Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 46 / 91
Előző 1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 91 Következő
Nahhh....akkor másoknak tanulságul. A fűnyíróm hidegen szépen indult, melegen már kevésbé. Sőt, az első hosszabb bevetés során teljesen random módon megállt, aztán vagy elindult, vagy nem. Inkább valamilyen keverékképzési problémának tűnt, gondoltam lekapom a karburátort lássuk, hátha. A légszűrő házát lecsavarozva, és lehúzva a csöveket, a következő látvány fogadott:
20140531_114552.jpg
20140531_114552.jpg (215.06 KiB) Megtekintve 12170 alkalommal.

Gondolom ez valami vákumcső lehet, teljesen ki volt kopva a sarka és fals levegőt szívott itt. Ha már eddig eljutottam, azért lekaptam a karbit, persze a tömítést nem tudtam szakadás nélkül leoperálni. A tömítés és a gumi könyök egy ezresebe került, azóta teljesen hiba nélkül üzemel. Kezdek megbékélni magammal, hogy talán nem nyúltam nagyon mellé.
Csak zárójelben: igen, ez is egy külföldről behozott "lomis" cucc volt, szóval nem alaptalanok azok feltevések, hogy ott kint nem nagyon foglalkoznak az ilyen dolgok javításával. Megállt párszor? Áhhh....inkább veszek egy másikat, a javítás kb ugyan annyiba kerül. Hozzáteszem én nem hivatásszerűen foglalkozom ilyesmivel, ez csak egy adódó lehetőség volt.
Üdv!
Szép baleset és így ténylegesen keverékképzési hiba volt. :wink:
Még tanulságul: ha az ember ilyen jellegű cuccot vásárol, kicsit alaposabban át kell néznie, mielőtt használni kezdi. Aki nem ért hozzá, egy szerviz átvizsgálással kezdje.
Ha jó áron vetted, akkor nem lett rossz üzlet. 8)
Kedves Mindenki !

A Briggs & Stratton valamint ThorX fűnyíró témákhoz.:
Melegen nem indulnak:
Elsődleges ok a rossz hőértékű gyújtógyertya használata. Az alacsony hőértékű gyertyák túlmelegedhetnek és melegen nem az elektródák között, hanem valahol a szigetelésen át adhatják le szikrát. Meg kell próbálni '8-as '9-es hőértékű gyertyákkal.
A másik gyakori ok, hogy üzem közben a turbó hűtőlevegő, ami már áthaladt a motoron, a karburátort és az üzemanyag tankot is melegíti. Ha így, melegen leállítjuk a motort, a motor hőjétől pillanatok alatt felforrhat a karburátorban az üzemanyag (gyakorlatilag kiszárad a karbi). Egy-két benzin fröccs a kézi ü.a. pumpával (szivatóval) és minden OK.
Olajfogyasztás:
Mindegy melyik márkáról beszélünk, a 3 - 6 HP (lóerő) teljesítmény tartományban nincs különbség. Ezek a motorok iszonyúan primitívek. Olajzásuk kényszer (szórt), csapágyak sehol, szelepszár simmering csak a Thorx-nál, de ott is csak szívó szelepen. Vezérmű tengely bütykei műanyagból (PA6). Egyes Briggs motorok alu hengere NiCaSil-os, de Thorx-nál alumínium hengerben szaladgál a panel ajtó-kilincs alumíniummal egyenértékű anyagú dugattyú.
Mindezekből következik, hogy mindegyik eszegeti az olajat kevésbé, vagy jobban. Kényesek a fordulatszámra ! Nem szabad őket "túlpörgetni ", ugyanis ilyenkor fokozottan leromlik a kenés hatásfoka és pillanatok alatt hatalmas károkat tudunk okozni a szelepekben és dugattyú gyűrűket is 3 - 6 óra alatt lenullázhatjuk.
Konkrét példa: egy nyaras P61 ThorX. Fordszám szabályozó elállítódott (megjegyzem, hogy gyakran kell újra állítani, mivel a belső, röpsúlyos mechanika kopik). Kétszer 3 órát ment a gép spicc fordulaton, majd elkezdett iszonyúan, de nagyon hirtelen füstölni. Az olajtöltet felét 15 perc alatt megette.
Szétszedtem. Szelepek élszalagja eltűnt, dugattyú gyűrűk illesztési hézagja 0,14 mm-ről több mint 5 mm-re nőtt. Mindent cserélni kellett.
Az olajról:
Úgy 20 éve használok Briggs és egyéb négyütemű gépeket.
Egy a fontos számukra: legyen bennük olaj annyi, amennyi kell. Viszkozitásra nem érzékenyek. Még hajtómű olajjal is hibátlanul forognak. (egyik, 3,5 LE Briggs-em kettő hónapot ment (ez úgy 12-15 üzemóra) étolajjal hibátlanul).
Technikai színvonalukról.:
Alul vezérelt motorok a járműiparból már 50 - 60 éve eltűntek. Tehát ne várjunk tőlük csodát. A fogyasztásukról pedig nem szabad beszélni.
Szeretném még utólag kiegészíteni amit Pál úr írt, a szelephézaggal kapcsolatban Tecumseh Vantage motornak ugyan nincs szelephimba de emelő tőke igen, és ott is megszívtam mert ugye kapkodni kell állandóan szelepcsiszolás után felült a szelep az emelő tőkén nem sokat ugyan de elég volt ahhoz hogy elvesszen a nyomás és kisliccoljon az üzem anyag. Azért írtam le mert valószínű sokan nem ellenőrzik ,mivel,hogy fix és nincs állítási lehetőség csak egy kis köszörülés az emelőtőke szárán és rendben lesz.
tisztelettel: aramis
Üdv!
Nem vagyok Pál úr, de mindegy. Szelepfedelet írtál és a gyártóján kívül nem tudtam semmit a motorról. Tehát nem a szelepfedelet, hanem a hengerfejet vetted le többször. Lehetett volna gyanús nekem is, szelepfedél levétele után sem látható a szeleptányéron a felfekvés. :?
Mindegy, mindenből lehet tanulni... :wink:
Nem akartalak kritizálni hiszen tökéletesen igazad volt mindenben csak én voltam a luzer mert nem vettem észre és nem voltam következetes ,mivel nem is írtam a motorról semmit.
üdv:aramis
Végül csak egy a lényeg: működik a fűnyíró! 8)

Nem vettem kritizálásnak, csak általában elég sok felesleges kör adódik az infók hiányából.
Természetesen,a hiánypótlások megtörténte után azonnal válaszolt a berántóra
még egyszer kösz.
Plaszlo írta: Üdv!
Jó kérdés, ha rövid akarok lenni, akkor fogalmam sincs.

Első körben el kéne választani a motort a kihajtástól. Ha jól látom az egyetlen képen amit találtam róla a neten, akkor négy csavar tartja a kihajtást a motorblokkon. Lehet a kihajtásnál és lehet a motornál gond, így felezve az eshetőségeket legalább el lehet indulni a keresgélésben.

Erről van szó?

3511929.jpg


Ahogy montad a hajtásnál szétszereltem. A tengelykapcsolónál megforgattam a motort és az ami szorul. A fűkasza az szépen forog azzal nincs gond. Ha a motor szorul azzal szerinted mit lehet tenni?
ÚJ ember régi probléma,ki tudna segíteni egy tirisztoros gyújtást hogyan lehet leellenőrizni,hogy vajon a hengerben leadja e a szikrát mert kívül van szikra egy kis vékony kékszinű amire gyanakszom hogy esetleg nem olyan intenzív.
laikus
laikus írta: ÚJ ember régi probléma,ki tudna segíteni egy tirisztoros gyújtást hogyan lehet leellenőrizni,hogy vajon a hengerben leadja e a szikrát mert kívül van szikra egy kis vékony kékszinű amire gyanakszom hogy esetleg nem olyan intenzív.
laikus


Milyen gépről van szó?
All In írta: Ahogy montad a hajtásnál szétszereltem. A tengelykapcsolónál megforgattam a motort és az ami szorul. A fűkasza az szépen forog azzal nincs gond. Ha a motor szorul azzal szerinted mit lehet tenni?


Sok minden lehet, a sok év állás alatt is történhettek kedvezőtlen dolgok. Szét kell bontani a motort lépésről lépésre és ellenőrizni, meddig szorul. Lehetnek olyan hülyeségek is, mint bogarak befészkelték magukat a lendkerékhez és megforgatva szétkenődtek rossz helyen, vagy bármi. Kezdd el lebontani a burkolatát, nézd meg mit találsz alatta. Ha semmi különös, menj tovább. Nézd meg a gyújtástekercset, annak a vasmagja elég közel van a lendkerékhez, oda is szorulhatott valami. Remélhetőleg nem kell teljesen szétkapni a motort, de előfordulhat rozsdásodás, elöregedett olaj a csapágyakban (a kétütemű olaj nem szereti az állást), stb.
Plaszlo írta:
laikus írta: ÚJ ember régi probléma,ki tudna segíteni egy tirisztoros gyújtást hogyan lehet leellenőrizni,hogy vajon a hengerben leadja e a szikrát mert kívül van szikra egy kis vékony kékszinű amire gyanakszom hogy esetleg nem olyan intenzív.
laikus


Milyen gépről van szó?

Tecumseh Vantage egy tekercs vasmaggal és a kábel.
Ez csak egy sima tekercses gyújtásnak tűnik a robbantott ábra alapján. Ezeknél nincs akkora ló szikra mint egy trafós, akkus gyújtásnál. Gyakorlatilag ha kiszerelve látható az érintkezők között kék szikra, akkor elég szokott lenni az üzemhez is. Érdemes új gyertyával kipróbálni, mert máshogy nem ellenőrizhető sűrítés alatt a szikra. Nézd végig a gyertyakábelt, nincs valahol sérülés rajta, ahol átugorhat még a gyertya előtt a szikra.
Régen lehetett üveggyertyát kapni tesztelési célokra, de már nem hallottam róla jó ideje.

Tecumseh Vantage gyújtás.JPG
Tecumseh Vantage gyújtás.JPG (79.85 KiB) Megtekintve 11984 alkalommal.
Plaszlo írta: Ez csak egy sima tekercses gyújtásnak tűnik a robbantott ábra alapján. Ezeknél nincs akkora ló szikra mint egy trafós, akkus gyújtásnál. Gyakorlatilag ha kiszerelve látható az érintkezők között kék szikra, akkor elég szokott lenni az üzemhez is. Érdemes új gyertyával kipróbálni, mert máshogy nem ellenőrizhető sűrítés alatt a szikra. Nézd végig a gyertyakábelt, nincs valahol sérülés rajta, ahol átugorhat még a gyertya előtt a szikra.
Régen lehetett üveggyertyát kapni tesztelési célokra, de már nem hallottam róla jó ideje.

Tecumseh Vantage gyújtás.JPG

kösz a választ még annyi szeretnék kérdezni ,hogy érzékeny ez a motor az üzemanyagra mert most vettem észre keverék benzin van a tartályba,lehet hogy ezért nem indul?
Előző 1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 46 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 7 vendég