Üdvözlök mindenkit a fórumon!
A kb. 1996-97 körül vett Szabadszentkirály kft-től vásárolt Tecumseh Vantage 35 motorral szerelt fűnyíró miatt keveredtem ide 2 hónapja. Mivel én a vásárlása után születtem, így én olyan 5 éves korom óta követtem figyelemmel ezt a gépet, újkorától kezdve egy kb 2000 mm2 területen (ez meggyes telket jelent, szinte lejtők nélkül) volt használva meg a ház körül. Karbantartásáról fogalmam sincs, pontosabban egyszer a berántóját kellet javítani 7 éves korában talán (Briggs körömkinyomó lemezre cserélve, azóta is megy) + olaj cserélve volt benne rendszeresen. Olyan 2007-ban tél közeledtével le lett állítva(apám szerintem tudta már nem olyan jó állapotú belül). Következő nyáron már nem indult, nem foglalkoztunk vele így úgy állt a garázs mellett kb. 2009 nyaráig, hogy csak arrébb lett téve, mert útban volt. Udvaron tárolva hidegnek, melegnek, párának kitéve. Akkor már sok mindent végeztem egyedül ház körüli munkákban, ezért nekiálltam, hogy majd én néha segítséget kérve felújítom. Neki is kezdtem, leszedtem a burkolatot tankot, légszűrőházat. Abba lett hagyva, egy dobozba pakolva alkatrészeit úgy állt kb. 2,5 hónappal ezelőttig, mivel közben a meggyfák ki lettek vágva, és akácfa lett ültetve, így nem járta, hogy elektromos gépekkel ilyen területeket vágjunk, kaszáltatni meg sokszor több, úgy hogy elhatároztuk felújítjuk. Vázát teljesen felújítottuk, közben motorját leszedve megtakarítottuk kívülről karburátor lekerült róla (már az előző felújításkor, próbánál tudtam az a karburátor még fog problémát okozni) be volt rohadva. Csere, nem indul, egy régi ismerős szakihoz elvittük, aki már réges-rég óta ilyenekkel foglalkozik, megnézte, gyertyacsere, nem indul, nincs szikra, tekercs csere még mindig nem indul, kompressziómérés: 0,5 bar! Megfáradt, de nála maradt, neki is állt. Szétszedte, kitakarította belül, felmérte mi hiányzik, vagy mi csere, megrendelte/volt belőle neki régi munkájából, felújította. Mivel szinte új motor lett, ezért jött egy olyan 80 perces, 1 órás szünetekkel teli bejáratás, ami után be lett állítva a megfelelő keverék +alapjárat(van egy hosszú sáv amíg alapjáraton megy, a gázkart stop állásnál éppen megszakítja a gyújtást + start állásban nagyon magas fordulaton pörgeti a motort). Működött is, kb. kétszer kert lenyírása, majd kb. 2000mm2 lenyírása, 20-25 perc nyírással 15 perc pihenővel árnyékban. Mivel éppen lejárt 5 üzemóra, ezért olajcsere, mert ugye "új" motor ennyi idő után érdemel egy olajcserét. megvolt az olajcsere + plussz a karburátorban a légszűrő felől állt a por alig ment át rajta levegő, hát karburátor átfúj plussz légszűrőház kitakarít. Másnap indítva szívatással elindult, de le is állt, utánna pumpálva sem működött, nem kapott egy csepp benzint se. Nem sokkal később leszedtem légszűrőházat, a kipufogót (csak ebben a sorrendben jön le), aztán beömlő leszed. Karburátor kitakarítva, átfújva, beömlő és minden érintkező felület megtakarít, Gasket maker-el tömítés, visszaszerel minden. Próba: nehezen indul csak start állásban, nem szabályoz a regulátor, fűbe tolva lefullad. Ezért leszereltem a deknit, olajleeresztés és fejre állítás után. Tömítés ismét, aztán visszaszereltem a deknit, megfordítva feltöltve ismét olajjal és benzinnel, a karburátor leeresztő csavaron át nem jött benzin, úszóházat leszereltem. Úszót megmozgatva, ház vissza téve, felöntve benyával indul de nem jár csak magas fordulaton, lefullad. Fehér füstől hirtelen huzatáskor. Légszűrő szivacs talán sok olajat kapott. Arébb lett állítva a regulátor kar, megint kiugrott helyéről, nagyon könnyen jár ki-be tengelyirányban és körbe is. Mit csináljak, már az idegemere megy, főleg ebben a frontos időben, már én is azon gondolkoztam mint más előtte itt, hogy felgyujtom, de már legszívesebben azt kívánnám, robbanjon fel magától. De sajnos muszáj megcsinálni, van egy Briggs quantum 3,5hp motor Kf-04 kapára téve ami 10 éve állt kórisme nélkül nekiálltam, nem forgott a tengely. Hát eltört a hajtókarja, nagyon kopott a henger + a ház oldalt szétnyílt meg fél liter fáradt iszapos olaj a kezemen. Egyébkén ez még a jobb kiviteles, fém légszűrőházas motor, ez pihenőben van, mert 68mm hengert senki sem akar eladni, de nem is látott.Úgyhogy Briggs pihen szétszedve teljesen, a Tecumseh-re kellene megoldás! Megoldásokat előre is köszönöm! Bocsánat hogy ilyen hosszú lett, de ez ilyen részletes kórismerettel indulhatok el.
A kb. 1996-97 körül vett Szabadszentkirály kft-től vásárolt Tecumseh Vantage 35 motorral szerelt fűnyíró miatt keveredtem ide 2 hónapja. Mivel én a vásárlása után születtem, így én olyan 5 éves korom óta követtem figyelemmel ezt a gépet, újkorától kezdve egy kb 2000 mm2 területen (ez meggyes telket jelent, szinte lejtők nélkül) volt használva meg a ház körül. Karbantartásáról fogalmam sincs, pontosabban egyszer a berántóját kellet javítani 7 éves korában talán (Briggs körömkinyomó lemezre cserélve, azóta is megy) + olaj cserélve volt benne rendszeresen. Olyan 2007-ban tél közeledtével le lett állítva(apám szerintem tudta már nem olyan jó állapotú belül). Következő nyáron már nem indult, nem foglalkoztunk vele így úgy állt a garázs mellett kb. 2009 nyaráig, hogy csak arrébb lett téve, mert útban volt. Udvaron tárolva hidegnek, melegnek, párának kitéve. Akkor már sok mindent végeztem egyedül ház körüli munkákban, ezért nekiálltam, hogy majd én néha segítséget kérve felújítom. Neki is kezdtem, leszedtem a burkolatot tankot, légszűrőházat. Abba lett hagyva, egy dobozba pakolva alkatrészeit úgy állt kb. 2,5 hónappal ezelőttig, mivel közben a meggyfák ki lettek vágva, és akácfa lett ültetve, így nem járta, hogy elektromos gépekkel ilyen területeket vágjunk, kaszáltatni meg sokszor több, úgy hogy elhatároztuk felújítjuk. Vázát teljesen felújítottuk, közben motorját leszedve megtakarítottuk kívülről karburátor lekerült róla (már az előző felújításkor, próbánál tudtam az a karburátor még fog problémát okozni) be volt rohadva. Csere, nem indul, egy régi ismerős szakihoz elvittük, aki már réges-rég óta ilyenekkel foglalkozik, megnézte, gyertyacsere, nem indul, nincs szikra, tekercs csere még mindig nem indul, kompressziómérés: 0,5 bar! Megfáradt, de nála maradt, neki is állt. Szétszedte, kitakarította belül, felmérte mi hiányzik, vagy mi csere, megrendelte/volt belőle neki régi munkájából, felújította. Mivel szinte új motor lett, ezért jött egy olyan 80 perces, 1 órás szünetekkel teli bejáratás, ami után be lett állítva a megfelelő keverék +alapjárat(van egy hosszú sáv amíg alapjáraton megy, a gázkart stop állásnál éppen megszakítja a gyújtást + start állásban nagyon magas fordulaton pörgeti a motort). Működött is, kb. kétszer kert lenyírása, majd kb. 2000mm2 lenyírása, 20-25 perc nyírással 15 perc pihenővel árnyékban. Mivel éppen lejárt 5 üzemóra, ezért olajcsere, mert ugye "új" motor ennyi idő után érdemel egy olajcserét. megvolt az olajcsere + plussz a karburátorban a légszűrő felől állt a por alig ment át rajta levegő, hát karburátor átfúj plussz légszűrőház kitakarít. Másnap indítva szívatással elindult, de le is állt, utánna pumpálva sem működött, nem kapott egy csepp benzint se. Nem sokkal később leszedtem légszűrőházat, a kipufogót (csak ebben a sorrendben jön le), aztán beömlő leszed. Karburátor kitakarítva, átfújva, beömlő és minden érintkező felület megtakarít, Gasket maker-el tömítés, visszaszerel minden. Próba: nehezen indul csak start állásban, nem szabályoz a regulátor, fűbe tolva lefullad. Ezért leszereltem a deknit, olajleeresztés és fejre állítás után. Tömítés ismét, aztán visszaszereltem a deknit, megfordítva feltöltve ismét olajjal és benzinnel, a karburátor leeresztő csavaron át nem jött benzin, úszóházat leszereltem. Úszót megmozgatva, ház vissza téve, felöntve benyával indul de nem jár csak magas fordulaton, lefullad. Fehér füstől hirtelen huzatáskor. Légszűrő szivacs talán sok olajat kapott. Arébb lett állítva a regulátor kar, megint kiugrott helyéről, nagyon könnyen jár ki-be tengelyirányban és körbe is. Mit csináljak, már az idegemere megy, főleg ebben a frontos időben, már én is azon gondolkoztam mint más előtte itt, hogy felgyujtom, de már legszívesebben azt kívánnám, robbanjon fel magától. De sajnos muszáj megcsinálni, van egy Briggs quantum 3,5hp motor Kf-04 kapára téve ami 10 éve állt kórisme nélkül nekiálltam, nem forgott a tengely. Hát eltört a hajtókarja, nagyon kopott a henger + a ház oldalt szétnyílt meg fél liter fáradt iszapos olaj a kezemen. Egyébkén ez még a jobb kiviteles, fém légszűrőházas motor, ez pihenőben van, mert 68mm hengert senki sem akar eladni, de nem is látott.Úgyhogy Briggs pihen szétszedve teljesen, a Tecumseh-re kellene megoldás! Megoldásokat előre is köszönöm! Bocsánat hogy ilyen hosszú lett, de ez ilyen részletes kórismerettel indulhatok el.