Szerző:
jmedvegy » hétf. márc. 26, 2012 8:27 pm
Üdv!
Próbáld meg, hogy terheletlenül jobb illetve bal irányba is elpörgeted. Ha mindkét irányba felpörög az üzemi fordulatra, viszont terhelés hatására könnyen megállítható, akkor főfázis tekercseléssel van gond. Ha csak jobban terhelve áll meg, akkor inkább segédfázis. Remélem érthető, mire szeretnék kilyukadni. Bár sokkal egyszerűbb ez a gyakorlatban, mint ide leírni. A nyomaték és erő a teljesítmény függvénye értelemszerűen, viszont ezáltal behatárolható, mely tekercs nem dolgozik, vagy éppen nem kap feszültséget.
Célszerű átnézni a kapocstáblát. Megtröténhet, hogy pusztán fellazult valamely érintkezési pont, és a képződött oxid megnehezíti az indulást. Érdemes kikapcsolt állapotban az egyes érintkezési pontokat átcsiszolni, eltávolítva a az oxid réteget.
Érdemes más próbakondenzátorral is próbálni, elfordulhat, hogy az üzemi kondenzátor vált zárlatossá, bevallom, láttam már olyant, hogy fénycső kondenzátorokból rakták össze az üzemi kondenzátort. A gyakorlatban a 75 uF/kW a használatos tájékoztató érték.
Ha mindezek nem vezetnek eredményre előfordulhat, hogy egy előzetes terhelésnél menetzárlatossá vált valamely tekercs, mérésre mindkettő folytonosságot mutat ugyan, de a lecsökkent menetszám miatt kisebb fluxus és nyomaték képződik. Bekapcsolás és felpörgetés után megmérve az üresjárási áramot annak a névleges érték általában 50-60% lehet megközelítően. Ha ez már ekkor közel a névleges, vagy magasabb, vagy kisebb terhelés hatására is túlzottan melegszik a motortest, akkor igen nagy valószínűséggel ezzel állunk szemben. Ne feledjük, ami kívül kellemesen langyos, az belül ákár elviselhetetlenül forró is lehet.
Elöljáróban ennyi, először próbáld végig, hogy közelebb kerülhessünk a pobléma forrásához.
További szép napot!