Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 50 / 91
Előző 1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 91 Következő
Üdvözlök mindenkit a fórumon!

A kb. 1996-97 körül vett Szabadszentkirály kft-től vásárolt Tecumseh Vantage 35 motorral szerelt fűnyíró miatt keveredtem ide 2 hónapja. :D Mivel én a vásárlása után születtem, így én olyan 5 éves korom óta követtem figyelemmel ezt a gépet, újkorától kezdve egy kb 2000 mm2 területen (ez meggyes telket jelent, szinte lejtők nélkül) volt használva meg a ház körül. Karbantartásáról fogalmam sincs, pontosabban egyszer a berántóját kellet javítani 7 éves korában talán (Briggs körömkinyomó lemezre cserélve, azóta is megy) + olaj cserélve volt benne rendszeresen. Olyan 2007-ban tél közeledtével le lett állítva(apám szerintem tudta már nem olyan jó állapotú belül). Következő nyáron már nem indult, nem foglalkoztunk vele így úgy állt a garázs mellett kb. 2009 nyaráig, hogy csak arrébb lett téve, mert útban volt. Udvaron tárolva hidegnek, melegnek, párának kitéve. Akkor már sok mindent végeztem egyedül ház körüli munkákban, ezért nekiálltam, hogy majd én néha segítséget kérve felújítom. Neki is kezdtem, leszedtem a burkolatot tankot, légszűrőházat. Abba lett hagyva, egy dobozba pakolva alkatrészeit úgy állt kb. 2,5 hónappal ezelőttig, mivel közben a meggyfák ki lettek vágva, és akácfa lett ültetve, így nem járta, hogy elektromos gépekkel ilyen területeket vágjunk, kaszáltatni meg sokszor több, úgy hogy elhatároztuk felújítjuk. Vázát teljesen felújítottuk, közben motorját leszedve megtakarítottuk kívülről karburátor lekerült róla (már az előző felújításkor, próbánál tudtam az a karburátor még fog problémát okozni) be volt rohadva. Csere, nem indul, egy régi ismerős szakihoz elvittük, aki már réges-rég óta ilyenekkel foglalkozik, megnézte, gyertyacsere, nem indul, nincs szikra, tekercs csere még mindig nem indul, kompressziómérés: 0,5 bar! Megfáradt, de nála maradt, neki is állt. Szétszedte, kitakarította belül, felmérte mi hiányzik, vagy mi csere, megrendelte/volt belőle neki régi munkájából, felújította. Mivel szinte új motor lett, ezért jött egy olyan 80 perces, 1 órás szünetekkel teli bejáratás, ami után be lett állítva a megfelelő keverék +alapjárat(van egy hosszú sáv amíg alapjáraton megy, a gázkart stop állásnál éppen megszakítja a gyújtást + start állásban nagyon magas fordulaton pörgeti a motort). Működött is, kb. kétszer kert lenyírása, majd kb. 2000mm2 lenyírása, 20-25 perc nyírással 15 perc pihenővel árnyékban. Mivel éppen lejárt 5 üzemóra, ezért olajcsere, mert ugye "új" motor ennyi idő után érdemel egy olajcserét. megvolt az olajcsere + plussz a karburátorban a légszűrő felől állt a por alig ment át rajta levegő, hát karburátor átfúj plussz légszűrőház kitakarít. Másnap indítva szívatással elindult, de le is állt, utánna pumpálva sem működött, nem kapott egy csepp benzint se. Nem sokkal később leszedtem légszűrőházat, a kipufogót (csak ebben a sorrendben jön le), aztán beömlő leszed. Karburátor kitakarítva, átfújva, beömlő és minden érintkező felület megtakarít, Gasket maker-el tömítés, visszaszerel minden. Próba: nehezen indul csak start állásban, nem szabályoz a regulátor, fűbe tolva lefullad. Ezért leszereltem a deknit, olajleeresztés és fejre állítás után. Tömítés ismét, aztán visszaszereltem a deknit, megfordítva feltöltve ismét olajjal és benzinnel, a karburátor leeresztő csavaron át nem jött benzin, úszóházat leszereltem. Úszót megmozgatva, ház vissza téve, felöntve benyával indul de nem jár csak magas fordulaton, lefullad. Fehér füstől hirtelen huzatáskor. Légszűrő szivacs talán sok olajat kapott. Arébb lett állítva a regulátor kar, megint kiugrott helyéről, nagyon könnyen jár ki-be tengelyirányban és körbe is. Mit csináljak, már az idegemere megy, főleg ebben a frontos időben, már én is azon gondolkoztam mint más előtte itt, hogy felgyujtom, de már legszívesebben azt kívánnám, robbanjon fel magától. De sajnos muszáj megcsinálni, van egy Briggs quantum 3,5hp motor Kf-04 kapára téve ami 10 éve állt kórisme nélkül nekiálltam, nem forgott a tengely. Hát eltört a hajtókarja, nagyon kopott a henger + a ház oldalt szétnyílt meg fél liter fáradt iszapos olaj a kezemen. Egyébkén ez még a jobb kiviteles, fém légszűrőházas motor, ez pihenőben van, mert 68mm hengert senki sem akar eladni, de nem is látott.Úgyhogy Briggs pihen szétszedve teljesen, a Tecumseh-re kellene megoldás! Megoldásokat előre is köszönöm! Bocsánat hogy ilyen hosszú lett, de ez ilyen részletes kórismerettel indulhatok el.
Szeretnék újoncként pár dolgot azért tisztázni azokkal, akik nem találnak leeresztő csavart a motorjuk alján, bár sokan leírták, de részletesen nem + megoldásokat sem írtak rá. Volt rengeteg baleset, mert melegen, leállítás álltak egyből neki késcserének és olajcserének (mivel az olaj melegen jobban folyik), és a motor a forgatásra elindult! Balesetveszélyes :!: Ebből kifolyólag persze a gyártók egyből kártérítési per előtt álltak, ezért kb. 2009 óta (Briggs motorokon biztosan így van) az alsó deknin megvan a leeresztő csavar helye, de nincs kifúrva, így "Öntse ki ott, ahol beöntötte!" módi van. Persze nem egészséges megoldás, de így hamarabb mehet tönkre a motor, hamarabb vesznek újat, több pénz jön be és nem kell kínos perekben részt venni azért mert, valaki nem figyelt oda, nem vette le a pipát (nem írja le semmilyen használati utasítás, pedig meleg motornál való késcsere és olajcsere ez az alap) + nem tolta a gázkart vagy szívatókart stop állásba.
Ezért ha nem akar kárt tenni a motorban a döntögetéssel, (ez persze garancia vesztéssel járhat) annak ajánlom:

1. módszer: (olcsóbb, de ha rúg a fúró, vagy ferdén fúr akár szét is repesztheti a deknit!)
-vegyen ahhoz a motor típushoz egy leeresztő csavart (műanyag kb. 300ft)
-Szerelje le a forgattyúsházról az alsó deknit, általában a beöntő nyílásnál közvezlenül alul van a helye gyárilag a lyuknak, látszik az öntés nyoma.
-Ott pontozza meg, majd fúrja ki a leeresztő csavarnak megfelelő méretben, majd vágjon bele menetet. (aki nem meri vagy nem tud pontosan fúrni otthon, az esetleg esztergályossal is megcsináltathatja, akkor biztos jó lesz + egy sörért már ennyit simán megtesznek)
-Fontos! Leszerelés előtt le kell ereszteni az olajat és a benzint :!:
-Figyelni kell, hogy a dekniben lévő szimering le- és felszereléskor ne sérüljön :!:
-Figyelni kell a vezérlés ne álljon el :!:

2. módszer (drágább, kb. 3000ft, de biztosabb)
-megoldható úgyis, ha egy ahhoz a motorhoz való denkit vesz hozzá amiben van leeresztőcsavar furat, ezt csak fel kell szerelni, miután levettük a másikat a motorról.
-Fontos! Leszerelés előtt le kell ereszteni az olajat és a benzint :!:
-Figyelni kell, hogy a dekniben lévő szimering le- és felszereléskor ne sérüljön :!:
-Figyelni kell a vezérlés ne álljon el :!:

Persze mindezek azoknak szóltak, akik értenek valamennyire a barkácsoláshoz, mert ha elállítja közben a szelepvezérlést, az végzetes lehet. Ezt egy otthon barkácsoló ember simán megcsinálja, figyelve mindenre és örül, hogy ezzel akár pár évvel meghosszabíthatja az élettartamát. persze nem kötelező és ha figyel valaki leeresztés során a döntögetésre akkor úgyis elmegy 20 évig a motor, hogy a betöltőnyíláson önti ki az olajat. Ezen leírt dolgok nem megfelelő felhasználásából keletkezett károkért nem vállalok felelősséget! Ha valaki mégis belevág ebbe a műveletbe, annak sok sikert kívánok, kérje ki más véleményét is, bár szerintem ez így megoldható! Ezt a csavaros mizériát meg köszönjük meg az amerikai embereknek, akik a pl. a macskákat a mikróban akarják megszárítani! :) Előre is elnézést kérek, ha valakit megsértettem, ez megint hosszú lett picit .))

ui.: Kíváncsi lennék Plaszlo véleményére, ő biztosan több tapasztalattal rendelkezik ezen a téren :) , remélem erre válaszolva leírja ez Ön szerint mennyire életképes megoldás vagy kiegészíti, ha valamit kihagytam. Remélem ezzel nem okoztam Önnek semmi fennakadást! Válaszát várom előre is! Azért írtam ezt le ide,hogy ha valaki az oldalra téved, ne kérdezzen 100-szor, kapjon részletes választ egyszer! Bocs ha Off a post!
Üdv!

Az első hozzászóláshoz:
El kéne vinni újra az öreg szakihoz a motort és nézze meg mitől nem megy. Ha ő újította fel, látnia kell, mi lett rossz, állítódott el. Eleve szétszerelés helyett a szakihoz kellett volna visszavinni, de így már nem fog felelősséget vállalni a munkájáért, mert szétszedtétek.
Ha nem megy benya a karburátorba, akkor a benzin odavezetését kell megvizsgálni, tankot és a benzinvezetéket kipucolni, majd az úszószelep nyitását, zárását ellenőrizni. Lehet, a tankból valami elszabadult és eltömítette a főfúvókát.
Szóval ne kínlódjatok vele, vigyétek vissza a szakihoz.

A másodikhoz:
Sajnos ez van, mindig akadnak "okos" emberek, akik mindenhez értenek, majd eltörik az ujjukat, vagy levágják a késsel. Bár ehhez alaposan meg kell pörgetni a kést, mivel a gyújtásrendszere igényel némi lendületet, hogy a gyújtótekercs megfelelő szikrát állítson elő. Nyugodt, lassú forgatásnál igen kevés az esélye, hogy pöffenjen egyet a motor. A gyertyapipát le kell húzni a szerelés idejére és nincs meglepetés. Már a 2007-ben vásárolt fűnyírómon olyan biztonsági védelem van, hogy véletlenül se tudjon elindulni a motor. Egyrészt rugós fék a lendkeréknél, másrészt a kar elengedésével a fékezésen kívül a gyújtótekercset is rövidre zárja (letesteli).
Olajleeresztő csavar készítéséhez nem kell ekkora felhajtás, még a motort sem kell szétszerelni, csak a házról kell leszerelni. A motorolajat és benzint le kell engedni és a motort az oldalára fektetni úgy, hogy a leeresztő csavar legyen a legmélyebb ponton. Így ha forgács kerül a motorba, nem a csapágyakhoz vagy vezérléshez kerül, hanem a motor oldalára, ahol a maradék olaj megfogja.
Fúrásnál óvatosan kell átfúrni, a fúró ne szaladjon be a forgattyús térbe. Fúrás és menetmetszés közben közvetlenül a lyukhoz tartva egy porszívó résszívó fejét, a keletkező forgácsot el lehet szívni, így kis eséllyel megy be a motortérbe. Amennyiben kész a furat és a menet, olcsó, híg olajjal alaposan át kell mosni a forgattyúsházat, hogy a véletlenül bekerülő fémforgács kifolyjon a leeresztő furaton keresztül. Ilyenkor nem szabad a motort beindítani és nem szabad nagyon felrázni, mert az olaj elviheti a fémforgácsot a kényes részekhez is. A beöntött olajjal óvatosan mozgatva át kell öblíteni a motort és figyelni, a kifolyó olajban vannak-e (még) fémforgácsok.
Ha már csak tiszta olaj folyik ki, akkor kell a megadott minőségű (általában 30, 10w30) olajjal feltölteni.
A dekli cseréje egy bontottra nem célravezető, mert a csapágy mérete, kopása nem feltétlen stimmel a főtengelyével. A motor felfordítását a regulátor kiakadással hálálhatja meg.
Üdv!

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy sokat állt fűnyíróról hogyan lehet leszedni a késtartót (pengetartót), és baj-e az ha kotyog a főtengely (fel-le) ?
Üdv!

Próbáld csavarlazítóval befújni és hagyni napokig, közben többször ismét befújni. Ha ez nem oldja meg a "kötést", akkor gázlámpával, vagy elektromos hőlégfúvóval melegítsd fel a tartót és úgy próbáld lekocogtatni a tengelyről. Csapágylehúzó sokat segít, ha tudsz szerezni vagy kölcsönkérni egyet.

A kotyogás mértékétől függ, egy nagyon pici még elfogadható lehet.
Üdv!

Köszönöm válaszodat!

A csavarlazítós módszert próbáltam de nem jött le ,de köszönöm a tippet a hőlégfúvóval!

Megpróbálom azt is!
Üdv!

Köszönöm az ötletet sikerült leszedni a tartót!
Üdv!

Szívesen! 8)
Üdv ismét!
Sziasztok!
Új vagyok, de érdeklődnék, hátha tudtok segíteni.
Van egy kawasaki motoros viking fűnyíróm, tegnap lenyírtam vele a füvet. A vége felé úgy észleltem, mintha fogyna ki a benzin, mert többször leesett a motor fordulata.
Feltöltöttem, de továbbra is megmaradt ez az állapot, azaz nem egyenletes a motor járása, többször leesik a fordulat majd gyorsan vissza. Oldalt a szívató bovdent megnézve, olyan mintha magától mozgatná a fordulat szabályozót.
Sajnos nem értek hozzá, első körben benneteket kérdezlek, hátha van egyszerűbb magyarázat rá. Segítséget előre is köszönöm!
Üdv.
Üdv!

A fűnyírókon és kerti gépek motorján van egy regulátornak nevezett eszköz, ami a motor fordulatszámát tartja beállított értéken a terheléstől függetlenül. Tehát ha terheled a motort, akkor gázt ad, ha csökken akkor elvesz, ami ha minden rendben van a motorral és nem terheled extrém módon (pl. fűnyírót betolod magas, sűrű fűbe), akkor közel azonos fordulatszámon üzemel. Ezt a gyár állítja be, illetve tervezik erre a motort és szabályozó rendszerét, mert azon a fordulaton gazdaságos az üzeme, kellő erővel rendelkezik és az élettartam szempontjából is megfelelő.
Ha az általad leírt jelenséget tapasztalod, akkor valami eltér a normális állapottól, ezért ingázik a fordulatszáma. Ez lehet egész egyszerű ok, mint például a légszűrő eltömődése.
Tisztítsd ki a légszűrőt és próbáld ki a gépet.
Zolika5125 írta: Üdv ismét!

Azért nem vittük el a szakihoz, mert van rengeteg alkatrésze, elkért egy gyűrűzésért és összerakásért(le volt szerelve róla a légszűrő, a karburátor és a tank,) 10 mátyást, és láthatta, hogy nem jó a regulátor rugója, csavarja, a kis lemez lötyög a tengelyen stb. de megcsinálta úgy, hogy 5 üzemórát menjen, olajcserre után nem megy. Már rengetegszer próbáltuk megcsinálni, de egyre rosszabb, most már nem érdekel az egész Tecumseh, veszek inkább egy Briggs 625-öst. (Van egy ilyen, csak az kikönyökölt, mert egy családtag nem töltött olajat bele, de van legalább alkatrész hozzá) Soha többé nem megyek bármivel is ahhoz a szakihoz.... Rosszabb mint a használt árusok, legalább azoknál már mikor megnézed a gépet akkor látszik, hogy rossz. Az összes tömítés régi, kopott, viseltes volt, de nem csinált klingeritből se újat, se nem cserélte újra, simán összerakta azokkal.


Ezek után tényleg jobb, ha elengeded ezt a motort és nem kínlódsz tovább vele.
Jó csak 24 mátyásba került alkatrészekkel együtt, tanulópénz volt, de én az elején úgy álltam hozzá, hogy ne csináltassuk meg, mert találtam egy jó, kb. 100 üzemórás Briggs motort, jó kompresszió, erős, első rántásra indul, nem füstöl még indításkor sem, csak az alsó szimeringet kellett volna cserélni, mert nagyon picit már nedvesedett ott, frissen cserélt olajjal. Fele ennyibe került volna, és most lenne egy normálisabb, átgondoltabb konstrukciójú motorral szerelt fűnyíró, de sajnos nem én döntöttem, mert a váz az továbbra is jó a felújítás óta. (kis hegesztés: lemezes ház és eső előnye :) és festés, ja ezt mi csináltuk) Maga a motor amúgy új gyűrűket, légszűrőt, gyertyát, trafót, használt karburátort (a szaki adta, de a tűszelepnél a gumi gyűrű fordítva volt belerakva, ma vettem észre) kapott, bejáratva 9-szer 10 percig volt 1 órás szünetekkel. Sajnálom a motort, mert régen simán lenyírta a 2000nm-t évekig, havi szinten 1-2szer márciustól szeptember végéig. Most meg felújítva 5 üzemórát ment szépen, utána friss olajjal ingadozik, alapjáraton fullad, dadog, túlpörög, sőt tegnap majdnem eltörte a kezemet úgy visszarántott, ma már rángatja a házat is "önjár", pedig a kés nincs görbülve, ezzel járt 5 üzemórát, nem lett leszerelve mostanság. A benya hiba valszeg a szaki hibája volt, a karburátorban a tűszelep tömítése (fehér gyűrű) fordítva volt benne, egyik irányból beleragad hiába húzza le az úszó. Usa típusú karburátor benzin-levegő keverési arány állító csavar nélkül. Egyébként ez egy Szentkirály Rex tipúsú '98-as fűnyíró volt Tecumseh Vantage 35 motorral, ami még Stop, alapjárat és Start állású gázkarral van szerelve, de ez mindegy így már.
Nagyon köszönöm a választ!!
Sokat segített, nem gondoltam, hogy egy kis levegőszűrő ennyire befolyásolja a motor járását!
Kitisztítottam, mielőbb veszek bele egy újat! Látszólag helyre állt a rend! A motor szépen jár!
Még egyszer köszönöm! Szép estét! Üdv.



Plaszlo írta: Üdv!

A fűnyírókon és kerti gépek motorján van egy regulátornak nevezett eszköz, ami a motor fordulatszámát tartja beállított értéken a terheléstől függetlenül. Tehát ha terheled a motort, akkor gázt ad, ha csökken akkor elvesz, ami ha minden rendben van a motorral és nem terheled extrém módon (pl. fűnyírót betolod magas, sűrű fűbe), akkor közel azonos fordulatszámon üzemel. Ezt a gyár állítja be, illetve tervezik erre a motort és szabályozó rendszerét, mert azon a fordulaton gazdaságos az üzeme, kellő erővel rendelkezik és az élettartam szempontjából is megfelelő.
Ha az általad leírt jelenséget tapasztalod, akkor valami eltér a normális állapottól, ezért ingázik a fordulatszáma. Ez lehet egész egyszerű ok, mint például a légszűrő eltömődése.
Tisztítsd ki a légszűrőt és próbáld ki a gépet.
Zolika5125 írta: Jó csak 24 mátyásba került alkatrészekkel együtt, hogy tudjam milyen szaki is ez a szaki, tanulópénz volt, de én az elején úgy álltam hozzá, hogy ne csináltassuk meg, mert találtam egy jó, kb. 100 üzemórás Briggs motort, jó kompresszió, erős, első rántásra indul, nem füstöl még indításkor sem, csak az alsó szimeringet kellett volna cserélni, mert nagyon picit már nedvesedett ott, frissen cserélt olajjal. Fele ennyibe került volna, és most lenne egy normálisabb, átgondoltabb konstrukciójú motorral szerelt fűnyíró, de sajnos nem én döntöttem, mert a váz az továbbra is jó a felújítás óta. (kis hegesztés: lemezes ház és eső előnye :) és festés, ja ezt mi csináltuk) Maga a motor amúgy új gyűrűket, légszűrőt, gyertyát, trafót, használt karburátort (a szaki adta, de a tűszelepnél a gumi gyűrű fordítva volt belerakva, ma vettem észre) kapott, bejáratva 9-szer 10 percig volt 1 órás szünetekkel. Sajnálom a motort, mert régen simán lenyírta a 2000nm-t évekig, havi szinten 1-2szer márciustól szeptember végéig. Most meg felújítva 5 üzemórát ment szépen, utána friss olajjal ingadozik, alapjáraton fullad, dadog, túlpörög, sőt tegnap majdnem eltörte a kezemet úgy visszarántott, ma már rángatja a házat is "önjár", pedig a kés nincs görbülve, ezzel járt 5 üzemórát, nem lett leszerelve mostanság. A benya hiba a szaki hibája volt, a karburátorban a tűszelep tömítése (fehér gyűrű) fordítva volt benne, egyik irányból beleragad hiába megy le az úszó. Usa típusú karburátor benzin-levegő keverési arány állító csavar nélkül. Egyébként ez egy Szentkirály Rex tipúsú '98-as fűnyíró volt Tecumseh Vantage 35 motorral, ami még Stop, alapjárat és Start állású gázkarral van szerelve, de ez mindegy így már


Sajnálom, hogy így jártál. :(
Nehéz elhinni, hogy ennyi befektetés után is ennyire beteg ez a motor (nem benned kételkedem, félre ne értsd). Merre laksz? Kezd érdekelni a dolog, vajon mi lehet ami miatt ennyire haldoklik. Érdemes lenne szétszedni és megvizslatni, ha másért nem, tanulásért, tapasztalatért.
Van egy 20 éves ALKO kapagépem Tecumseh motorral, bár füstölög a szuszogóján, de még teszi a dolgát. Tudom a Briggs-ek jobb motorok, de ennyire rossz legyen....
Nem lehet, hogy egyszerűen elkopott a sok használattól?
Előző 1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 50 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég