mifi001 írta:Plaszlo írta:Bé76 írta: Találtam még 1 remek képet a Honda karburátoráról és annak működéséről.
Úgy látom épp az a csavar(pilot screw) a legfontosabb(priority check points 1) amit ellenőrizni kellene duguláskor amit én nem szereltem ki...
Pici angol nyelvtudással (talán anélkül is) egész meg lehet érteni 1 ilyen műszer működését - hol mit szív milyen fordulaton.
Csak feltettem ide, hátha segít másnak is egyszer.
Amit kérdeznék más, hogy a Briggs sprint 375 motor rotakapaként is funkcionálhat? Nem csak fűnyíróként?
Igen lehet, attól függ milyen adaptert szerelnek a kihajtótengely végére. Mifi001-nek éppen ilyen motorral szerelt kapagépe van.
Itt a Honda karbi leírásának linkje Pdf formátumban, kellően nagyítható.
http://www.honda-engines-eu.com/documents/10912/31055/1480/cb2c546e-cf89-48f5-aee5-11182f91814c
Ha jól tudom a Robi 56-osok is 375-ös briggs motorral szereltek-röpsúlyos kuplunggal.Csak az enyém ilyen öszvér (kúpos kuplungos) ezek szerint...
Még egy szösszenet.... Szerintem lehet fűnyíró motort rotakapára szerelni csak oda kell figyelni milyen kuplungot használunk...ha röpsúlyos,akkor oda kell figyelni hogy a fűnyíró motornak nincs alapjárata-vagyis variálni kell a karburátorral. Ha kúpos/dörzs kuplungos akkor viszont arra kell figyelni hogy a fűnyíró főtengelyén nincs ami megakadályozza a kuplungtárcsa tengely írányú mozgását.(erre jó ha fenekelt tárcsát használunk,vagy egy támcsapágy a motor és a tárcsa között) Sajnos én úgy jártam hogy a tárcsa elmozdult és az idők folyamán "bemarta"magát a "motor tömbbe"...És csak most vettem észre amikor már nem akart dolgozni,terhelésmentesen megy,pörög,de amikor zár a kuplung-vagyis a tárcsa nekifeszül a motortömbnek az lefullasztja.... Szóval ha kéz alól veszünk ilyesmit jól nézzük meg...mert egy idő után meglepődhetünk...