Üdv Szakik
Egy nem túl nagyra becsült MTD ThorX35 motorral kapcsolatban van egy kis gondom, aminek megoldásában szeretném a segítségeteket kérni.
A gép úgy került hozzám, hogy valaki már rámondta a gazdasági totálkárt, majd egy évet állt. Azt mondták, hogy ütött egy kicsit mikor még járt, de mivel a motor nem tűnt kopottnak, ezért csapágy + szimering cserét követően összeraktam. Először alig akart indulni, pöffenések után egyből leállt. Aztán egyszer megtörtént a csoda, elég szépen járt, bár az elvártnál magasabb fordulaton. Így hagytam járni kicsit, hogy a regulátor karját kézzel visszatolva kb normál fordulatszámon pörögjön. Leállítás után kb 5 perccel újra beindítottam, és nagy kék füst kíséretében nagyon magas fordulatszámon felpörgött. Gyorsan leállítottam, később megnéztem az olajszintet, és kissé sok lett bele az 5.5 dl.
Kérdezem a szakiktól, hogy a túltöltés okozhatja-e a motor felpörgését, és az erős kék füstöt?
Szerintem az előbbit nem, de az utóbbit igen.
Azóta próbáltam már többször indítani, de csak úgy hajlandó pöffenni párat, ha fecskendezek egy kis benzint a karburátor torokba. Ennél többet nem sikerült elérnem.