Szia!
A kazánhoz és a padlófűtéshez két különböző szelep kell, a kazánhoz 60 C°-os, míg a padlófűtéshez 40-50 C°körüli.
A kazánköri védőszelep nem engedi a kazán belső vízkörét 60 C°alá süllyedni, illetve csak akkor engedi a puffer vagy a radiátorok felé a meleg vizet, ha a kazánkor hőmérsékletének fenntartásához nincs szüksége többre. Hasonló a működése, mint az autók hűtőrendszerének.
A padlófűtéshez is hasonló szelepet építenek be, de alacsonyabb szabályzási hőmérsékletűt, és úgy van bekötve, hogy a beállítottnál ne engedjen melegebb vizet a fűtéskörbe. A visszatérővel keveri a megfelelő hőfokra.
A rajzon van egy kazánköri Laddomat (ebben minden egy egységbe van szerelve) töltőegység (ez kiváltható ESBE thermosztatikus szeleppel és a hozzá szükséges tartozékokkal) ami csak a kazán vízkörével törődik és van egy motoros szelep a puffer után, ami a radiátorok vízhőmérsékletét szabályozza. Ez is lehetne egy ESBE thermosztatikus szelep. Itt a két külön rendeltetésű szelep működését akartam demonstrálni.
A kazánhoz és a padlófűtéshez két különböző szelep kell, a kazánhoz 60 C°-os, míg a padlófűtéshez 40-50 C°körüli.
A kazánköri védőszelep nem engedi a kazán belső vízkörét 60 C°alá süllyedni, illetve csak akkor engedi a puffer vagy a radiátorok felé a meleg vizet, ha a kazánkor hőmérsékletének fenntartásához nincs szüksége többre. Hasonló a működése, mint az autók hűtőrendszerének.
A padlófűtéshez is hasonló szelepet építenek be, de alacsonyabb szabályzási hőmérsékletűt, és úgy van bekötve, hogy a beállítottnál ne engedjen melegebb vizet a fűtéskörbe. A visszatérővel keveri a megfelelő hőfokra.
A rajzon van egy kazánköri Laddomat (ebben minden egy egységbe van szerelve) töltőegység (ez kiváltható ESBE thermosztatikus szeleppel és a hozzá szükséges tartozékokkal) ami csak a kazán vízkörével törődik és van egy motoros szelep a puffer után, ami a radiátorok vízhőmérsékletét szabályozza. Ez is lehetne egy ESBE thermosztatikus szelep. Itt a két külön rendeltetésű szelep működését akartam demonstrálni.