Szerző:
Plaszlo » vas. dec. 11, 2011 4:56 pm
Nagyon valószínűnek tartom, hogy a szimeringcsere után be kell állítanod a porlasztót. A rossz szimeringgel levegőfelesleget kapott (falsot szívott) és ahhoz állították a porlasztót. Most helyreállt a normál üzem a szimerigcserével, de az előző beállításhoz képest kevés levegőt kap és túldúsul a keverék. A karburátoron 2 állíócsavar szokott lenni, az egyik az alapjárati, másik a fordulati állítócsavar. Általában L (Low - alacsony) és H (High - magas) betüjellel szokták jelölni. Neked a H jelű csavarral kell beállítani a maximális fordulatszámot, amikor már nem füstöl, és könnyedén kipörög.
Ehhez nem árt egy segítő, aki biztonságosan lefogja a gépet. A gépet stabil felületre rakd fel, ahol nem okoz balesetet a pörgő lánc, majd indítsd be és picit hagyjad melegedni. Utána adj teljes gázt és tekerd a H csavart befelé. Ahogy csavarod be a szabályozócsavart, a motornak egyre jobban kell kipörögnie és egyre kevesebb füsttel (idő kell, míg kipöfögi a felesleges üzemanyagot és olajat). Addig állítsd a csavart, míg a motor könnyedén nem veszi a gázt és kipörög amennyire tud, de még nem kezd gázadásra lanyhán reagálni.
Ha nem megy inkább vidd vissza a szervizbe, ilyen jellegű javítás után be kellett volna állítaniuk a porlasztót.
A másik ötlet a rossz keverési arány lenne, de akkor csak a szokottnál jobban füstöl, de pörög rendesen a motor.
Érthető a kemény berántási mód, 65 ccm-es motorhoz már erő és határozottság kell. Találtam Yuotube-on videót róla, nem kispályás versenyző.