Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 52 / 91
Előző 1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 91 Következő
Üdv!

Maruyamám nekem is van, a telepíthető változat.Ez nem táskában, hanem egy vázba van beépítve, de szerintem a motor egyforma, vagy legalább hasonló. Az enyémen van 4 állású nyomásszabályozó a különböző feladatokhoz, a felesleges permetlevet visszaküldi a tartályba, így keveri is egyben. Több mint 20 éves, elektronikus a gyujtása és eredeti az egész, még a nyomáscsövek is és még mindig hajlékonyak, nem repedeznek. Egyedül a szórófej ravaszának a tömítése kopott ki, kissé folyik mellette a permetlé. Ez még igazi Japán, nem occó kínai. 8)

Szerszámokat tényleg érdemes beszerezni, még ha csak a sajátját szereli is az ember. :wink:
Üdv!

Ilyen fehér színű háza van 2 félből áll, alul egy lemez van van azon 2 gumibakon a motor, egy pedig a szivattyúrészt fogja. Nekem annyi bajom van vele, hogy a benzincső nincs meg az eredeti és most képeket nézegetek, hogyan is kellene kinéznie. Egyébként leszedtem a kipufogót meg a karbit, letakarítottam a motort, A karbiban a lerakódásokat letakarítottam teljesen szétszedtem és összeraktam. Kompresszió jó, nem kell szétszedni. :)) Az "indián" hibája meg annyi, hogy a kerékcsavarok régiek már és nem jó rajtuk a menet, meg a karbit a Husqvarna szervizben rakták össze, a tűszelep tömítését megint fordítva rakták össze, ezért ha kifogy a tank, vagy sokáig megy kis lejtőn olyankor a tűszelep beleragad a tömítésbe és az úszó nem húzza le szintváltozásnál, tehát újra ki kell vennem és megfordítani, de ezért nem fogom levenni az egészet, csak az úszóházat.

Csatolmányok

Üdv!
Erre gondolsz?

Maruyama MS100.jpg
Maruyama MS100.jpg (17.13 KiB) Megtekintve 11104 alkalommal.

http://olx.hu/hirdetes/permetezogep-permetezo-gep-maruyama-ms-100e-ID21CHL.html

Most látom, az enyém egészen más, talán a motor alapja lehet azonos:

M5.jpg
M5.jpg (254.53 KiB) Megtekintve 11155 alkalommal.


M6.jpg
Nagy kék gombbal tudom a különböző üzemállapotokhoz szükséges nyomást beállítani. Startnál zömében csak keveri a permetezőlevet, alig van nyomása, majd 3 fokozatban még növelhető a végnyomás. Amit nem tud kinyomni, az visszamegy a tartályba a második kisnyomású csövön.
M6.jpg (268.39 KiB) Megtekintve 11112 alkalommal.


M2.jpg
Gyujtáselektronika (elektronikus megszakító)
M2.jpg (272.39 KiB) Megtekintve 11150 alkalommal.
Üdv!

Igen, az a típusú van. Meg lett takarítva, nem indult, viszont a gyertya adott szikrát és sikerült visszaállítani az eredeti benzin csövezést így folyt a karbiba végre benzin. Aztán leszedtem ismét a karbit, kitakarítottam a csöveket és a fúvókát is újra nagy nehezen kifújtam. Összeraktam, első rántásra indult, csak egy fordulatot kellett húzni és indult :) Most már csak az elektromos motorhoz készült vázról kell levenni a szivattyúrészt és visszarakni, meg egy benzincsap csere kell, mert az eredeti ereszt picit, pedig a belső henger ki lett benne cserélve meg ki lett lyukasztva a megfelelő helyen. Az indián meg még pihen az előbbi "hibákkal" :)) Egyébbként igen, találtam egy pdf-et asszem abban ez az "új elektronikus gyújtású Maruyama motorról volt szó általánosan, aztán pár részt bonyolítottak, aztán volt a végén egy fűkasza szerű gép, aminek a végére mindenféle adaptereket lehetett rakni. http://www.agroforg.hu/download/maruyama.pdf
Üdv!

Kész van majdnem mind a 2 gép. A Maruyama-ra visszatettem a szivattyúrészt, indítom pörög picit erőltetebben járt, füstölt a kipufogó, nem emeli át a vizet 2 perc után leállítottam. Aztán véletlen az index fórumon olvastam, hogy kell pár csepp olajat cseppenteni a szivattyú és a szivattyúház közti lyukba, ezután inditom egyből finomabban járt, nem füstöl és megnyitva a pisztolyt egyből jött a víz :) Hiába, ha az embernek nincs gépkönyve, folyton hibába ütközik :) Egy csap miatt zavarom majd a szakit, ilyen gépeket javít, elszántságom miatt most nem kap pénzt meg munkát sem tőlem :)
A Szentkirályi Rexnek meg a regulátorja nem is ment, a belső tengelyen ütközött fel...hosszú. A lényeg a tengelyhez lett csípve (hegesztve) a kis lemez kívülről és a tengelyre egy alu lemez lett bevágva és ráhajtva, hogy ne tudjon addig bemenni így végül is működik rendesen, szabályoz. A kerékcsavart köszörűvel megcsináltam, egy alátét kell majd beszerezni, hogy ne lötyöghessen a kerék. Kipróbáltam, most már nagy terhelésnél nem kell a gázkarral finoman utána adagolni, megteszi azt maga. Még egy fontos dolog: sokkal alacsonyabb lett a fordulata megint, nem fullad, de vág rendesen :) A szomszédnak hasonló gépe van ugyanilyen motorral kb. egy idős a miénkkel, bár nekik nem lett felújítva, meg csak a ház körül a kertben használják, de az olyan hangos alapjáraton, mint a miénk start fokozatban, teljesen nyitott pillangószeleppel, igaz picit megint állítottam az úszón. Szóval csendes és vág, esetleg egy kés élezés hiányzik neki. Bár már olyan halk, hogy az elektromos fűnyírót szívesebben hallgatom :) Köszönök minden segítséget, sokat jelentett a hozzászólások olvasása is. Néha felleltem magam jobban és egyszerűbben megcsináltam dolgokat, mint amit itt olvastam :)
A Quantum motor ahogy megnéztem csak kívülről van repedése, belülről minden része jó egy hajszálrepedés sincs, csak a hengert kell felfúrni és hüvelyezni, egy hajtókar csere, gyűrű csere, a többi része jó, megéri? ahogy számolom, 12000 pénzbe fog fájni szerintem, de nem biztos, hogy a ház csak kívül repedt, lehet nem látom belülről rendesen, esetleg az ilyen repedéseket tényleg lehet javítani hegesztéssel? olvastam valahol, hogy kis hibát helyre lehet állítani vele :)
Üdv!
Előljáróban nézzétek el a szakszerűtlen fogalmazásom, de nem vagyok jártas (még) ebben a témában.
Szóval vettem egy TORO 8024 típusú önjáró fűnyírót, amely Briggs 600 SERIES (??) motorral van szerelve. Kipucoltam karbit, pöcre indul. Viszont. Amint rányomom a gázkart, lefullad. Kézzel segítve a regulátornál, szépen felpörög a gép. Alapjáratban meg vesz feszülve a regulátor rugó. Olyan mintha nem lenne, ami ellenfeszítené. Néztem, de sehol nem látom helyét egy másik rugónak és az alkatrész listában is csak azokat a rugókat látom, amelyek megvannak. Szeretném egyedül megbütykölni, csak emiatt nem vinném szerelőhöz. Akinek ilyen gépe van vagy ért hozzá – visszaolvasva pedig látom, hogy sok segítőkész szaki mozog itt :D – legyen kedves segíteni. Elképzelhető, hogy nem világosan fogalmaztam, de hátha.
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/140809/fot__1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/140809/fot__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]
Udv mindenkinek!
Egy olyan kerdesem lenne hogy lehet slaggal, vizzel mosni benzines funyirot?
Persze nem az egeszet csa a kes reszet alulrol.
Nagyon fuves saras lett.
http://www.mcculloch.com/hu/products/la ... /m51-140f/ ez a tipusa.
Koszonom a segitseget elore is.
Üdv!

Igen lehet, de ne oldalra döntsd a gépet, hanem a fűgyűjtőt levéve hátrafelé, a tolószár felé döntsed. Ilyenkor az olaj nem megy rossz helyre.
Üdv!

Használtan néztem két benzines gépet. Az egyik egy Makita EUM 481 Briggs motorral,
a másik pedig egy McCULLOCH Tecumseh motorral. Melyiket javasoljátok?
Üdv!
Ezek új gépek, vagy használtan vennéd?
Üdv!

Használtan vennék. Újra nincs most kincs. Használtan lutri venni? Milyet érdemes? (ha érdemes egyáltalán)
Üdv!

Azért kérdeztem, mert a régebbi Tecumseh motorok gyengébbek voltak tartósságban, mint a Briggs-ek. Használtam venni bármit mindig kockázat, de nem feltétlen kell rosszul járni miatta.
A Briggs motorosat venném, ha minden más jó rajta.

Nézd meg a motort:
- amikor hidegen indul, mennyire könnyű vagy nehéz életre kelteni. Ha nehéz beröffenteni, akkor problémás lehet
- induláskor mennyire füstöl. Ha kéken füstöl, akkor már eszi az olajat, ha csak feketén és utána el is tűnik, akkor nincs baj, az majdhogynem természetes (sok benzin induláskor, de fordulaton már nem füstölhet).
- mennyire egyenletes a motor járása. Ha össze-vissza megy a fordulatszám, akkor lehet már problémás
- szuszogón (kis gumicső, valahol a motor oldalán) nyomja ki az olajat, esetleg füstöl. Mindkét esetben már rendesen kopott a motor.
- ne remegjen, rezonáljon a gép. Ha minden zörög rajta menet közben és a tolókaron is érzed, akkor a főtengely sérült, görbült ne vedd meg.

A fűnyírón a kerekeket nézd meg, ne legyen nagyon kopott, ne kóvályogjon a tengelyen. Kerékmagasság állítók is rendben legyenek, ne legyen letörve, berágódva vagy beszorulva. Fűgyűjtő egyben legyen, tartióképek legyenek, stabilan lehessen rögzíteni a házon.Érdemes a bowdenek, a ház és tolókar állapotát is átnézni, ne lötyögjön, kotyogjon nagyon. A vágókés annyiban érdekes, ha ütés, deformáció nyomait látod, akkor elkaphatott valamit, ami a motor tengelyére is kihathat negatívan. A kopottsága lényegtelen, pár ezer ft-ért lehet kapni vadonat újat.

A Briggs-ekben az a jó, hogy lehet hozzá alkatrészt kapni, hozzáértőnek könnyű javítani és eléggé strapabíró jószágok. Tehát ha valami problémát látsz, alkudj és abból a pénzből hozasd rendbe. Ha nagyon bizonytalan a motor, akkor keress inkább másikat.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek a következő probléma megoldására: vásároltam egy Alko Silver 46B benzinmotoros fűnyírót Briggs & Stratton 450-es
motorral.A gép teljesen jó állapotban van, a kompresszió megfelelő, hidegen és melegen kitűnően indul.A problémám az volna,hogy a gyertya vastagon
elkormozódik, így minden nyírás előtt finom drótkefével meg kell tisztítsam /különben nem indul/Próbálkoztam Champion RJ 19 LM és Brisk J 19 gyertyákkal
de nem vezetett eredményre.Az olaj szint megfelelő, a légszűrő tiszta, a regulátor rugói a fórumban lévő fotóknak megfelelően jó helyen vannak.Gyanítom,
hogy a motor sok benzint kap, nem tudom, hogy ennél a motornál hogy lehet esetleg ebből visszavenni? Ha a kis karral megemelem a fordulatszámot akkor
a regulátor "játszik" a fordulatszámmal és a kipufogógáz kissé kormos /feketés/.A segítséget előre is köszönöm . Gyurkoca.
Üdv!
Légszűrőt kitisztítottad?
Regulátor rugói nincsenek kinyúlva?
Ha ezek rendben vannak, akkor még lehet a membrán megnyúlása a gond.
Üdv ! Köszönöm a választ, megveszem a membránt és kicserélem.
Előző 1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 52 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 32 vendég