Sziasztok. A segítségeteket kérem.
Vettem használtan egy okay ls45 fűnyírót. Egy pöcre indult, tökéletesen működött.
Közben többször az oldalára döntöttem,letakarítottam az alját, kést megéleztem, még ezután is jól működött.
Majd megtörtént az olaj csere. Sajnos itt is az oldalára döntöttem, (a későbbiekben kiderült, hogy rossz ötlet volt), de az olajcsere után, beindítottam, semmi gond nem volt. (Menettem egy percig.) Először.
Kb egy hétre rá, megint elindítottam a garázs előtt a fűnyírót, először tökéletesen működött, majd utána furcsa hangot hallottam a motor felől, leállítottam. Nem füstölt, de nem úgy működött, mint korábban. Nehezen tudtam a berántót meghúzni, akadt, azt gondoltam, valami eltörött a motorban. (valószínű, hogy már ekkor bekerülhetett az olaj a hengerbe.)
Eltelt 3 nap.
Először levettem a gyertya pipát. Majd a berántó kötelet húzogattam jó párszor. Segítségem is volt, így láthatóan a dugattyú tette a dolgát, így kiderült, hülyeségre gondoltam, a hajtókarnak, dugattyúnak első neki futásra talán nincs baja.
Remélhetőleg az olaj eltűnt a hengerből. Gondoltam.
Gyertya visszatétele után, elindult, de füstölt (kékes szürke), mint az állat. (két perc alatt az anyósomék udvarán nem láttam a füsttől) Viszont a motor hangja, olyan volt mint előtte, mondhatni egyenletes. Ismerőseim azt mondták, lehet olaj gyűrű törése is a jelenség oka. Valószínűleg a hengerbe szivárog az olaj. (Mivel a nívó pálcát megnézve megállapítható volt, hogy kevesebb lett az olaj. kb a nívó feléig csökkent.) Lehet a sok döntögetés miatt, a hengerbe került az olaj? És most a gyertya pipát levéve, berántó zsinórt húzkodva, a hengerből a kipufogóba távozott az olaj? És amiatt füstöl? Elnézéseteket kérem, ha marhaságot írtam, sajnos nem értek hozzá.
Holnap leveszem a kipufogót, mivel több mint valószínű tele lehet olajjal,mivel az olaj nyomait véltem felfedezni a kipufogóban. Kitisztítom. Hátha a füstölés emiatt történt.
Szeretném megkérdezni, mivel érdemes tisztíttatni a kipufogó belsejét? Erősítsetek meg légy szíves, hogy az oldalra döntögetés miatt van a szürke-kék füst. ( a hengerbe került az olaj, a kipufogóban meg elég, füstöl).
De egy életre megjegyeztem , hogy olajcserekor hátra döntjük, a fűnyírót. a Fogantyúra meg kell rakni jó nagy nehezéket, és kész.
Elég, ha kipufogót kitisztítom, majd menetem öt percig a motort? Ha a füstölés nem szűnik meg, akkor a dugattyún lévő olajleválasztó gyűrű törhetett el?
Minden probléma, utólag átgondolva, (az olajcsere, kés elezés) döntögetés miatt történt.
Köszönöm előre is a segítséget. Minden hozzászólásnak örülök.