbák és azoknál szelephézagok. Szelephézagok be lettek állítva?

A visszalövés a karbiba nagy előgyújtásra is utalhat. Ezeknél a motoroknál ha nem megszakítós gyújtásúak, akkor fix az előgyújtás helyzete. Csak akkor mászhat el az előgyújtás, ha a lendkerék nem a megfelelő pozícióba van felrakva. Valakinek már volt ilyen gondja a fórumon, hogy a főtengely ékjét kétféle helyzetbe lehetett berakni (aszimmetrikus ék kialakítás) és a kétféle helyzet kétféle előgyújtást eredményezett. Ezt is érdemes megnézni.
Köszönöm,ez nagy ugrás volt,valóban leszerelve a lendkereket megnéztem az éket és igen jobb irányba volt az ék szélesebb része és ezért volt nagy az előgyújtás.
Igen nagy itt a szakértelem, itt maradok.
üdv:aramis
Előző 1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 45 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég