Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
43 hozzászólás Oldal: 1 / 3
Hozzáértőktől kérdezném, vásárolnék kompresszort. Csak ház körül kéne , esetleg kerítés vagy radiátor festés, kerék, fújás, szerszámok tisztítása. Einhell gépeket néztem BT-AC 200/24 OF tipust . Ez vagy hasonló társa alkalmas az általam felsorolt dolgokra? Mir kell figyelni az ilyen készülékeknél? Túl sokat nem használnlm, csak ha éppen kell és nincs az nagyon rossz. Ezért nem akarok beleölni túl sok pénzt. A jófogáson találtam szinte féláron garival ilyen készüléket egy Győri emberke árulja. Esetleg vele kapcsolatban valakinek van tapasztalata?
Üdv
Egy TIP nevű olajmentes barkács kompresszor van a műhelyemben. Praktikeres akciós darab. Talán 10 éve is meg van igaz keveset használom de arra amire te is szeretnéd elegendő. Azért ez nem arra való hogy órákon keresztül festéket szórjunk, hanem tényleg csak alkalmi rövid melókra. Nagy csodát ne várj tőle egyszerű szerkezet nagyon, picike szivacs légszűrővel amit én rendszeresen pucolgatok olajozok de talán még fontosabb hogy ne a festékködöt szívja a gép ha használod festésre. Annak ellenére hogy nem szabad olajozni én időnként WD40 et szoktam fújni a szívónyílásába menet közben de hogy ezzzel biztosan jót teszek e nem tudom. Talán igen mert megy még, sőt rossz sem volt. Komolyabb munkákhoz nekem szimpatikusabb megoldás valami "kiszuperált" teherautó kompresszort hajtani villanymotorral mint venni gyárit. egyrészt lényegesen olcsóbb, mégis csak barkácsolás összerakni, és azok bírják a tartós üzemet valóban. Ha olcsó kategóriában gondolkodsz én megvárnék valami akciót inkább. Ezek a Józsefvárosi piacról származó neten árult cuccok mégsem az a kategória ahol nagy vágyaid lehetnek a garit illetően. Sőt megeshet hogy két hét múlva már ki sem cseng az a szám amin megrendelted :)
Köszi a választ most láttam a Baumaxban 20.000-éert egy olajos szivattyút lehet azt megveszem. Ha olajos akkor kell valami olajaleválasztó a nyomócsőbe? Ha igen akkor annak rajta kell lennie vagy azt még nekem kell rátenni, vagy nem lényeg
?
Ha jó a kompresszor nem kell olajleválasztó és a légtartályban is kicsapódik lerakódik a kondenzvízzel együtt amit időnként le kell engedni. Arra a célra amit írsz semmi speciális kiegészítőre nincs szükség.
Festéshez nem árt egy vízleválasztó használata. Nekem olajos Einhell kompresszorom van - igaz csak 6 l-es tartállyal -, de elég hamar telenyomja a csövet vízzel, pedig jó része a tartályban csapódik le. Ezek kis teljesítményű kompresszorok, gyakorlati tapasztalat, hogy egy nagyobb felületű festés közben szinte állandóan jár a kompresszor. A nagyobb tartállyal jobb a helyzet, de amikor abból is kifogy a levegő, ugyanúgy jár folyamatosan a kompresszor.

Vízleválasztó:
http://gudewebshop.com/levegkezelesolajzas/279-41082-gude-vizlevalaszto-nyomascsokkentvel-1-4-.html

Vízleválasztó nyomásszabályzó nélkül (a kompresszoron kell lenni nyomásszabályzónak):
http://gudewebshop.com/levegkezelesolajzas/278-41081-gude-vizlevalaszto-1-4-.html
Megnéztem a Baumax katalógusát, ez jó lesz az elképzelt feladatokra és az először kinézett 1100 W-os kompresszorhoz képest erősebb, 1500 W-os. Remélhetőleg a légszállítása is ennyivel nagyobb.
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat, akkor megve
szem a Baumaxos kompresszort.
Üdv megvettem a kompresszort. Annyi kérdésem lenne,hogy a benne lévő olajat azonnal cseréljem le vagy elég kicsit később használat után. A baumaxban azt mondta a hölgy hogy cseréljem le mert ez csak valami próba olaj vagy mi a fene. létezik ilyen? Olaj olaj szerintem.
Üdv
Ha másért nem akkor azért hogy tudd mi van benne :) Mégis csak egy kínai cuccról beszélünk és hát ki tudja .... A te érdeked is hogy sokáig jól működjön. Ha nincs kifejezett előírás hogy mit rakj bele az a motorolaj amit az autódba használsz tökéletesen megfelel. Annak a maradékát használom én is, 3,5 liter kell a kocsiba a kanna meg vagy 4 vagy 5 literes amit kapni lehet, a kocsi meg japánban gyártott japán így meg is marad :)
Olaj és olaj között óriási különbségek vannak. Nem mindegy mit teszel bele, akkor hagyhatod a gyárit is benne. Az autóval is csak annyi a hasonlóság, hogy dugattyús. Más üzemi viszonyok, más hőmérséklet, gyengécske léghűtés, stb. Működhet hidegen is és túlhevülve is huzamos terhelés hatására. Én vennék belevaló olajat.

http://szerszamwebaruhaz.hu/kompresszor-olaj-18300
http://www.flexfeny.hu/hu/kezi+szerszamok/kenoeszkozok+segedanyagok/kompresszor+olaj+agre.html
http://www.magnesszelep.hu/index.php?oldala=menu.php&oldal=termek_reszlet.php&utvonal=;;673;;238;;0;&mp=mp.php&szulo=673&nyit=673&kod2=%3E%20Kompresszor%20alkatr%E9szek&tazon=4611

Van választék, a nagyon drágákat nem linkeltem be. :wink:
Köszi a válaszokat akkor lecserélem inkább mint,hogy baja legyen.
Még egy kérdésem lenne ezen a kompresszor olajszint ellenőrzésnek nincs pálcája csak egy ki ablak. Na most hogyan legyen az olajszint az ablak közepén van egy kis piros kör , meddig töltsem olajjal.?
Nos, odáig, a kis kör közepéig! :wink:
lalibatyo írta: Üdv
Ha másért nem akkor azért hogy tudd mi van benne :) Mégis csak egy kínai cuccról beszélünk és hát ki tudja .... A te érdeked is hogy sokáig jól működjön. Ha nincs kifejezett előírás hogy mit rakj bele az a motorolaj amit az autódba használsz tökéletesen megfelel. Annak a maradékát használom én is, 3,5 liter kell a kocsiba a kanna meg vagy 4 vagy 5 literes amit kapni lehet, a kocsi meg japánban gyártott japán így meg is marad :)

Már nagyon régóta "agyalok" rajta, hogy miért kell pl. egy egyhengeres, dugattyús kompresszorba kompresszor olaj. Eddig mindig a drága kompresszor olajat öntöttem bele, mert nem mertem pl az Opel-ben használt Castrol olajat beleönteni, de ezek szerint Ti azt használjátok?
Sosem használtam "kompresszor" olajat, de megkockáztatom annyit sem tud mint egy normál motorolaj hiszen a hőterhelés sokkal kisebb egy kompresszorban mint egy motorban. Gondolj csak bele van egy teherautó busz kamion traktor stb. Ezeken mindegyiken van kompresszor ami termeli a levegőt a fékrendszernek ennek annak. Szerinted külön olajköre van a kompresszornak ? A fenét, ugyanaz az olaj és olajrendszer keni ami a motort is és sokszor napi 20-24 órás üzem mellett nem ritkán 30 ezres csereperiódussal. Viszont ha olyasmire használod a kompresszort ahol kényes ez a szempont oda vannak "olajmentes" kompresszorok, vagy a kevésbé kényes helyekre olajleválasztók. Talán még a méregdrága csavarkompresszor az ahol meggondolnám mit töltök bele, de az kevés barkácsolónak van. Egyébként "fillérekből" lehet tartós üzemre kompresszort csinálni ezekből a kiszuperált teherautók kompresszoraiból. Nyöszörgés nélkül megy reggeltől estig és 100-200 forint kilója az ócskavas telepen.
43 hozzászólás Oldal: 1 / 3

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 48 vendég