Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 62 / 91
Előző 1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 91 Következő
Üdv!
Ez a forgattyúsház szuszogója. Van ahol a szabadba engedik a gázokat, vannak olyan gépek, ahol a szívócsőbe visszavezetik. Akkor van gond, ha ezen keresztül füstöl, vagy veri ki az olajat.
Szia!

A karbin lévő kar a benzincsap. Van off-és on állása, ami szerintem csak dísz, mert ha off-on van akkor is jár ugyanugy tovább. Na mindegy.

A hullámzás vágás közben, terhelés alatt is megvan.

Tegnap gondoltam megpróbálom amit írtál, de mivel nem tudtam, hogy merre mennyit lehet csavarni a réz csavart, teljesen elállítottam, ami annyit jelent, hogy most a start ra van állítva a kar, berántom, felpörög, és szépen lassan leáll. ha feltolom a kart run ra, akkor fullad. Magyarul ugy el sikerült állítanom, hogy nem megy most már sehogyan sem. Le tudnád írni, hogy mennyit merre kell csavarni rajta? most ahogy elállítottam, tolta a füstöt rendesen, gondolom annyi benyát kapott, mint még soha.

A gyertyát kiszedtem, és hát nem mondhatnám tisztának. :(
PicsArt_1435154478513.jpg
PicsArt_1435154478513.jpg (56.39 KiB) Megtekintve 4495 alkalommal.




Plaszlo írta:
Ákos Mohácsi írta: Szia!

Parancsolj a link. Két videót csináltam, valamelyik talán használható.

https://www.youtube.com/watch?v=_OBqrUSvHiU

https://www.youtube.com/watch?v=jh7yNFZ9xDA

Viszont azt vettem észre, mintha eresztené az olajat a motor elején a tömítésnél. :(

Köszönöm a segítséget!


Ez egy érdekes motor. Biztos kínai, de ilyet még nem láttam. A karbinál lévő kar mire jó? Azt láttam, hogy indulás előtt eltekered, de mit szabályoz? Fordulatot, vagy az lenne a hidegindító esetleg leállítókar?
Kissé megzavar. Általában a szabályozókaros motoroknál a start állás a hidegindító, akkor zárja a szívató pillangószelepét. Meleg motornál le is fullasztotta, ez idáig teljesen rendjén is van. A hullámzás a karbi és a regulátor együttes problémája, valószínűleg a karbi keverékszabályozó csavarja el van tekerve és nem megfelelő a benzin-levegő keverési aránya. Emiatt kissé lustán reagál a regulátor ösztökélésére, ezért a regulátor jobban rászabályoz, hogy a motor fordulatszáma emelkedjen, mire az hirtelen felpörög, de a regulátor már hiába szabályoz le, a motor lendületből túlpörög. Ez ismétlődik üresjáratban.
Terheléskor ez általában helyreáll és működik rendesen.
Amennyiben terhelés alatt is így hullámzik a fordulatszám, akkor bejátszhat a motor kopása, ami miatt nem eléggé harapósan reagál a gázadásra, mint új korában. Viszont nem láttam füstölést, így még nincs jelentős kopás benne.
Próbáld üzemmeleg motornál a rézszínű csavarral beállítani a keverési arányt. Ha a motornak nincs nagyobb baja, akkor utána meg kellene szűnnie a fordulatszám hullámzásának.
Sziasztok szeretnék venni 1 nagyobb teljesitményű (elektromos fűkaszát.
1200nm a terület de lejtö egyenetlen terület gyümolcsfák bokrok stb.
Sok ilyen gépet nem találtam de azért 1-2 akad.Erröl szeretném kérni a véleményeteket:http://www.profikisgep.hu/kerti_gepek_es_kiegeszitok_2632/bozotvagok___elektromos_9/hecht_1445_18882
Ha esetleg valaki tud hasonlo árkategóriában jobbat azt is megköszönném:)
Ákos Mohácsi írta: Szia!

A karbin lévő kar a benzincsap. Van off-és on állása, ami szerintem csak dísz, mert ha off-on van akkor is jár ugyanugy tovább. Na mindegy.

A hullámzás vágás közben, terhelés alatt is megvan.

Tegnap gondoltam megpróbálom amit írtál, de mivel nem tudtam, hogy merre mennyit lehet csavarni a réz csavart, teljesen elállítottam, ami annyit jelent, hogy most a start ra van állítva a kar, berántom, felpörög, és szépen lassan leáll. ha feltolom a kart run ra, akkor fullad. Magyarul ugy el sikerült állítanom, hogy nem megy most már sehogyan sem. Le tudnád írni, hogy mennyit merre kell csavarni rajta? most ahogy elállítottam, tolta a füstöt rendesen, gondolom annyi benyát kapott, mint még soha.


A csavart tekerd be teljesen ütközésig, majd tekerd ki 1-1.5 fordulattal. Elvileg befelé csavarva szegényíti, kifelé csavarva dúsítja a keveréket.
Általában ütközéstől 1 - 1,5 fordulattal kitekerve a csavart olyan állapotban lesz a motor, amikor be lehet indítani és melegíteni a motort, majd üzemmeleg állapotban finoman állítva a csavart, beállítható a megfelelő keverési arány.
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni alapjárat témában.
Adott egy Bvs143-as motor aminek be kéne valahogy állítani az alapjáratát,de mihelyst visszább veszem a gázt vagy leáll vagy lüktetve egyszer kicsit felgyorsul majd újból szinte majdnem megáll a motor.
Mi lehet a baj?Hogyan tudnám ezt jól belőni?
Előre is köszi a segítséget.
Szia!

Először érdemes kitisztítani a karburátort, meg a légszűrőt és után alehet beállítani.

Némi videósegítség:
https://www.youtube.com/watch?v=WBdbxlnaUpw
https://www.youtube.com/watch?v=YXA3gLdCOxU
https://www.youtube.com/watch?v=Q8pcX-FWtNc
szia MTD 40 po jelzésü fünyírómnak következő a baja : indításkor valami kopog és amikor leállítom akkor is . De fűnyíráskor viszont nem kopog . A kés nem laza .
Szia szeretnék új fűnyírót venni kb 1hektár fűnyi területre 3,5 le - 4,5 le ig . Köszi !
Szia!

Király vagy, most a mostani beállítás alapján szuper, megszűnt a hullámzás!!!!!!!!! :) :) :) :) :) (viszont most olyan, mintha gyenge lenne, egy kicsit magasabb fűvel már nem annyira birkózik meg.)

A beindításkor azt vettem észre, hogy a karbinál csöpögött a benzin elég intenzíven, mintha a légszűrő és a karbi között jönne ki. Majd elzártam a benzin csapot, abbamaradt. Elindítottam, és amikor kinyitottam a csapot megint, már nem folyt. :( remélem érthető az írásom. ez mi lehet?

Azt vettem még észre, hogy menet közben néha pukkan egyet egyet, meg amikor egyszer elindítottam egy nagy pukkanással kezdte. Ez mi lehet? Sok neki a benzin?

(gyertyát még sajnos nem cseréltem le, de lehet ezzel kellene kezdenem, mert ami fémre rámegy a pipa, az egy millimétert fordítható, gondolom kezdi megadni magát???)

Minden esetre nagyon hálás vagyok az eddigi segítségért!!!!!!! :!:

Plaszlo írta:
Ákos Mohácsi írta: Szia!

A karbin lévő kar a benzincsap. Van off-és on állása, ami szerintem csak dísz, mert ha off-on van akkor is jár ugyanugy tovább. Na mindegy.

A hullámzás vágás közben, terhelés alatt is megvan.

Tegnap gondoltam megpróbálom amit írtál, de mivel nem tudtam, hogy merre mennyit lehet csavarni a réz csavart, teljesen elállítottam, ami annyit jelent, hogy most a start ra van állítva a kar, berántom, felpörög, és szépen lassan leáll. ha feltolom a kart run ra, akkor fullad. Magyarul ugy el sikerült állítanom, hogy nem megy most már sehogyan sem. Le tudnád írni, hogy mennyit merre kell csavarni rajta? most ahogy elállítottam, tolta a füstöt rendesen, gondolom annyi benyát kapott, mint még soha.


A csavart tekerd be teljesen ütközésig, majd tekerd ki 1-1.5 fordulattal. Elvileg befelé csavarva szegényíti, kifelé csavarva dúsítja a keveréket.
Általában ütközéstől 1 - 1,5 fordulattal kitekerve a csavart olyan állapotban lesz a motor, amikor be lehet indítani és melegíteni a motort, majd üzemmeleg állapotban finoman állítva a csavart, beállítható a megfelelő keverési arány.
Még egy kérdésem lenne, hogy szerintetek melyik megbízható márka gyertya terén?

Delco
Autolite
Beru
Bosch
Champion
Citroen
Daihatsu
Denso
Fiat
Ákos Mohácsi írta: Szia!

Király vagy, most a mostani beállítás alapján szuper, megszűnt a hullámzás!!!!!!!!! :) :) :) :) :) (viszont most olyan, mintha gyenge lenne, egy kicsit magasabb fűvel már nem annyira birkózik meg.)

A beindításkor azt vettem észre, hogy a karbinál csöpögött a benzin elég intenzíven, mintha a légszűrő és a karbi között jönne ki. Majd elzártam a benzin csapot, abbamaradt. Elindítottam, és amikor kinyitottam a csapot megint, már nem folyt. :( remélem érthető az írásom. ez mi lehet?

Azt vettem még észre, hogy menet közben néha pukkan egyet egyet, meg amikor egyszer elindítottam egy nagy pukkanással kezdte. Ez mi lehet? Sok neki a benzin?

(gyertyát még sajnos nem cseréltem le, de lehet ezzel kellene kezdenem, mert ami fémre rámegy a pipa, az egy millimétert fordítható, gondolom kezdi megadni magát???)

Minden esetre nagyon hálás vagyok az eddigi segítségért!!!!!!! :!:


Elképzelhető, hogy kicsit szegényebbre sikerült a keverék, nehezebben veszi fel a fordulatszámot. próbáld addig szabályozni a csavarral, hogy még ne hullámozzon a fordulat, de terhelés alatt is legyen ereje.

A benzincsöpögés nem jó jel, valószínűleg az úszószelep nem zár teljesen. Menet közben folyamatosan fogy a benzin, ezért egyensúlyban van a benzinszint, nem csöpög.

A pukkanás elő szokott fordulni, ha a regulátor hirtelen leszabályoz, de induláskor sem kizárt.

Szerintem bármelyik típusú új gyertyával megfelelően fog működni, ha hőértékben és egyéb paramétereiben megfelelő a motorhoz.
Kedves László.

A takarítások megtörténtek ,az az igazság hogy utána jelentkezett ez a hiba,előtte nem volt..
Sziasztok. A segítségeteket kérem.
Vettem használtan egy okay ls45 fűnyírót. Egy pöcre indult, tökéletesen működött.
Közben többször az oldalára döntöttem,letakarítottam az alját, kést megéleztem, még ezután is jól működött.
Majd megtörtént az olaj csere. Sajnos itt is az oldalára döntöttem, (a későbbiekben kiderült, hogy rossz ötlet volt), de az olajcsere után, beindítottam, semmi gond nem volt. (Menettem egy percig.) Először.
Kb egy hétre rá, megint elindítottam a garázs előtt a fűnyírót, először tökéletesen működött, majd utána furcsa hangot hallottam a motor felől, leállítottam. Nem füstölt, de nem úgy működött, mint korábban. Nehezen tudtam a berántót meghúzni, akadt, azt gondoltam, valami eltörött a motorban. (valószínű, hogy már ekkor bekerülhetett az olaj a hengerbe.)

Eltelt 3 nap.

Először levettem a gyertya pipát. Majd a berántó kötelet húzogattam jó párszor. Segítségem is volt, így láthatóan a dugattyú tette a dolgát, így kiderült, hülyeségre gondoltam, a hajtókarnak, dugattyúnak első neki futásra talán nincs baja.

Remélhetőleg az olaj eltűnt a hengerből. Gondoltam.

Gyertya visszatétele után, elindult, de füstölt (kékes szürke), mint az állat. (két perc alatt az anyósomék udvarán nem láttam a füsttől) Viszont a motor hangja, olyan volt mint előtte, mondhatni egyenletes. Ismerőseim azt mondták, lehet olaj gyűrű törése is a jelenség oka. Valószínűleg a hengerbe szivárog az olaj. (Mivel a nívó pálcát megnézve megállapítható volt, hogy kevesebb lett az olaj. kb a nívó feléig csökkent.) Lehet a sok döntögetés miatt, a hengerbe került az olaj? És most a gyertya pipát levéve, berántó zsinórt húzkodva, a hengerből a kipufogóba távozott az olaj? És amiatt füstöl? Elnézéseteket kérem, ha marhaságot írtam, sajnos nem értek hozzá.

Holnap leveszem a kipufogót, mivel több mint valószínű tele lehet olajjal,mivel az olaj nyomait véltem felfedezni a kipufogóban. Kitisztítom. Hátha a füstölés emiatt történt.

Szeretném megkérdezni, mivel érdemes tisztíttatni a kipufogó belsejét? Erősítsetek meg légy szíves, hogy az oldalra döntögetés miatt van a szürke-kék füst. ( a hengerbe került az olaj, a kipufogóban meg elég, füstöl).
De egy életre megjegyeztem , hogy olajcserekor hátra döntjük, a fűnyírót. a Fogantyúra meg kell rakni jó nagy nehezéket, és kész.
Elég, ha kipufogót kitisztítom, majd menetem öt percig a motort? Ha a füstölés nem szűnik meg, akkor a dugattyún lévő olajleválasztó gyűrű törhetett el?

Minden probléma, utólag átgondolva, (az olajcsere, kés elezés) döntögetés miatt történt.

Köszönöm előre is a segítséget. Minden hozzászólásnak örülök.
Szia!

Ennyi ideig nem szabad füstölnie, ha rossz helyre megy az olaj. Pár perc alatt ki kell füstölnie a felesleget és onnantól rendesen kell működnie. Az olaj akkor tud maradandó károsodást okozni, ha a robbanótérbe kerül és ott megállítja a dugattyút, de ahhoz olyan erővel kellene berántani, ami nem valószínű.
Ettől függetlenül léteznek rejtélyes egybeesések is, ha eltört az olajlehúzó gyűrű, akkor folyamatosan fog füstölni.

A kipufogót leszerelés után benzinnel mosd át, majd szárítsd ki mielőtt visszarakod. Szedd le a légszűrőt, tisztítsd ki, hátha oda is került olaj, meg a kartergáz visszavezető csövet is, ami a porlasztó torkához csatlakozik gumipipával.
A gyertya kiszedése után alaposan átforgatva a motort annyira ki kell tisztulnia a hengernek, hogy utána csak rövid ideig füstölhet beindulás után.

Amennyiben ezek után is folyamatosan füstöl, mélyebbre kell ási, motort szétszedni, vagy szervizbe vinni.
Köszönöm a segítséget.
Levettem ma reggel a kipufogót. Valóban folyt belőle az olaj. Ez magyarázatot ad a füstölésre.
Továbbá kivettem a gyertyát, befogtam a gyertya helyén a lyukat (szívó hatás érvényesüljön), és a berántó zsinór húzkodásával próbáltam meg kitakarítani a hengert, a dugattyú mozgásának segítségével.
Hiába takarítottam ki a kipufogót, mindig, többszöri rántás hatására, újból szivárgott az olaj a kipufogó csonkon (miután szárazra töröltem) látszott az olaj. Ez a folyamatot megismételtem 3-szor. Az eredmény ugyanaz. Mindig szivárgott az olaj a kipufogó kivezetés felé.
Valószínű, ahogy írtad, az olajlehúzó gyűrűvel lehet gond, mert nem szabadna átereszteni az olajat. Vagy leragadt, vagy eltört. Most már nem biztos, hogy csak a döntögetés idézte elő a hibát, hiszen annak az olajnak hamar el kellett volna égnie.
Mivel nem értek a fűnyíró szétszedéséhez, előreláthatólag ez a javítás mennyibe kerülne? Szervíz gondolom jól megvágja az embert. Alkatrészek, dugattyún lévő gyűrűk cseréje kb. mennyibe kerül? (okay ökonomic 4605 smk, fűnyíró birggs and stratton ls45)
Előző 1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 62 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég