Szerző:
All In » kedd jún. 03, 2014 9:49 pm
Plaszlo írta: Sok minden lehet, a sok év állás alatt is történhettek kedvezőtlen dolgok. Szét kell bontani a motort lépésről lépésre és ellenőrizni, meddig szorul. Lehetnek olyan hülyeségek is, mint bogarak befészkelték magukat a lendkerékhez és megforgatva szétkenődtek rossz helyen, vagy bármi. Kezdd el lebontani a burkolatát, nézd meg mit találsz alatta. Ha semmi különös, menj tovább. Nézd meg a gyújtástekercset, annak a vasmagja elég közel van a lendkerékhez, oda is szorulhatott valami. Remélhetőleg nem kell teljesen szétkapni a motort, de előfordulhat rozsdásodás, elöregedett olaj a csapágyakban (a kétütemű olaj nem szereti az állást), stb.
Lehet, hogy meg van a hiba, a kipufogó csőben találtam egy fém darabot ami eltömítette egy kicsit, bár mellette a füst szerintem ki tudott áramolni. De a motor már könnyebben forgott a kipufogó leszerelésével. A fém a kipufogó belsejéből származik és a kipufogó belső része pedig széttört. Lehet, hogy a bent ragadt egyébként már nagyobb darabok amik úgy naggyából a helyén is vannak azok tömítik el a kijáratot. Holnap majd visszaszerelem a kipufogót és megnézem, hogy úgy is jó forog-e a motor. Erre ma már nem volt időm. Meg felszerelem majd a berántót is, hogy összehasonlítsam mennyivel könnyebb berántani illetve a néhány évvel ezelőtti állapothoz képest. Ja és ezek a hülye kínaiak olyan hülye helyre rakták a csavarokat amik a motorblokkot tartják össze, hogy normális imbusz kulccsal nem is lehet hozzáférni, mert ha már idáig szétszereltem jó lenne a dugattyúkhoz jobban belátni. Szóval holnap még egy hatlapfejű csavarból kell csinálnom imbusz kulcsot is.