Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 51 / 91
Előző 1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 91 Következő
szabe77 írta: Nagyon köszönöm a választ!!
Sokat segített, nem gondoltam, hogy egy kis levegőszűrő ennyire befolyásolja a motor járását!
Kitisztítottam, mielőbb veszek bele egy újat! Látszólag helyre állt a rend! A motor szépen jár!
Még egyszer köszönöm! Szép estét! Üdv.


Azért gondolj bele, ha betömik ronggyal a szádat, tudsz ugyanúgy futni? :wink: 8)
Ebbe így nem gondoltam bele... De végiggondolva jogos! :) Még egyszer köszi. Üdv.

Azért gondolj bele, ha betömik ronggyal a szádat, tudsz ugyanúgy futni? :wink: 8)[/quote]
Üdv Mindenkinek. Végre összejött a motor tecumseh Vantage35. elinditottam padon egy darabig üvöltve járt aztán hirtelen leállt.Inditom ujra nagyon könnyen forog a berántóval ,gondoltam elment a kompresszio az egyik szelep talán , megnéztem valóban leugrott a szelep ék és nyitva volt a szívószelep.Vissza raktam. elindult most szépen jár veszi a fordulatot.csak alapjáratva téve azonnal leáll és a hengerfej felől füstöl mintha égne le valami olaj róla de semmit nem látok csak feltűnóen meleg a hengerfejnél valaki tud tippet mi lehet ez ?
Plaszlo írta:
Zolika5125 írta: Jó csak 24 mátyásba került alkatrészekkel együtt, tanulópénz volt, de én az elején úgy álltam hozzá, hogy ne csináltassuk meg, mert találtam egy jó, kb. 100 üzemórás Briggs motort, jó kompresszió, erős, első rántásra indul, nem füstöl még indításkor sem, csak az alsó szimeringet kellett volna cserélni, mert nagyon picit már nedvesedett ott, frissen cserélt olajjal. Fele ennyibe került volna, és most lenne egy normálisabb, átgondoltabb konstrukciójú motorral szerelt fűnyíró, de sajnos nem én döntöttem, mert a váz az továbbra is jó a felújítás óta. (kis hegesztés: lemezes ház és eső előnye :) és festés, ja ezt mi csináltuk) Maga a motor amúgy új gyűrűket, légszűrőt, gyertyát, trafót, használt karburátort (a szaki adta, de a tűszelepnél a gumi gyűrű fordítva volt belerakva, ma vettem észre) kapott, bejáratva 9-szer 10 percig volt 1 órás szünetekkel. Sajnálom a motort, mert régen simán lenyírta a 2000nm-t évekig, havi szinten 1-2szer márciustól szeptember végéig. Most meg felújítva 5 üzemórát ment szépen, utána friss olajjal ingadozik, alapjáraton fullad, dadog, túlpörög, sőt tegnap majdnem eltörte a kezemet úgy visszarántott, ma már rángatja a házat is "önjár", pedig a kés nincs görbülve, ezzel járt 5 üzemórát, nem lett leszerelve mostanság. A benya hiba valszeg a szaki hibája volt, a karburátorban a tűszelep tömítése (fehér gyűrű) fordítva volt benne, egyik irányból beleragad hiába megy le az úszó. Usa típusú karburátor benzin-levegő keverési arány állító csavar nélkül. Egyébként ez egy Szentkirály Rex tipúsú '98-as fűnyíró volt Tecumseh Vantage 35 motorral, ami még Stop, alapjárat és Start állású gázkarral van szerelve, de ez mindegy így már


Sajnálom, hogy így jártál. :(
Nehéz elhinni, hogy ennyi befektetés után is ennyire beteg ez a motor (nem benned kételkedem, félre ne értsd). Merre laksz? Kezd érdekelni a dolog, vajon mi lehet ami miatt ennyire haldoklik. Érdemes lenne szétszedni és megvizslatni, ha másért nem, tanulásért, tapasztalatért.
Van egy 20 éves ALKO kapagépem Tecumseh motorral, bár füstölög a szuszogóján, de még teszi a dolgát. Tudom a Briggs-ek jobb motorok, de ennyire rossz legyen....
Nem lehet, hogy egyszerűen elkopott a sok használattól?



Üdv Plaszlo!

Először is szeretném megköszönni a segítségedet. Holnap még egyszer nekiállok, s megírom, hogy kuka vagy működik a motor. A regulátor rugó kicsit ki van nyúlva szerintem, a tengelye könnyen forog a házban, lötyög. Végső keresésemben találtam egy lengyel (?) oldalt, ahol az "l" alakú tengelyt (ezt mozgatja a röpsúly belül), regulátor fogaskereket amin rajta van a röpsúly, és az a műanyag, amit a röpsúlyok mozgatnak le- s fel. Egyébként az 5 üzemórás bejáratós olajcserekor mikor kiakadt a regulátor, leeresztettem az olajat, levettem a deknit, visszaraktam, felöntöttem friss Alco olajjal és működött is a regulátor, csak akkor a szaki miatt a tűszelep nem dolgozott, ezután mikor levettem a karbit, az megint kiakadt, pedig youtube-on néztem sok régi 20 éves ugyanilyen motornál hiába leveszik a karbit, nem forog el, és nem lötyög. De az is lehet, hogy az műanyag kopott el, amit a röpsúly mozgat, nekem kicsit kopottnak tűnt amikor megláttam. Képen látható alkatrészről van szó, szerintem az kopott el a mi motorunkban, ezért ha úgy rakom vissza a deknit, hogy rajta van kívülről a karbi, akkor működne elméletileg, mert a tűszelep hiba ellenére akkor a regulátor mintha szabályzott volna. Remélem sikerrel járok, mert már azon gondolkoztam addig járatom start állásba, hogy a dugattyú megolvadjon, vagy kikönyököljön a motor, mert maximális fordulaton úgy is jár, ha nem működik rendesen a regulátor.

Csatolmányok

Tehát ha leveszed a rugókat a regulátor és porlasztó közül, akkor kiakad a regulátor?
Megvan(nak) a hiba oka(i)!

Ahogy gondoltam, a belső műanyag is kopott, és a külső lemez a tengelyen is az. A csavart nem lehet meghúzni benne rendesen, mert csak elnyírja rajta a menetet és a kar elforog, nem fix a lemezen. (bal menetes a csavar meg elméletileg a furat is benne) Le lett eresztve az olaj és levettük azt a kis lemezt, és addig betolva amíg a lemezzel bemegy, olyankor a kis műanyagon fennakad, balra tovább nem forog és jobbra elfordítva visszaérkezik oda ergo ilyenkor működik. (viszont nem, mert kopott a kis lemez kívül) Viszont ha teljesen kihúzom érezhető hogy leesik a regulátor és a ház közé, forgatva a belső műanyagot emelgeti, de így nem jó. Tehát vagy veszek ilyet, vagy esztergáltatok (kis munkákat úgyis ingyen csinál az esztergályos a másik utcában :) ) és a külső lemezt is cserélem akkor működni-e kell. Megnyugodtam, tévedtem, a karbi tényleg a szaki hibája, de érdekes 5 órát valamiért mégis üzemelt így, a regulátor meg betolva belül működik, szimplán a csavarmenet elnyíródott a szerelés(ek) során a lemez és ezért hiába hiába is mozgatta a tengelyt belül, kívül elfordult a csavarkötésnél és nem a pillangószelepnél . De inkább a belső részt is megcsinálom, hogy addig menjen, míg a motor el nem fárad. A rúgót meg sikerült cserélnem, volt egy olyan rugó a többi között a polcon. Most már legalább nem úgy fog menni, hogy van egy alapjárat ami szép csendes, és mozgatva a kart nincs átmenet és egyből 2-szer akkora fordulaton járó start fokozat. Egyébként azért volt fura most ez a betegség, mert hidegen is indult reggel 7- kor árnyékban a motor alapjáraton, most meg csak "start" állásba, persze ez a regulátor miatt van. Szóval a szaki jól csinálta meg, elnézést kérek, hogy ilyeneket írtam, csak már az idegeimet teljesen kinyírta ez a hiba, de a tegnapi pihenés távol a géptől jót tett. Ma megnéztem, felidegesített, fater leeresztette az olajat, levette a lemezt és én így láttam a hibát egyből. Köszönöm a segítséget, a hiba egy csavar, egy kis lemez, egy rugó (bár mehetne vele, de picit ki van nyúlva, talán a meleg víz vissza alakítja) és egy darab műanyag, de javítható egyszerűen és a motor újkori árához/felújítási képest szinte "ingyen" :)) Remélhetőleg legközelebb egy videót linkelek, amin szépen jár a kis motor :)) Elnézést, hogy sokszor féloldalakat írok, de az ilyen dolgokat részletesen meg kell adni szerintem :))
Még egy kérdés!

Mivel valószínűleg ismét szeptemberig lesz járatva ha elkészül, érdekelne, hogy lenne jobb télen pihenőidőben tárolni?
Az biztos, hogy soha többé nem lesz kint az udvaron a hóban, a garázsban lesz tárolva. Az érdekelne igazán, hogy ugye nem szabad a tankban tartani benzint hosszasan, de ha télen havi szinten 2-3-szor 10 percet járatva lehet-e tárolni , mert hallottam olyat, hogy ilyen motornál pár év használat után, egy télre eltették és letapadt a gyűrű. (asszem itt is írta valaki) Szóval szerintem télen egy kis átforgatással tavasszal könnyebben indulna, a benzin se "romlik" el és nem száradhatnak ki a tömítések, persze járatás után szintén garázsban lenne tárolva. Ön szerint? Kezdek boldog lenni, hogy működhet végre, mert minden jó a motoron ezen kívül. :)
Üdv!

Akkor mégis megmenekül a kukától! 8) 8)

A téli tárolás egyszerű, úgy kell elrakni, hogy a szelepek zárva legyenek. Tehát addig forgatod szép lassan a motort a berántóval, amíg nem érzed a legnagyobb ellenállást. Ez lenne a sűrítési ütem, ekkor mindkét szelep zárva van. Ebben a helyzetben a motor beltere nincs kapcsolatban a külvilággal, nem rozsdásodhat. Lerakás előtt érdemes annyit egyhuzamban működtetni a gépet (utolsó fűnyírás?), hogy a motorolaj teljesen üzemmeleg állapotban legyen egy hosszabb ideig, így nem lesz benne kicsapódott víz a hideg üzemtől.
Megvallom őszintén, amióta már nem fér be a pincébe a fűnyíró és a kapagép, a szaletli alatt telel át mindkettő letakarva. Tavasszal mindkét gép azonnal indult benzinfeltöltés után. A benzint ereszd le, vagy fogyaszd ki belőle, mert hosszabb állás alatt kiválhatnak az adalékanyagok, ami nem tesz jót a karbinak.
Nem vagyok híve a tél alatti rövid beindításoknak, mert többet árt a motornak, mint használ, mivel nem melegszik át az egész motor az olajjal együtt, így a vízpára kicsapódik a henger falán és az olajban.
Tavasszal amúgy is érdemes olajcserével kezdeni a szezont.
Sziasztok!
Akit érdekel.
Tecumseh Vantage 35. motor szerintem egyszerű és jó kis motor .Igaz 4 hónapon át küzdöttem vele , legalább 20 alkalommal szét szereltem mire sok mindenre rá jöttem.Tehát ha meg vannak a megfelelő és jó alkatrészek, összerakva a jó beállításokkal nagyon szépen működik,Nekem sok minden hiányzott a motor volt csak lendkerék ék és kés valamint ennek az ékje a berántó kompletten ezeket itthon lerajzoltam és elkészítettem házilag .Igaz az üzemanyag tartályt találtam egy szemét dombon nem hozzávaló de rá szereltem. legnehezebb a berántó volt de sikerült egy kilukadt fényes nyeles lábasból fabrikálni ezért mert az átmérő ont egyezett. tárcsát egy régi mosógépből, a rugót a lappal egy használt porszívó kábel vissza húzó a kocsit egy házi készítés vaslemez félcoll csőből fogantyú stb a lényeg csodálatosan működik.Persze ez csak azért mivel nyugdíjas vagyok és ráérek munkás embernek erre nincs ideje,Azt tudom ha az ember nagyon eker valamit azt eltudja érni,Kívánok mindenkinek eredményes jó munkát.

IM000353.JPG
IM000353.JPG (240.74 KiB) Megtekintve 8188 alkalommal.
Üdv4
Ezekkel az egyforma képekkel mit szerettél volna mutatni? :wink:
semmi csak véletlen volt kétszer katt a file feltöltésre
üdv:
Üdv!

Megmenekült! Elkészült, tegnap és ma járattam kb. 5 és fél órát és szuper, most takarítottam le a sártól meg a fűtől. Egy tapasztalat: a Stihl márkaboltban Champion RJ19LM típusú gyertyát adtak, meg is bosszul, mert 30 perc járatás után ha leáll a nagy fűbe, nem lehet elindítani, szerintem nem ad szikrát. Van itthon egy Briggs & Stratton Quantum 35 motor egy KF-04-es rotakapán volt hajtás, mely kikönyökölt. Ez kb. jó 10 éve volt, mert olajzás nélkül volt járatva. Na ebben volt egy DENSO W22MP Us gertya mely 10 évig állt a a motorban olajban, tegnap megláttam, ma reggel csak leráztam, lepróbáltam a tekercsel, szép szikrát adott. Mentem fél órát a Champion gyertyával, lefulladt a motor tetejétől magasabb gazban, nem indult, forró volt, beraktam a másikat, ég és föld a különbség. Pörgősebb, jobban reagál a gázra- és elvételre. Melegen is indul vele, nem hal be 30 perc után, 40 perc alatt többször lefullasztottam a magas gazban, de indult vele csak inkább pihentettem a motort. Szóval jó, viszont egy gyertya csere kellett, de nem újra :). Egyébként emlékeim szerint is ilyen gyertya volt benne a felújításig, a pipa is a bordázott rövid, nem a hosszú és sima felületű. A fordulatot picit vissza kell vennem, mert az a ház köré magas, de jól megy.

Csatolmányok

Üdv!

Zolika,
gratulálok, kitartásod megmentette a jó öreg Indiánt! :wink:

Eridanus,
átszerkesztettem a hozzászólásod képét, mert nekem csak az autószönyegek látszottak az udvaron, a gép nem. Érdekes egy darab, azt hiszem egy munkavédelmis elsírná magát rajta. :oops: Gondolok a késházra, ha valamit elkap, azonnal kilövi bármilyen irányban. Az enyém a fűben rejtőző tobozokat szokta kilőni, pedig gyári háza van. A kutya már a közelébe sem jön. :wink:
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Kaptam egy SABO 43-130H turbostar, Sachs SB130-as motorral rendelkező fűnyírót.
Nagy hibája hogy a gyújtó tekercsrésze , ami vasmaggal egybeöntve volt, tönkre ment és a gazdája szétverte.
Sajnos nincs is meg.
Ezt szeretném pótolni, vagy mivel lehetne helyettesíteni?
Köszönöm előre is a segítséget!
Szép napot!
Plaszlo írta: Üdv!

Zolika,
gratulálok, kitartásod megmentette a jó öreg Indiánt! :wink:

Eridanus,
átszerkesztettem a hozzászólásod képét, mert nekem csak az autószönyegek látszottak az udvaron, a gép nem. Érdekes egy darab, azt hiszem egy munkavédelmis elsírná magát rajta. :oops: Gondolok a késházra, ha valamit elkap, azonnal kilövi bármilyen irányban. Az enyém a fűben rejtőző tobozokat szokta kilőni, pedig gyári háza van. A kutya már a közelébe sem jön. :wink:



Üdv!

Egy nagy tapasztalat: Bárki, aki komolyan neki kezd Briggs vagy Tecumseh motorhoz, az vegyen 3/8, 5/16 és 1/4 villáskulcsot, 1/2 dugókulcsot, rengeteget segíthet. Megéri várni azt a 3-4 napot míg megérkezik, fél perc alatt le lehet nyalni a csavarfejet.

Köszönöm szépen! Meg hát, még milyen szépen, ma lejjebb vettem a fordulatot, vág rendesen talán még alacsonyabb is, mint a bejáratós korszakban, viszont nem volt még pipa, és az egyik bokornak nekitolva lefele fulladt, mintha nem lenne szikra, visszahúztam a bokortól és újra ment :) Kigondolná, a "szemét" virágos bokor letesteli az én fűnyíróm és ,,keresztbe tesz a mi kis ütemünknek" Elmentem tehát a Stihl márkaboltba, vettem egy pipát, adtak hozzá csatlakozót is, ami persze az új trafóra rá volt téve :) Jah meg a Briggs motor berántóján kétszer akkora a kötél, nehezen leszedtem eredeti házáról, popszegeccsel rögzítettem az "új" házhoz, így berántáshoz nem kell lehajolni :) Most már tökéletes, kész van. :) Ebbe jól bele lendültem. :)
Viszont most ennek megörülve, nekiállok egy Maruyama 1,5 lóerős kétütemű táska permetezőnek :) Fel volt újítva olyan szinten, hogy kapott egy gyertyát, a berántóban letört a fül, meg lett hegesztve és vissza lett rakva a rugó bele. Van kompresszió működik is a berántó, de csak rántom be, nem kap benzint, ráfér egy benzincső csere, lyukas a benzincsap, de van egy Simson csap, külön esztergáltattunk alumínium házat. Volt külön egy 1200 Watt-os Fevill motor, annak építettünk egy házat és a Maruyama szivattyúrészét hajtotta meg szíjtárcsán, de nem volt nyomáskapcsoló a csőre, ezért forgott a motor, de nem tudott szállítani és leégett. Az akácosunkban, ahol dolgozgatunk időnként, ott van 220v forrás, de így nem tudunk csak hátival permetezni, és az gyengébb, lassabb és fárasztó. Ezért, ezt is megcsinálom ha sikerül, mert amúgy is szeretem a benzines kerti gépeket :) Ha érdeklik a fejlemények azzal kapcsolatban, akkor írok majd róla.
Eridanus: Legrosszabb esetben horganyzott vaslemezből készítsen oldalfalat köré, rögzítse hozzá, nem nehéz, de ha felkap egy követ és a lábához vágja, az fáj nagyon napokig. Nekem a felújított házon az oldalkidobón úgy hozzám vágta a követ, hogy mostantól csak hosszú ruhában vágok füvet.
Előző 1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 51 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég