Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
52 hozzászólás Oldal: 1 / 4
Kedves Fórumozók! Lehet-e padlólapot rakni 22 mm-es OSB lapra és ha igen, mivel kell hozzáragasztani?
Tanácsaitokat előre is köszönöm, "keltike"
Üdv!

Igen, ha a lépések alatt nem hajlik az OSB lap, tehát megfelelő az alátámasztása.
Milyen padlót raknál rá?
Köszönöm. 30*30-as mázas kerámiát szeretnék rá, gondolom, vizes kötőanyag nem jön szóba. Az alátámasztás nem tudom, megfelelő lesz-e, egy lépcsőpihenő lenne a dolog, most készül hozzá a lakatosmunka.A burkolandó terület mérete 190*80 cm.
Pedig itt fontos lenne tudni, hogy mennyire stabil az OSB lap, mert ha behajlik nagyobb súly alatt, akkor repedezni fog a fugáknál a padlólap.
Kenhető tapadó primerrel kezeld le az OSB lapot, majd arra ragaszd a járólapot.
http://hu-hu.sopro.com/CCH-HCg-MK3/products/tfp/fliesentechnik/ghb/alapozok-es-tapadohidak/19763/tapado_primer_s.html
Kedves PLaszlo!
Nagyon köszönöm a segítséget.
Sziasztok!

A segítségeteket és véleményeteket szeretném kérni.
Szeretnék barkácsolni egy parkettaburkolatot. 10mm-es OSB lapra tervezek egyedi padlóburkolást, alsó szintre. Kb. 10m2 területre. 4.5m x 2.2m. Az OSB alatt simított, 10cm-s lépésálló nikecellel hőszigetelt betonozott réteg van. Különböző raklapdeszkákat és léceket gyalultam és csiszoltam készre. Azt tervem, hogy az OSB lapra ezeket az eltérő hosszra szabott léceket - deszkákat szorosan illesztve ráragasztom. A kérdésem az, hogy milyen típusú ragasztót használhatok, valamint a deszkákat szükséges-e nútolni, falcolni vagy mehet szorosan illesztve. Utána összecsiszolnám, és lepácolnám, lakkoznám. Majd hézagtömítő anyaggal a maradék réseket eltüntetném.

Köszi a segítséget.
Üdv.
Yag.
Üdv!

Én ajánlanám a nútolást, úgy további száradás után is egymásba kapaszkodnak az elemek. A ragasztáshoz parkettaragasztót használnék.
Üdv!

A raklapfelhasználás egy újabb érdekes megvalósítása. Hát sok sikert hozzá, nem lesz egyszerű.
Mivel fa anyagot ragaszt, célszerűen a faragasztó jöhet számításba, itt beltéren elegendő a D3 vagy esetleg a D2. Ezek azonos szilárdságot eredményeznek, csak vízállóságuk eltérő. Az OSB-t ragasztás előtt célszerű felcsiszolni, mondjuk 60-as vagy 80-as papírral, mert a kötőanyagként használt műgyantára nem köt a faragasztó. Az egyes léceket a nagyobb szilárdság és rögzítő erő elérése érdekében préselni kellene a kötés során egymáshoz és az OSB laphoz is. Pl. megfelelő, legalább 2-3 kg-os súlyokkal, egyenletesen az teljes ragasztási hosszban szobahőmérsékleten legalább egy óra időtartamra. Mindkét felületnek tökéletes síkban kell lennie, hogy az apró eltérések ne okozzanak a későbbi használat során felválást. A mai faragasztók viszont PVAc alapúak (polivinil acetát), mely a fémeket megtámadja, így az OSB-t rögzítő csavarok fejét célszerű egy apró szigetelő szalag darabbal elburkolni. Megkötés után már nincs gond. A végleges szilárdságot 24 óra múlva éri el.
Ha mégsem emellett dönt, akkor bármilyen oldószeres ragasztó jelenthet megoldást, de ezeket még megszilárdulás előtt saját oldószerükkel el lehet távolítani. Mivel nagyon tág a kínálat, mindenképpen olyan ragasztóra van szükség, mely képes a porózus fa ragasztására, ezért érdemes a forgalmazó céget megkérdezni a kötési időről és az alkalmazás módjáról.

További sok sikert!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Tisztelt fórumozók!
Segítséget szeretnék kérni a következő problémára : Vettem egy kis könnyűszerkezetes kétszintes sorhazat.Az emeleten szeretném kicserélni a szonyegpadlót szalagparkettára.Osb lap van a szonyegpadló alatt egyenlőre sajnos nem tudom milyen vastagságú.Néhány helyen ropog ha ralepek és többek között ezt is szeretném kiküszöbölni valami lépésálló anyaggal amit majd a parketta alá lehet tenni!Az érdekelne,hogy ár-érték arányban mely anyagok lennének megfelelők?Ezen kívül érdekelne,hogy ha az Osb lapok az összeillesztésnél ropognak ahogy egymáshoz érnek akkor van megoldás akár kis fűrész segítségével,hogy ezt megszűntessem?
Előre is köszönöm a válaszokat : Kornél
Üdv!
A szalagparketta csak akkor nem fog recsegni, ha a hordozóréteg stabil, egyenes, súly hatására nem hajlik be. Ugyan a szalagparketta is elosztja a terhelést valamilyen szinten, de ha a hordozórétege behajlik a súly alatt, akkor a parketta is be fog hajlani és előbb-utóbb recsegni is fog.
Az OSB lapok illesztését kifűrészelve ott már nem fog recsegni, helyette majd a szalagparketta veszi át a "feladatot".
A megoldásnál felmerül a kérdés, lehet-e emelni a padlószint magasságát egy újabb teherelosztó réteggel?

Mert ha igen, akkor még egy réteg OSB lemezzel csillapítani lehetne a behajlást és ezzel a recsegést.

Kérdés: meg tudod állapítani a tartógerendák helyét az OSB burkolás alatt?
Köszönöm....!Az OSB lap vastagságát nem tudom egyenlőre mert ritkán tartózkodom ott, ezen okból a tetőgerendák helyét sem.Nem is biztos,hogy meghajol az osb lap de ezt hamarosan megnézem részletesen.Ha szükséges rakok még rá viszont valami olyan anyagban gondolkoztam ami csillapítja kicsit a kopogó lépéshangot és masszívabb hatást kelt a padlózat.Milyen anyagot tanácsol?Elvileg az egész felső szintet egybe szeretném parkettázni...főleg mert kis helyiségekről van szó és ajtó is utána kerül be(jelenleg nincs ajtó sehol)így emelhető a padlószint véleményem szerint.Már annak is örülök,hogy fűrésszel megoldható a nyikorgás az illesztéseknél.

Köszönettel : Kornél
Szét kell választani a szilárdsági és a kopogó hang csökkentését célzó törekvéseidet. Ha meghajlik a terhelés alatt a mostani alap, akkor bármilyen hangcsillapító anyagot használsz fel, az alap szilárdságát nem növeled, hiszen ezek az anyagok nem merevek, nem növelik az alap szilárdságát, a ráfektetett padló is hajlani fog, majd később recsegni.

A szilárdság növelését (behajlás csökkentését) egy második, a mostani alappal szilárdan összekötött - ragasztott - réteggel növelheted, ami szendvicsszerkezetként fog funkcionálni. Viszont az új réteget össze kell csavarozni a tartógerendákkal, hogy megakadályozzák a felső réteg terhelés alatti mozgását. A két összeragasztott réteg egymás szilárdságát növeli, ezért lesz sokkal szilárdabb, mintha csak egy plusz réteget fektetnél a mostani alapra. Gondolj a rétegragasztott gerendákra, sokkal erősebbek, nagyobb terhet elviselnek mint az azonos méretű "eredeti" tömör fa gerendák.

Erre már fel lehet rakni szálas, lépésálló hangszigetelést, ami csökkenti a kopogó hangot lefelé és valamennyire felfelé is.
Plaszlo...Köszönöm a tanácsokat!
Üdv!Megvizsgaltam és nem hajlik sehol az osb!Hamarosan megpróbálom befűrészelni minél vékonyabban az illesztéseknel.Kérdés:Milyen anyaggal töltsem ki a befűrészelt részeket?Gondolom szilohoz hasonló flexibilis anyagra lenne szükség...Valamint,hogy minél kevésbé kopogjon a parketta mit tegyek alá?Habfolia a megfelelő vagy van ennél jobb anyag is?Milyen vastagságú az optimális?Aljzatszint emelhető mert az egész felső szintet egybe szeretném parkettazni!Köszönöm!!
Üdv!
Szerintem felesleges a kitöltésre költeni, nem javítasz vele semmit. De ha mégis ragaszkodsz hozzá, kapható parkettafugázó Akril anyag:
http://www.denbraven.hu/termek/proby_parkettafugazo

A parketta alá hangcsillapításnak legegyszerűbben vastagabb parkettaalátétet használhatsz. Szerencsére igen sok közül választhatsz:

http://www.halltex.hu/termekek-es-arak/padlo-szigeteles-parketta-alatet.html
http://www.thermomaster.hu/isofoam-habfolia
http://isotexlap.hu/parketta-alatet/
http://www.fatikparkett.hu/index.php?r=ProductAcc/Index/0/14
http://www.parkettadiszkont.hu/documents/padloalatetek.php
stb...
52 hozzászólás Oldal: 1 / 4

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 38 vendég